PDA

View Full Version : Anime Umineko - Født med flippskjegg og høyt hårfeste

p33r
25th July 2009, 02:50
http://dwimg.com/files/y3a0zfqypz25ozvj75p0.jpg

Umineko er en krim/mystery anime som er satt i tidsrommet 4. oktober til 5 oktober 1986 på en avskjermet øy utenfor Japan. Familien Ushiromiya møtes på øyen for å diskutere arven etter den snart avdøde Kinzo. 11 familiemedlemmer, 5 tjenere og dems personlige doktor er på øyen som plutselig blir rammet av en heftig orkan. Folk dør og det er nok alibier og motiver til alle og en hver. Det er ingen måte å komme på eller av øy og det kommer ingen båt før om to dager. Her kjempes det for rett å slett å overleve, sammtidig kansje også for å løse mysteriet.

Umineko er en fantastisk "smart" og spennende anime med mange lag story og mye spekulasjon. Serien er basert på en Visual Novel med samme navn.

Denne tråden er laget for å diskutere nyeste episoder i serien og teorier rundt det hele.

Her er en kjekk relationship-chart.
http://dwimg.com/files/hyo3ibqfj11lntl1mup8_thumb.jpg (http://dwimg.com/viewer.php?file=hyo3ibqfj11lntl1mup8.jpg)
Laget av xmp3collector & Nate RFB på somethingawful.com

VISUAL NOVEL SPOILERS STRAFFES MED EN STAKE I HODET*.
Jeg har lest visual novelen og kommer til ta på meg jobben å personlig banne folk som bryter reglen. Vær VELDIG obs på hva du poster og post ting hvor du tar utgangspunktet i nåværende situasjonen i serien.

ps. "loloolol, teorien din er feil fordi noe skjer i VNen" er også ban-grunn.

* Stake = ban

fiiup
25th July 2009, 03:02
Om mulig er jeg enda mer forvirret så her noen av mine teorier.
I første omgang så må vi bestemme oss for å tro på at det er en heks eller ikke.
Vel, ut ifra det vi har sett så har det dukket opp gylne sommerfugler både når kanon døde og når Sharon sjekket vinduene. Det i seg selv indikerer at det er noe mer ved det hele og gir hekseteorien grobunn, men det er verd å legge merke til at ingen av karakterene har gitt sommerfuglene noen notis. Ut ifra hvordan karakterene har reagert så langt så er det nærliggende å tro at de ville ha reagert på det.
Samtidig så er det verd å påpeke at det er kun Battler som har blitt fortalt om sommerfuglene betydning så han vil være den enste som ville legge merke til det.
Det at det er sommerfugler i det hele tatt i hust forsterker teorien om at det er en heks som har stått bak drapene, men vi forutsetter at sommerfugler er unormalt når vi ikke har fundament får konkludere med det.
På slutten ser vi at tjenerne har blitt drept i et lukket rom og har falt der de er, så de har ikke hatt tid nok til å reagere. Disse har blitt mutilert i ansiktet noe som verken Kanon, Eva eller Hideyoshi opplevde og Kinzo ble tilsynelatende brent levende. Det kan peke imot at det har vært flere mordere som har vært involvert.
I Eva og Hideyoshi tilfelle så kan det være at noen de kjente banket på døren etterfulgt av at Eva slapp inn vedkommende og satte kjettingen på plass etter å ha låst døren igjen. Eva ble drept i rommet noe ikke Hideyoshi ville ha lagt merke til siden han var i dusjen. Vedkommende har deretter drept ham og deretter dratt ut vinduet, som ikke ble sjekket av de som oppdaget likene.
Når det kommer til meldingene så er det kun Maria som har trodd på Beatrix og derfor kan det være hun som har kommet med beskjedene som følger av manipulerting eller tilsvarende, og det kan være derfor hun ble spart. Vi kan også se det at Maria ble spart på som et hint på at Rosa er i live og ville ikke ha drept sin egen dater og det vil også forklare hvorfor Maria verken er redd for å bli drept og hvorfor hun kanskje har skrevet meldingene.

Dette er da mine teorier, i denne serien er det lett å konkludere med noe for så to minutter etterpå, bli motbevist.

