PDA

View Full Version : [Desucon] Props-konkurranse

Roar
28th September 2009, 20:40
Props-konkurransen finner sted lørdag 17. oktober.Vi skal holde en liten, uoffisiell props-konkurranse! En prop er en del av et kostyme som man som regel bærer med seg eller bruker som tilbehør. Dette kan f.eks. være en hjelm, keyblade, automail, sverd, svær gitar, pistoler, krone, summoner staff, og andre våpen eller ting. Om du vil vise [...]

Les mer... (http://desu.no/2009/props-konkurranse/)

Silli-zicuni
7th October 2009, 14:38
Kan propen entre prop-konk alene? Altså, kan man entre en porp som ikke hører til karakteren du cosplayer den dagen? Eller må den høre til kosymet du har? :3

Mettiz
7th October 2009, 15:27
og for de som er oc da?:) med eget designet våpen. Kan de være med? (hvordan melder jeg meg på ang bildet av selve våpnenet :P)

Red
7th October 2009, 16:13
Silli-zicuni: Nope, du kan entre en prop som ikke tilhører til den dagens kostyme. Vi har ikke noe imot det.

Mettiz: Ja, det er ok det også. OC prop har vi ikke noe imot, og siden det er OC prop så er det bare å si ifra at det ikke er noe bilder.

Amaye
8th October 2009, 18:24
Det går greit å melde seg på med et hode liksom, må ikke være våpen?

Red
8th October 2009, 18:26
Ja, det gjør det.

Felisaur
9th October 2009, 09:55
Hvordan fåregår konkurransen egentlig? Er det bare å møte opp et sted å vise frem det du har eller?

Red
9th October 2009, 11:04
Jepp. Samme stedet hvor skit- og cosplay-konkurransen skal foregå. Props er en uofisiell konkurranse som muligens blir en fast del av programmet, så den er ikke akkurat stor eller fancy enda.

Mere informasjon om dette kommer på lørdagen.

Felisaur
9th October 2009, 11:30
Men når man skal vise frem det man har, kan man ha det på seg da? Siden jeg må muligens feste fast den hodeskallen min til parykken så den ikke skal falle av så lett. Men det kommer jo også ann på om når prop konken er i forhold til skittene og slikt, siden jeg bytter mellom to kostymer XD

Red
9th October 2009, 12:12
Er det noe som sitter fast i kostymet så skal ikke vi rive det av deg. XD

Vi er enda ikke sikre på når props-konkurransen skal bli holdt, men det blir trolig etter skit-konkurransen.

yumisanchan
10th October 2009, 00:39
men hvor i kongresssentrert skal dette fåregå?
og klokka?
får vi beskjed på dagen eller?

Red
10th October 2009, 09:46
Det blir nærmere beskjed på selve dagen, ja. Det skal holdes cosplayinfo klokken ett hvor det meste kommer til å bli nevnt.