PDA

View Full Version : Cosplaykonkurranse under Desucon

Ukusoberu
10th October 2009, 15:10
Outland Østbanehallen kommer til å ha cosplaykonkurranser under desucon helgen. Vi kommer til å dele dette opp i 2 konkurranser over 2 dager. Første dag, lørdagen, så skal vi ha cosplay for jenter. Andre dag, søndagen, så er det cosplay for gutter. Dette er basert på kjønnet til cosplayerene (som jeg håper dere selv har kontrol på) og ikke til karakterene. :) Vi kommer til å ha første til tredjeplass på begge dagene, men er usikker på hva/hvor mye vi skal gi i premie.

Alt man trenger å gjøre for å delta er å stikke innom outland i kostymet sitt mellom 12-19 på tilhørende dag, og melde seg på konkurransen, samt få bildet sitt tatt av en av de ansatte. Kåringen av konkurransen vil skje klokken 20:00 begge dagene, som er etter desucon er ferdig for kvelden.

Jeg kan også nevne at Outland Østbanehallen kommer til å ha åpent til 21 begge disse dagene.

Håper mange er interesserte og har tid til å komme innom. :D

Neko-mimi
10th October 2009, 15:28
hadde vært veldig gøy å være med, men vet ikke om jeg kommer til å være i Oslo helt til klokka 8 på kvelden. Jeg har 4 timer i buss til og fra Oslo, så det å reise med en buss hjemover i 9-tiden kan bli ganske så sent.

Hvordan blir premie-utdeling? vil det være mulighet for å sende i posten, eller må man være tilstede under premie-utdelingen?

Ukusoberu
10th October 2009, 19:20
Det blir litt sent ja, men man må nok møte opp for å hente premien. Jeg kunne tengt å ha det tidligere, men jeg har ikke lyst at det skal krasje med noen av de andre tingene som skjer under desucon. =/

Ukusoberu
16th October 2009, 14:30
Jeg har en følelse av at folk ikke vet at det er cosplay her under desucon. :X

Premiene for å vinne på en av de to konkurransene er gavekort på:

Førsteplass: 1000
Andreplass: 500
Tredjeplass: 250

Håper folk er interesserte. :)

Dosu-kun
18th October 2009, 22:25
var vel ikke så veldig mange som fikk vite om denne konkuransen tror jeg, men jeg er glad uansett, Outland skapte nok et smil om munnen min etter jeg fikk vite at jeg fikk første-premien for Dosu kostymet mitt. gav virkelig et høydepunkt for dagen etter et surt nederlag på Desucon (kom ikke til finalen i cosplay konkuransen :gråte: ). håper ikke dette blir for "off-topic", men kommer dere (outland) til å sette ut bilder av vinnerne? hvis/ikke så vil jeg gjerne ha en kopi av bildet dere tok av meg.

Neko-mimi
18th October 2009, 23:08
ville så gjerne vært medT^T
Men ettersom jeg har 4 timer i buss en vei til oslo måtte jeg reise i 6-7 tidenpå kvelden for å ikke komme alt for sent hjem. Hadde kåringen vært litt tidligere så hadde jeg vært med!

Ukusoberu
18th October 2009, 23:08
Jeg kommer til å legge ut bildene av alle vinnerene i morgen håper jeg. Må prate med hun som hadde med kamera i dag, men lørdagsbildene har jeg klare allerede.

Når det gjaldt kåringen så må jeg beklage tidspunktet. Neste gang så vil jeg nok gjøre dette annerledes, samt prøve å formidle at det er konkurranse bedre.

Kimuri
19th October 2009, 03:54
hei! Kim Li her. fikk 3dje plass for vash kostymet mitt,men
rakk ikke å komme innom og få premien :(
bor i Rogaland og måtte rekke flyet, er det mulig å få
det tilsendt Outland stavanger i form av gavekort? :)

Fist-Of-Lightning
19th October 2009, 08:54
kledde meg ut som Luigi og ble spurt etter to ganger men jeg meldte meg ikke på konkuransen x) så jeg regnet med det var noen andre

Ukusoberu
19th October 2009, 14:05
Siden jeg sa at folk måtte komme innom butikken for å hente premien rundt 20:30, og Neko-mimi, samt kanskje noen andre, lot være delta fordi de ikke kunne være her da, så må jeg desverre si nei til det for at det skal være rett. Neste år vil jeg nok gjøre det annerledes slik at vi ungår det problemet, men når jeg har sakt en regel så må jeg desverre holde den.

Jeg hadde heller ikke noen som var utkledd som luigi på listen min, så vet ikke helt hva som har skjedd der. :X

Shookiemonster
20th October 2009, 01:37
Den her konkurransen var jo nærmest enveiskjøring for Dosu-kun. :kul: Jeg var Kakemonsteret, og det ligger et fint bilde av iallefall meg og Dosu på Japani.

Men ja, Outland skulle kanskje kjørt bedre dialog med Desucon i forbindelse med cosplay-konkurranser og andre aktiviteter, siden Outland er vel ett av "sponsorene" til Desucon...

Ukusoberu
20th October 2009, 02:41
Jeg skal laste opp bilde av dere alle i løpet av uken. Jeg hadde håpet å kunne fikse det i kveld, men fikk ikke fikset å komprimere bildene før jeg dro fra jobb. =/

Dosu-kun
21st October 2009, 23:32
we watch piczors now?