PDA

View Full Version : Anime Anime som omhandler MUSIKK!

Gabriel Osamu
16th August 2009, 17:21
Det er et interessant spørsmål hvis du liker musikk! Jeg, personlig, elsker rett og slett musikk, selv om gleden for musikk ikke overstiger gleden for anime. Jeg rett og slett må finne en anime serie som omhandler, eller ihvertfal har et tema som inneholder musikk! Det er ofte jeg ser OVAs, eller fanlagde filmer av animeer som handler om musikk, ofte bare på tøys. For eksempel en kjent hovedperson fra en anime som synger i et band, også resten av folka fra den serien som er med i bandet, eller som publikum, og noen ganger er det fans som lager såkalte AMVs (Anime Music Videos).

Jeg søker en Anime som handler om noen som på en eller annen måte drev med musikk! Det hadde vært så kult! Om det så mye som hadde handlet om noen japser som synes det er gøy å gå på konsert. Nå, sikkert mye av grunnen til at jeg enda ikke har hørt om denne form for anime, og at den er sjelden, er vel at musikk er så SINNSYKT dyrt i japan, og derfor ikke så utbredt som det er i skandinavia, samt storbritania og USA, men hadde allikevel vært gøy om noen lagde denne form for anime.

Hvis noen kjenner til en slik form for anime, så vær så snill å komme med et forslag til hva som er verdt å se på. Tidligere har jeg bare sett "One ~ Kagayaku Kisetsu e ~" som er en anime som "fairly" omhandler en person som spiller piano, og dett er dett.

Post, post, post!

marilla
16th August 2009, 17:26
Nodame Cantabile må da være noe for deg. Handler om Nodame som .. spiller piano, og er litt rar. Har kun sett j-dramaen, men regner med at animen dreier seg om ca det samme. Utover det har man f.eks. Macross Frontier, som dreier seg mye om to søte jenter som synger. Og litt mechaer, og romvesner. :3

Juu
16th August 2009, 17:29
Hei. Du kan sjekke ut en anime med navnet K-on handler om personer som er med en light music club^^ handler om folk som driver med musikk og det blir sunget innemellom^^ så håper animen er den typen du leter etter:) er en bra anime etter min mening^^

KiraTakuto
16th August 2009, 17:30
La Cora D'Oro ... En musikk anime greie.. Den er veldig søt ^^

Heika-sama
16th August 2009, 17:39
Så har man jo Beck og Nana som omhandler folk som driver med band.

Og selvfølgelig Detroit Metal City som er en fantastisk serie om en som ufrivillig har blitt vokalist i et metal-band.

Ceceiliapus
16th August 2009, 17:40
Hvis du ikke dør av shounen-ai, så kan du se Gravitation? Serien handler om en gutt som er vokalist i et band.

Ellers er K-ON ganske populær nå for tiden, så det er nok flere enn meg og Juu som kan tipse om den. ^^

ivaz
16th August 2009, 17:40
Nodame Cantabile
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=4691

Beck
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=2320

Full Moon wo Sagashite
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=21

Liker alle 3 veldig godt selv.

Oda
16th August 2009, 18:31
Mermaid melody :3

Ceceiliapus
16th August 2009, 18:33
Fant en anime til som heter Shinkyoku Soukai Polyphonica. Jeg har bare sett én episode, så det er litt vanskelig å si så mye om serien. På MAL står det følgende:

Shinkyoku Soukai Polyphonica is a story about spirits powered by music, focusing on the character Corticarte (Corti) and her Dantist- the human who plays the music for the spirit, Phoron.
Phoron and Corti work for the Tsuge Divine Music Player Office with several friends, including two other spirits and Dantists. The office takes all sorts of jobs, from finding stray cats to helping demolish buildings. The basis of this story surrounds the various jobs Phoron and Corti take, as well as their team mates, and the things they all learn from each job.

Juu
16th August 2009, 18:39
har sett den serien^^ det er musikk i den:) de lagde vel 2 serier ut av den. En som handler om skolegangen og en om hvor de jobber^^ selv om seriene ikke er så langt fra hverandre:) men er en bra serie. har en passe story etter min mening. men serien har mer sånn klassisk musikk:) ikke akkurat band type, men er vel bare å sjekke ut:)

Tyblazitar
16th August 2009, 23:06
White Album handler om pop-idoler, så det er litt konserter og sånt i alle fall. Det samme gjelder i mindre grad Perfect Blue.

Kamon
17th August 2009, 00:29
Du har også Piano som er et slice-of-life drama om en jente som spiller piano :)

Uibeke
17th August 2009, 03:49
Gravitation. Yaoi-anime som handler en del om musikk. Hovedpersonen er med i et band som vil slå igjennom i Japan.