Ukusoberu
25th July 2009, 17:35
Begynte å se og spille dette i går kveld. Usikker på om jeg skal spille ferdig det første spillet før jeg går videre med anime'n. Uansett, virket bra så langt, men skrikingen til hun jenta kunne jeg klart meg uten. :P

Exona
25th July 2009, 17:52
Jeg skal unngå å kommentere skrikingen, men så langt synes jeg anime adopsjonen funker fint. Det eneste jeg ikke likte helt var at de gikk litt fort fram i første episode (men igjen, det er 18 personer som skal introduseres, så jeg kan på en måte skjønne det også).
Noen andre som har sett previewen på episode 5? (håper det går greit å diskutere den i hvertfall >.<) Gleder meg som en unge til den episoden. ^^ Venter med å kommentere preview til jeg får vite om det er greit eller ikke. xD

Oh, btw... Uu~uu~uu~~~ (http://www.youtube.com/watch?v=OsS0u7rB6Ps)

Begynte å se og spille dette i går kveld. Usikker på om jeg skal spille ferdig det første spillet før jeg går videre med anime'n. Uansett, virket bra så langt, men skrikingen til hun jenta kunne jeg klart meg uten. :P
Vil anbefale å spille ferdig på det sterkeste. Selv om scenen på kjøkkenet i episode 3 (av animen) var ganske så creepy, så synes jeg den var enda bedre i VN-en. Mulig det var at jeg hadde en lillebror som absolutt ville se episoden, selv om det ikke var kommet ut subs enda, og at han spør om noe minst en gang i minuttet. >.< Må få sett den en gang til snart tenker jeg. ^^

Sarutobi-Sasuke
29th July 2009, 17:53
Vi kan også se det at Maria ble spart på som et hint på at Rosa er i live og ville ikke ha drept sin egen dater og det vil også forklare hvorfor Maria verken er redd for å bli drept og hvorfor hun kanskje har skrevet meldingene.

Dette er da mine teorier, i denne serien er det lett å konkludere med noe for så to minutter etterpå, bli motbevist.

Tror det jeg og. Det forkalrer jo hvorfor Maria kjenner alle symbolene som "Beatrice" bruker.

phyconinja
29th July 2009, 18:27
Noen som tenkte på at det var 1 annen person som kunne lagt ned det brevet de krangla over? Personen som sa det måtte være en av de 4 fordi brevet ikke var der når hun satta ned boksen. Hun hadde muligheten til å legge ned brevet før hun gikk bort til de andre. Det var også hun som jaga de 4 ut av rommet, og dermed "beviste" at symbolet som fulgte med brevet fungerte.

Hun hadde derimot ingen mulighet til å begå mordene, og må sammarbeide med noen andre.

Tyblazitar
30th July 2009, 13:31
Pløyde gjennom de fire episodene som er ute i dag, og må si at jeg liker serien svært godt. Den klarer virkelig å gjøre noe nytt med det klassiske scenarioet med et isolert hus, mord og mistanker, ved å bringe inn det muligens overnaturlige aspektet Beatrice representerer. Jeg må si jeg virkelig er nysgjerrig på hvordan det vil gå videre, når så mye har skjedd på bare fire episoder. Jeg har ikke funnet noe informasjon om hvor lang serien vil bli, men det virker trygt å anta at den vil bli minst 12 episoder, og hvordan de vil dra ut handlingen så lenge blir spennende å se (jeg er ikke pessimistisk, bare nysgjerrig). Higurashi løste jo det på en interessant måte, i alle fall.

Jeg må si at jeg virkelig liker de fleste stemmene, og musikken er helt fantastisk. Snakker særlig om OP og ED, som passer serien som hånd i hanske. OP er bare så episk at det halve ville vært nok, og de har faktisk fått med seg Jimang fra Sound Horizon til å synge den skrudde ED-en... jeg er målløs. Animasjonen er ikke noe spesielt, men det er heller ikke å forvente av Studio DEEN.

Maria. <3

Nodoka
30th July 2009, 14:10
OH YES! dette har jeg ventet på. Sup Beatrice. Jeg elsker hvordan hele animen er fikset opp! La kampen mellom Battler og Beatrice STARTE!

