PDA

View Full Version : Et nytt -con - For oss gutta

GunslingerP
29th June 2009, 21:20
Hei

Hva med et nytt -Con? Jentene fikk jo sitt Aicon, og Soracon og Desucon er jo for både gutter og jenter...

Vi gutta trenger også et eget con, slik som jentene... men dette skal handle om noe helt annet enn gutter!
Hva med et kombinert Harem og Yuri con? Harucon! fordi vi trenger et vi og^^

phyconinja
29th June 2009, 21:26
Sounds like..... hentaicon?

Er heller for å ha yuri på aicon. Blir så dumt hvis vi skal dele opp alle interessene i så mange con.. snart får vi vel furycon også? :P

GunslingerP
29th June 2009, 21:59
Sounds like..... hentaicon?

Er heller for å ha yuri på aicon. Blir så dumt hvis vi skal dele opp alle interessene i så mange con.. snart får vi vel furycon også? :P

Så du mener Aicon ikke var hentai?

joa... enig i at yuri kan bli med i Aicon... men Furycon skal vi IKKE ha!

Fremdeles syns jeg vi gutta kan få et eget con...:lur:

caeur
29th June 2009, 22:04
Jeg lukter aldersgrense 16, høy skjørteføring på pene maids og i det hele tatt et ganske artig konsept, men med fare for å bli litt drøyt i svingene. :P

phyconinja
29th June 2009, 22:04
Nei da, det var bare søtt.. Harem er ikke det =P

Sier bare at det er idiotisk å dele opp i flere con basert på sånne ting.. Ender vel opp med naruto con etter hvert også =P

Og aicon er jo ikke bare for jenter, selv om det var vertfall 80% jenter der =P

suzumiya
29th June 2009, 22:05
Jeg synes det høres kjempe morsomt ut, sånn selv om jeg er jente og ikke får komme :P

caeur
29th June 2009, 22:06
Sant, kan fort bli uoversiktlig og rotete med for mange cons. Kan jo heller evt. gjøre om Aicon om det blir en runde til, og ha en litt annen fokus.

GunslingerP
29th June 2009, 22:06
Jeg synes det høres kjempe morsomt ut, sånn selv om jeg er jente og ikke får komme :P

hvem har sagt jenter ikke får komme???? hva er vel et Yuri og Harem con uten Jenter??

CptCalico
29th June 2009, 22:07
Noe annet er at det var omtrent 80% jenter på Aicon. På et Haremcon blir det vel 80% gutter og vel så det, så da spørs det hvem som blir det egentlige haremet ;D

caeur
29th June 2009, 22:07
Hun er 14? :P Regner med arrangørene ville, om det ble et slikt con, sette en viss aldersgrense. Kanskje 14; kanskje høyere.

GunslingerP
29th June 2009, 22:09
Jeg tror nok den beste løsningen er å gjøre om Aicon fra et yaoi-con til et romance-con...^^

suzumiya
29th June 2009, 22:15
Jeg fyller 15, og er lett villig til et maidantrekk om crewet skaffer det, kekek

GunslingerP
29th June 2009, 22:16
SUPERT!^^ nå trenger vi enda mer crew^^ så har vi snart et nytt con^^

Hauu~
29th June 2009, 22:18
Enig at det skulle vært et Yuricon eller noe lignende, men å gjøre Aicon om til Yuri og Yaoi con hadde vært best vil jeg tro ^_^

Skjervik
29th June 2009, 22:20
Jeg undres på en ting. Hvor skal du ha det?
Å få dytta 400 folk inni stua di hjemme er neppe aktuelt? Å leie steder er dyrt...

GunslingerP
29th June 2009, 22:20
mine meninger er delte... jeg mener at et eget con er supert... men jeg tror nok den mest praktiske løsningen er å dele det med yaoi fangirlsa....

Sharingan
29th June 2009, 22:22
Dog skal det sies at dette er ikke er en ide i samarbeid med Dirtyworker. Så det vil si at du står på egne ben og må betale fra egen kapital når det kommer til leie av lokaler, mannskap osv osv.. Ikke nok med det men du må også ha veldig god planlegging for å få dette bra nok. Dette kommer til å kreve blod, svette og tårer. Men for all del, lykke til med planleggingen av nytt con =)

Sakujo
29th June 2009, 22:24
Noe annet er at det var omtrent 80% jenter på Aicon. På et Haremcon blir det vel 80% gutter og vel så det, så da spørs det hvem som blir det egentlige haremet ;D
Akkurat. Synes derfor at et Aicon for både Yuri og Yaoi er det beste, og diverse tråder rundt på forumet tyder på at dette allerede blir gjort.

Men jeg liker ideen... :lur:

GunslingerP
Dog skal det sies at dette er ikke er en ide i samarbeid med Dirtyworker. Så det vil si at du står på egne ben og må betale fra egen kapital når det kommer til leie av lokaler, mannskap osv osv.. Ikke nok med det men du må også ha veldig god planlegging for å få dette bra nok. Dette kommer til å kreve blod, svette og tårer. Men for all del, lykke til med planleggingen av nytt con =)

Var ikke Aicon i samarbeid med Dirtyworker???

Reila
Jeg tror nok den beste løsningen er å gjøre om Aicon fra et yaoi-con til et romance-con...^^
Det.. er vel det det var og? : P
Det ble lagt vekt på at det ikke var yaoi, men mer (shounen-)ai, altså fluff og kjærlighet etc osv, uten det seksuelle.
Og nå blir det jo forøvrig lagt opp til med "yuri"-action (more like shoujo-ai) på neste Aicon, right?

Sharingan
29th June 2009, 22:25
Var ikke Aicon i samarbeid med Dirtyworker???

Aicon var, men dette innlegget som er sitert under fikk det til å virke som om du planla et eget con på egen regning:

SUPERT!^^ nå trenger vi enda mer crew^^ så har vi snart et nytt con^^

GunslingerP
29th June 2009, 22:29
Det var meningen at det skulle gå under regi av Dirtyworker... men det burde planlegges på forhånd etter hvor mange som ser positivt på det...

Jeg var jo Crew på både D3, Aicon, JRN6 og Soracon, så jeg vet at det krever blodslit for å få igang, dermed er det best å spørre på forumet først...

Men jeg har ikke kastet vekk ideen om å ha det kombinert med Aicon...

Amaye
29th June 2009, 23:01
Hvis jeg kunne lånt et maidcostume, så skulle jeg gjerne ha steppet opp som en maids på et con for gutter^^,

Yuri
29th June 2009, 23:38
Det var da -mange- gutter på Aicon. Kanskje ikke så mange gutter som jenter, men synes det blir feil å kalle det et "jente-con". I tillegg ser det ut til at det er muligheter for at det blir yuri på neste Aicon også, så det kommer sikkert flere gutter da, slik at det gjevner seg mer ut med både gutter og jenter o_o

Pjollen
30th June 2009, 00:26
Det var da -mange- gutter på Aicon. Kanskje ikke så mange gutter som jenter, men synes det blir feil å kalle det et "jente-con". I tillegg ser det ut til at det er muligheter for at det blir yuri på neste Aicon også, så det kommer sikkert flere gutter da, slik at det gjevner seg mer ut med både gutter og jenter o_o

Veit at end god del av gutta på Aicon ikke kom utelukkende fordi det var AI-con, men fordi det var et con i det hele tatt^^,

ghostlily
30th June 2009, 00:31
Hvis jeg kunne lånt et maidcostume, så skulle jeg gjerne ha steppet opp som en maids på et con for gutter^^,

samma her >w<

Mirashi
30th June 2009, 00:55
Nå er det vel sånn at søking etter maids sånn at "dere gutta" skal "få et con" allerede er i gang da, så... Hjelper kanskje ikke å klage mer.

Zagabatsuu
4th July 2009, 23:29

Lols, vi er perverse småjenter, vi! XD (neinei, ikke miforstå, ingen loli involvert her! D: )

Jenter må da få lov til å komme inn på Harucon! (hvis det blir noe av)
Gutter fikk lov til å komme inn på Aicon, så da får jenter lov til å komme inn på Harucon. Ellers er dette grov diskriminering. D:

phyconinja
4th July 2009, 23:36
En skulle tro at i en diskusjon om en sak som omhandler andre legninger enn hetrofili, så ville man ikke omtalt alle gutter og jenter som hetro. Med ander ord, hvorfor skiller så mange her på yaoi for jenter og yuri for gutter?

