PDA

View Full Version : Desucon trenger vakter! Info her.

Solnar
25th June 2009, 14:24
Da var Soracon, Aicon og jrock night unnagjort og vi håper at alle har hatt det fint.
Det er derfor med stor glede at vi kan informere om at vi nå åpner crew opptaket for vakt allerede nå, så vis du har vært vakt før eller har lyst til å prøve deg ut for første gang så har du nå muligheten. Hvis du også kjenner noen som ville ha jobbet som vakt, er det bare å henvise de til meg.

Ps. Jenter er også veldig velkommene og oppfordret til å søke.

Det vi kan tilby er:
*Kursing
*Sosiale treff
*Mye spennende folk.
*Få vite Desucon datoen før mange andre
*Du får også være med på å forme nordens største anime og manga convention
*En pluss på din cv i form av aktiviteter utenom jobb/skole

Som vanlig har vi en aldersgrense på 18 år.

Vakt leder i år er Kevin aka Solnar.

Har dere spørsmål, post her eller send det til meg på pm.

For å søke går du inn på http://desu.no/crew/vakt og følger den naturlige gang

Med vennelig hilsen
Kevin K.
Solnar

ragonzul
26th June 2009, 02:09
ups, sendte søknden på mail <.< anyways så kan jeg gå gjennom de "riktige" kanalene hvis det er ett problem(?)

Inzzy
26th June 2009, 02:47
Trur det kanskje er best å ha all informasjon på ett sted, så blir det ikke surr med hvem som er hvem, hvem som kommer etc.

ragonzul
26th June 2009, 13:56
Okies, skal se å få tilsendt søknaden gjennom de riktige kanalene i dag en gang =P

kakashi-san
28th June 2009, 04:05
Slik ja :) da har jeg søkt :)

Alchemist
1st July 2009, 20:29
Er ikke for sent å søke eller?
Er ikke så ofte jeg er innom forumet å sjekker så kom over tråden først nå. Vurderte å søke ifjor, men det passa seg ikke sånn. Har veldig lyst i år.
Hva slags kursing er det snakk om? Har tjenestgjort 1år i HMKG som vakt gardist/eskorte soldat og har vekter kurs, så bare nysgjerrig.

Solnar
1st July 2009, 21:04
Ved kursing er det mer ment som praktiske ting rundt desucon mest, det vil også være veldig basic rundt hva som gjøres når osv osv.

Det er fortsatt ikke for sent å søke, bare gå inn på http://desu.no/crew/vakt og legg in en søknad der.

Beklager veldig på generell sent svar fra meg denne uken, har vært på fjellet og vært mann;)

Alchemist
1st July 2009, 21:22
Ved kursing er det mer ment som praktiske ting rundt desucon mest, det vil også være veldig basic rundt hva som gjøres når osv osv.
Ja ok, tenkte meg det måtte være noe sånt basic krasj kurs, men skader jo ikke å spørre.
Så bra det ikke er for sent, får legge inn en søknad i løpet av kvelden da.

ragonzul
8th July 2009, 01:57
Er det noe tilnærmet ETA på når vi får vite om vi er med på laget eller ikke? Eller om det er en "vent og se om du blir med" uten noen form for bekreftelse/avbekreftelse?

Solnar
8th July 2009, 02:46
Er det noe tilnærmet ETA på når vi får vite om vi er med på laget eller ikke? Eller om det er en "vent og se om du blir med" uten noen form for bekreftelse/avbekreftelse?

Det kommer en bekreftelse ganske snart for de første jeg velger som vakter. Det gjennstår bare noe teknisk, men det kommer ganske snart, det lover jeg.

Jeg må bare beklage ventetiden dere kanskje opplever, men håper dere har litt forståelse også.

Mvh
Kevin Kvernberg
Vakt-Chief

ragonzul
8th July 2009, 21:11
Ventetiden forstår jeg, måtte bare vite om det kom bekreftelse eller ikke. gjør ventetiden lettere ^.^

Zaijin
9th July 2009, 18:41
kan vaktene cosplaye? og er de på vakt heeeele dagen?

Solnar
9th July 2009, 23:14
Vel, vaktene kan cosplaye, men de måogså ha på seg anvist utstyr da vi må være lette å se. Og ja, dette er for hele dagen, men du vil få pauser.

Grethe B
9th July 2009, 23:41
[Forslag] spør foreldre eller noe?
Kanksje de vil være med på dette og kan være vakt hvis noen bare forteller dem hvordan det funker? :)
litt bad idea ved tanke på at ikke alle bor i Oslo, men bare et forslag :)

Alchemist
21st July 2009, 03:16
Kom til å tenke på et par ting her en dag, ta det mens jeg enda husker på det.

*En pluss på din cv i form av aktiviteter utenom jobb/skole
Vil vi få noe bevis på at vi har deltatt, attest eller noe lignende?

Regner med det helt sikkert blir noen møter før selve conet, evnt hvor lang tid på forhånd vil vi få info om dette og hvordan?
Kjekt å vite sånn at jeg værtfall kan planlegge litt på forhånd med hvordan jeg jobber.

*Få vite Desucon datoen før mange andre

Den har vel gått litt i vasken da alle fikk vite datoene idag,. :turned:

Solnar
27th July 2009, 16:10
Kom til å tenke på et par ting her en dag, ta det mens jeg enda husker på det.

Vil vi få noe bevis på at vi har deltatt, attest eller noe lignende?