Also tyb. Jeg håper denne episoden svarte på hvordan de skal dra ut serien ;)

Tyblazitar
1st August 2009, 02:00
Also tyb. Jeg håper denne episoden svarte på hvordan de skal dra ut serien ;)
Haha, så absolutt! Det underholder meg at episode 5 av Umineko var akkurat like "...WTF?" som episode 4-5 av Higurashi sesong 1. :D

Interessant med Battler og den andre heksa som kan gjøre hva som helst så lenge sannsynligheten ikke er null. Er litt redd for Final Destination-scenarioer, men jeg stoler på at 07th Expansion klarer dette bra. Håper dog ikke animeen går i en helt ny retning, for jeg likte virkelig handlingen så langt.

ilifin
3rd August 2009, 17:58
Hvor mange nynnet på Phoenix Wright i det Battler strakk ut en pekende arm og finger? Hvis du ikke i dette øyeblikk imiterte bevegelsen og nynnet, så bør du spille Phoenix Wright.

SoulCandy
3rd August 2009, 18:09
Hvor mange nynnet på Phoenix Wright i det Battler strakk ut en pekende arm og finger? Hvis du ikke i dette øyeblikk imiterte bevegelsen og nynnet, så bør du spille Phoenix Wright.

Eg gjorde det! Wtf akkurat der.

Var wtf resten av episoden også. Plutselig hoppet Beatrice ut akkurat som ein stripper i ein bursdagskake. :toda: Men det var bra. :nya:

Nodoka
6th August 2009, 01:18
HAHAHA OMFG sangen til Jessica... jeg sier bare som resten av 2ch. ???????
??????????
?????????

Where is my tsurupettan? :<

Jaja uanset var det fin episode. Hei backstory. og hei Beatrice. Og møbel moe Kanon. <3

Exona
6th August 2009, 02:53
HAHAHA OMFG sangen til Jessica... jeg sier bare som resten av 2ch. ???????
??????????
?????????

Where is my tsurupettan? :<

Jaja uanset var det fin episode. Hei backstory. og hei Beatrice. Og møbel moe Kanon. <3
Har det noe å si hvilken sang det var da?

Anyways, this is why Beato is awesome. Gir noen happiness, for så å ta det vekk fra dem senere. Me lieks.

Bortsett fra at det er Kobayashi Yuu som har stemmen til Kanon, så er Kanon en relativt kjedelig og uinteressant karakter i mine øyne. Han bruker møbel unskyldningen fordi han ikke gidder å bry seg så mye om ting som skjer rundt han (sånn jeg ser det). Meh.

p33r
6th August 2009, 21:34
Tråd renamet i tråd med denne episoden.

Her er vi godt på gang, Beatrice tar av. Ikke så mye å teoretisere rundt her enda.

Jeg har kommet frem til at Beatrice må være en av de folka som elsker å spille Sim og bygge store hus med familier og stuff. For åså etterpå flytte alle inn i et hus med 1x1 rom uten toalett eller dør for å se dem dø sakte men sikkert hen.

.. Kansje det er det Umineko skal representere? Sims?

Nodoka
7th August 2009, 00:30

Her er vi godt på gang, Beatrice tar av. Ikke så mye å teoretisere rundt her enda.

Jeg har kommet frem til at Beatrice må være en av de folka som elsker å spille Sim og bygge store hus med familier og stuff. For åså etterpå flytte alle inn i et hus med 1x1 rom uten toalett eller dør for å se dem dø sakte men sikkert hen.

Hele umineko er et eneste stort sims fanart? o.O hva er det jeg har kastet bort tiden min på. Et øyeblikk, jeg skal bare ødelegge noen figurer og brende noen t-skjorter

Sensei
7th August 2009, 09:31

Haha, fantastisk. :p Du har et poeng.

Forsåvidt er jeg litt usikker på hvor godt jeg liker serien. Føler ikke at den når helt opp til Higurashi, enda, i hvert fall. Den som venter får se. Jeg er spent på hvor det går.

Matzidesu
7th August 2009, 16:25
Er umineko også et spill ?? o.o

Nodoka
8th August 2009, 02:22

Det er originalt en Sound Novel gitt ut av 07th expansion. (http://www.07th-expansion.net/)

Det er nå 4 spill ute i serien og spill 5 er på vei til å bli lansert. Du kan finne tråden for spillene her (http://forum.japani.no/showthread.php?t=17248)(Warning Spoilers)

Hauu~
8th August 2009, 03:20

Ja. Eller, en "sound novel", altså en visual novel uten choices. Er egentlig bare en bok du installerer som har, bakgrunner, characters med forskjellige fjes utrykk og fantastisk musikk. Men sound novelen er mye bedere enn animen når det kommer til detaljer.

