PDA

View Full Version : J-fashion show tilbakemeldninger

Ameshini
19th October 2009, 19:08
Hei! Vi arrangerte et j-fashion show på årets Desucon. Ikke alt gikk som planlagt, men hva synes dere?
Har hørt av noen få at de likte det, men de få gangene jeg så opp (jeg var konfransier), så så alle så skeptiske ut xD

Vær ærlige, slik at vi kan vite hva som var dårlig og hva som var bra, slik at eventuelt neste show blir bedre!

Her er iallefall tre ting vi er fullt klar over:

Konfransier pratet veldig raskt og utydelig

Skulle ha hatt forskjellige sanger. Det hadde vi også egentlig, hadde brent CD og alt. MEN vi hadde ikke spurt godt nok om lokalet, og vi trodde noen andre skulle styre musikken vår, som alle de andre gangene. Men musikken i år måtte da konfransier ha styrt, noe som ville ha vært veldig vanskelig. I tilegg måtte vi bruke en laptop for å spille av musikken på, og jeg tror ikke overgangene på musikken ville blitt noe særlig fine om vi skulle spole midt i en sang (vi hadde regnet med et miksebord av noe slag:ikkemeg:)

For lite lokale for alle som ville se på (dette kunne ikke vi fra JFASH.NET gjøre noe med da, dessverre)

Non Existant One
19th October 2009, 19:21
Jeg var gikk ihvertfall modell som aristocrat, og jeg er ganske fornøyd med alle modellene og konferansieren egentlig!

Jeg forstår veldig godt at du pratet veldig fort og utydelig, du var selvfølgelig ganske stressa kan jeg tenke meg, når alt ikke gikk som planlagt, og når musikken begynte så var den altfor høy, og publikum ga altfor lite respons, noe som også kan gjøre oss mer stressa, synes de burde gikk applaus mellom hver stil jeg egentlig!

Yuki

og lokalet var åpenbart for lite, fikk høre at det var MANGE som ikke kom inn fordi det var fullt, mange var stengt ute... håper de tenker på dette til neste desucon!

MoNoLith
19th October 2009, 19:43
og lokalet var åpenbart for lite, fikk høre at det var MANGE som ikke kom inn fordi det var fullt, mange var stengt ute... håper de tenker på dette til neste desucon!

VELDIG mange faktisk. Noen venninner av meg skulle se på men siden alle plassene var opptatt fikk de ikke engang lov til å skvise seg inn.

Større lokal neste gang, dette er noe desucon folk bør tenke på til neste gang.

Dumt også med musikken men vi lærer av feilene:flower:

Tror kanskje jeg går som manba neste gang >___> folk forventet kanskje noe litt mer ekstremt da du snakket om gyaru, det er som Rimrose(fra jfash forumet) sa, vi så for vanlige ut...

Ameshini
19th October 2009, 20:21
Men det blir jo feil å tilpasse seg det de tror. Det er mange som tror at et antrekk automatisk er lolita hvis man har en bluse og et random skjørt med blonder.

Manba er gyaru, men det er jo generelt sett sjeldent å se i dag. Rokku er f.eks faktisk ganske inn nå for tiden~ Vi har jo dette showet for å lære folk om j-fashion. Og med å ha de mer "normale" stilene med, lærer vi folk at gyaru ikke bare er ganguro og yamanba og sånt, ikke sant? ^^ Det var utrolig mange som krysset av himegyaru som sweet lolita på quizen vår, og det sier kanskje litt om omfatningen de fleste har om gyaru?

