PDA

View Full Version : Informasjon Spørsmål og svar om Soracon/Aicon

Roar
5th May 2009, 23:50
Vi har nå laget en blogpost med spørsmål og svar, og dette finner du her: http://www.desu.no/2009/05/05/sp%c3%b8rsmal-og-svar-om-soraconaicon/

(Vi har også ordnet med tilhørende design! Fint, ja? :D)

Chiyo
5th May 2009, 23:54
Yay mer info!

Lytt nyskjerrig på hvorfor Soracon koster 50, og Aicon koster 70kr :3
Hadde det ikke vært mer logisk om begge kostet 60 eller noe?

Svenningen
6th May 2009, 07:26
Yay mer info!

Lytt nyskjerrig på hvorfor Soracon koster 50, og Aicon koster 70kr :3
Hadde det ikke vært mer logisk om begge kostet 60 eller noe?

tenkte det samme jeg og, kansje fordi de tror ikke alle vil like aicon mens alle digger sora? eller ikke :(

Akamaru
6th May 2009, 09:34
tenkte det samme jeg og, kansje fordi de tror ikke alle vil like aicon mens alle digger sora? eller ikke :(
Er det ikke sånn at Aicon arrangeres av noen andre? Så de tar forskjellig sum fordi etter deres beregninger må de ta så mye, mens Dirtyworker ikke trenger mer enn 50 kr?

Eller tar jeg heeelt feil nå og Aicon arrangeres av DW det også...? x)

Izuma
6th May 2009, 11:22
Aicon arrangeres ikke av DW, nei. Grunnen til at det er dyrere er fordi det er første gangen det arrangeres og hvis alt går bra så blir det nok billigere til neste år(hvis det blir noe til neste år).

Til gjengjeld for at enkeltbilletten til Aicon er så dyr så blir det jo billigere i lengden hvis du drar på både Aicon og J-rock night med pakkebilletten :3

chibi-kun
6th May 2009, 20:25
håper sora ikke er på samme dato som i fjor skal på LS(langskytter stevne )

kittypetro
6th May 2009, 20:36
Soracon er 21 juni, Aicon den 20.

Moogle
7th May 2009, 18:16
det sto at man måtte ha noe som beviser hvor gammel du er men,
må du ha bilde på beviset?
det eneste jeg kunne skaffe som bevis på hvor gammel jeg er, er en lapp med
hvilken skole jeg går på, når jeg er født og hele navnet mitt som jeg fikk av kontordamen.
holder dette?

Cha
10th May 2009, 19:08
Hva med litt mer info for oss som ønsker ha fanart-stands? Hvor mye det koster og hvordan man bestiller?

airbaginky
11th May 2009, 09:41
klokkeslett? har vi hørt noe om det?
det er på oslo kongresssenter?

Roar
11th May 2009, 13:46
Det er på OKS, ja, og er fra 12:00 til 19:30.
Aicon er fra 12:00 til 17:00, etterfulgt av Jrock Night.

Marit-chan
14th May 2009, 11:08
Eg har hørt nokke om at det skal skje nokke etter soracon, en eller anna overaskelse eller nokke sant... Nokken som veit når det begynner? (Vi som kjem lagveis ifra trenger å vite slikt veit du ;) )
Også må ej også sei at ej håpe på at soracon blir på eit anna tidspunkt neste år, for å ha d midt i slutten av skuleåret gjer det vanskeleg for oss som kjem langveis ifra...

miyako-brownie
17th May 2009, 16:55
det har altid vært litt sånne cosplay grupper til soracon og desucon og sånt. også lurte jeg på hvor man skal poste tråd om cosplay grupper.... for det er jeg litt usikker på :3

jadb
21st May 2009, 00:19
Det står at "Et av cosplay-målene for Soracon i år er å få cosplayet under åpen himmel på Youngstorget." Jeg har blanda sammen dagene og trodde Soracon var på lørdag og har planer om å se på et billøp på søndagen.. Men jeg har gleda meg så lenge så jeg kommer etter løpet, som er ferdig kl 4. Bare lurer på om noen vet om jeg da bør møte opp på Youngstorget eller på Olso Kongresssenter. Eller om Youngstorget er det torget som er rett utenfor slik at det egentlig ikke har noe å si. Er det også mulig å få et program for dagen?
F.eks når er det cosplaykonkurransen starter?

