PDA

View Full Version : Anime leter etter en film/serie jeg så som liten

Cactuar
1st July 2009, 02:56
E ikke helt sikker på kor eg skal begynne her...kom for litt sia til å tenke på en gammel vhs eg hadde som liten, va flere kortere episoda på den, alle episodan va uavhengig av kverandre (hadde forskjellige karaktera og plott), og prøve å finne ut ka slags film eller serie det va.

grunnen til at eg trur det kan være anime e at hovedpersonen i den ene episoden dør (stygg uvane i anime det), og vil huske det va litt anna stil over det enn feks turtles og he-man og whatnot.

uansett, huske bare dela av plottet i to av episoden.
1 ep: Handle om en liten gutt som bor i et eller anna tropisk strøk, i en landsby som plages av en ond hai, har fått det inn i hodet mitt at haien ble kalt kaiale eller nokka i den duren. gutt blir lei av haien, banker haien.
2 ep: handler om en mann som lager et kirkeorgel, som spille av seg sjøl når noen som elske kverandre gifte seg i kirka. Orgelet spille da sjølsagt ikke når fyren sjøl gifte seg. Huske ikke ka som skjer rett etter, men dama han gifte seg med ende opp med å gå ut i skogen, og gir bort både maten og klærne sine til andre som trenger det, og krepere til slutt. Orgelet spille under begravelsen. orgelmekkern innser han va glad i dama og knele på golvet.

E godt mulig det her ikke e anime i det hele tatt, men håpe å finne ut ka det va eg har sett på som liten.

Kurodai
1st July 2009, 11:38
Sitter her med ein VHS som inneheld fem forskjellige episoder, der to av dem har den handlinga du nemnde:

Rådyret og skilpadden - Den tradisjonelle historia om skilpadden og haren, berre at her er det eit rådyr istaden.

Lyserøde roser - Handler om ei jente som skal finne nye blomster til foreldrenes grav.

Froskens eventyr - Handler om ein froskefamilie som bur i ein brønn, men ein bestemmer seg for å dra av sted.

Kaialeale - haienes konge - Handler om ein gutt som overlister ei gruppe med haier som har plaga ein fiskeby. (Denne nemnde du).

Det magiske orgelet - Handler om eit orgel som speler av seg sjølv når det gjelder ekte kjærleik. (Denne nemnde du).

Trur sjølve kassetten har det samme namnet som den fyrste historia. Er dog ikkje sikker på at dette kan kallast anime, sjølv om menneska kan likne litt på den stilen.

Cactuar
6th July 2009, 03:18
Ah, takker for info. da e det eneste som gjenstår å jakte ned en kopi av filman. just for fun.