MEN det kan selvfølgelig bli mye mer interessant om vi hadde hatt med en slik ekstrem stil! Vi skulle ha fått tak i en gyaru-o også xD

Men ja, det var litt kjipt med at lokalet var så lite, jeg trodde ikke det kom til å komme så mange, så I don't really blame ze Desucon crew.

p33r
19th October 2009, 20:38
Det må jo være en fantastisk god nyhet at så mange var interesert i showet at det ble fult. Sal D hadde plass til 140 folk hvertfall. Neste år tror jeg nok jeg vil anbefale dere å sette opp flere shows i løpet av arrangementet, det er nok en bedre løsning for alle :>

Ameshini
19th October 2009, 20:43
Det må jo være en fantastisk god nyhet at så mange var interesert i showet at det ble fult. Sal D hadde plass til 140 folk hvertfall. Neste år tror jeg nok jeg vil anbefale dere å sette opp flere shows i løpet av arrangementet, det er nok en bedre løsning for alle :>

Det var det :D! Hadde ikke forventet det haha. Trodde det skulle komme et par stykker ifra forumet vårt, liksom.
Det var en god idé da, og kanskje sette opp flere shows... da kan jo man faile litt på det første og være bedre på de andre *knis*

Setsuna
19th October 2009, 20:46
Hehe, det er jo bra at så mange har interesse innenfor jfashion ^^ Håper neste år blir det større lokal ja!

Syntes showet gikk ganske bra (utenom det som ble nevnt). Er enig med at det kan være flere ekstreme stiler! Hadde vært kjempe interessant!

Pauekn
19th October 2009, 20:59
Det er jo én måte å løse på problemet på. En annen kan vel være å spørre etter en større sal? :)

Nå som dere vet at J-fashion er såpass populært kan dere jo spørre etter Sal A neste gang. ((Den store salen med en scene))

Ameshini
19th October 2009, 21:10
Men vi fikk jo ikke velge selv :P vi ble utdelt det vi fikk, og vi kunne ikke plutselig bare si at vi skulle være en annen plass når folk sto i kø ovenfor?

AzZa
19th October 2009, 21:48
Det er jo én måte å løse på problemet på. En annen kan vel være å spørre etter en større sal? :)

Nå som dere vet at J-fashion er såpass populært kan dere jo spørre etter Sal A neste gang. ((Den store salen med en scene))

Da synes jeg flere forestillinger er bedre! For da er det større sjangs for at flere kan få det med seg. Da slipper man å velge bort noe om den ene forestillingen skulle kræsje med noe annet man vil få med seg ^^

Ann Christin
19th October 2009, 21:53
Bare som en rettelse, vi måtte styre musikken selv forrige år også. Noe som da ga et par forvirringer da og..

Shiraishi
19th October 2009, 22:07
Det var en voldsom opplevelse å komme over køen inn til Sal D på søndag. Jeg løp forbi for å fikse noe annet, men måtte stoppe opp fordi 1) køen fylte hele trappa 2) jeg ble ganske overveldet av synet. Kan nesten garantere at J-fashion show skal få større plass på programmet til neste år.

CptCalico
19th October 2009, 22:26
Jeg hadde gjerne sett flere runder. Jeg var blant dem som ikke kom inn - men hadde jeg kommet inn, måtte jeg uansett ha gått ut halvveis fordi cosplaykonkurransen fortsatte da. Ting kræsjer kontinuerlig på Desucon, dels fordi timeplanene alltid går til helvete og dels fordi vi så gjerne vil ha med oss mer enn en ting... kjører dere flere ganger er det flere som får sjansen til å få med seg det.

Ameshini
20th October 2009, 11:29
Bare som en rettelse, vi måtte styre musikken selv forrige år også. Noe som da ga et par forvirringer da og..
Øh, måtte vi det? Hvem gjorde det da? o_o for du var jo framme og snakket, jeg filmet og resten var modeller.

Ja, flere show på Desucon er en god idé vi skal tenke på til neste år (om det er mulig), men vi vil gjerne ha litt mer detaljert tilbakemeldning på selve showet. ^^

Ann Christin
20th October 2009, 23:51
Øh, måtte vi det? Hvem gjorde det da? o_o for du var jo framme og snakket, jeg filmet og resten var modeller.

