PDA

View Full Version : Anime Suzumiya Haruhi no Yuutsu sesong 2 - DUKE HARUHI FOREVER!

Nodoka
21st May 2009, 23:20
http://dwimg.com/files/ml1vtrgjdlz4ru32hka2.png

Produksjon: Kyoto Animation
Regissør: Tatsuya Ishihara
Antall episoder: ??
Sjanger: Komedie, Mysterie, Parodi, Skole, Sci-Fi, Liv
Opening/Ending: -/???!(Tomare! (Stop!)) av Hirano Aya, Chihara Minori og Goto Yuko
Rerunnen av Haruhi blir lastet opp på Kadokawa sin anime kanal på youtube som du kan finne her. (http://www.youtube.com/user/kadokawaanime?blend=1&ob=4)

Episode 8 av Suzumiya Haruhi no Yuutsu rerunn (a.k.a episode 1 av sesong 2) (http://www.youtube.com/watch?v=mCIibwozScg&feature=channel_page)

Du trodde den aldri skulle komme. Du trodde du bare ble trollet. Du trodde de hatet deg. Du trodde de bare tullet med deg.

Men her er den! Sesong 2 av Haruhi har endelig kommet midt i en rerun av sesong 1. Endelig får vi mer av den enormt super populære animen Suzumiya Haruhi no yuutsu.

La den episke serien starte!

???!

Haruhi gjør seg klar til tanabata. Hun drar in stuff for tanabata og lar SOS-dan skrive sine ønsker på et ark. Yuki gir kyon sin mens Mikuru går opp til Kyon og vil ta ham med et sted. Dit hun vil ta ham med er 3 år siden. Når de kommer til 3 år siden sovner Mikuru og eldre Mikuru kommer og ber kyon gå til skolen i nærheten. Han tar med seg Mikuru og går dit. Der møter hun en 3 år yngre Haruhi som prøver å komme seg in på skolen. Han ender opp med å hjelpe Haruhi med å skrive en bedskjed til aliens. Han ender opp med å fortelle henne at han heter "John Smith" og fortellere henne at han tror espere, tidsreisende og aliens fins. Når Mikuru våkner så merker hun at hun ikke har TTPDen sin så de kan ikke komme seg tilbake. Kyon finner på at de skal gå å besøke Yuki som putter dem i et rom hvor de skal sove sammen. Med en gang Kyon lukker øynene slår Yuki på lyset og de er tilbake i nåtiden. Yuki stoppet tiden i rommet i 3 år for å la dem komme tilbake.
???! er alt jeg har å si, den er fucken awesome. Masse kule effekter! Kul sang! Kan ikke vente til CDen kommer ut. Og kan ikke vente til jeg ser den nye OPen. Jeg sitter her å repeterer den konsten. Kansje bare fordi det er Haruhi sesong 2 men den ER faktisk utrolig catchy. Denne passer også mye bedre til sesong 2 en hare hare yukai fordi den er ikke så happy go lucky men mer happy mørk ish. Hvis man tenker at hare hare yukai var mer "søt" så er denne mer "kul"
Dette føles så utrolig urealistisk! Seriøst det var bare merkelig å se denne episoden. Jeg hadde aldri trodde jeg kom til å få sett dette animert. Det føles bare som om jeg ser boka. Den følger bøkene veldig bra herfra og dette er en del av min favoritt arc som de sikkert kommer til videre i sesong 2. Jeg elsker haruhi som liten, hun er utrolig søt men den atituden hennes. Masse komplisert awesomeness fra Yuki. Det er litt lite å si om dette egentlig annet en at det er awesome for jeg har jo lest boka så jeg viste alt som kom.

Det er bare viktig å huske på at dete er ikke sikkert det kommer en ny episode av haruhi sesong 2 neste uke fordi det kan hende det er en episode av rerunnen istede. ;) Jeg ville gjettet på dette ivertfall.

Exona
22nd May 2009, 00:06
Så første episode relativt raskt. Har ikke lest bøkene fra før, så jeg hadde ingen forventninger over hva som kom til å skje. Jeg fikk til dels med meg dialogen. Ikke absolutt alt, men nok til å forstå hva som foregikk. Regner med å få lest bøkene også i løpet av året (må bare bygge litt større ordforråd i japansk tenker jeg..).

