PDA

View Full Version : Feedback Soracon 09 Disco-feedback

ilifin
23rd June 2009, 10:37
Soracon Disco var et koselig lite konsept som ble født ut av de tidligere sesjonene med Nice Radio som undertegnede med gjester kjørte omtrent hver eneste fredag fra diverse lokasjoner. Å føre det videre med bedre utstyr, bedre mikseprogrammer og ikke minst et større publikum var for meg veldig gøy og jeg koste meg veldig med å underholde de som var igjen utover kvelden. Etter mottagelsen det fikk vil jeg gjerne gjøre det igjen, men det er alltid mulig å gjøre noe bedre, så da spør jeg!

Til alle musikkglade mennesker som lot bassen fra Sal D rive seg med sent på søndag kveld: Hva synes dere?

CptCalico
23rd June 2009, 11:21
For meg, helt klart et av de største høydepunktene i helga og den eneste gangen jeg følte at jeg kunne slippe meg løs med god samvittighet. ;D

AzZa
23rd June 2009, 11:28
Kjempegod ide hele greia! Og god stemning, men jeg stakk tidlig siden dansegulvet var litt "farlig". Var ikke alle som hadde helt kontroll på armer og bein, og det var litt skummelt, selv om det egentlig er noe man bare må regne med på disco :3

Xaphania
23rd June 2009, 11:48
Som allereie er sagt, var det utrulig deilig å kunne slippe seg skikkelig laus. I tillegg, siden det var mykje færre folk der, så følte eg at eg blei mykje lettare kjent med fleire også.

Eg var veldig sliten frå aicon, jrock-night og soracon, så eg måtte sette meg ned og kvile, eller gå og hente vatn ganske ofte, men likevel var det utrulig kjekt. Og yay for god blanding av sangar; raske, rolige, nye (vertfall for meg) og gode gamle kjente som alle kan. : D

I det store og det heile, har eg igrunn ikkje noke særlig å klage på. Eventuelt om det hadde gått an å fått lufta på eitt vis, siden det blir veldig varmt når mange folk dansar i eit lite rom. Ellers, nada.

Zaijin
23rd June 2009, 13:04
det var kjempegøy å danse rundt med folk som kunne anime sanger og dansing xD selv om folk så litt rart på meg når jeg hadde på de vampyrtennene mine :O

Darkfrog
23rd June 2009, 14:03
Jeg satt i vinduskarmen og hørte på mens jeg ventet på at muttern skulle komme å hente meg. Jeg likte veldig godt musikken som ble spilt, og stemingen som var. Det var veldig chill og avslappende. Jeg måtte jo dra før selve discoen startet (jeg dro mens ledelsen hadde talen sin), men jeg digger konseptet, og hvis det blir noe sånt nestegang skal jeg være med på det!

Skjervik
23rd June 2009, 14:09
Jeg fikk ikke vært der men det jo så mye positivt. Selv er jeg bass elsker og lurte på om du, Ilifin, Kunne lagt ut en liste med musikken du spilte? Artist og låt.
Takker.

Ayra
23rd June 2009, 19:43
synes det var god musikk og veldig god stemning under discoen! er for all del noe som jeg kunne tenke meg og gå på ved flere anledninger!

Sakujo
24th June 2009, 04:59
Ble absolutt suksess, og det var en fin blanding av japansk musikk, animemusikk, og techno. Selv om det kanskje var litt mye techno er det tross alt her snakk om disco. Genialt med sitteplasser og begrenset belysning, og det eneste jeg kan klage over er egentligt varmen. Hats off to DJ ilifin. Gun's and Roses!

p33r
24th June 2009, 08:05
Jeg vet ikke om jeg har lov til å si dette som Organizer, men dette var eventen hvor jeg koste meg mest. Bra musikk, høy lyd, ordentlig UMPH og utrolig kule folk. Jeg mener å huske folk som VIRKELIG kunne danse også. Det varmet rett og slett hjertet.

Regn med mer av dette neste gang :>

ragonzul
24th June 2009, 17:49
Prøvde å danse og faila bigtime. Jeg mener selv at det ikke hadde the feel to it. Var ikke så mye danse musikk som jeg er vant til (for dansing), og jeg tenker ikke på fylledansing heller, selv om det var sanger som helte i den retning (tenker i retning techno-fyll type)! Bra musikk var det for all del, mener bare personlig, at det passer mest som høre musikk derimot. Så kan ikke si at danse lysten slo meg, selv om jeg prøvde....

