PDA

View Full Version : Desucon: Takk for con'et; vil ha feedback :)

Ukusoberu
19th October 2009, 14:42
Ble en wall of text dette her, beklager det. >_<

Takk for con'et:
Da vil jeg takke for ett hyggelig con i år. :) Det var veldig kjekt å se så mange engasjerte mennesker i awsome cosplay kostymer, og de veldig mange awsome eventsene som gikk. :)

Det var helt sinnsykt mye folk på lørdagen på standen vår, og må innrømme at det var litt dårlig av oss og ikke forutse hvor mye mennesker vi ville få på standen. Samtidig var det veldig gøy at så mange kom og besøkte oss på standen. :)

Trenger Feedback:
Jeg er også ute etter litt feedback på hva folk syntes om standen vår i år. Om dere har noe dere syntes vi burde gjøre bedre. Jeg har noen punkter selv som jeg kan nevne og som jeg kommer til å ta hånd om allerede.

Kø:
Neste år så vil vi nok prøve å ha flere kassepunkter slik at køen vil gå kjappere. Prøve også å ha flere ansatte der på lørdagen. Kanskje vi også kan få ordnet oss til en litt større stand.

Prøverom:
Vi vil ha en bedre løsning for folk som har lyst til å prøve klær. Slik at man slipper å enten kjøpe kostymet uvitende om det passer, eller at man måtte legge igjen mobil/kamera/bankkort for å låne med seg kostymet til toalettet. Jeg tenker at vi prøver å få til prøverom på ett eller annet vis.

Rabattordning:
Rabattordningen var litt dårlig i år. Jeg tror ikke alle fikk med seg at vi hadde rabattordning eller hva man måtte gjøre for å få rabatt. Vi hadde ett kort som alle fikk, hvor man måtte besøke standen vår, paleet og østbanehallen for å få 15% rabatt på all manga. Neste år vil jeg gjøre noe som er lettere og som alle kan få med en gang.

Cosplaykonkurransen:
Cosplay konkurransen til neste år vil nok være litt annerledes og bedre opplyst på forhånd. Veldig få av dere visste at vi hadde konkurransen. Dette synes jeg er trist fordi cosplay er veldig gøy, og jeg har lyst til å belønne dere for alt arbeidet dere gjør. :) Samtidig så synes jeg at kostymet til vinnerene av konkurransene var alle veldig bra laget!

phyconinja
19th October 2009, 14:59
Angående køen så burde dere "markere opp" et sted køen skal gå, eller noe lignende. Når jeg skulle hande der virka det som om det var 3-4 køer til 1 kasse, og mange som ikke skulle handle endte opp med å stå i køen bare for å komme seg ut.
Det var også litt mye klær på stativene, ikke altid like lett å få ut 1 plagg uten å dra med seg 2 til.

Ukusoberu
19th October 2009, 16:29
Det var en god ide. Jeg så desucon standen hadde sånne fine kø gjerder som de satt opp. Vi burde jo kunne ordne noe lignende også. Mengde klær på stativet skal jeg nevne for han som satt dem opp. Så får vi se hva vi kan kjøre med det.

Kuma-san
19th October 2009, 17:00
Synes dere hadde en utrolig bra stand, og kult med klær/cosplay (kommer dere til å ha det i de vanlige butikkene framover også?)! Er egenlig bare det du selv har nevnt som kan forbedres tbh :3

CptCalico
19th October 2009, 17:08
Jeg skulle gjerne hatt en mulighet til å se gjennom kostymeutvalget i ro og mak på forhånd. En nettside med bilder, tilgjengelige størrelser og referanser til evt karakterer å surfe gjennom i ro og mak, i stedet for å se på x antall plastpakker med sort tøy i halvmørket i klaustrofobisk folkemengde. Ble nok ikke noe kjøp på meg nei, men jeg VAR på jakt etter ting...

