PDA

View Full Version : Generell diskusjon om Desucon

Heika-sama
18th October 2009, 23:20
Det ble mye generell diskusjon (gjerne om cosplayene til folk ;)) i bildediskusjonstråden, så jeg lager en egen tråd for dette, så bli det litt ryddigere.

Dette er altså en tråd for GENERELL DISKUSJON.

Linker til andre tråder:
Bildetråd (http://forum.japani.no/showthread.php?t=19679)
Bildediskusjonstråd (http://forum.japani.no/showthread.php?t=19680)

Kid_Omega
18th October 2009, 23:20
Må si at han som cosplayet som Dosu hadde et ekstremt bra gjennomført kostume. Ikke bare kostymet, men holdning også. Blandt annet kroppsspråket var godt utført. Utrolig bra gjort, tommelen opp!

meisu
18th October 2009, 23:24
Så noen meg? Jeg var en lyseblå lolita med lysblond parykk :P

Aneting
18th October 2009, 23:28

Jeg så deg! *hoppe rundt i ring*
Eller var den lysblå med hvite prikker (eller noe sånnt, så den bare fra avstand)?
Har sett en med helt lysblå kjole å.. Men husker ikke hårfarge X3

Madz
18th October 2009, 23:31

Ja! Du var kjempefiiiin! x3

Dosu-kun
18th October 2009, 23:35
tusen takk til dere som likte kostymet mitt! Er virkelig glad for å vite at jeg ikke kom til Desucon helt forgjeves :P.

Som dere kanskje skjønte så var det utrolig varmt med pels på ryggen, bandasje rundt huet og bøyde bein (jeg gikk in-character hele dagen foruten om når jeg hadde små pauser). ingen drikke eller mat under hele desucon bortsett fra 2-3 kopper lunkent vann :P uansett, jeg er virkelig glad for å høre at min aller første Cosplay kostyme og "Con" var delvis suksess :D
(ikke til å anbefale med et slikt kostyme om du ikke er forberedt på varme)

unnskyld hvis jeg går for langt, men jeg vil gjerne også takke alle som var på Desucon og komplimerte kostymet mitt (om jeg ikke sa så mye tilbake til dere, så var det fordi jeg var sliten og hadde vanskeligheter for å snakke gjennom bandasjen) og dere som tok bilde. aldri trodd at det kunne være så gøy å cosplaye selvom karakteren min var en anelse ukjent for noen, og litt slitsom å være in-character. (er en slags "lite screentime" fan) Så hvis noen har noe forslag om hvem jeg kanskje kan være neste år så hadde jeg satt pris på tips (om ikke jeg skal være Dosu igjen bare for morro/smertens skyld) ;)

Acylia
18th October 2009, 23:46
Ingen bilder av Dosu!? var den første Dosu'en på Desucon i norge tror jeg.

Mange har sagt det før, men la meg si det igjen: kostymet ditt var helt supert, og det at du spilte rollen også er jo bare fantastisk! Anbefaler at du får litt vann og mat neste gang, likevel ;) Men det har du sikkert merket selv :D

Kid_Omega
18th October 2009, 23:48
Syntes at han som var Grimmjaw, han var med på sluttshowet, burde ha tatt hjem seieren.

Og Dosu-kun, ønsker du forslag fra Naruto eller er du åpen for diverse andre serier?

Dosu-kun
18th October 2009, 23:51
heheheh, joda. jeg merket dette på lørdagen jeg (jada, jeg var Dosu begge dagene, in-character og hele pakka). backstage på constesten var det en "maid" eller "nurse" som fikk meg til å LOVE å drikke masse vann etter "framføringen" :P ganske morsomt faktisk, hu kom senere også og virket bekymret om jeg hadde holdt løftet mitt eller ikke xD. fint at folk bryr seg ^^
og det at folk har sagt det før gjør ikke noe, bare fint å høre ettersom jeg er ganske "nybegynner" på cosplaying (sikkert derfor jeg ikke kom til finalen). Tusen takk.

Helst Naruto Kid_Omega <.< er egentlig den eneste anime serien jeg følger med på

Ukusoberu
18th October 2009, 23:52
tusen takk til dere som likte kostymet mitt! Er virkelig glad for å vite at jeg ikke kom til Desucon helt forgjeves :P.

Vant vel også førstepremien for guttene på Outland. :) Veldig bra jobbet.

Dosu-kun
18th October 2009, 23:54
Vant vel også førstepremien for guttene på Outland. :) Veldig bra jobbet.

ojoj, blir ikke pause på skrivingen her :P Jupp det gjorde jeg, og det var høydepunktet for dagen ;) som jeg skrev på "outland topicet", så var det veldig fint etter jeg fikk et surt nederlag på contesten på desucon.

Ameshini
18th October 2009, 23:55

Så deg jeg 8) du kom jo til standen så ja xD kjempesøøøt

Darkfrog
19th October 2009, 00:04
Kakemonsteret var tidenes beste cosplay!