Bare en tanke som slo meg :P

Elfhybrid
4th July 2009, 23:38
enig med phyconinja! ^^

Yuri
5th July 2009, 00:44
Jeg er jente, jeg liker yuri *stirre på sitt eget nick*.
Faktisk, i følge poller på en del shoujo-ai/yuri forum er det vist at det er faktisk flere jenter som interesserer seg for yuri enn det er gutter, men kanskje vi i norge er litt anderledes :cip:

phyconinja
5th July 2009, 01:32
Jeg er jente, jeg liker yuri *stirre på sitt eget nick*.
Faktisk, i følge poller på en del shoujo-ai/yuri forum er det vist at det er faktisk flere jenter som interesserer seg for yuri enn det er gutter, men kanskje vi i norge er litt anderledes :cip:

Dette kan kanskje ha noe med at flere gutter kanskje vil ha mer, og ser på det som mer hentai. Mens jentene ikke ser like seksuelt (mulig det er litt feil ord å bruke, men) på det. Dette ville vertfall forklare hvorfor det er flere jenter på et yuri forum, noe som kanskje er en god ting.

kittypetro
5th July 2009, 02:10
Jeg elsker Yuri... selvfølgeig er jeg lesbisk så jeg er kanskje ikke det beste eksemplet på vanlig jente menmen

CptCalico
5th July 2009, 07:23
Jeg tillater meg å påstå at yaoi og yuri har en feminin fellesnevner. Det er det ømme og følsomme som blir fokusert på, da selvsagt i tillegg til det kompliserende elementet at det handler om å være tiltrukket av sitt eget kjønn. Seriøst, det gnistrer ikke akkurat testosteron av den yaoi'en jeg har sett (til salgs i Norge, i hvertfall). Da er det ikke unaturlig at begge deler i stor grad blir lest av hunkjønn?

NaruStine
5th July 2009, 20:09
på dette cont , skal det bli bye maids elle dei som er på Desucon og Sora?
for visst det blir til neste år og det ikkj blir sammen med Aicon, så vil eg søka som maid ^^
da er eg 15 år ^^

Mirashi
5th July 2009, 21:34
på dette cont , skal det bli bye maids elle dei som er på Desucon og Sora?
for visst det blir til neste år og det ikkj blir sammen med Aicon, så vil eg søka som maid ^^
da er eg 15 år ^^

Det blir allerede søkt etter aimaids (som yuri-maidsene blir kalt). Aldersgrensen er 16 år FØR datoen connet skal holdes. :)

NaruStine
5th July 2009, 21:55
damn, men visst det blir meir enn 1 yuri con, vil eg søka som maid når eg er gammal nok (desverre ikkje før 2011 XD)

suzumiya
5th July 2009, 22:42
Sier nok nøyaktig det samme som NaruStine :)

MoNoLith
5th July 2009, 23:12
alt i alt handler det om kjærlighet, og jenter er suckers for kjærlighet(og gutter da,men mest jenter?:P no offense boys).

Tror både gutter og jenter kommer til å få litt glede av et yuricon:P

CptCalico
5th July 2009, 23:21
...og det vakre. Dårlig med uskjønne ansikter og kropper i yaoi og yuri, Jeg vil nesten si dessverre. Det er aldri noen av hovedpersonene som sliter med mindre perfekt kropp, i motsetning til i virkeligheten. Men hey, hvorfor skulle yaoi og yuri være annerledes enn all annen anime? Eye candy fra perm til perm og hylle til hylle. Skjønnhet selger, vettu...

MoNoLith
5th July 2009, 23:27
^nja sånn er det nok. Trist but that's the truth. Men det handler jo også om personlighet. Jeg føler at hvis de guttene(butlerne) på aicon ikke hadde de personlighetene så ville de vært litt kjedelige:P

håper bare at maidsene til yuricon klarer å matche butlerne:)

Ukusoberu
8th July 2009, 19:36
Jeg trodde yaoi con var for gutta jeg. :3

CptCalico
8th July 2009, 20:04

Tro igjen. Jeg var der, og anslår at 80% av deltakerne var jenter. Det samme gjelder nok hvem som kjøper animen....