Demoen av spillet er faktisk "1. Episode" av 4 episoder (hitill), så basically så er "demoen" det første spillet, denne er gratis og kan lastes ned på 07th Expansion sine sider. http://witch-hunt.com/stage.html <-- Dette er guiden hvordan man kan få demoen av spillet med translation. Det er også linker til hvor man kan kjøpe Episode 4 som har alle de forrige spillene i seg.

Have fun :D

Nodoka
10th August 2009, 00:55
Preview for Episode 7 - EpisodeII-II?early queen move (http://umineko.tv/web/main/onair/index.html) er nå oppe.

Kanon trenger ikke gå på do, han har et maskingevær i rompa og møbler kan skyte puppemissiler.

p33r
13th August 2009, 18:05
Mens vi venter på episode 7 kan vi jo bryne oss på Umineko sitt store "puzzle", nemmelig "Witches Epitaph". Med hjelp av translationparty.com har jeg prøvd mitt forsøk på å løse dette. Jeg tror dette er en god løsning som bringer oss på vei til å forstå Umineko som et helhetelig verk.

I love my hometown, is along the river sweetfish.
To that end, the land of gold, to pass the following key.

If, when you follow the river downstream, you will find the village.
In the village, please refer to the following order.
Sleep is the key to the golden land.

You can put a hand under the rules of his journey.

1-1, 6, and the inflation rate, the next puzzle, please select an option.
One of the first two, except the mystery of life, two people close to tears.
My name is required to respect the mysteries of your life is the first case.
February 4, the first head of a mysterious death of a single hole.
5 The mystery of the chest to kill a single hole.
You can kill the mysterious pit of the stomach.
Holes in the knees of the mysterious death.
Puzzle games, to kill the hollow.
9:00 Mystery, you need to revive a witch live.
Gold at the end of the village, in the twilight 10 times, you need to travel.

And witches, you will need to provide a treasure of the wise praise.
GORUDORANDOGORUDO.
One is determined to bring back the spirits of the dead.
Must be restored to his lost love.
1, and to sleep all the time, you must be a witch.

Peacefully, my most beloved witch, Beatrice sleep.

Link til orginale Epitaph: http://witch-hunt.com/epitaph.html

Nodoka
13th August 2009, 18:21
http://nyagato.net/blog/wp-content/uploads/2009/08/1250094852442-300x168.jpg
http://nyagato.net/blog/wp-content/uploads/2009/08/1250095581778-300x168.jpg

Chickenchief
15th August 2009, 06:20
Barnemisshandling og mer Beato. Konge episode.

p33r
15th August 2009, 11:55
Det er ikke en ordentlig episode Umineko uten barnemisshandling eller at noen dør vil jeg si.

Det blir værre :/

MrGs
18th August 2009, 02:58
Jeg begynte å "spille" episode 1 av Umineko i går - den som er gratis å laste ned.
Får se om jeg vil se anime-serien. Jeg ble lei av Higurashi og sluttet å se den. Mulig at jeg kommer til å spille ferdig episode 1 først og så se det an etter det.

Exona
20th August 2009, 17:03
Ahh, digga episode 8! Beato awesomeness, rød tekst blir introdusert (og det var gjordt på en grei måte), ett av få øyeblikk der Kanon nesten kan regnes som awesome, Toyosaki Aki som Asmodeus, Hikasa Youko som Satan ++.. De hadde ikke behøvd å sensorere scenen inne i kirka der da men...

p33r
3rd September 2009, 21:28
Og episode 11!

MEEEEEEH, de tok vek noen av yndlings-red texten min, det er helt ubetydelige ting. Men ting som ga litt morro alikevel :(

You are incompetent. Sagt fra Beatrice til battler :P

Uansett begynner vi å komme nærmere en løsning her. Mitt spørsmål er: Dro Rosa nettop frem et brev uten at noen andre så det OG lå alle nøklene inne i det brevet? For en utrolig hendig kombinasjon.

Og angående Episode 9:
Helt greit, vi fant nøkkelen til jessica. Men VET vi at det er nøkkelen til Jessica. Det kunne vært hvem som helst sin nøkkel, med Jessica sin nøkkelhenger på.