Irmiel
19th October 2009, 00:08
Seeeriously. Mye bra cosplay :3
Jeg digget Kaktus og Kakemonsteret! Og Snusmumriken var også genial :D
Ooh, og for ikke å glemme Charlie-unicornene x3

Den jeg elsket aller mest var dommeren som cosplayet Hitsugaya og Hughes da. Genial <3

Kid_Omega
19th October 2009, 02:11
Det var en liten jente som cosplayer "Card Captor Sakura" var kjempesøtt xD

Helst Naruto Kid_Omega <.< er egentlig den eneste anime serien jeg følger med på
Det er flerfoldige karakterer å velge mellom i Naruto heldigvis :D

Personlig preferanse har jo selvsagt veldig mye å si, men hvis du liker de som ikke fikk så veldig mye screentime, er det et par gode å velge imellom. Baki, Jounin' til Gaara sitt lag er alltids en god ide. Han har noe som skiller han litt ut ifra resten, men kostymet hans krever ikke så veldig mye arbeid. Jeg så ingen Kisame i år (men tror det var en), og fishface er jo alltids ett godt valg. Det krever nok en del arbeid, og å være dekket av maling er kanskje det eneste som er mer ubehagelig enn å ha bandasjer over hele seg :p Som sagt, det bør helst være en karakter som du selv liker og er interessert i, men de to er da noen jeg skulle ønske dukket mer opp, både på konvensjoner og i serien.

Amaye
19th October 2009, 13:38
Noen som husket den fete Kon? Folk pirka meg i magen hele tida!!!

Men er enig i at Kaktus og cookiemonstah var de beste:3

Kake
19th October 2009, 13:44

Jeg elsket kostymet ditt! Herregud! Skjønner ikke hvordan du klarte å gå rundt med det der. ^_^ Og jeg og kakemonsteret fikk et veldig bra bilde, så kan jo be han sende det når jeg får snakket med han igjen <3 :shuriken:

og tusen takk for at jeg fikk klemme deg... :d

Dosu-kun
19th October 2009, 13:46
Jeg elsket kostymet ditt! Herregud! Skjønner ikke hvordan du klarte å gå rundt med det der. ^_^ Og jeg og kakemonsteret fikk et veldig bra bilde, så kan jo be han sende det når jeg får snakket med han igjen <3 :shuriken:

og tusen takk for at jeg fikk klemme deg... :d

oohhh, det var deg jeg møtte på outland var det ikke? du som var helt "iiik!" :P

Kake
19th October 2009, 13:53
oohhh, det var deg jeg møtte på outland var det ikke? du som var helt "iiik!" :P

Jeg var Karin, sound ninja. xD
Ja, jeg var vel ganske iiiiiiiiiiiiiiikk! Syns du var den desidert beste cosplayeren. <3

Dosu-kun
19th October 2009, 13:57
Ja, jeg var vel ganske iiiiiiiiiiiiiiikk! Syns du var den desidert beste cosplayeren. <3

tusen takk! ^^ er gøy å høre at folk liker cosplayet mitt. legg meg til på msn hvis du har (gaara_sandnin@hotmail.com), vil gjerne ha bilde dere tok også ^^

Mimiko
19th October 2009, 14:00
Yay, Kake is on :D! It's me, den Lolita (gothic og maid blanding av lolita xD) jente i brunt, krøllete hår som var med du, kakemonsteren og alle de andre random folka på Outland på togstasjonen da vi skulle hjem x3!

Og Dosu-kun, du var awesome! Da jeg så deg gikk, fikk jeg en følelse av vondt i ryggen xD! Helt utrolig du greier å gå sånt hele dagen.

Dosu-kun
19th October 2009, 14:05
Og Dosu-kun, du var awesome! Da jeg så deg gikk, fikk jeg en følelse av vondt i ryggen xD! Helt utrolig du greier å gå sånt hele dagen.

Det VAR utrolig vondt for ryggen :flau:
Men hva gjør man ikke for å få oppmerksomhet på sin aller første Desucon cosplay ^^!

Mettiz
19th October 2009, 14:06
sinnsykt gøyt om lørdagen da jeg cosplayet min egen oc (crazy cook som gikk rundt med en stor kjøttøks og hylte her og der, langt sår i fjeset og delte ut cookies avogtil) noe av det gøyeste var da jeg gikk bak folk og snudde seg plutselig å kvapp skikkelig, eller da de trakk ut min lille overraskelse i the cookie bag :lur: ( en liten blodig finger) oh, the joy XD
Cookiemonster (Shookiemonster) for the win! :8D:

Kake
19th October 2009, 14:07
sinnsykt gøyt om lørdagen da jeg cosplayet min egen oc (crazy cook som gikk rundt med en stor kjøttøks og hylte her og der, langt sår i fjeset og delte ut cookies avogtil) noe av det gøyeste var da jeg gikk bak folk og snudde seg plutselig å kvapp skikkelig, eller da de trakk ut min lille overraskelse i the cookie bag :lur: ( en liten blodig finger) oh, the joy XD
Cookiemonster (Shookiemonster) for the win! :8D:

Mettiz, you're so totally awesome! <3 og jeg som ville spise fingeren.. O.o

Mettiz
19th October 2009, 14:08
Mettiz, you're so totally awesome! <3 og jeg som ville spise fingeren.. O.o

mine! XD
hmm, har ikke funnet noen bilder av meg ennå :P får vel laste mine opp + noen videoer i løpet av dagen ;)

Kake
19th October 2009, 14:12
Yay, Kake is on :D! It's me, den Lolita (gothic og maid blanding av lolita xD) jente i brunt, krøllete hår som var med du, kakemonsteren og alle de andre random folka på Outland på togstasjonen da vi skulle hjem x3!