En kamerat av meg som jeg jaktet ned, var derfor jeg var super stresset når vi fikk dårligere tid.

Rockshoujo
20th October 2009, 23:55
Jeg fikk med meg J-Fash showet i år å! *Happy* Jeg syntes det var veldig bra bortsett fra at konfransier snakket litt fort. Men jeg fikk med meg alt som ble sagt selvom det. Var morsomt å se at mange jeg kjente var modeller også. Alle så fantastiske ut. Fikk ganske sjokk når jeg kom opp og så den køen utafor sal D! O.O Jeg og Xaphania kom akkuratt med, de kuttet like etter oss. Lucky us! ^_^

MoNoLith
21st October 2009, 11:50
Jeg er veldig glad for at så mange var interessert i jfashion showet^^ så til neste gang skal vi gjøre vårt beste for å ha enda bedre show(og større sal:P).

Men som Ameshini sa, kanskje dere, spesielt de som så på, kan gi noen konkrete svar hva annet vi må fikse på hvis det er noe?:) ville vært greit å høre.

Chiyo
22nd October 2009, 16:46
Det hadde vært kult med flere forskjellige sanger ja. Til neste gang så kunne dere jo ha valgt ut en eller to personer som jobber med å sette sammen et lydspor med flere sanger klippet sammen elns?

Ellers så hadde det også vært stilig med noen form for slideshow i bakgrunnen, som kunne ha illustrert de forskjellige poengene som blir tatt opp. (f.eks "anatomien i et lolitaantrekk består av bluse, kjole eller skjørt, knestrømper, petticoat blablabla" - nevnte ting dukker opp på skjermen bak) Dette er bare en idè folkens, så ikke stein meg om det virker helt sug :cip:

Jeg har relativt lite kritikk å komme med egentlig. Syns at både konferansier og modeller generelt gjorde en god jobb, pluss at alle så dritbra ut! :3 Oh! Og jeg la merke til mange av modellene hadde et par bevegelser som de gjorde, sånn typ gester med armene og sånn! Dette er ting som fungerer veldig bra og som ser hakket kulere ut enn om man bare står og henger :3
Hadde det vært mulig å få til mer av dette og å gjøre det større? For det ser skikkelig tøft ut med litt bevegelse i bildet ^_^

Ameshini
22nd October 2009, 20:00
Tusen takk for bra tilbakemeldning!

Ja, altså, vi trodde det skulle være et slags miksebord, slik at vi kunne fade en sang inn i den neste, men det hadde vi altså ikke xD og siden vi/jeg ikke orket vi brå overganger, så gikk vi for en sang, men nå som jeg tenker over det kunne likegodt det vært brå overganger, selv om det kanskje hadde blitt vanskelig å styre lyden mens jeg skulle lese, JAJA, ble så lei av den ene sangen~

Misaki
22nd October 2009, 23:15
Jeg tror det hadde vært awesome å utvide det litt, eller noe =P. Ha med enda mer! Men det blir jo om vi blir prioritert litt mer til neste år, så klart.

Solnar
23rd October 2009, 02:16
Det var satt av 1time til showet, showet varte i 10min. Man kunne lett ha kjørt flere forestillinger på den tiden:)

Ameshini
24th October 2009, 18:39
True true! Dette kan selvfølgelig skyldes på at konfransier snakket veeeldig fort XD

Men det å utvide showet er vanskelig hvis man mener at vi skal ha flere stiler. Det er vanskelig å finne folk som praktiserer visse stiler, og det er sånne folk vi trenger. Folk som har klær allerede, for vi har ikke penger til å kjøpe innting for ett eneste show liksom (det er dessutten veldig dyrt for visse stiler, f.eks wamono. 4000 for et skjørt liksom XD).

pearlmaster
7th November 2009, 23:37
kan nesten trygt si at dette showet vil bli satt opp på hovedscenen neste år. og da med både lyd og lys. :shuriken: