PDA

View Full Version : AMVs fra Desucon 4

Ryko
19th October 2009, 00:30
http://img259.imageshack.us/img259/2465/feelthefeudposter.png

tenkte jeg skulle poste noen linker her til amver jeg gjorde
klar til desucon 4, samt amver jeg anbefaler.

men først innholdet i CDen jeg ga ut under desucon 4. denne inneholder alt du
trenger om du skal begynne med amv editing, eller er interessert:
http://www.sendspace.com/file/dkz0t6

AMVen for Desucon 4
http://www.youtube.com/watch?v=dt3e3sNypKg

Download link:
http://rapidshare.com/files/295588186/Feel_The_Feud.mp4.html

Sang download link:
http://rapidshare.com/files/295588096/01_she_-_coloris.mp3.html

AMVen for Desucon 3
http://www.youtube.com/watch?v=zktoKlozRdg&feature=channel

Download link:
http://rapidshare.com/files/295591251/Desucon_2008_AMV_xvid_.avi.html

AMVen for Soracon 2(tror jeg...)
http://www.youtube.com/watch?v=5XC3VZiK564

random lucky star amv som jeg og en venn har laget.
http://www.youtube.com/watch?v=j5LozcmqaH8&feature=channel
__________________________________________________ ______
AMVer jeg ikke lagde selv, men som jeg anbefaler

Reflections of Style 5 -The search for 4
http://www.animemusicvideos.org/members/members_videoinfo.php?v=136926link oppdatert

PURE FUCKINGS MANLY AMV!
http://www.animemusicvideos.org/members/members_videoinfo.php?v=169734

__________________________________________________ ______
LINK TIL DEN STØRSTE AMV SIDEN OG FORUMET PÅ NETTET
www.a-m-v.org

vil du se awesome amver, dra dit. på announcement thread i forumet kan du finne nye annonserte amver. sjekk profilenes favoritter for å finne virkelig gode amver.:nuke:

Psyfe
19th October 2009, 01:37
Åpningsamven var rå, spessielt med ekstra guffe i høytalerene. Var også ganske råe amver i amv loungen, og cden virker ganske grei for å komme igang for nybegynnere (som meg). (Og inkluderer PURE MANLINESS amven!)

as2if
19th October 2009, 01:47
oppnings greie var kjempe bra ^_^
elsket det:)

Pucko
19th October 2009, 01:55
the opening was so freaking awesomee! :D

Cyazu
19th October 2009, 02:09
Awesomeness! Fint at du lagde tråden. :3

kan jeg få spørre om hvilket spill/serie/whatever innholdet i desucon 4 AMVen fra 0:30 til 1:00 er hentet fra? ^^

Ryko
19th October 2009, 02:20
Awesomeness! Fint at du lagde tråden. :3

kan jeg få spørre om hvilket spill/serie/whatever innholdet i desucon 4 AMVen fra 0:30 til 1:00 er hentet fra? ^^

Løpende dama med gevær som blir futuristisk hot chick = Empire Earth 3, et strategi spill (som guer kuk), men introen er fet

neste klippet av en ny kilde er på 49 sec, det er appleseed 2, en 3D anime (elsker den) appleseed 1 er litt mindre awesome, bruker den også i blant appleseed 2 klippa

0:54, jente som denger dritten ut av snø = Vexille. Virkelig interessant 3D anime

rundt 1:00 med jenta som gråter og mannen som blir kasta i lufta og eid er prototype game trailer cinematics. etter de 2 klippa er det star craft 2 trailer og så AION trailer.

Cyazu
19th October 2009, 02:52
Løpende dama med gevær som blir futuristisk hot chick = Empire Earth 3, et strategi spill (som guer kuk), men introen er fet

neste klippet av en ny kilde er på 49 sec, det er appleseed 2, en 3D anime (elsker den) appleseed 1 er litt mindre awesome, bruker den også i blant appleseed 2 klippa

0:54, jente som denger dritten ut av snø = Vexille. Virkelig interessant 3D anime

rundt 1:00 med jenta som gråter og mannen som blir kasta i lufta og eid er prototype game trailer cinematics. etter de 2 klippa er det star craft 2 trailer og så AION trailer.

EE har bare gått nedover siden eneren, som egentlig var en veldig god tittel, prøvde toeren (som sugde) og når jeg ser på bilder at 3ern er i samme stil så bare droppet jeg den. Kjipt though, siden de har god consept art og trailere. =/

Skal sjekke ut de 2 andre animeene, liker stilen. :3

Tusen takk~

Takashi
19th October 2009, 09:08
Ryko, du er forbildet mitt. O__O
Seriøst, jeg elsker hvordan du setter sammen videoene dine! Hvilket program bruker du, egentlig?

Kii
19th October 2009, 11:16

Hvem er jenta fra rundt 0:26? Og hvor er hun fra?
Tøff AMV. Likte den. (:

Ryko
19th October 2009, 11:42
Hvem er jenta fra rundt 0:26? Og hvor er hun fra?
Tøff AMV. Likte den. (:

o:25 er en kort CG animasjons film av battle angel alita
0:26 er fra animatrix

tusen takk for den varme kritikken, er en god motivasjon boost =D

Kii
19th October 2009, 12:50
o:25 er en kort CG animasjons film av battle angel alita
0:26 er fra animatrix

tusen takk for den varme kritikken, er en god motivasjon boost =D

Takk for kjapt svar! :3
Må si at både Desucon 3&4 AMVene var noe av det tøffeste jeg har sett. Hvor lang tid tok det deg og lage de?

MoNoLith
19th October 2009, 12:55
Vet du at jeg får gåsehud over hele kroppen hver gang jeg ser på amv'en til desucon 3?!:shoop:

Ryko
19th October 2009, 13:07
Takk for kjapt svar! :3
Må si at både Desucon 3&4 AMVene var noe av det tøffeste jeg har sett. Hvor lang tid tok det deg og lage de?

hehe, tok bare 2 måneder å lage den til deuscon 4. vanligvis liker jeg å bruke rundt et halvt år på mine videoer, men siden jeg aldri får lang tid til å lage desucon åpningene må jeg nøye meg med tida jeg får
:chris:

Mettiz
19th October 2009, 13:11
hva heter sangene til amv 3 og 4? så utrolig stillig! fikk gåsehud da jeg så amv 3 og 4, konge begynnelse ;)

in-ura
19th October 2009, 13:30
var å så på det du hadde under desucon 4, men glemte såklart å ta med cdn -_-

er det mulig å få innholdet?

enig det som blir sagt om EE, har kjøpt alle, men mistet troen etter nr.2 (intoene er fete da)

lurer på hvilke program som brukes under arbeidet ditt.... bra lagd i år også!

og, jo hva heter brukern din på a-m-w.org?
legger du ut disse her? hvis ikke hvor kan jeg ellers hente dem i bra kvalitet?

Ryko
19th October 2009, 13:41
hva heter sangene til amv 3 og 4? så utrolig stillig! fikk gåsehud da jeg så amv 3 og 4, konge begynnelse ;)

sangen til Desucon 3:
Lee Brotherton (Remix Factory) & Jun Senoue - Dreams Of An Absolution [LB vs JS Remix]
Download link(waveform, har den ikke i vanlig mp3):
http://www.sendspace.com/file/1g559d

sangen til Desucon 4:
SHE - Coloris
download link:
http://www.sendspace.com/file/1dfa02

var å så på det du hadde under desucon 4, men glemte såklart å ta med cdn -_-

er det mulig å få innholdet?

enig det som blir sagt om EE, har kjøpt alle, men mistet troen etter nr.2 (intoene er fete da)

lurer på hvilke program som brukes under arbeidet ditt.... bra lagd i år også!

Selvsagt kan du få filene fra Cden, men amvene som er på cden er ikke i denne filen.
http://www.sendspace.com/file/dkz0t6

Jeg elsker empire earth 1, har spilt det i så mange år. Hatet 2'ern og hatet 3'ern. let-down deluxe!

For å redigere mine nyeste amver bruker jeg bare Adobe After Effects cs4.
Ikke et program jeg anbefaler å bruke, men jeg stoler ikke særlig på andre programmer. Det ideelle amv editing programmet er sony vegas (som ligger på cden)

Ichigo LSS
19th October 2009, 13:45
AMV'en i fjor å i år var super awsome ! desucon er ikke skikklig igang for min del før man har sett den :3

btw jeg prøver meg stadig vekk på noe amv greier, meen jeg er ganke nubete på område,, men men øvelse er vell tingen muligiens.
men det jeg sliter mest med er å skaffe klipp fra anime o.l ..hvor finner jeg det ? og uten å måtte betale for det det ...

å når jeg lasster opp videone mine blir kvalitenen så dårlig at det er skammfult :S
peling på hva j eg kan gjøre med det ?

Yatch
19th October 2009, 13:58
kjempebra amv i år også, er det mulig å få en link til en download med litt kvalitet?, rippe fra youtube blir brukbart dårlig :P

Ryko
19th October 2009, 14:19
kjempebra amv i år også, er det mulig å få en link til en download med litt kvalitet?, rippe fra youtube blir brukbart dårlig :P

http://www.sendspace.com/file/yxfzq6
der. Skal legge den ut på a-m-v.org også snart

Ukusoberu
19th October 2009, 14:57
Det var en sinnsykt bra amv, bra jobbet! Lag gjerne flere. :D

Ryko
19th October 2009, 15:01
Lag gjerne flere.

Var nå planen det, ja

cookie-bear94
19th October 2009, 15:14
Jeg digga AMVen fra Desucon 4, jeg var der og det var bta trøkk i høytalerne. =)

Ryko
19th October 2009, 15:29
Jeg digga AMVen fra Desucon 4, jeg var der og det var bta trøkk i høytalerne. =)

det var et herlig anlegg, var også kult at jeg fikk et par timer dag 1 ved hovedscenen, spilte av en del amver der. Ah good times

Nariuz
19th October 2009, 15:30
Syntes AMV'en dette året var kjempebra laget! Kanskje på en annen måte en fjorårets, da den nye var laget for det meste av 3D anime og den var endel kortere, men som sagt, good job, og gleder meg allerede til å se AMV'en til Desucon 2010! Keep up the good work ^^

Ryko
19th October 2009, 16:36
Syntes AMV'en dette året var kjempebra laget! Kanskje på en annen måte en fjorårets, da den nye var laget for det meste av 3D anime og den var endel kortere, men som sagt, good job, og gleder meg allerede til å se AMV'en til Desucon 2010! Keep up the good work ^^

=D jo, og fikk en god idé av all den fanscreaminga når folk så en anime de kjente igjen he he he

Nariuz
19th October 2009, 17:20
Jo fler kjente animer jo mer jubel ser det nok ut som, husker desucon 2003, med mye OP, fullmetal alchemist, bleach etc, jubel kom hele tiden ;D

Ryko
19th October 2009, 19:43
Jo fler kjente animer jo mer jubel ser det nok ut som, husker desucon 2003, med mye OP, fullmetal alchemist, bleach etc, jubel kom hele tiden ;D

je, var ikke så mange som kjente igjen mesteparten av de 3D klippa jeg brukte, var nå litt synd da. Men håper folk likte den selv om de ikke skrek så mye som på den forrige amven

Ukusoberu
19th October 2009, 22:42
Man må vel nesten regne med at de store shonen jump seriene er de som får mest jubel uansett. Jeg kjente igjen en del av de 3d klippene, men jeg er ikke typen til å juble så veldig. >_< De jeg mener jeg kjente igjen er vexille, advent children, appleseed og trailer for aion og diablo 3? Jeg tror jeg likte den nye du laget best. De er alle sinnsykt bra uansett. =D

Ryko
19th October 2009, 23:02
Man må vel nesten regne med at de store shonen jump seriene er de som får mest jubel uansett. Jeg kjente igjen en del av de 3d klippene, men jeg er ikke typen til å juble så veldig. >_< De jeg mener jeg kjente igjen er vexille, advent children, appleseed og trailer for aion og diablo 3? Jeg tror jeg likte den nye du laget best. De er alle sinnsykt bra uansett. =D

haha hva skjer med at ALLE vet om AION.
Jeg fikk en 10-20 AMV editors til å beta teste (å gi feedback)
og samtlige kjente igjen aion.

men jess, tror da ikke at jeg brukte noe advent children. ^^ men uten om det brukte jeg alle de du nevnte

Takashi
19th October 2009, 23:04
Jeg var for amazed til å kunne skrike :P Det er fantastisk hvordan du _alltid_ finner de rette klippene til musikken.
Legger du på alt av effekter til slutt, eller er det noe du gjør underveis? Bruker Sony Vegas 9 selv, elsker det! Utrolig mange muligheter!
Leste også at du ikke anbefaler Adobe After Effects... Hvorfor ikke?

Ryko
19th October 2009, 23:09
Jeg var for amazed til å kunne skrike :P Det er fantastisk hvordan du _alltid_ finner de rette klippene til musikken.
Legger du på alt av effekter til slutt, eller er det noe du gjør underveis? Bruker Sony Vegas 9 selv, elsker det! Utrolig mange muligheter!
Leste også at du ikke anbefaler Adobe After Effects... Hvorfor ikke?

Adobe After Effects er altfor vanskelig og tidkrevende. Sony Vegas har alt du trenger for å lage enkle og kule amver. Er ikke mange som klarer å lage egne effekter som ser bra ut. De fleste bruker bare overfladiske effekter og det er når man kjenner igjen en effekt at en amv taper kvalitet. Å kunne customize en effekt helt selv gir en amv et ekstra element som kan forsterke intrykket videoen skal gi.
After Effects er et avansert effekt program, krever mye tid og t:stuart:ålmodighet som faen for å kunne mestre det. Er drit vanskelig å bruke det til å redigere i.

Og jeg bruker kune After Effects, har noen trust issues med vegas og premiere pro. Det tar mye lenger tid i After Effects, men det er enklere siden jeg liker å jobbe med hvert klipp, color correction, manipulering og filters. Å trekke ting fra premiere til AE til premiere til AE krever er så plagsomt. Så jeg har starta med å bare bruke AE, det har veldig mange ulemper. Tidslinjen blir et mess og det lagger altfor mye etc...

Rokudaime Hokage
20th October 2009, 19:15
Ryko, den Reflections of Style 5 -The search for 4 AMV'en lagger forferdelig på Youtube. Mulighet for å poste ny link? For eksempel til a-m-v.org hvis den ligger der? Also, jeg får ikke lastet ned den AMV'en og sangen ifra Desucon 4 ifra Sendspace. Får beskjed om at "free service is at full capacity". Så hadde vært fint om du kunne legge de ut på a-m-v.org og. :-) Ellers så må jeg bare si at AMV'ene dine er helt sinnsykt rå mann. Du er best! AMV'ene ifra Desucon 3 og 4 er dritrå, og jeg elsker også den Lucky Star AMV'en. Holdt på å le meg ihjel første gangen jeg så den. ^^

Ryko
20th October 2009, 19:38
Ryko, den Reflections of Style 5 -The search for 4 AMV'en lagger forferdelig på Youtube. Mulighet for å poste ny link? For eksempel til a-m-v.org hvis den ligger der? Also, jeg får ikke lastet ned den AMV'en og sangen ifra Desucon 4 ifra Sendspace. Får beskjed om at "free service is at full capacity". Så hadde vært fint om du kunne legge de ut på a-m-v.org og. :-) Ellers så må jeg bare si at AMV'ene dine er helt sinnsykt rå mann. Du er best! AMV'ene ifra Desucon 3 og 4 er dritrå, og jeg elsker også den Lucky Star AMV'en. Holdt på å le meg ihjel første gangen jeg så den. ^^

har nå oppdatert første post. Bare å laste ned. Har konto på rapidshare så håper at filene ikke vil dø med det første ^^

Har enda ikke lagt ut min nye amv på .org, tenker det tar en stund. Må vente til min laptop kommer tilbake fra rep. om 1-2 uker.

Ukusoberu
20th October 2009, 20:12
haha hva skjer med at ALLE vet om AION.
Jeg fikk en 10-20 AMV editors til å beta teste (å gi feedback)
og samtlige kjente igjen aion.

men jess, tror da ikke at jeg brukte noe advent children. ^^ men uten om det brukte jeg alle de du nevnte

Det er vel fordi alle spiller aion. =P De fleste som har vert innom nettsiden til ncsoft de siste 2 årene vet jo at det er anime characters med vinger. XD

Advent children trodde jeg var den scenen med motorsykkelen kom i fra. Da husker jeg feil, men jeg vet jeg kjenner den igjen fra ett sted. Ninja gaiden kjente jeg vel også igjen etter jeg så den igjen. Du kunne ikke tenkt deg å legge ut listen da?

Rokudaime Hokage
20th October 2009, 21:52
har nå oppdatert første post. Bare å laste ned. Har konto på rapidshare så håper at filene ikke vil dø med det første ^^

Har enda ikke lagt ut min nye amv på .org, tenker det tar en stund. Må vente til min laptop kommer tilbake fra rep. om 1-2 uker.