OH!! Det tok bare litt tid. Herregud. Hei! :D

phyconinja
19th October 2009, 14:41
Var det flere som ble forvirra av salget av åpningshow bilettene?

Sto ved bilettsalget på torget, fikk beskjed at de bilettene ble solgt i døra, løp opp til døra, fikk beskjed om at bilettene ble solg der nede, løp ned og sa hva de sa, fikk beskjed om at de ble solgt i døra, løp opp og sa hva de sa, fikk beskjed om at det var feil og at det skulle bli solgt der nede på torget.. :cip:
Endte fortsatt opp nesten forerst i køen da. :link:

Mimiko
19th October 2009, 14:46
OH!! Det tok bare litt tid. Herregud. Hei! :D

hehe...

Vel, Desucon is år var koselig og kjekt som vanlig. Jeg savnet Desu igjen (som jeg alltid gjør). Alle var kjempe koselig og takk for alle som gav kommentar om min kostyme selv om det var en lolita kostyme <.<''

Men jeg vil si at i år så var åpeningshowet var utrolig forvirrene da vi ble kastet ut da den ble ferdig også får showbillettene av at vi som cosplayer skal stå i en rekke osv. også skulle vi opp igjen. Hva var det for noe med den rekke greie?

Dosu-kun
19th October 2009, 14:49
skjønte ikke poenget med de 2 forskjellige køene heller... virket som om cosplayerne ble sluppet inn sist <.< kanskje det bare var meg som følte det sånn

Aneting
19th October 2009, 14:53
Jeg skjønnte ikke noe av køene XD De gjorde meg mentalt forstyrra XD

Kake
19th October 2009, 14:53
Jeg skjønte det ikke første dagen. Men jeg tror det var fordi at vi skulle få gratis Show biletter, til av sluttningshowet :)

Og jeg savner alle folkene fra Desu!

Exirias
19th October 2009, 15:13
Jeg storkoste meg på Desucon, selv om jeg ikke fikk med meg så mange av foredragene som ble holdt. =P Valsa rundt som Sogeking/Usopp med resten av One Piece gjengen.

Kake
19th October 2009, 15:15
Jeg storkoste meg på Desucon, selv om jeg ikke fikk med meg så mange av foredragene som ble holdt. =P Valsa rundt som Sogeking/Usopp med resten av One Piece gjengen.

Ah, ja jeg husker deg ^_^ Leser egentlig ikke One Pice, men vet hvem du var ^_^

Vorteld
19th October 2009, 15:15
Jeg skjønte det ikke første dagen. Men jeg tror det var fordi at vi skulle få gratis Show biletter, til av sluttningshowet :)

Og jeg savner alle folkene fra Desu!

Kake! Fikk mange hugs av deg!

Kake
19th October 2009, 15:17
Kake! Fikk mange hugs av deg!

Ja, måtte jo det. ^_^ Jeg som er super pokemon fan. Synd jeg ikke fanget deg først!

stjarni__
19th October 2009, 15:22
Desu var awesome :D Skolen er plutselig veldig...normal. Og jeg savner free hugs! :0 Egnetlig savner man Desucon generelt...Men så har man jo bilder, og videoer :3

Snusmumerikken, Kakemonsteret, Unicornene, Kon og.. alle var awessome :D

Vorteld
19th October 2009, 15:23
Ja, måtte jo det. ^_^ Jeg som er super pokemon fan. Synd jeg ikke fanget deg først!

Krooow, my destiny is to be free! ^^

Kuma-san
19th October 2009, 17:55
Desu var knallbra som vanlig! Veldig mye bra laget cosplay :3 Ble desverre ikke ferdig med cosplayet mitt før helgen pga. mye jobbing, men regner med å cosplaye selv til neste år ^^
Og fantart, Outland, NeoTokyo og de andre standsa der hadde veldig mye awesome stuff :3

Nanaki83
19th October 2009, 18:30
fint at jeg ikke var den eneste som var forvirret når dem skulle styre med separate køer for cosplayere og ble nærmest dyttet opp trappa.
for å gi ris og ros i den rekkefølgenen.
Informasjon er et ord arrangørene virkeli burde lære seg. når man først skjønte hvordan det var med de billett-greiene så ble det bra. men kjekt å virkeli vite ting litt i forveien.
og plutseli sto jeg ved inngangen på starten, der var det plutselig salg av billetter for åpningsshowet. hadde visstnok stått i den køen uten å vite at det var det køen var til.

ros: trenger bare si. det var DesuCon. det er jo uten tvil det beste som skjer iløpet av året like ved jul og ferie :D

Kid_Omega
19th October 2009, 19:11
Første konvensjonen jeg noensinne har vært på, og må si at det var helt utrolig. Virkelig synd at jeg ikke fikk anledning til å cosplaye, men det er alltids desucon til sommeren :D

marilla
19th October 2009, 19:18
Jeg synes søndagen var utrolig kul takket være Nordic Garrison og Galtvortskolen. Jeg har nå sett en overbevisende Snape og Darth Vader bli tatt bilde av sammen, så jeg kan mer eller mindre dø lykkelig.