marilla
21st May 2009, 00:47
Program osv vet jeg ikke når kommer ut enda, men Youngstorget er RETT utenfor, så du merker nok lett om du skal være ute eller inne. :-)

Akarari
21st May 2009, 14:04
Hva er med Soracon? Er det det samme opplegget som Desucon? Er det slik at man kan kle set opp til j-fashion eller gjelder dette bare for cosplay? Er det aldersgrense på soracon? Og hva er det man gjør der, og hva skjer der?

Er ny :)

JackOmori
23rd May 2009, 18:32
Hva er med Soracon? Er det det samme opplegget som Desucon? Er det slik at man kan kle set opp til j-fashion eller gjelder dette bare for cosplay? Er det aldersgrense på soracon? Og hva er det man gjør der, og hva skjer der?

Er ny :)
soracon og desucon er som søsken, lillebror og storbror, bare størrelsesforskjell, og så vidt jeg har skjønt kan du komme i det du ønsker
(selv om det KAN være dumt å komme i en "i hate japan" t-skjorte ^^)

Trucy Wright
24th May 2009, 21:05
Jeg bare lurer på, er aldersgrensen på Aicon i yngste laget, sånn at du absolutt ikke kan være yngre? Jeg fyller fjorten i år, og har utrolig lyst til å dra, men ettersom jeg ikke er fylt fjorten til da, får jeg ikke komme? Jeg har gått ut i fra det til nå, men en av venninnene mine sa at jeg burde spørre. :/

Izuma
24th May 2009, 22:16
Du må ha fylt fjorten for å komme inn, ja

Neko~Aki
25th May 2009, 06:32
hyuu~

jeg lurer på om man må melde seg på hvis en skal bli med i cosplay-konkurransen? :3
isåfall, hvor, hvordan? *w*

Quakeulf
25th May 2009, 10:24
Hvorfor får jeg ikke svar på e-post? Jeg fikk en forespørsel for en god stund sida nå og har fortsatt ikke hørt noe. :toda:

JackOmori
26th May 2009, 07:42
ja, jeg lurer også på det med påmeldig

MaLink
27th May 2009, 18:30
hvilke deler av kongress senteret skal brukes?

Konohamaru97
31st May 2009, 15:13
Kommer meg og en venn inn til Aicon hvis vi har med en som er 14 eller eldre?

Vi har nemlig lyst til å være med, vi er elleve, btw ;)

Reila
31st May 2009, 15:16
Nei, du må nok være minst 14, med eller uten følge.

Konohamaru97
31st May 2009, 19:03
:(
Buhu

Blackfred
31st May 2009, 19:16
Hva er egentlig forskjellen på Desucon og Soracon? :cip:

kittypetro
1st June 2009, 00:24
Desucon er gratis, og mye større

JackOmori
1st June 2009, 13:03
tja, det kommer litt ann på den gratis delen i år da, det er spørsmål om hvor desucon skal holdes siden det ble så liten plass i fjor
http://forum.japani.no/showthread.php?t=15512
men ellers er forskjellen størrelsen, desu er det største ^^

Exona
4th June 2009, 13:01
Siden jeg ikke fikk noe svar i den tilegnede blogposten, spør jeg heller her i stedet.
Hvorfor er Aicon kun yaoi, og ikke yuri også? ….
Det heter jo _Ai_con, så hvorfor ikke?

Sharingan
4th June 2009, 13:03
Jeg vil kunne mene at vi skal avlaste maid crewet litt, de strever jo alltid så hardt på alle andre arrangementer. Så hva er bedre enn mannlige maids som varter opp dere jenter? Hmmm? You know you deserve it.