Morro å se Haruhi som liten ja (Haruhi med langt hår > Haruhi med kort hår). Lo litt når Kyon tenkte at han hadde hørt om disse tegnene fra Taniguchi, men at det var han som tegna dem liksom.. Koselig =)
Ellers, en grei episode. Håper bare på at den fortsetter neste uke (selv om jeg så et sted at den neste episoden mest sannsynelig ikke kom før om 4 uker... :( )

Er ikke helt sikker på hva jeg syns om endingen enda egentlig.. Tror jeg må høre den et par ganger og la den "synke inn" litt før jeg bestemmer meg for noe.

Nodoka
22nd May 2009, 00:09
(selv om jeg så et sted at den neste episoden mest sannsynelig ikke kom før om 4 uker... :( )

En regel jeg har satt meg for Haruhi er at jeg ikke stoler på noen på internet at all.

Personlig så tror jeg ikke det kommer en ny episode neste uke men jeg bryr meg fint lite fordi jeg følger med på rerunnen så jeg får en ny episode hver uke uanset.

Uibeke
22nd May 2009, 00:09
YES! Endelig! Jeg trodde aldri at den skulle komme og at produsentene osv hadde gitt helt opp. Endelig! :3

Nodoka
22nd May 2009, 00:10
YES! Endelig! Jeg trodde aldri at den skulle komme og at produsentene osv hadde gitt helt opp. Endelig! :3

Hvordan hadde produsentene gitt opp? De har da gjevnlig trollet oss med live action videoer, annonseringer, tull på websiden, haruhi-chan, FMP rerunn, Haruhi rerunn osv osv. Så de har gjort en veldig god jobb med å holde interessen oppe. Og nå har det kommet til punktet hvor folk gir opp og da kommer de med den. Det er veldig god PR på en veldig populær serie.

Uibeke
22nd May 2009, 00:13
Hvordan hadde produsentene gitt opp? De har da gjevnlig trollet oss med live action videoer, annonseringer, tull på websiden, haruhi-chan, FMP rerunn, Haruhi rerunn osv osv. Så de har gjort en veldig god jobb med å holde interessen oppe. Og nå har det kommet til punktet hvor folk gir opp og da kommer de med den. Det er veldig god PR på en veldig populær serie.

Trodde det fremdeles at det kun var for å "holde liv" i "ilden", men at de aldri kom til å slippe en ny sesong. Man blir litt lei av å vente etter nesten to år :b

Nodoka
22nd May 2009, 00:17
Trodde det fremdeles at det kun var for å "holde liv" i "ilden", men at de aldri kom til å slippe en ny sesong. Man blir litt lei av å vente etter nesten to år :b

Nå må du da tenke litt på folk som har ventet siden 2006 også da. Dette var liksom værre venting en code geass fordi man viste ikke om den kom. Det var egentlig ikke så farlig for jeg har jo lest bøkene og koste meg masse med dem så jeg hadde forsåvidt klart meg. Men det er alltid et pluss med en sesong til. ^_^

Exona
22nd May 2009, 00:54
En regel jeg har satt meg for Haruhi er at jeg ikke stoler på noen på internet at all.

Personlig så tror jeg ikke det kommer en ny episode neste uke men jeg bryr meg fint lite fordi jeg følger med på rerunnen så jeg får en ny episode hver uke uanset.
Når det gjelder Haruhi relaterte nyheter, så har jeg også slutta å stole på internett kilder til jeg faktisk ser episoden selv. Har selv fulgt med på rerun (av diverse grunner), så det gjør vel egentlig ikke noe særlig.

Er det sånn at de da kanskje airer i helt kronologisk rekkefølge kanskje (har ikke satt meg inn i rekkefølgen, så jeg vet ikke..)?
Mener bare å huske å ha sett noen på sankaku poste noe i den duren... Ikke at sankaku er den beste kilden for sånn info men..