Ameshini
19th October 2009, 19:36
Jeg gikk glipp av Galtvortskolen ;___; sa til og med til Dumbledore at jeg skulle komme >':

mthows1
19th October 2009, 20:05
Jeg syns søndag var bedre enn lørdag, men det er nok bare fordi det var så ufattelig mye forvirring på lørdagen. Vi fikk oss i alle fall en hau med kule venner på søndagen :D

Psyfe
19th October 2009, 20:10
For min del var lørdagen best. Var da de mest spennende foredragene og eventene foregikk (for min del iallefall). Søndagen hadde ikke programmet like mye å tilby meg, men det var mye morro begge dagene.

Fluffy
19th October 2009, 20:11
Jeg hadde det utrolig fint på Desucon i år. Var innom litt i fjor også, og var på Soracon (men der fikk jeg kun med meg det som foregikk ute), men dette er det første hele conet jeg har vært med på. Jeg cosplayet ikke, bare fløy rundt med kattehale og -ører og et "Free Hugs"-skilt, som så mange andre x3 Var i utgangspunktet usikker på om jeg skulle på søndagen også, men etter å ha vært der hele lørdagen var det ikke noen tvil c: Tusen takk til den snille sjelen som ga meg en inngangsbillett til søndagen <3 Og samme til han som ga meg en showbillett ^^ Dere var med på å gjøre Desucon til noe av det beste jeg har vært med på c:

Eneste negative jeg har å komme med var køene på lørdagen. Ble selv stående ute i kø fra ca. 11 til 14 før vi slapp inn, og det var vanskelig å få med seg informasjonen som ble gitt om hva som foregikk da. De to forskjellige køene så heller ikke ut til å være veldig hensiktsmessige. På søndagen så det nå ut som dette var ordnet, og det gikk raskt å komme seg inn, i allefall for meg ^^ Tommel opp til det :3

Tusen takk for et flott con, alle sammen! Masse flott cosplay og masse hyggelige mennesker, jeg gleder meg alt til neste gang c:

MoNoLith
19th October 2009, 21:07
Imo var søndagen bedre og gøyere:)

ikke misnt pga jfashion showet *reklamerer for forumet*:'D

men også pga Harry Potter cosplayene og New Nippon Shop standen(så de ikke på lørdag xD)

Stella
19th October 2009, 21:27
Jeg elsket søndage, det var så mye mer avslappet da. Og virklig gøy med galtvortskolen også er det dagen jeg ble kjent med mest folk. Savner alle av dem *sukk*

Amaye
19th October 2009, 21:28
Likte lørdagen best...Søndagen var jeg så sliten og dro hjem ganske tidlig også..<_<

Shookiemonster
20th October 2009, 00:00
Ah.. Da var altså Desu over for denne gang... men skal ærlig innrømme at det har vært en fantastisk helg på utrolig mange måter! Å løpet rundt som Kakemonsteret var høyst smile- og klemmerikt samt noe vanvittig varmt! Var neimen ikke bare bare å styre på med det her, men det var utrolig festlig å se så mange klemmegale folk være så klemmerik av seg. Hoho. Noen fikk til og med 2-3-10 klemmer.... :kul: Var uansett kanon å monge sammens med andre Japani.no-brukere som Kake (hun jeg kom med), KAZAMA, missi-chan, Tomasu-kun, copycat-chan + søte Sonja-maiden.. Moro at de fleste var fra Stavanger... Hmmm...

Hadde satt opp DET programmet jeg skulle følge, men alt man fikk med seg var "Ta en tur innom gaming-rommet"... Ugh... -_- Jaja, skal ikke klage jeg. Var en uforglemmelig helg det her. Skjedde så mye begge dagene at man har drøssevis med tanker.

På lørdag så ble man bært bort av 2 stk til hovedscenen hvor Paperboys hadde konsert, så man ble jo der å danset en god stund sammens med cutiecat (Elisabeth?), Death og black Mario (Daneil?)... Fikk høre etterpå at den hadde blitt streamet på NRK å greier... Skummelt.

Var også bra nice å bli tatt bilde av 2 stormtroopers. Meg likte det.

Var dog meget synd at man ikke ble å være med i selve cosplay-konkurransen da... Også akkurat da meg og Kenshin (Kazama) skulle inn for å få med finalen, så var lokalet fullt... Surt. Var forøvrig overrasket over at Dosu-kun ikke gikk til topps også på Desucon (han vant cosplay-konkurransen på Outland soleklart foran meg, noe som jo selvfølgelig var fullt fortjent).. Men men, sånn er det bare. Var iallefall mektig imponert over cosplayet til Dosu-kun; in-character, stilen, kostymet og det at han gikk med den pels-greia + den ryggen var syke greier. Props for det.

Ble også fortalt at Gimmjow (Eirik?) burde vunnet konkurransen som var på avslutningsshowet, og etter å ha sett på utførelsen hans en gang til, så er jeg bra enig i at han hadde fantastisk bra innelvelse i rollen samt at utførelsen var meget bra. Så der scoret han muligens mer enn meg. Var allikevel gøy å høre "cookie monster" bli ropt HØYT og tydelig blant publikum samt det å motta preimien fra selveste Darth'ern. Uforglemmelig. Og man var jo uansett ikke der oppe for å konkurrere, men for å spre mest mulig show, latter/lolz og trigge litt underholdsningstemperatur innad lokalet, noe man føler et par av oss greide meget bra. Og beklager til han dynamitt-mannen som var sistemann ut.... håper ikke at du så det som at jeg prøvde å "ødelegge" fremvisningen din, men hvis du gjorde det, så beklager jeg for det. Men må innrømme at man ble bare for fristet til å gjøre det man gjorde når du mistet dynamitten på gulvet.... Me eat almost anything, you know...~

Noen som vet hvem Grimmjow (Eirik?) er her på forumet..?