Zaijin
9th July 2009, 17:40
indeed... til å være ett shonen ai så var det ett sinnsykt antall jenter der... <.< og jenter som aw'er av at jenter som cosplayer gutter og kysser er noe som er veldig sprøtt for meg ._.

MoNoLith
10th July 2009, 12:45
^vel det er som oftest jenter som ser på shounen ai xD tror ikke gutter er akkurat like begeistret å se to gutter kysse:P

lol jeg syntes også det var litt "hmmm okey...." da jenter kler seg ut som gutter for å dermed kysse hverandre .__.

Yuiko
10th July 2009, 15:07

Ai-con var/er for både gutter og jenter - alle som vil komme (og som er over 16 selvsagt) har all rett til å komme. Selv om yaoi gjerne appellerer mer til jenter enn til gutter, er det ingen som sier at Aicon, eller et hvilket som helst annet yaoi-con, bare er for jenter. Det er for alle som liker yaoi! ^^

Og ang. diskusjonen om hvilket kjønn yuri appellerer mest til, så vil jeg bare tilføye at både yuri og yaoi er sprunget ut fra shoujo-genren, og dermed i utgangspunktet myntet på jenter. Dernest vil jeg sitere det CptCalico sa tidligere i tråden:

Jeg tillater meg å påstå at yaoi og yuri har en feminin fellesnevner. Det er det ømme og følsomme som blir fokusert på, da selvsagt i tillegg til det kompliserende elementet at det handler om å være tiltrukket av sitt eget kjønn.

:)

Zagabatsuu
13th July 2009, 21:34
Jeg tillater meg å påstå at yaoi og yuri har en feminin fellesnevner. Det er det ømme og følsomme som blir fokusert på, da selvsagt i tillegg til det kompliserende elementet at det handler om å være tiltrukket av sitt eget kjønn. Seriøst, det gnistrer ikke akkurat testosteron av den yaoi'en jeg har sett (til salgs i Norge, i hvertfall). Da er det ikke unaturlig at begge deler i stor grad blir lest av hunkjønn?

Men...Er det solgt yaoi i norge, da? Vet at Mangismo ga ut en eller to bøker av Gravitation før de gikk konkurs, men det er ærlig talt ikke yaoi, det er BL. :3

Blir det holdt, da? Dette connet. Høres mer ut som et privat opplegg for meg. Men, jeg er jo ikke gammel nok før 2012, lol.

Yuiko
14th July 2009, 19:34
Men...Er det solgt yaoi i norge, da? Vet at Mangismo ga ut en eller to bøker av Gravitation før de gikk konkurs, men det er ærlig talt ikke yaoi, det er BL. :3

Nå er strengt tatt ikke Gravitation yaoi, ettersom denne termen egentlig sikter til BL med et seksuelt tema - Gravitation (i hvertfall det av serien som blir utgitt i Norge) er det som kalles shounen-ai, altså bare romantikk og fluff, og selvsagt en dæsj drama. Det er kanskje bare jeg som er pirkete, men det irriterer meg litt når folk blander de to termene, selv om jeg vet det er blitt mer og mer vanlig. ^^;

Men for å besvare spørsålet ditt, så er nok Gravitation den eneste shounen-ai mangaen du vil finne på norsk, ja. Men begge Outalnd-butikkene her i Oslo har en hel hylle hver med yaoi og shounen-ai, fra to andre forlag som heter Juné og Blu. Disse har dog som regel 16 eller 18 år som aldersgrense, men det kan godt hende du kan kjøpe de som har 16 års aldersgrense - disse aldersgrensene er amerikanske og etter min mening ganske overdrevne i mange tilfeller. :P

Vel, håper det svarer på spørsmålet ditt!

Kiiroikitsune
15th July 2009, 22:08
Eg synest Aicon kunne vert både Yaoi og Yuri! ^^