Selv om jeg irriterer meg litt smått med hvordan Kadokawa har gjordt det, så har de faktisk gjordt det på en genial måte egentlig. Når folk begynner å gi opp håpet på en ny sesong, med "falske" nyheter hele tiden, så sender de plutselig en ny episode. Genialt egentlig.

Nodoka
22nd May 2009, 01:11
Når det gjelder Haruhi relaterte nyheter, så har jeg også slutta å stole på internett kilder til jeg faktisk ser episoden selv. Har selv fulgt med på rerun (av diverse grunner), så det gjør vel egentlig ikke noe særlig.

Er det sånn at de da kanskje airer i helt kronologisk rekkefølge kanskje (har ikke satt meg inn i rekkefølgen, så jeg vet ikke..)?
Mener bare å huske å ha sett noen på sankaku poste noe i den duren... Ikke at sankaku er den beste kilden for sånn info men..

Selv om jeg irriterer meg litt smått med hvordan Kadokawa har gjordt det, så har de faktisk gjordt det på en genial måte egentlig. Når folk begynner å gi opp håpet på en ny sesong, med "falske" nyheter hele tiden, så sender de plutselig en ny episode. Genialt egentlig.

Den var kronologisk rekkefølge hittil. Jeg liker egentlig ikke kronologisk rekkefølge men, hvis den følger kronologisk rekkefølge kan den ikke vise noe fra sesong 1 neste uke. Det gjør hele greia egentlig veldig intresant. Spørs hva de bestemmer seg for.

Personlig har jeg sluttet å lese sankaku fordi de er out of date så ofte at det er irriterende.

Exona
24th May 2009, 19:26
Følger med på sankaku mest fordi jeg ikke har funnet noen andre sider med så mye samlede nyheter og info. Mulig de er litt sene med nyheter osv.. I wouldn't know.
Det er også en del litt merkelige "nyheter" de kommer med, og det er ikke alle galleriene som er like interessante.. Men det var litt off-topic..

Har sitti å sett gjennom de første episodene i re-run'en av serien nå, og jeg kom til å tenke på noe...
Både Koizumi, Mikuru og Yuki nevner noe som skjedde for "3 år siden" når de snakker med Kyon.
Uten å gå inn på detaljer (aka major spoilers); Har det noe med det vi så i første episoden av sesong 2?
Et lite ja/nei svar holder, for jeg er mest interessert i om det jeg kom frem til stemmer eller ikke.

Nodoka
26th May 2009, 23:50
Følger med på sankaku mest fordi jeg ikke har funnet noen andre sider med så mye samlede nyheter og info. Mulig de er litt sene med nyheter osv.. I wouldn't know.
Det er også en del litt merkelige "nyheter" de kommer med, og det er ikke alle galleriene som er like interessante.. Men det var litt off-topic..

Har sitti å sett gjennom de første episodene i re-run'en av serien nå, og jeg kom til å tenke på noe...
Både Koizumi, Mikuru og Yuki nevner noe som skjedde for "3 år siden" når de snakker med Kyon.
Uten å gå inn på detaljer (aka major spoilers); Har det noe med det vi så i første episoden av sesong 2?
Et lite ja/nei svar holder, for jeg er mest interessert i om det jeg kom frem til stemmer eller ikke.

Ikke egentlig, men det er en viss sammenheng. Det er ikke akkurat et spørsmål som kan svares ja eller nei på.

Lemmings
3rd June 2009, 17:16
ENDELIG, dette har jeg ventet på i evigheter!

Nå håper jeg bare på en sub, Japansk er desværre ikke et av mine sterkeste språk :D

Nodoka
20th June 2009, 22:56
Å jada, da var episode 2 aira og til og med med OP som er fucken awesome.

Jeg har ikke egentlig så mye å si om denne episoden annet en at alle som ikke har lest romanene kommer til å bli så jævlig trolla i neste episode. Jeg elsker det.

Sakujo
18th July 2009, 05:17
Jeg har ikke egentlig så mye å si om denne episoden annet en at alle som ikke har lest romanene kommer til å bli så jævlig trolla i neste episode. Jeg elsker det.
Jepp, jeg ble trolla av episode tre. Ja, episode fire trolla meg. Jo, trolla jeg ble av episode fem. Jævlig trolla. Indeed, I was trolled by episode six. Gleder meg til episode sju.