Var forresten 1 til GOD cos'er som var veldig gjennomført! Joker! Holy crap som han snakket som Joker. Stemmen hans var matchende så det holdt samtidig som han oppførte seg bra likens også! Så ja, var de 3 jeg syns tok seg best ut (ut ifra de karakterene jeg kjente igjen)...

Å være med på karamelldansen var nå også bra gøy... Igjen; trolle samt skape litt show. Leve seg inn i rollen/karakteren... Heh.

Videre så var det jo selvfølgelig supert å tråkle rundt i drakten for å få x-antall med klemmer... Og gudene vet hvor mange "L"-er jeg ga en klem til.... Hoho. Var sikkert 15 forskjellige L's der... Var det noen karakter som hadde flere der, eller..?

For min del var både lørdag & søndag like bra. Hver med sine positive sider. Lørdag hadde åpningsshowet, konsert, 3-500 hugs, mye moro, mange nye folk å bli kjent med og oppleve Desucon for real. Søndagen var litt mer "chill" selv om det ble mye klemming da også. Fikk ønsket meg en god morgen låt på P3 også... Avslutningsshowet var jo digg samt enda flere folk å bli kjent med.

Også togturen hjemover var utroilg chillaxing og nice.

Det som derimot var litt synd var at man gikk glipp av så mye... Galtvortskolen, reise til Japan-opplegget, J-fashion showet (Lady Red/Monolith var med der, og jeg hadde bra lyst å få det med meg, men 1) fant ikke frem til lokalet i tide, 2) glemte programmet mitt på hotellet, 3) det var fullt, 4) var tydeligvis problematisk å holde følge med tiden... Var også problematisk det å ikke ha lommer tilgjengelig på kostymet... gjorde ting litt for problematisk for min del, spesielt når jeg måtte vise billetten min hver gang jeg skulle inn! Var også synd å akkurat miste plassen til cosplay-finalen. Var også boring at man ikke fikk monget så mye sammens med de folkene man ville monge med...

Men men, alt i alt en SUPER helg for min del! Rett og slett HERLIG! Til og med været var helt upåklagelig, selv om det var kanskje litt for kaldt for folk som hadde kledd seg for lett........

Dosu-kun
20th October 2009, 00:11
hold kontakten, vi møtes sikkert neste gang det skjer noe ;) jeg skal prøve å være litt mer mottakelig og ikke så altfor in-character som jeg var denne gangen... snakker nok litt mer når jeg ikke er In-character.

Shookiemonster
20th October 2009, 02:45
Hmm... må forresten si at det var sporty gjort av vaktene å komme springende bort for å få en klem! Nice at de tar seg tid til litt annet enn det å være vakt iallefall! :kul: ok...ble vel muligens overfalt ved et par anledninger, men man ser ikke meg klage på det iallefall! Heh.

hold kontakten, vi møtes sikkert neste gang det skjer noe ;) jeg skal prøve å være litt mer mottakelig og ikke så altfor in-character som jeg var denne gangen... snakker nok litt mer når jeg ikke er In-character.

Ja, det skal vi nå alltids greie. Ikke noe problem. Jeg var også stort sett in-character når jeg var inne. Men i og med at det var så varmt som det var, så ble det til at jeg måtte ta en del pustepauser... Hehe.

Rockshoujo
20th October 2009, 03:17
Shoo - Eirik er Zaijin her. ^_^

Tharanee
20th October 2009, 03:42
Cosplay dommeren var Red på japani Hun lagde begge kostymene selv!

stjarni__
20th October 2009, 12:15
Cosplay dommeren var Red på japani Hun lagde begge kostymene selv!

Cospalydommer/konferansieren? :0 Hun var AWESOME : D
"Hvor lang tid brukte du på håret ditt?"
"Æ kjøpte det!" genialt x'D

Zaijin
20th October 2009, 18:54
Shoo? Grimmjow be me =3 jeg skjønte slaget var tapt da du begynte xD your fanbase is over 9000!! 8D du vant jo ærlig og redelig da XD var gøy å stå på scenen bare o.o første gang for meg noensinne... var så nervøs xD

MoNoLith
20th October 2009, 19:04
Shoo: tilgir deg for denne gang:P

Synes programmene var litt sånn hultatabulta(lol). Neste gang bør det være en bedre oversikt over tingene og kanskje ikke veldig masse som skjer på en gang.

En ting til også, programmene bør kanskje ha litt større "avstand" mellom hverandre. Altså at en show ikke slutter samtidig som den andre begynner, veldig mange har lyst å være under hele showet eller foredraget men vil også rekke den andre. Så tar det jo og tid å finne frem til de diverse stedene.

Zaijin
20th October 2009, 20:24
auksjonen f.eks. som startet samtidig med cosplay finalen... begge var jo verdt å få med seg... men var muligens pga. tidsrot?

