PDA

View Full Version : Diskusjon Aicon 09 - Feedback

Izuma
22nd June 2009, 13:30
Da var Aicon vel overstått og gjennomført, og vi håper at alle koste seg like mye som oss. Siden dette var det første connet som vi noen sinne har gjennomført så vil vi gjerne høre fra dere som var detagere på connet hva dere syntes! Hva likte dere og hva likte dere ikke? Hva vil dere se mer av neste år og hva vil dere ikke se neste år? Vi vil vite hva DERE syntes.

Rie-chan
22nd June 2009, 13:43
Alle forsinkelsene var litt kjipe i grunn, men med tanke på at det var første con så kan jeg jo skjønne at det blir litt krøll. Men det var bare en liten småting. Selve connet var KJEMPEBRA! Jeg ble possitivt overasket og butlerne var ofc det beste :'D.

CptCalico
22nd June 2009, 14:22
Vel overstått! Jeg er rimelig overbevist om at det kom mange flere enn dere ventet? Det var pluss og minus, og plussene var store og fine og vil bli husket mens minusene er raskt glemte irritasjonsmomenter.

Minusene først.
- det dustete våpenreglementet. Jeg er ikke fremmed for at det trengs regler og rimelige begrensninger, men det var langt over rimelighetens behov og da jeg så Townietuffs SAKS (som lå i syskrinet i bagen!) bli beslaglagt ble det hele bare tragikomisk. Vi skulle på con, ikke neste flight til New York!
- åpningsshowet. Selger dere billetter til åpningsshow bør det bestå av mer enn 'Velkommen' og en info fra medic-gruppa.
- inn og ut av OKS, stadige køer, syltynt med informasjon. Jeg har vært med og organisert ting selv og vet hvor jævlig ting er på bakrommet mens de utenfor kjeder seg så jeg har full forståelse, men ha noen tricks på lur ï reserve neste gang, som en animefilm dere kan sette på på en storskjerm, taking av gruppebilder eller noe annet gøy å gjøre på scenen. Folk dabber fort av når de er 'satt ut på vent', og kan godt forsvinne på shopping for noen timer istedet eller dra hjem.
- stempelblekket. Forsvant som dugg for solen igjen og igjen...IKKE handle sånt på Panduro neste gang, det er ikke ment for det formålet der. Butikker som hovedsaklig selger kontorrekvisita har the real thing.
- husk å ta med vekslepenger til billettsalgposten neste gang...
- ikke noe kaffesalg, ingen kaffeautomat - thank heaven for seven eleven ;D
- savnet et program

Plussene!
- Mengder av besøkende!
- Veldig vennlige og hjelpsomme crew, og mange av dem.
- veldig bra medic-løsning. Vi var i trygge hender hele veien.

Annet:
- det var ikke egentlig så mye yaoi-inspirert å se utenom butlerne; jeg klarer ikke å bestemme meg for om det er en god eller dårlig ting i og med den lave aldersgrensen. Fikk ikke med meg om det gikk noen yaoi-animer på noen skjerm, eller relevante foredrag.

Sharingan
22nd June 2009, 14:30
Jeg og Reila, sammen med andre, sto for informasjonen som ble gitt ut til publikum. Rent personlig så nikket jeg litt med hodet da jeg leste poengene dine..

Det er definitivt steder vi kan forbedre oss på, og nå som vi har flotte medlemmer som snakker ut om hvilke ting disse faktisk er så kan dere bare tenke dere hvordan det blir til neste år =)

Dog er det et par ting jeg kan informere om. Vi i infodesk hadde printet ut godt over 40 programmer for begge Conene, og disse kunne bli hentet i desken vår til enhver tid! Visste dere ikke dette så er det vi som ikke har gjort jobben vår godt nok =)

Og når det kommer til lav aldersgrense så var det med tanke på at det faktisk ble vist yaoi inspirerte animer på storskjerm samt butlere som kunne oppføre seg merkelig/søtt/åsom (stryk det som ikke passer :p).

Husk at det er ved hjelp av tilbakemelding fra dere at vi blir bedre, so keep it coming!

CptCalico
22nd June 2009, 14:36
Det var program, altså? På Sora hang programmene deres på vegger her og der, og det var hjelpsomt. Foreslår at dere bruker plakatløsningen neste gang. Kanskje spesielt fordi det da går an å føye på tekst når det skjer endringer...

Jeg vil forresten skryte av J-Rocken, men vet ikke om det er en del av Aicon eller helt separat.

Og, jada, selvsagt satser vi på å komme tilbake til neste år!