DUKE HARUHI FOREVER!
QFT. På mer enn èn måte.

jadb
18th July 2009, 09:52
Ehr.. stemmer det at epsiode 2-7 er samme hendelse?? 0_O En god effekt hvis det er meningen å gi oss samme opplevelse av dejavu som karakterene i animen får, men begynner å bli litt smågal. Det er jo noen forandringer da. Som klær og vinkel... Tror jeg. Også stod det epsiode 8 men denne var fra sesong 1 tror jeg. *Forvirra*

Kessi
30th July 2009, 18:55
hahahahaha...
jojo, nei eg tror dinna serien kunne klart seg fint me bare en sesong:P
men ka veit eg kanskje de bestemme seg for å overaske oss me utrolig bra episoder etter kvert...

Nodoka
30th July 2009, 19:55
Jepp, jeg ble trolla av episode tre. Ja, episode fire trolla meg. Jo, trolla jeg ble av episode fem. Jævlig trolla. Indeed, I was trolled by episode six. Gleder meg til episode sju.

QFT. På mer enn èn måte.

Oh yes. Dette er Haruhi og KyoAni på sitt beste. Jeg har vert utrolig lykkelig mens jeg har sett de siste episodene. Dette er akkurat slik jeg vil ha Haruhi.

Ehr.. stemmer det at epsiode 2-7 er samme hendelse?? 0_O En god effekt hvis det er meningen å gi oss samme opplevelse av dejavu som karakterene i animen får, men begynner å bli litt smågal. Det er jo noen forandringer da. Som klær og vinkel... Tror jeg. Også stod det epsiode 8 men denne var fra sesong 1 tror jeg. *Forvirra*

Det er ikke bare litt forskjellig for de har reanimert alle episodene og spillt in stemmene på nytt og hvis man følger godt med så skjer ting annerledes og folk sier forksjellige ting eller reagerer annerledes. Siden dette er anime mediet så er det en super måte å gjøre dette på akkurat slik KyoAni gjør med Haruhi nå. Man får en mye bedre effekt ut av det en i boka.

hahahahaha...
jojo, nei eg tror dinna serien kunne klart seg fint me bare en sesong:P
men ka veit eg kanskje de bestemme seg for å overaske oss me utrolig bra episoder etter kvert...

Jeg er totalt uenig at den ikke trenger en sesong 2. Jeg tenkte samme tanken den gang det begynte å gå rykter om en ny sesong. Men så leste jeg bøkene og Haruhi har så grusomt mye mer å by på. Det ville vert helt teit å ikke fullføre denne serien for den har så grusomt mye mer å by på en de man får smake i første sesong. De episodene som går nå beviser det. Hadde de bare sent samme episoden om og om igjen så hadde jeg forstått at folk hadde klaget. Men det de gjør nå gjør de for at folk skal lese litt mer in i det og at man skal begynne å tenke hva som faktisk er grunnen til at det repeterer. Personlig så liker jeg dette mye bedre en romanen hvor det bare repeterte et par ganger og man fikk ikke samme effekten. Igjen så hadde det ikke fungert like bra i en bok som det gjør i animen.

Kessi
30th July 2009, 20:38
Jeg er totalt uenig at den ikke trenger en sesong 2. Jeg tenkte samme tanken den gang det begynte å gå rykter om en ny sesong. Men så leste jeg bøkene og Haruhi har så grusomt mye mer å by på. Det ville vert helt teit å ikke fullføre denne serien for den har så grusomt mye mer å by på en de man får smake i første sesong. De episodene som går nå beviser det. Hadde de bare sent samme episoden om og om igjen så hadde jeg forstått at folk hadde klaget. Men det de gjør nå gjør de for at folk skal lese litt mer in i det og at man skal begynne å tenke hva som faktisk er grunnen til at det repeterer. Personlig så liker jeg dette mye bedre en romanen hvor det bare repeterte et par ganger og man fikk ikke samme effekten. Igjen så hadde det ikke fungert like bra i en bok som det gjør i animen.

eg har ikkje lest bøkene så kanskje d e derfor eg ikkje syns d va nædvendig med en sesong 2. så du veit sikkert ditta beire enn meg.

d e greit nok at de laga kver episode litt forskjellig fra den forgje, men eg føla d ikkje komme noken vei. Så d skal bli interresant å se kordan de slutta sesongen, sida du sie haruhi har så masse meir å by på.