Tharanee
20th October 2009, 21:40
Hehe jeg tror ikke hun brukte så veldig lang tid men du kan jo spørre henne. som sagt det var Red (nick på japani) som var cosplaydommeren

Kid_Omega
20th October 2009, 22:34
Det var litt leit at man måtte velge mellom sluttshowet og cosplay finalen.

Rockshoujo
20th October 2009, 23:32
Kid-omega - Cosplay finalen og Sluttshowet var ikke samtidigt. Cosplay finalen begynte 5. Sluttshowet var halv åtte. ^_^ Jeg så begge.

*Cosplay Crew member here.*

Nieysa
20th October 2009, 23:52
Aah, begge dagene var kjempekos. :D Så mange ålreite folk, masse bra cosplay og god stemning hele tiden. Må også nevne at Grimmjow var awesome! ;D

Zaijin
21st October 2009, 00:39
Aah, begge dagene var kjempekos. :D Så mange ålreite folk, masse bra cosplay og god stemning hele tiden. Må også nevne at Grimmjow var awesome! ;D

ja, er awesome, når jeg ikke snubler i buksene mine over tre personer som sitter xD er første gang noen har sett en klønete/snublende grimmjow tror jeg xD

Shookiemonster
21st October 2009, 02:50
Shoo: tilgir deg for denne gang:P

Synes programmene var litt sånn hultatabulta(lol). Neste gang bør det være en bedre oversikt over tingene og kanskje ikke veldig masse som skjer på en gang.

En ting til også, programmene bør kanskje ha litt større "avstand" mellom hverandre. Altså at en show ikke slutter samtidig som den andre begynner, veldig mange har lyst å være under hele showet eller foredraget men vil også rekke den andre. Så tar det jo og tid å finne frem til de diverse stedene.

Yep. Programmet var noe huldratabulta osv. Fikk 0 tjangs å følge med på alt da "alt" skjedde samtidig.

Godt at du tilgir meg. Remember, vi er trossalt skuls nå! Eller... nei! Crap. Du har spesialtillatelse på Elmo.. Dang. -_-

Shoo? Grimmjow be me =3 jeg skjønte slaget var tapt da du begynte xD your fanbase is over 9000!! 8D du vant jo ærlig og redelig da XD var gøy å stå på scenen bare o.o første gang for meg noensinne... var så nervøs xD

Vel, jeg har sett i etterkant, og my god den etterligningen din var bra god, må jeg si! Hadde neimen ikke klaget om du hadde vunnet, men ja, er vel kanskje litt større fanbase på cookie monster enn akkurat Grimmjow, ya? Ja, helt enig med deg der! Var på scenen for å ha det fun å bare kjøre på for å underholde litt. Heh. Syns du greide deg ypperlig jeg. Og hvis du hører etter, så er jeg veldig "øøh...umm...øø...uh..." når jeg stod der, såe... :P Var faktisk mitt første sceneopptreden det der da. Jeg stod der å var glovarm og kanskje litt nervøs også, men men... skal ikke klage jeg. Er strålende fornøyd over å ha hatt en så herlig weekend med så mange spennende folk/cos'ere!

mthows1
21st October 2009, 07:44
Noen andre her som var med på den ekstremt store gruppeklemmen i 1. etasje på søndagen? Jeg lurer på hvem det uheldige offeret var xD

Marte-Marte
21st October 2009, 10:18
Noen andre her som var med på den ekstremt store gruppeklemmen i 1. etasje på søndagen? Jeg lurer på hvem det uheldige offeret var xD

Det var i allefall en veninne av meg (Fluffy er brukernavnet hennes på Japani) i midten.
Jeg hadde tatt til vett etter en annen stor gruppeklem, og bestemte meg for å rygge unna mens den vokste. Og så joinet jeg når den ikke så ut til å vokse særlig mye lenger.
x3

MikaThePokeFreak
21st October 2009, 11:40
Begge dagene var fantastiske! Det å være med så mange som deler samme interresser fikk meg til å føle meg rimelig 'normal':8D: Eneste irriterende var kø-kaoset på dag 1>_<

Amaye
21st October 2009, 11:41
Ehm... Det er vel flere som har fått en mld fra Roar om at DesuCon aldri ville bli så stort igjen eller noe? Skal det ikke bli så stort..? Men vi blir jo bare fler og fler jooo!!!!

Rockshoujo
21st October 2009, 11:43
Ehm... Det er vel flere som har fått en mld fra Roar om at DesuCon aldri ville bli så stort igjen eller noe? Skal det ikke bli så stort..? Men vi blir jo bare fler og fler jooo!!!!

