PDA

View Full Version : Multiplattform Hjelp! Emulator og kontroll.

HALL
31st May 2009, 03:15
Jeg har lastet ned Nintendo 64-emulator. Siden jeg er ganske blank når det gjelder datating så lurer jeg på en ting. Jeg har lyst til å spill spillene med en kontroll istedenfor tastatur. Så det er egentlig to ting jeg lurer på:
1) Kan dere anbefale kontroller som funker bra til emulatorspilling?
2) Funker X-Box 360-kontroll med ledning til emulatorspilling?

Colaholic
31st May 2009, 12:49
Jeg har prøvd å finne en kontroll selv, men uten hell -.- Og hvis du skal bruke sexbox control til pc MÅ den være med ledning, ikke lader ledning, men vanelig ledning, det er kjiipt men sånn er det.:P Etter en stund ga jeg opp å lete etter en gamepad og brukte joysticken min isteden, men det du må passe på når du binder med joysticken, eller noe jeg ivertfall opplevde, var at den binda av seg selv, så du må holde inne knappen du skal bruke ( på joysticken ) deretter trykke på hva du skal bruke den på options på emulatoren. Håper dette hjelper deg, kos deg med Zelda, Mario eller hva enn du skal spille=D

marilla
31st May 2009, 13:03
Dersom emulatoren tillater deg å mappe opp kontrollen selv, bør en trådløs 360-kontroller pluss trådløsmottager funke. Disse får du kjøpt på de fleste spillbutikker, står gjerne som "microsoft wireless 360 controller" eller lignende. Er en liten mottager-ting som kobles til med USB funker knall. Dette er også en herlig bonus dersom du spiller noen vanlige PC-spill som også finnes til 360 (f.eks., det nye Wolverine-spillet, Burnout paradise osv), siden spillene automatisk tilpasses 360-kontrollen dersom den er koblet til når du starter spillet. Good stuff.

HALL
2nd June 2009, 13:18
Takk for alle svarene.
Jeg fikk det faktisk til å funke med X-Box 360-kontroll med ledning. Så nå holder jeg på med Perfect Dark, det er faen meg et nice spill.