Erasouni!
31st July 2009, 19:03
Nå er jeg på episode 8 av sesong 2 og vurderer å slutte. Greit nok med et par episoder med det samme for å understreke poenget om at de går i loop, men ÅTTE?? De tre siste episodene har jeg bare skippet igjennom for å se om de kommer seg ut av loopen eller ikke. Så det jeg lurer på er om de kommer seg ut av loopen snart, eller ikke? hvis noen av dere som har lest bøkene kan svare meg på dette ville det vært veldig fint :) bare bruk spoilertags eller ettellerannet.

steelix
1st August 2009, 01:35
bare så du vet det så er ep 8 den siste ep hvor detar og repeterer det samme fra ep 2, i hverfall det jeg har fått med meg, og der jeg leser informasjonen har alltid hatt rett og siden er myanimelist.net database:ja:

Nodoka
1st August 2009, 10:28
bare så du vet det så er ep 8 den siste ep hvor detar og repeterer det samme fra ep 2, i hverfall det jeg har fått med meg, og der jeg leser informasjonen har alltid hatt rett og siden er myanimelist.net database:ja:

Bare så du vet det har episode gått og de har ikke sluttet enda.

Nå er jeg på episode 8 av sesong 2 og vurderer å slutte. Greit nok med et par episoder med det samme for å understreke poenget om at de går i loop, men ÅTTE?? De tre siste episodene har jeg bare skippet igjennom for å se om de kommer seg ut av loopen eller ikke. Så det jeg lurer på er om de kommer seg ut av loopen snart, eller ikke? hvis noen av dere som har lest bøkene kan svare meg på dette ville det vært veldig fint bare bruk spoilertags eller ettellerannet.

I boka så var Endless Eight bare 2-3 repetisjoner. Men som jeg har sakt tidligere så føler jeg at det ikke passer like bra i en bok. Uanset så har jeg kost meg med alle episodene. Det er mulig sesong 2 er veldig laget for de som har lest bøkene. Kansje ikke en så veldig dårlig ide med tanke på at de fleste som ser serien mest sansynlig har lest bøkene.

Sakujo
2nd August 2009, 20:50
Det kan jo hende at episode ni bringer noe nytt, med tanke på at det da har gått åtte episoder. Selv om andre kilder igjen sier at vi må forvente fem episoder til... KYON! HVORFOR GJØR DU IKKE LEKSENE DINE?

Ellers må jeg si at KyoAni på en måte er ganske geniale, men på andre måter feiler. Spesielt mye av dialogen blir repetiv, så går ut ifra at DVD-salget vil avgjøre. Til og med tidligere Haruhi-regissør Yamamoto Yutaka er enig: http://www.youtube.com/watch?v=tqy8x-zKuKw&feature=related

Vegard Aune
2nd August 2009, 23:09
I boka så var Endless Eight bare 2-3 repetisjoner. Men som jeg har sakt tidligere så føler jeg at det ikke passer like bra i en bok. Uanset så har jeg kost meg med alle episodene. Det er mulig sesong 2 er veldig laget for de som har lest bøkene. Kansje ikke en så veldig dårlig ide med tanke på at de fleste som ser serien mest sansynlig har lest bøkene.
Hele Endless Eight-scenarioet ble bare vist en gang i boka.

Og personlig, jeg likte de første to episodene av Endless Eight, og syntes det var en kreativ og interessant måte å gjøre det på... Men så bare fortsatte det om og om og om og om og om igjen, og nå har det pågått så lenge at jeg ikke engang giddet å se den nyeste episoden.