Er dette som skjer når du tvinger to sosiale former sammen nå mon tro? Eller kansje det er militær"fylla" som har endret meg :S idunno. (Blir ikke mye "fyll" på meg mtp at jeg har inne tid kl 11 siden jeg er vakt)

Zaijin
24th June 2009, 23:05
ragonzul, jeg er og i militæret og jeg hadde det heilt fint xD dansa som søren x3 var drittgøy å danse til anime sanger 8D fordi alle kunne dem ^^ eneste var at det var ekstremt varmt der... håper ingen tok det ille opp at jeg dansa med vesten min åpen XD

Kommodeskuff
25th June 2009, 00:50
Jeg dro før det riktig kom i gang pga menneskene jeg var der med var slitne og kjedelige og ville ikke danse :P Men jeg er veldig positiv til et sånt konsept! Ordet "disco" i seg selv minner meg alt for mye om typ 7. klasse, folk jeg ikke liker og forferdelig dårlige sanger, men jeg elsker å danse, og så lenge det er bra musikk og bra folk, så er det vel ikke så mye som kan gå galt? : ) Håper dere får organisert noe sånt igjen, da skal jeg danse selv om mine medsammensvorne er kjedelige! : D

p33r
25th June 2009, 08:31
Hva med "Club Soracon"? evnt. "Club Japani?" :P

Zaijin
25th June 2009, 10:04
indeed, navnet kunne vært noe annet xD soracon after-party f.eks.

ilifin
25th June 2009, 11:52
Godt å høre at dere likte musikken og utvalget jeg spolte meg gjennom! Rommet og luftingen (eventuelt mangelen på det) fikk jeg dessverre ikke gjort så mye med, samtidig som jeg ikke helt forventet så mye dansing og veldig levende publikum :D

Når det angår musikken så skal det sies at ikke en eneste en av sangene er å klassifisere som techno, da jeg gikk gjennom rave, happy hardcore, beatcore, trance og drum 'n bass av de mere elektroniske sjangerne. Det går heller dårlig å danse til techno, nemlig. Jeg prøvde å begrense mendgen "animemusikk" til de som faktisk fungerer i dansesammenheng og til å spilles fra en scene, og må ærlig innrømme jeg måtte kvele latteren da jeg så tett dansing i helt feil rytme da jeg prøvde å spille rolig musikk fra anime som gikk i under 100 BPM. Jeg noterte i det øyeblikk at publikum ikke ville være rolige, og satt på noe med ordentlig futt i rett etterpå :8D:

Skjervik
25th June 2009, 13:00
Godt å høre at dere likte musikken og utvalget jeg spolte meg gjennom! Rommet og luftingen (eventuelt mangelen på det) fikk jeg dessverre ikke gjort så mye med, samtidig som jeg ikke helt forventet så mye dansing og veldig levende publikum :D

Når det angår musikken så skal det sies at ikke en eneste en av sangene er å klassifisere som techno, da jeg gikk gjennom rave, happy hardcore, beatcore, trance og drum 'n bass av de mere elektroniske sjangerne. Det går heller dårlig å danse til techno, nemlig. Jeg prøvde å begrense mendgen "animemusikk" til de som faktisk fungerer i dansesammenheng og til å spilles fra en scene, og må ærlig innrømme jeg måtte kvele latteren da jeg så tett dansing i helt feil rytme da jeg prøvde å spille rolig musikk fra anime som gikk i under 100 BPM. Jeg noterte i det øyeblikk at publikum ikke ville være rolige, og satt på noe med ordentlig futt i rett etterpå :8D:

Kan du værsåsnill å offentligjøre listen over låter? :)

steelix
25th June 2009, 14:45
jeg synes alle var flinke til å danse og more seg:) det er det det hele går ut på^^ Jeg koset meg veldig. JA til flere slike arrangemanger^_^

Felisaur
25th June 2009, 14:46
Var kjempegøy på discoen, selv om det ble seriøst varmt der inne x) Måtte løpe ut å drikke noen ganger, men hadde det likevel kjempegøy. Var også veldig lett å bli kjent med andre der :ja:

Makkuro
29th June 2009, 02:37
Synes det var ganske bra der, men det var ganske varmt og deler av cosplayet forsvant fort
Fikk dessverre ikke med meg så mye siden jeg ble bundet fast og holdt på plass av diverse folk

Stemmer for mer slikt i fremtiden

Zaijin
29th June 2009, 15:25
mere! mere! XD yay for it =D