Den fikk jeg å. Hva i søren var det for noe? O.o

Fluffy
21st October 2009, 14:03

Jeg var i midten av den xD

Nieysa
21st October 2009, 14:06
ja, er awesome, når jeg ikke snubler i buksene mine over tre personer som sitter xD er første gang noen har sett en klønete/snublende grimmjow tror jeg xD

Hahaha xD Det er jo bare en del av sjarmen ved cosplay x]

Hachi
21st October 2009, 14:41
Desu var så kos :3
Selvom det var utrolig stressende til tider å være medic, men mange fine kostymer og hyggelige mennesker gjorde opp for det :3 Også fikk vi HELDIGVIS med oss avsluttningsshowet 8D

roxaskeyblades
21st October 2009, 19:06
var mitt første desucon i år, og jeg må si at det var sykt gøy=D alle folkene der var kjempegreie, og koste meg begge dagene, selv om jeg måtte hjem tidlig om søndagen =/
men er enig med det om køen-.-

Setsuna
22nd October 2009, 00:33
Første gang på desucon, første gang på artstand. Var kjempe fornøyd og hadde det kjempe gøy ^^=

Shookiemonster
22nd October 2009, 01:16
Yep. Det her var første Desu, første con i det hele tatt, første gang jeg var på scenen OG første gang jeg har cosplayet noe! Rett og slett en spennende, interessant, digg og herlig opplevelse som ikke kommer til å bli glemt!

dark kwen
22nd October 2009, 10:31
heheheh, joda. jeg merket dette på lørdagen jeg (jada, jeg var Dosu begge dagene, in-character og hele pakka). backstage på constesten var det en "maid" eller "nurse" som fikk meg til å LOVE å drikke masse vann etter "framføringen" :P ganske morsomt faktisk, hu kom senere også og virket bekymret om jeg hadde holdt løftet mitt eller ikke xD. fint at folk bryr seg ^^og det at folk har sagt det før gjør ikke noe, bare fint å høre ettersom jeg er ganske "nybegynner" på cosplaying (sikkert derfor jeg ikke kom til finalen). Tusen takk.

Det var nok meg det. Jeg var i Mediccrew, så det var jobben min å passe på folk og se til at de fikk i seg mat og vann.
Glad du holdt løfte ditt og husker meg :3 føler meg nesten litt kul nå ;)

Zaijin
22nd October 2009, 12:54
Hahaha xD Det er jo bare en del av sjarmen ved cosplay x]

Var ganske morsomt å se furrysuit hunden fnise av meg ettersom hun sto rett ved x3

Shoo: Det var MIN første gang på scenen også o.o var så sinnsykt nervøs XD første jeg har hatt ett cosplay jeg har vært ordentlig stolt over også o.o Det var koselig at folk likte det :D *high fives shoo* genial scene performance da ^^

netja
22nd October 2009, 13:07
noen som vet hvem han som cosplaya prototype er?

BTW: var utrolig morro og være vakt for dere :D håper det går like fint neste år ^^

Blacky_desu
22nd October 2009, 15:31
knallbra desu i år også<333 8DD Jeg var NAMI~~ på begge. Beina mine var helt ødelagte etter å ha gått i høyhælte nami sko i to dager! X.x men jaggu om det var verdt det a! xD var sååå mange kule cosplayers! Stalka stormtroopers og fikk kos av en<3 xD kan hende det blir min siste desu da ;3; skal til england neste år og vet ikke om jeg får tatt meg fri på desuhelga ;3; men kommer på soracon da! 8DDD

ENIG<3 (tror jeg har sagt det før men..xD) stalka Grimmjow litt:lur: og dosu ble litt stalka og! xD var så tøft hvor in-character du var hele tida! xD ble facinert jeg! :3 det var masse andre jeg stalka med kamera mitt for det var så mye awesome~~<33

Zaijin
22nd October 2009, 19:21
wtf? a stalker? o.o

Blacky_desu
22nd October 2009, 19:30
wtf? a stalker? o.o

kekeke..xD fikk ikke stalka så mye da, pga vonde bein..xDD men man må jo det med en så awesome grimmjow på frifot:lur: xD

Zaijin
22nd October 2009, 19:39
*looks over shoulder* are you here now? *squints* >.o

Nieysa
22nd October 2009, 19:57
ENIG<3 (tror jeg har sagt det før men..xD) stalka Grimmjow litt:lur: og dosu ble litt stalka og! xD var så tøft hvor in-character du var hele tida! xD ble facinert jeg! :3 det var masse andre jeg stalka med kamera mitt for det var så mye awesome~~<33

Heha, jeg var litt med på den stalkinga veit je (a) x]

Blacky_desu
22nd October 2009, 20:18
Heha, jeg var litt med på den stalkinga veit je (a) x]

haha! xD we're the stalking partners :lur:

*looks over shoulder* are you here now? *squints* >.o

*looks at you from ceiling*:shuriken: neeeei~~ of course not:ikkemeg:*does a ninja and disappears*:shuriken: xDD

edit: nei, dobbelpost! unnskyld! er det mulig å fikse det? ;3;

Zaijin
24th October 2009, 21:25
ok wtf? XD two stalkers now? o.o
as long as you guys don't disturb me while sleeping I don't care <.<

RoseCheen
24th October 2009, 23:43
En fantastisk opplevelse på Desucon i år også :P

Gleder meg så sykt allerede til neste års con'er :D

...

foresten spørsmål til crew'et skal dere ha skit-konurranse til Aicon? (eller har dere ikke planlagt det ennå?)

Amaye
25th October 2009, 02:09
Zaijin skremt av at folk stalka han?
Hva med de som ble skremt av han da?

Rockshoujo
25th October 2009, 03:21
En fantastisk opplevelse på Desucon i år også :P

Gleder meg så sykt allerede til neste års con'er :D

...

foresten spørsmål til crew'et skal dere ha skit-konurranse til Aicon? (eller har dere ikke planlagt det ennå?)