Silli-zicuni
22nd June 2009, 15:04
Åpningsshowet hadde vi en god plan for, men når øyebikket kom så det ut til å dø! Det var veldig trist, og jeg beklager virkelig for det! Neste år skal vi få til et awesome åpningsshow som stjeler sokkene til alle!

Amaye
22nd June 2009, 15:30
Pluss:
BUTLERNE!!!

Det ble en del forsinkelser, og det var i grunnen ganske kjipt...Men ellers synes jeg at connet var ganske braa...(selvom noen jeg dro med syntes det ikke var noe særlig..*men de var gutter=ikke yaoifans*)

Wero~Chan
22nd June 2009, 16:13
Umm... FANTASTISK, alt sammen. :3 ...Hvertfall butlerpusene. :3 hihi ^^
Det var perfekt :3 <3

Zasaki
22nd June 2009, 20:23
Pluss:
- Butlerne! De var virkelig awesome! ;)
- Vannautomat var det jaggu der også 8D
- Må også skryte av alle som var i crewet og medics og i kassa osv. Alle var så hjelpsomme og hyggelige :3

Minus:
- Våpenreglementet... Det tar bort veldig mye av kostymet til mange characters om de ikke får gå rundt med våpen! Jeg kan forstå tunge og skarpe gjenstander og ekte våpen. Men ærlig talt... plastpistoler og pappsverd!? Det er å gå for langt når man tar vekk det altså. Nå skal ikke denne kjeften gå til dere som arrangerer aicon her, siden det ikke dere som bestemte det. (tror jeg) Men sånn helt seriøst må våpenreglementet gåes igjennom en gang til. Vi er tross alt ikke barn heller. De fleste av oss vet at vi ikke skal veive vilt med et sverd midt i en folkemengde eller skyte med pistoler (de med ammunisjon, kruttlapper, piler etc.)

- Ingen cosplaykonkurranse ;___; Det var skits, men ikke alle klarer å finne på små skuespill =( bedre å posere og slikt da.
- Ingen dekorasjoner!? D: jeg hadde forventet meg plakater med diverser shounen-ai og litt rosa fjas og tant her og der (:

Snedvig
22nd June 2009, 21:03
"Vi er tross alt ikke barn heller. De fleste av oss vet at vi ikke skal veive vilt med et sverd midt i en folkemengde eller skyte med pistoler (de med ammunisjon, kruttlapper, piler etc.)"

De fleste ja, men det er nødvendig med drakoniske regler for å holde styr på det mindretallet som ikke holder styr på seg selv, er jeg redd.

Maryon
22nd June 2009, 21:25
Det var kjempe gøy!!!!!!! MEN...

Negativt:
- det kunne ha vært spilt musikk inne i rommet ved scenen når det ikke var annet på gang der. Det hadde blitt litt mindre kjedelig for de som ikke fløy mellom anime, pocky(dvs Neo-Tokyo og Outland-standene), fanarten, beundret de som cosset eller var med på konkurranser. Litt musikk fra forskjellig anime(yaoi eller ikke yaoi).
- Det skulle kanskje vært mulig å få tak på annen mat/drikke enn pocky og ramune(og vann)... det var jo det på desucon, men så var det jo flere folk der da.

Positivt:
- Kjempe innsats fra Butlerene!!!!!!!!!!! :wow: Håper på mer Butler-drama (og spørre-runde) neste år!:w00t:
- crewet var hyggelig og behjelpelig med det de kunne.

Skjervik
22nd June 2009, 21:27
[QUOTE=Maryon;217673]Det var kjempe gøy!!!!!!! MEN...

- Det skulle kanskje vært mulig å få tak på annen mat/drikke enn pocky og ramune(og vann)... det var jo det på desucon, men så var det jo flere folk der da.

Det var både Brusautomat og snackbar der.
De sto relativt godt gjemt though.
Når du gikk inn hovedinngangen går du til høyre og der står de i et hjørne.

Rockshoujo
22nd June 2009, 23:32
Det var program, altså? På Sora hang programmene deres på vegger her og der, og det var hjelpsomt. Foreslår at dere bruker plakatløsningen neste gang. Kanskje spesielt fordi det da går an å føye på tekst når det skjer endringer...

Jeg vil forresten skryte av J-Rocken, men vet ikke om det er en del av Aicon eller helt separat.

Og, jada, selvsagt satser vi på å komme tilbake til neste år!

Jepp, applaus til Hanne, crew'et og bandet! J-Rocken henger ikke sammen med Aicon nei. Var bare det at akkuratt denne gange valgte de å arrangere det etter Aicon.