Amaye
19th October 2009, 17:39
Dere burde nok ha informert på forhånd om at det var 15% på mangaen..Da jeg kom til kassen og spurte om mangaen kosta det den kosta i butikken fikk jeg et Ja til svar..Ingen nevnte rabatten for meg<_<

Mimiko
19th October 2009, 17:44
Dere burde nok ha informert på forhånd om at det var 15% på mangaen..Da jeg kom til kassen og spurte om mangaen kosta det den kosta i butikken fikk jeg et Ja til svar..Ingen nevnte rabatten for meg<_<

Jeg er også overrasket over dette. Det var ikke nevnt om noe rabatt og de spurte ikke heller for noe :(

Ukusoberu
19th October 2009, 22:03
Synes dere hadde en utrolig bra stand, og kult med klær/cosplay (kommer dere til å ha det i de vanlige butikkene framover også?)! Er egenlig bare det du selv har nevnt som kan forbedres tbh :3

Det kommer vi til å ha. :) Både GLP ting og cosplay ting vil bli ført som vanlig inventar fra nå av.

Jeg skulle gjerne hatt en mulighet til å se gjennom kostymeutvalget i ro og mak på forhånd. En nettside med bilder, tilgjengelige størrelser og referanser til evt karakterer å surfe gjennom i ro og mak, i stedet for å se på x antall plastpakker med sort tøy i halvmørket i klaustrofobisk folkemengde. Ble nok ikke noe kjøp på meg nei, men jeg VAR på jakt etter ting...

Jeg ser poenget ditt, og skal se hva jeg kan få gjort på den fronten. Jeg har tenkt på det før i henhold til GLP stuff, at det hadde vert fint om vi kunne ha en katalog folk kunne titte i og bestille fra på forhånd. Problemet så langt er at man får kun se utvalget til de leverandørene hvis man har ett butikk brukernavn og passord. Jeg skal diskutere dette litt med de som har annsvaret for disse gruppene og høre om det er noe lurt vi kan finne på der.

Jeg er også overrasket over dette. Det var ikke nevnt om noe rabatt og de spurte ikke heller for noe :(

Det ble litt dårlig informert. Jeg prøvde å legge med den lappen til alle som kjøpte manga, men må innrømme at jeg var ganske stressa, spesielt på lørdagen. Så det var sikkert mange jeg ikke fikk sagt det til. Jeg burde også ha fått laget plakater om det.

Jeg må bare ta selvkritikk på dette området, og ideen virket bedre i planlegging enn i praksis. Alle som kjøpte manga fikk uansett automatisk 5% avslag på standen da, men det er ikke så veldig mye da. =/ Jeg lover at denne delen skal forbedres til nestegang.

ilifin
20th October 2009, 00:31
Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri var inne i Outland-standen av en veldig enkel grunn: Dårlig med plass. Jeg hadde et kostyme med særdeles mange deler som kunne feste seg fast i ting og turte rett og slett ikke gå inn i området når det var så mye som jeg kunne feste meg fast i. Mener at hele oppsettet var veldig lite cosplay-vennlig.

Ukusoberu
20th October 2009, 01:36
Jeg skal ærlig innrømme at jeg aldri var inne i Outland-standen av en veldig enkel grunn: Dårlig med plass. Jeg hadde et kostyme med særdeles mange deler som kunne feste seg fast i ting og turte rett og slett ikke gå inn i området når det var så mye som jeg kunne feste meg fast i. Mener at hele oppsettet var veldig lite cosplay-vennlig.

Det er ett godt poeng. Vi så ikke helt hvor lite plass det var mellom hyllene og stativene før vi satt opp selve stativene med klær på. Da var det egentlig litt for sent for å få gjort noe med det. Skal prøve å få ordnet mer plass å bevege seg på til neste gang, og gjerne at vi starter litt tidligere med å sette opp standen enn det vi gjorde i år. Dvs. at hvis vi kunne komme og rigge til dagen før, så hadde det vært ganske ace. Jeg trodde vi hadde nok tid om morningen, men vi ble ikke helt ferdig med standen i tide. Det var ganske trangt for oss som jobbet der også, og det hadde ikke funket for oss ansatte å ha på noe kostymer mens vi var der. =/