Lemmings
3rd August 2009, 04:33
Jeg for min del er ikke irritert over at hendelsene har gjenntatt seg i flere episoder nå, jeg har stork kost meg og ledd i hver eneste episode så langt. Men så har jeg jo lest romanene så det er sikkert derfor jeg ikke er så irritert som mange andre er :D

jadb
3rd August 2009, 06:25
Har det ikke kommet ut av loopen ennå? Jeg er i Canada og har begrenset tilgang til nettet så har ikke fått sjekka episode 9.

Vegard Aune
3rd August 2009, 11:36
Har det ikke kommet ut av loopen ennå? Jeg er i Canada og har begrenset tilgang til nettet så har ikke fått sjekka episode 9.
Episode 9 kommer ikke før på fredag... Men nei, de har ikke kommet ut av den ennå. Forhåpentligvis blir den neste episoden den siste.
EDIT: Episode 9 har nå blitt vist på TV i Japan. Er de fremdeles fanget i August?
Nei. Kyon fant ENDELIG ut hva han måtte gjøre, og på slutten av episoden er det endelig den første September!:D

Nodoka
6th August 2009, 23:49
Jeg synes de burde ventet til september med å fikse alt. Utrolig lame dette.
http://dwimg.com/files/olkydgaih08nwj6mr8b6.jpg

og har du lyst til å se ALLE endless eight episodene SAMTIDIG? bare trykk her (http://www.nicovideo.jp/watch/sm7862566). Så nettop på hele den. Great underholdning.

Jikap
9th August 2009, 14:03
Så på hele jeg også, takk for linken ^^;

oyashirosama
11th August 2009, 00:21
Du trodde du bare ble trollet. Du trodde de hatet deg. Du trodde de bare tullet med deg.

Mtp det vi nettopp har opplevd med E8, så stemmer dette UTROLIG bra!! :p
Greit nok, E8 var helt grei ifht å se alle subtile forskjeller, osv. Men historien er og blir den samme, og da er det helt vanvittig at de strekker ut den 30 siders lange historien til 8 - åtte!- 8 anime-episoder. Noe også tidligere Kyoani-regissør har sagt (link lenger oppe)

Men, nå ser vi bare fremover mot Sighs og Vanishment. Dette blir bra! (får vi håpe)

Jeg for min del er ikke irritert over at hendelsene har gjenntatt seg i flere episoder nå, jeg har stork kost meg og ledd i hver enete episode så langt. Men så har jeg jo lest romanene så det er sikkert derfor jeg ikke er så irritert som mange andre er :D

Jeg har og lest alle bøkene (og venter tålmodig på nr. 10...) men klarte å bli "irritert". All den tid vi kan kalle det irritasjon da. Har aldri vurdert å gi opp Haruhi, det er tross alt, i min mening, den beste serien noensinne.

Men jeg ville egentlig trodd at man ble mer irritert når man har lest bøkene og vet hvordan det ender? Og når grunnen til loopen er så håpløs banal, ville jeg trodd det førte til mer frustrasjon enn når man ikke vet hvordan ting ender :p

"KYON - DO YOUR FUCKING HOMEWORK" <--- det hadde jeg printa på en t-skjorte og solgt...sammen med DVDene fra E8 :D

Lemmings
11th August 2009, 02:00
Men jeg ville egentlig trodd at man ble mer irritert når man har lest bøkene og vet hvordan det ender? Og når grunnen til loopen er så håpløs banal, ville jeg trodd det førte til mer frustrasjon enn når man ikke vet hvordan ting ender :p

Vel, folk er jo forskjellige tross alt. Jeg tar hele greie med en klype salt og velger å nyte hver episode mens jeg ser etter forskjeller, i stedet for å irritere meg over mangel på progresjon i fortellingen.

jadb
12th August 2009, 11:20
Enig med Lemmings i grunn. Har også lett etter forskjeller. Likte hvordan jeg ble trollet, som noen så fint kaller det. Men veldig glad for at de har kommet seg videre. :p

Nodoka
13th August 2009, 19:19
Og da kan vi si farvell til endless eight for godt

Og si hei til inspillingen av "legenden om asahina mikuru" som begynte i dag (The sighs of suzumiya haruhi)

Tyblazitar
13th August 2009, 23:31
Grunnet spoilerfrykt har jeg holdt meg borte fra tråden, men jeg så ferdig E8 nå nettopp, og må si at jeg koste meg hele veien gjennom. Irriterer meg helst over all nerdragingen på internett, KyoAni har overrasket meg positivt med hvor spennende det kan være å se nesten det samme i åtte episoder på rad.