Jeg er enda overbevist om at det er en logisk løsing på dette og all magien bare er "noise", hvor de bare prøver å forvirre oss.
Det er mulig å løse Umineko

ilifin
4th September 2009, 08:50
^^^Psst, episode 11 er neste uke.

Battler er grusomt irriterende og jeg er lite fornøyd med måten han kapitulerte på, det var veldig lite troverdig og jeg ble rett ut sagt forbannet over at han liksom ga opp out of nowhere. I det minste er det mer Asmodeus.

Sensei
5th September 2009, 02:40
Siden vi nå er så godt ut i den andre arcen i denne serien kan jeg fint si at; Denne serien er det dårligste, flateste, minst troverdige jeg har sett på veldig lenge. :P
Karakterene i denne serien gir meg ingenting, og er omtrent like dype og troverdige som papiret de er tegnet på. Logikken er bare fjern. Battler er tidenes mest ubrukelige person, sammen med alle andre i serien og Maria må være det mest mislykkede forsøket på "creepy liten jente aka Higurashi-karakter" jeg har sett.

Mars of Destruction ga mer mening. :p

Elbil
5th September 2009, 03:13
Jeg har sett alle episodene og sliter fortsatt litt med å skjønne hva i allverden denne serien faktisk handler om D: Though elsker jeg opening sangen. Maria Skremmer meg halvt ihjel. og jeg lurer på hvor den blå heksa ble av..?

Mars of Destruction ga mer mening. :p

Den kan jeg ikke si meg enig i.. Mars of destruction var bare litt mer ryddig i plottet sitt :)

p33r
5th September 2009, 12:18
Her er listen over Rød Tekst som har dukket opp i serien hittil. http://forums.animesuki.com/showthread.php?t=85382

Finner vi ut noe mer basert på den røde teksten?

Rød tekst kapellet: Kan Maria ha vært med på å låse opp døren selv?
Min teori om halloween partyet: Det var orginalt planlagt som en overaskelse til Maria, men ble hijacket til et usedvanelig ille mord. Noen som husker hvor Maria var stort sett gjennom historien?

Angående at Umineko ikke gir mening: Der er jeg uenig, det er mulig å løse biter av puzzelet allerede nå og finne ut hva som faktiskt har skjedd.

Amaye
5th September 2009, 16:50
Takket være at dere har babla så mye om umineko, begynte jeg å se på den igår!!

En av de mest særeste, nesten uten mening what-so-ever seriene jeg har sett..Men allikevel, jeg ser på den-_-"
Maria må jeg si minner meg veldig om en sånn higurashi-karakter...Skal si den starta brada de drepte nesten alle som var i de første episodene
Men det som er nå/episode 8osv.../ det er litt mer :gonk:

p33r
11th September 2009, 10:08
Eneste non-magic teorien jeg kan kaste rundt her: Battler drikker som en gud før Genji kommer innom. Så alt som skjer etter det kan egenltig taes som at han er full som faen.

Ellers blir vi introdusert til Lambdadelta, som er 34 på Latin, ikke at det betyr noe... :>

Utenom det så var det nok LSD og syretripp for hele familien i denne episoden!

Og seff, WorldEnd Dominator når rosa sloss mot geitene var rett og slett epic. Maria som lader om haggla <3. Det var awesome.

Nodoka
11th September 2009, 14:45
Eneste non-magic teorien jeg kan kaste rundt her: Battler drikker som en gud før Genji kommer innom. Så alt som skjer etter det kan egenltig taes som at han er full som faen.

Ellers blir vi introdusert til Lambdadelta, som er 34 på Latin, ikke at det betyr noe... :>

Utenom det så var det nok LSD og syretripp for hele familien i denne episoden!

Og seff, WorldEnd Dominator når rosa sloss mot geitene var rett og slett epic. Maria som lader om haggla <3. Det var awesome.

MEN HUN LØP IKKE! i SNen så løp rosa og Maria nedover mot stranden i en intens kamp for å holde geitene vekke fra seg samtidig som Rosa sloss mot sin egen samvitighet og tenkte hva som var viktigst for henne av det hun hadde med seg. Det var så intenst og awesome. Mens i animen så ble hele greia veldig bland og rushed... Jeg synes virkelig det er synd...

Hauu~
12th September 2009, 05:33
Er det bare meg, eller hadde Lambda "Mika Kanai" (også kjent som voice actor til Satoko i Higurashi no Naku Koro ni) som voice actor?