Takker så mye for de nye linkene mann. ^^ jeg skal ta å sjekke ut de der 2 3D animene foresten. Virker interessange. Dessuten kommer de e HD fra THORA.

Ryko
20th October 2009, 22:16
Det er vel fordi alle spiller aion. =P De fleste som har vert innom nettsiden til ncsoft de siste 2 årene vet jo at det er anime characters med vinger. XD

Advent children trodde jeg var den scenen med motorsykkelen kom i fra. Da husker jeg feil, men jeg vet jeg kjenner den igjen fra ett sted. Ninja gaiden kjente jeg vel også igjen etter jeg så den igjen. Du kunne ikke tenkt deg å legge ut listen da?

en liste hehe. uff. Kan vel det...

der:

Vexille
Death Note
Appleseed 2
Star Wars: The Old Republic (screenshot fra traileren)
The Secret World (screenshot fra game traileren)
The Witcher (screenshot fra game intro)
Diablo
Ghost In The Shell
Animatrix
Battle Angel Alita CG video
Ninja Gaiden 2 trailer
Empire Earth 3 intro (gamesuxorlisticfail!)
Appleseed 1
Prototype game trailer
Star Craft 2 game trailer
AION game trailer
Yogurting game opening
One Piece
Freedom
Canaan
Diebuster
Garden of Sinners
Full Metal Alchemist
Macross Frontier
Baldr Force
Noein
Naruto
Karas

som du ser, ingen final fantasy der :D

Takker så mye for de nye linkene mann. ^^ jeg skal ta å sjekke ut de der 2 3D animene foresten. Virker interessange. Dessuten kommer de e HD fra THORA.

THORA er go'saker. finfin kvalitet er det de leverer <3 har en del HD animes av THORA

Ukusoberu
20th October 2009, 23:31
Wow, det var masse der jeg har sett, men ikke kjente igjen. Jeg ble også nysgjerrig og måtte søke opp Battle Angel Alita CG video som jeg ikke hadde sett før. Det var ganske kult, om animasjonene var litt eldre. Lov å håpe at james cameron får fingeren ut og gjør guunm filmen sin ferdig nå som han er ferdig med avatar.

Ryko
21st October 2009, 01:45
Wow, det var masse der jeg har sett, men ikke kjente igjen. Jeg ble også nysgjerrig og måtte søke opp Battle Angel Alita CG video som jeg ikke hadde sett før. Det var ganske kult, om animasjonene var litt eldre. Lov å håpe at james cameron får fingeren ut og gjør guunm filmen sin ferdig nå som han er ferdig med avatar.

ey, det er jo James Cameron vi snakker om her. Mannen er en suksess-maskin. Do not doubt the God! Blir bra med Battle Angel film <3
Håper Alita blir hawt chick og ikke failchick

Felisaur
21st October 2009, 11:30
Var innom en gang når det ble spilt av en AMV på storskjermen, og jeg gjenkjente den som Magic Pad av Nostromo, noen andre som fikk den med seg?

in-ura
21st October 2009, 17:29
jepp. har den på pcn og....

nostromo sine er bra. "auriga" er den beste hittil synes jeg.

720p er tingen!

Ryko
21st October 2009, 17:41
jepp. har den på pcn og....

nostromo sine er bra. "auriga" er den beste hittil synes jeg.

720p er tingen!

720p 60fps er tingen ja =D

Ryko
23rd October 2009, 18:13
http://img259.imageshack.us/img259/2465/feelthefeudposter.png

en venn fullførte nettopp announcement imaget til videoen.
Epic stuff

Ibelin
4th November 2009, 10:56
Jeg må bare si det..du er en inspirasjon :D bare se på AMV'ene dine har jeg lyst til å lage noe selv. Men forskjellen er at du KAN lage det. Du er dritgod :D Og jeg misunner fedigheten din til å finne musikk som passer til AMV'ene..Du er dritflink til det også :D

btw så lurer jeg på hvordan du får tak i alle klippa dine. Har mac men sliter å finne en god måte på å laste ned anime/andre klipp og sånt : s

CptCalico
11th November 2009, 14:26
Jeg leter febrilsk etter de fairies-sakene som ble laget til siste Sora/Aicon, men ikke søren... noen som har youtube-linkene til dem?