Nodoka
13th August 2009, 23:43
Grunnet spoilerfrykt har jeg holdt meg borte fra tråden, men jeg så ferdig E8 nå nettopp, og må si at jeg koste meg hele veien gjennom. Irriterer meg helst over all nerdragingen på internett, KyoAni har overrasket meg positivt med hvor spennende det kan være å se nesten det samme i åtte episoder på rad.

Det er akkurat det jeg også tenker. Det virker uanset som om alle bare har gått "RAGE" og ikke faktisk sett alle episodene for det de er.

Sakujo
14th August 2009, 00:53
Etter flere direkte og indirekte utspill om E8 over de siste to månedene føler jeg at jeg må komme med et konkluderende utsagn nå som jeg vet når og hvordan denne tilsynelatende endeløshet paradoksalt nok slutter.

KYON! HVORFOR GJØR DU IKKE LEKSENE DINE?
JEG HADDE RETT! :toda:

Blir nødt til å kjøpe de åtte DVD-ene nå. Når de er ute. Snart.

Heika-sama
14th August 2009, 10:34
Endless Eight minnet meg om teorien jeg leste om at det faktisk er Kyon som er gud. Det var HAN som ikke fikk gjort leksene sine. >: D

Ellers er jeg enig i at Endless Eight ikke var ille. Det hadde dog vært mer spennende om de kom litt og litt nærmere for hver episode (sånn litt mer enn marginalt), men det var utrolig hvor fort episodene gikk allikevel. Og de små forskjellene som noen av Kyon sine måter å svare telefonen på og "Eight days?!" gjorde det veldig verdt det.

Nodoka
14th August 2009, 10:38
Endless Eight minnet meg om teorien jeg leste om at det faktisk er Kyon som er gud. Det var HAN som ikke fikk gjort leksene sine. >: D

Vel det som er forskjellen her er at Kyon heller har en mer "Det orner seg sikkert" holdning til det, mens Haruhi er den som faktisk ikke føler sommeren fuldent på grunn av dette.

Uanset så synes jeg Kyon som gud er en teit teori, spesielt etter bok 9 hvor det faktisk kommer "flere" "guder".

Heika-sama
14th August 2009, 10:43
Vel det som er forskjellen her er at Kyon heller har en mer "Det orner seg sikkert" holdning til det, mens Haruhi er den som faktisk ikke føler sommeren fuldent på grunn av dette.

Har ingen formening om hvorvidt det er riktig eller ikke, men syns det er en spennende teori allikevel. Hadde vært en morsom tvist.

Det at Haruhi føler sommeren er fullført pga det kan jo være et skalkeskjul for Kyon, sånn som hele greia med at Haruhi er gud kan være. Meeen jeg har ikke lest bøkene, og egentlig ikke gått så veldig inn for å sjekke ut teorien, så regner med at du har rett.

jadb
14th August 2009, 10:58
Men alikevel. Spennende vinkel. Har aldri tenkt på det på den måten før.

Vegard Aune
15th August 2009, 15:46
Jeg leste en annen, litt mer logisk forklaring om at problemet ikke egentlig var at Kyon ikke hadde gjort leksene sine, men heller at Haruhi ville gjore noe sammen med gruppa den siste dagen ogsaa. Dette var jo selvfolgelig ogsaa en fan-teori, men det gir mer mening slik, mener naa jeg. Jeg mener, hvordan kunne Haruhi i det hele tatt vite at Kyon ikke hadde gjort seg ferdig med leksene sine?