Regner med det helt sikkert blir noen møter før selve conet, evnt hvor lang tid på forhånd vil vi få info om dette og hvordan?
Kjekt å vite sånn at jeg værtfall kan planlegge litt på forhånd med hvordan jeg jobber.

Den har vel gått litt i vasken da alle fikk vite datoene idag,. :turned:

Jeg skriver gjerne en attest for dere hvis dere vil det. Men da må dere spesefikt spørre om det. Hvis du bare ønsker bevis for deltagelse går det også fint. Det er en stor pluss for arbeidsgivere at du jobber med et tilbud til barn og unge. Tro meg:)

Det vil være møter før selv connet, og vi vil gi ut informasjon så fort som mulig når det er bestemt. Jeg har selvfølgelig forståelse hvis noen ikke kan komme pga jobb på et møte.

Det med datoen ble en glipp, men det var ikke fra min side. Men nå vet dere hvertfall datoen:)

Grethe B: Ja, hvis noen foreldre ønsker å delta så be dem gjerne søke.

Mvh
Kevin Kvernberg

Fredrik Urashima
17th August 2009, 16:53
venter på svar:ikkemeg:

Solnar
17th August 2009, 18:49
Det er bare en person som er per dags dato tatt opp til vakt crew, og det er min co-chief. Jeg kan si at det er meget liten tid å vente nå før resten får svar:)

Inzzy
18th August 2009, 00:03
Ah, da forklarer det hvorfor jeg fikk en epost hvor jeg gikk fra Godkjent til Første valg ^^.

ragonzul
17th September 2009, 13:52
En måned igjen og dagene går med stormskritt. Noe informasjon på om vaktene har blitt valgt eller ikke og i såfall når kan vi forvente noe svar?

Fredrik Urashima
17th September 2009, 16:54
second that.

Frikar
23rd September 2009, 22:49
Hvordan får man vite om man har blitt valgt til vakt?

Aznakh
24th September 2009, 02:15
Informasjonen skal være på vei rett rundt hjørnet. Beskjeden skal straks sendes videre oppover i hierarkiet og rett person skal herved mases på.

Icy
25th September 2009, 01:14
Hei jeg lurte på om jeg kunne være vakt på desucon 2009 som er om 23-24 dager men når jeg trykker på linken jeg skulle melde meg inn på så skal jeg skrive brukernavn og passord men da funker ikke en av delene så lurte på om jeg må melde meg på der eller hva som kan være problemet, eller trenger jeg å registrere meg der også? >_<

Shashi-Chan
26th September 2009, 01:01
Hei jeg lurte på om jeg kunne være vakt på desucon 2009 som er om 23-24 dager men når jeg trykker på linken jeg skulle melde meg inn på så skal jeg skrive brukernavn og passord men da funker ikke en av delene så lurte på om jeg må melde meg på der eller hva som kan være problemet, eller trenger jeg å registrere meg der også? >_<

Hvis du mener desu.no/crew så må du registrere deg før du kan søke på crew :P Det er en egen database der så brukernavn og passord på Japani funker ikke.

Fredrik Urashima
26th September 2009, 01:52
av en eller annen grunn får jeg vite at jeg er bannet fra crew.dirtyworker.com
er det mulig å få svar på dette i år? Jeg prøvde å få svar på det samme i fjor, uten resultat

Skjervik
26th September 2009, 09:53
av en eller annen grunn får jeg vite at jeg er bannet fra crew.dirtyworker.com
er det mulig å få svar på dette i år? Jeg prøvde å få svar på det samme i fjor, uten resultat

Det er nok slik at alle nye brukere blir automatisk bannet der så ikke alle uvedkomne og andre personer som ikke er i DW crew skal ha tilgang til dette siden mye Crew info osv som andre som ikke er med i Crew bør vite er på dette forumet.
Purr litt på Co-Chiefen din eller noe slikt så låser de opp kontoen din. Tar litt tid men man må smøre seg med tolmodighetsfett :)

Fredrik Urashima
26th September 2009, 13:08
skal prøve, selv om jeg masa som eff i fjor...

Alchemist
29th September 2009, 22:15
Hm... vet ikke helt hva jeg skal si, men synes vi burde ha blitt holdt litt mer informert,.

For min del er det 12uker og 6dager(ifølge desu.no/crew/users/) siden jeg signa meg opp å kunne tenkt meg å stille some vakt.
Etter 4-5dager eller noe fikk jeg 5 mails om at "Your signup for Vakt has been updated?" først fra "godtatt" til "primærvalg" så motsatt, også motsatt igjen før den siste sto på "godtatt".
14 dager senere får jeg en ny mail hvor den er tilbake igjen på "Godtatt to Primærvalg" siden har jeg ikke hørt noen ting... Så jeg vet ikke helt om hva jeg skal si om det opplegget her, annet enn at jeg får et lite inntrykk av at det kansje er litt slapt og ubesluttsomt?
Har stått vakt og passa på langt større og viktigere ting en noe som detta, men tenkte det kunne være morro å stille opp frivilig på noe som desu con også siden jeg mest sansynlig hadde kommet til å dra dit uansett. Hvorfor ikke da jeg alt har erfaring med vakthold og sikkerthet.

Er ikke en person som liker å mase, men nå er det under 1måned igjen, og ikke blitt oppdatert på hva som skjer her.
Men for alt jeg vet kan dere ha hatt mye å gjøre, å kansje noe har gått i glemmeboka?