Ellers var det overaskende at det ikke var noe sensur, med tanken på at de faktisk sensurerte hals kuttene i episode 9 og 10. Derimot tungene til Krauss på tallerken? Nope.

Var også glad over at de enderlig brukte Dread of the Grave, noe jeg har savnet veldig lenge nå. Og selvfølgelig World End Dominator og Witch in Golden Cenba.

Oh, og en siste ting: HVOR ER MIN NIPAA~ FRA "???? Ep. 2", STUDIO DEEN?! :cry:

Nodoka
12th September 2009, 09:32
Er det bare meg, eller hadde Lambda "Mika Kanai" (også kjent som voice actor til Satoko i Higurashi no Naku Koro ni) som voice actor?

Ellers var det overaskende at det ikke var noe sensur, med tanken på at de faktisk sensurerte hals kuttene i episode 9 og 10. Derimot tungene til Krauss på tallerken? Nope.

Var også glad over at de enderlig brukte Dread of the Grave, noe jeg har savnet veldig lenge nå. Og selvfølgelig World End Dominator og Witch in Golden Cenba.

Oh, og en siste ting: HVOR ER MIN NIPAA~ FRA "???? Ep. 2", STUDIO DEEN?! :cry:

Lamdadelta er Oura Fuyuka som også blandt annet har spillt Ren Elsie Jewelria i ToLoveRu, Toshi-kun i major, Mizuki Inuhiko i Shikabanehime.

Exona
12th September 2009, 13:16
Synd at de cutta ned en del på Rosa scenen. Den ble ikke like epic som i SN'en, men damn, den var awesome for det.

Digga også scenen der Shannon er på g med shieldet sitt. Synes det er synd at Kugimiya Rie for det meste blir linket med tsunderelolis når hun gjør det awesome med andre type karakterer enn det.

Noen flere som tenkte Tako Luka når de så hodet til Maria på tallerkenen der?

Nodoka
12th September 2009, 15:54
Synd at de cutta ned en del på Rosa scenen. Den ble ikke like epic som i SN'en, men damn, den var awesome for det.

Digga også scenen der Shannon er på g med shieldet sitt. Synes det er synd at Kugimiya Rie for det meste blir linket med tsunderelolis når hun gjør det awesome med andre type karakterer enn det.

Noen flere som tenkte Tako Luka når de så hodet til Maria på tallerkenen der?

Jeg liker Kugimiya veldig godt for hun er så flink til å leve seg in i rollene sine og gjør en veldig bra jobb med stemmebruken sin. Det er bare synd at hun har fått en del inkompetente dårlig skrevne karakterer opp igjennom tiden.

also

http://dwimg.com/files/wa927evhdea7lobb63qj.jpg

Exona
12th September 2009, 16:11
also

*Tako Luka + Maria bilde*
Hahah, jeg visste at det kom til å komme et sånt bilde (do want moar)! Noe av det først jeg tenkte på når jeg så Maria hodet var "Tako Luka... in my Umineko?". Fukken saved!

SoulCandy
13th September 2009, 15:05
Nå har eg tatt igjen alle episodene i Umineko. Hadde hørt masse negativ omtale fra venner om episode 6 og utover. Men så hendte episode 11 og Battler på slutten. <3

Maria<3 It's ten years too early for you to say that!

Hauu~
17th September 2009, 18:59
I den nye episode 12 så er det en ny Opening. Det er fortsatt "Katayoku no Tori" som er musikken. Men, det er nye scener i openingen tilpasset "Episode III". I denne nye OPen så er det en god del " nye characters spoilers".

Så hvis man har absolutt null toleranse for spoilers: Ikke se den nye openingen til Umineko.

Dette er den nye OPen. (http://www.youtube.com/watch?v=GBQ7Q0ryX4U)

Nå til selve Episode 12:

Var fantastisk å enderlig kunne se "Young Beato, Kinzo, Krauss og Eva" som man ikke kunne se i visual novelen. Litt teit at man kunne se øynene til Virgillia helt klart, men det er vel helt logisk at hun faktisk må ha øynene åpne for å kunne se. Ellers synest jeg episoden var kjempe bra for intro til Episode III. Gleder meg til neste!