jadb
15th August 2009, 16:32
Ja var vel ikke det teorien gikk ut på, at hun ville han skulle gjøre leksene, men at det var Kyon som styrte hva som skjedde eller noe. Men det er det jeg og tenkte. At hun ville gjøre noe med gruppa og den siste dagen. Du så jo at hun ville gjøre mer. Hun var ikke fornøyd etter at lista var utført. Og jeg tror kanskje hun ville at Kyon skulle komme med forslag han og. Og ikke bare gjøre ting fordi hun sier det. Selv om hun klart liker å være sjefen :p

Lemmings
22nd September 2009, 17:24
Så, da var de ferdig med inspillingen av "The Adventures of Mikuru Asahina" og, jeg bare lurer på om ryktene stemmer at dette var siste av de nye episodene? Noen som vet noe om dette?

jadb
24th September 2009, 01:58
Er vel ikke det? Haruhi har ikke forsvunnet ennå. Serien heter jo the Dissaperance of haruhi suzumiya.

Vegard Aune
24th September 2009, 06:28
Er vel ikke det? Haruhi har ikke forsvunnet ennå. Serien heter jo the Dissaperance of haruhi suzumiya.
...Øh, nei det gjør den ikke. Det er fremdeles "The Melancholy of Haruhi Suzumiya"...

Og ettersom en av TV-kanalene som viser serien sa at de bare hadde 28 episoder, vil jeg si at det er temmelig sikkert at forrige episode var den siste nye, ettersom de også viser hele sesong 1 sammen med de nye episodene.

jadb
24th September 2009, 09:43
Hmm.. Hvorfor kaller noen det for The Dissaperanse of Haruhi Suzumiya?

Lemmings
24th September 2009, 15:23
Bah, synd at det var alt >.> Jaja, får håpe de fortdetter med serien senere.

Og hvorfor noen kaller den the dissapearance? vel det er vel pga et publisitetsstunt studioet gjorde, tror det står noe om det på wikipedia.

jadb
24th September 2009, 18:29
Ok. har lest noe om at det heter det fordi hun forsvinner.

Vegard Aune
24th September 2009, 20:55
Hmm.. Hvorfor kaller noen det for The Dissaperanse of Haruhi Suzumiya?
Vel, alle bøkene animeen var basert på het "The *something* of Haruhi Suzumiya", og Disappearance var bok nummer fire, som kunne ha vært med i denne sesongen hvis de ikke hadde dratt ut Endless Eight så latterlig lenge... Seriøst, Disappearance finner sted rett etter Someday in the Rain, hvilket gjør det rimelig frustrerende at de ikke tok den med i denne sesongen, spesiellt ettersom det trolig er den mest dramatiske delen av serien, og ville passet perfekt som sesongavslutning...

...Og ettersom Disappearance også var favorittboka mi i serien, er jeg rimelig irritert over at vi nå må vente til sesong 3 før vi får se den animert...

jadb
24th September 2009, 23:23
Jeg likte at de tok det så langt egentlig, fordi det gjorde at jeg fikk innblikk i hvordan han opplevde å ha denne konstante dejavuen. Men at de gjorde det på bekostning av spenningen liker jeg ikke. Og at de bare hadde 15 episoder da er litt rart. Dvs det egentlig bare var 8 episoder (som var m ulik handling).

Liker bedre handlingen i sesong 1. Og Haruhi er ekstra bossy i sesong 2 :p Ble nesten for mye.

Hagenisse
27th September 2009, 23:05
episode 13 TT.TT trist...

Vegard Aune
8th October 2009, 18:45
...Og ettersom Disappearance også var favorittboka mi i serien, er jeg rimelig irritert over at vi nå må vente til sesong 3 før vi får se den animert...
Bare dropper inn for å rette meg selv her. Someday In The Rain ble nettopp vist på TV, etterfulgt av en teaser for The Disappearance of Haruhi Suzumiya... som visstnok er en film som kommer ut til våren, og ikke en TV-serie.

...Ugh, dette betyr også at vi må vente til den kommer på DVD før vi får sett den, altså kommer vi ikke til å få sett den før høsten neste år.

jadb
8th October 2009, 23:32
Argh! Hvorfor gjør de dette mot oss? :p

Lemmings
8th October 2009, 23:55
Jaja, nok en ting og glede meg til neste år da...