Jeg vet ikke om vi som er Cosplay Crew også er Cosplay Crew på Aicon. O.o Men uansett så er jeg opptatt med noe annet angående Aicon som er hemmelig. ^_^

Zaijin
25th October 2009, 03:23
var ikke så skummel jeg da vel? <.< I'll admit my psycho look was a bit frightening.. but I made it only on poses 8D

Kimuri
25th October 2009, 03:36
Jeg vet ikke om vi som er Cosplay Crew også er Cosplay Crew på Aicon. O.o Men uansett så er jeg opptatt med noe annet angående Aicon som er hemmelig. ^_^

ooh, secrets! I wonder what that can be!? :turned:

Blacky_desu
25th October 2009, 13:18
Zaijin : hehe.. even stalkers need a break..xDD
baah!! jo! du var jo kjempe skummel!!(ikke på en negativ måte da x3) XDD torte nesten ikke spørre om et bildet..xDD *ville egentlig ha en kos*xD

bakemono
25th October 2009, 15:13
var ikke så skummel jeg da vel? <.< I'll admit my psycho look was a bit frightening.. but I made it only on poses 8D

Jo du var skummel! Følte at du skulte på meg, turte nesten ikke spørre om et bilde ;O. Du var så in-character at jeg trodde du mislikte meg eller noe sånt xD (det var et kompliment btw)

Amaye
25th October 2009, 15:16

DU VAR SKUMMEL!!! Du må ikke skremme småååå jenter...Ville egentlig ha et bilde av deg, men turte ikke siden du så liksom så...Du skulte liksom på meg..Som om jeg hadde gjort deg noe... Kon ble veldig redd for espadaen<_<

Zaijin
25th October 2009, 16:36
gah lol xD dere må manne dere opp litt 8D

tsurine
25th October 2009, 18:35
mitt første desucon, gikk over alle forventninger....
mange flinke cosplayere... digga kostyme til du som var dosu, du var en troverdig kopi

Blacky_desu
25th October 2009, 19:35
haha ser ut som jeg ikke var den eneste som var redd for Grimmjow! xDD men er en del av sjarmen hans det da! ;D så du får pluss i boka mi for utmerket bra in-character Grimmjow! xD

Amaye
25th October 2009, 20:44
gah lol xD dere må manne dere opp litt 8D

Det er ikke så himla enkelt å manne seg opp da (hvis jeg husker riktig) jeg ropte til deg *Grimmjaaw!!* og du ignorerte meg og skulte stygt på meg D :

Og du var jo tilogmed skummel på gruppebildet vårt jo!!!!

mthows1
25th October 2009, 20:49
Jeg syns også Grimmjow var skummel D: Du må jo nesten ta det som et kompliment, du virka så in-character xD

bakemono
25th October 2009, 22:21
Zaijin, du er det nærmeste noen av kommer en ekte Grimmjow xO Derfor er du skummel når du er in-character! Hvis du cosser Grimmjow igjen (noe vi alle håper du gjør) så må du være litt mer OOC, slik at jeg kanskje tør spørre om en klem ^^

Amaye
25th October 2009, 23:02
Helt enig med bakemono... Du er den mest skumleste Grimmjow jeg vet om...
Masse komplimenter til du som klarte å være in character!!

Zaijin
26th October 2009, 18:06
rofl... but I'm so cute and cuddly when I'm OOC XD *bows down humbly* thank you all for your lovely and kind words ^^ Amaye, om noen ropte grimmjow til meg så har jeg ikke sett dem eller så har jeg ikke oppdaget dem i mengden :O hadde du kommet bort til meg så hadde jeg gjerne pose'a xD

Blacky_desu
26th October 2009, 21:05
Zaijin: oh please be a cute and cuddly Grimmjow next con!! :nya: xDD

btw thumbs up til Team Rocket med den adorable meowth! dere var cwute MAX! o3o

Zaijin
27th October 2009, 00:03
Den adorable meowth'en grope'a rompa mi!!!! >.o;;;

Blacky_desu
27th October 2009, 12:37
bwahaha xDD she was secretly apart of our stalker group o.< xDD

bakemono
27th October 2009, 14:12
Hohoho... Jah, vi er jo alle medlem av "The Zeijin Stalker Society" vet du. Enig med blacky der, Pwease be Grimmeow neste gang :3 ?

Random: Veldi mange bra cospaly og koslige folk (selv om noen av dem ar skumle å se på)

Zaijin
29th October 2009, 00:54
har garantert planer om å være han en annen gang også... men trenger da flere blåhårete mennesker å cosplaye.. for det er litt kjedelig å cosplaye den SAMME karakteren på to cons

Blacky_desu
29th October 2009, 10:28
da kan du cosplaye Kamina 8DD han har blått hår og awesome:nya:

bakemono
29th October 2009, 10:29
har garantert planer om å være han en annen gang også... men trenger da flere blåhårete mennesker å cosplaye.. for det er litt kjedelig å cosplaye den SAMME karakteren på to cons

Yaaay, blått hår er awsome :) Du kan cosplaye Sieg Heart (sp?) fra Rave Master :) Han har blått hår^^ Eller Gerard fra Fairy Tail :D

Gleder meg til Aicon nå darnit XD