Edit: Ser ut til at også The Witch-Hunt har made progress i translation av Episode 5 og er nå på 25% Translated og 10% Edited.
Source: http://witch-hunt.com/news.html

MrGs
27th November 2009, 02:08
Jeg har spilt ferdig episode 1 av "boken" (den gratis demoen) og har kjøpt hele Umineko (kapittel 1-5) nå. Venter på at den skal komme fra Japan. Regner med at de blir ferdig med å oversette kapittel 5 før jeg rekker å lese så langt.

Har hørt fra mange at anime-serien er skikkelig dårlig, så jeg holder meg unna den - bortsett fra at jeg så episode 1 og likte musikken. Jeg droppet også Higurashi anime-serien rimelig kjapt til fordel for lesing, selv om sesong 2 visstnok skal være bedre. Av en eller annen grunn blir ikke anime-versjonene av disse særlig bra.

Det ble gjort en mye bedre jobb med Tsukihime og Fate/stay night - det eneste man har å klage over der er at anime-serien nødvendigivis kun blir til én historie, så man måtte ta bort det meste som ledet til andre slutter.

Nodoka
27th November 2009, 10:52
Har hørt fra mange at anime-serien er skikkelig dårlig, så jeg holder meg unna den - bortsett fra at jeg så episode 1 og likte musikken. Jeg droppet også Higurashi anime-serien rimelig kjapt til fordel for lesing, selv om sesong 2 visstnok skal være bedre. Av en eller annen grunn blir ikke anime-versjonene av disse særlig bra.

Den "en eller annen grunnen" har et navn og hun heter Kon Chiaki. Hun regiserte Higurashi som en av sine første regiseringsjobber og gjorde en veldig dårlig jobb på første sesong. Litt generelt siden hun missforsto hele serien. Sesong 2 var hundre ganger bedre men de skippet jo en del da også, selv om her føltes det mye mer naturlig.

De gjør litt det samme i umineko føler jeg thou de har greid å ta seg opp veldig utover i animeserien og jeg sitter å koser meg ganske bra der animen har kommet nå.

Men jeg hater fortsatt at Kon Chiaki absolutt skal regisere umineko bare fordi hun regiserte higurashi.

MrGs
28th November 2009, 00:20
Jeg har sett litt mer på anime-serien nå, de største problemene er vel at Maria sin "skummelhet" blir overdrevet med QUALITY-fjes - noe som var mye bedre i spillet, og at starten av serien var litt brå. De rekker liksom ikke å bygge opp spenningen og vise relasjonene mellom figurene før ting begynner å skje; det er likevel bedre enn Higurashi sesong 1.

Acylia
24th December 2009, 15:33
Uhm... ingen dreamenddischarger? Selv om den er på soundtracket? Javel. Hmm... Noen ganger forstår jeg ikke hva Chiaki Kon tenker.

Jaja. Får vel håpe på en Chiru.

I animeen tror jeg ganske sikkert at kapittel 3 er favoritten min... selv om jeg skulle ønske jeg kunne si det om episode 4 så ble den liksom... litt for ubalansert. Og hey, episode 18 eide. MEN nå skal jeg feire jul her! GOD JUL ALLE SAMMEN!

MrGs
26th December 2009, 01:19
Jul ja:
http://i47.tinypic.com/10h92wx.jpg
http://i47.tinypic.com/dny79t.jpg

Acylia
26th December 2009, 15:23
Jul ja:
http://i47.tinypic.com/10h92wx.jpg
http://i47.tinypic.com/dny79t.jpg

Aww. :3 Du som har laget, eller du som har funnet? :cip:

Hauu~
26th December 2009, 17:48
Første sesong er ferdig, og må nesten si at den var bra. Men De kuttet ut og kortet ned ekstremt mye ting fra visual novelen som er rett og slett fustrerende. Ellers var vel ikke første sesong så værst. Håper på Chiru!

http://img690.imageshack.us/img690/5452/1256745553660.jpghttp://img23.imageshack.us/img23/5644/1260116968167.pnghttp://img695.imageshack.us/img695/4117/1260719883255.jpghttp://img683.imageshack.us/img683/9761/1261403144730.jpg
:lur:

Acylia
26th December 2009, 18:06
Må si jeg likte Merry Desire and a sacrificing new year. :P Ooooh, My Praaayeer.

BEATORIIIIIIICHEEEEEEEEEEEEE~