PDA

View Full Version : Manga Billig og rask måte å kjøpe manga på?

sangofe
28th May 2009, 23:47
Heisann folkens. Jeg har tenkte på å kjøpe manga som gave til noen... men har aldri handla manga før... noen anbefalninger på steder/nettsteder? Jeg bor i Vestfold. Også fint om noen veit om nettsteder som sender slik at man ikke får toll. Mangautgivelsene kan forresten være på engelsk eller norsk.

Heika-sama
29th May 2009, 00:12
Capris.no (http://www.capris.no) har gratis frakt om du kjøper for over 200 kr og er norsk, så det blir ikke noe toll. De er dessverre litt treige på å sende, da det gjerne går omtrent 6 dager før de sender og det da i tillegg blir tid å vente på at posten skal frakte det (i hvert fall sånn de har vært med meg, men vet at det har gått fortere for andre). Capris har manga både på norsk og engelsk.

Ellers har man jo selvfølgelig Outland (http://www.outland.no). Nærmeste fysiske butikk for deg blir vel den i Drammen. Har ikke noen erfaring med hvordan de er på nettbestillinger.

kebzero
29th May 2009, 00:31
Bøker - inkludert manga - skal da være fritatt fra toll? Så lenge du ikke kjøper med en DVD eller CD i samme forsendelse, skulle ikke tollvesenet/posten ta seg betalt for toll/fortolling. Har kjøpt manga fra Amazon i årevis, men har ikke måttet betale toll/mva på de.

Litt avhengig av hvordan det står til med vekslingskursen, kan manga være langt rimeligere å kjøpe fra Amazon.com (f.eks. USA har ikke MVA, dvs. ingen automatisk +25% i prisen) eller Amazon.co.uk. Selvfølgelig koster frakt litt mer, og det kan ta tid med de rimeligste fraktalternativene. Akkurat nå er jo imidlertid krona litt svak mot dollaren - men bedre mot pundet.

Har ikke brukt norske nettbutikker til manga, men Amazon har vært greie å ha med å gjøre. De fører nok ikke manga på norsk, men på engelsk manga har de nok bedre utvalg enn selv Outland - dog, å møte opp i Outland og nyte selvplukk er absolutt en opplevelse første gang - og de har vel fortsatt denne 'hver 8. manga gratis' kampanjen gående, hvis du skal kjøpe stor gave. :-)

ilifin
29th May 2009, 02:34
Kimer inn med støtte til Capris. Kjøpte en stabel på 20 bøker og betalte null i frakt, fikk de etter 4 dager. Mucho love.

Yuri
30th May 2009, 19:07
Pleier også å handle fra Capris.no siden det er så billig, og pluss at man slipper unødvendig toll og frakt.
Dog, har jeg hatt litt trøbbel med at det noen ganger opptil 2 uker før jeg mottar det jeg har kjøpt (har jeg bare uflaks?) selv om det står at det skal sendes innen 2-5 ukedager. Men utenom det, vil jeg også ambefale Capris.

Ellers har du jo Ebay om du bare tenker på å kjøpe enkelt bøker, eller Amazon.co.uk/amazom.com om Capris ikke skulle ha det du leter etter :P

Albelda
30th May 2009, 23:30
Sjekk ut www.gamezone.no
Der har de mye bra og billig manga. Frakta er overkommelig og de er kjappe med levering.

sangofe
1st June 2009, 15:32
Takk for tips, men er det noen som veit om det er en egen kategori på Capris der hvor all mangaen er lista? Jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe, så hadde vært en veldig stor fordel å kunne se gjennom ei liste...