Og da kaster vi i gang en Yaoi event i samme slengen ;D

Exona
4th June 2009, 13:06
Men å kalle det noe som kan vris begge veier (shounen-ai og shoujo-ai) blir da litt merkelig... Eller?

kittypetro
4th June 2009, 13:16
Skal det være cosplay konkuranse på Soracon? Hvis ja hvor skal man registrere seg og hvor mye koster det for å være med?

Sharingan
4th June 2009, 13:17
Det kommer til å være cosplay konkurranse på Soracon, påmelding er ikke klart ennå. Vi kommer tilbake med mer informasjon om når og hvor dette gjøres.

KiraTakuto
7th June 2009, 11:58
Hallo! ~ Vet ikke om noen har spurt om dette, MEN : Hvordan blir det med de som skal ha med våpen? Er det noen regler ennå? Jeg syns det som står på desu.no er litt ufullstendig.. Og jeg må vite det, for jeg skal lage våpene nå og jeg gidder ikke å stresse hvis det ikke er lov å ha det med inn i lokalet.. -.-

Sharingan
7th June 2009, 12:36
Hallo! ~ Vet ikke om noen har spurt om dette, MEN : Hvordan blir det med de som skal ha med våpen? Er det noen regler ennå? Jeg syns det som står på desu.no er litt ufullstendig.. Og jeg må vite det, for jeg skal lage våpene nå og jeg gidder ikke å stresse hvis det ikke er lov å ha det med inn i lokalet.. -.-
Våpenreglene er ganske så fullstendige.

Skal du ha med våpen (Skarpe sverd, andre gjenstander laget av metall) så _skal_ dette godkjennes av vakter før dette blir tatt med inn på lokalet. Blir våpen tatt med inn uten klarering av vaktene, fører dette til bortvisning fra lokalet.

Derimot er det våpen laget av skumgummi, papp etc etc så behøver ikke dette klarering. Bare vær forsiktig med hvor dette peker, så ingen krasjer i det og blir skadet.

Reila
7th June 2009, 13:47
Merk at det kun er lov til å gå rundt med våpen på hovedscena og på photoshoots.
Du har ikke lov til å går rundt med det ellers.

Det står ganske klart her: http://www.desu.no/2009/03/25/sikkerhet-vapen-og-cosplay/

Biggs
7th June 2009, 17:04
Merk at det kun er lov til å gå rundt med våpen på hovedscena og på photoshoots.
Du har ikke lov til å går rundt med det ellers.

Det står ganske klart her: http://www.desu.no/2009/03/25/sikkerhet-vapen-og-cosplay/

Nå står det jo også at de reglene der bare er et foreløpelig forslag. Så er da ikke helt sikkert at det blir slik virker det som.

Pein-
7th June 2009, 21:26
Når er Soracon 09 egentlig?
trenger svar så fort så mulig :3

kittypetro
7th June 2009, 21:32
21 juni, Aicon er den 20 Juni

Grethe B
7th June 2009, 21:42
Biggs har rett, reglene for våpen er ikke bestemte siden det står at det er ett forslag foreløpig.
Har gitt min og Kimuris mening om det på siden deres ettersom at Amerikanerne som har en grunn for å være redde for våpen har bedre regler enn det som er fåreslått.

Men mine spørsmål er:

- Den påmeldingen til ett av connene, var det bare til Soracon eller var det for konkurransen?
- Blir det konkurranse på Aicon?
- HVORFOR har ikke info blitt klarert for minst 2-2/5 måned tilbake?
Folk får jo alt 2 uker før ai/soracon.Det er jo stress!
- Hvordan lokaler skal blir brukt?
- Hva koster det å komme inn på begge connene?
- Info om aldersgrense, Tid, Sted og Våpen BØR vært oppe på siden for lengst!
- hvorfor svarer ingen på tilbakemeldinger til postene eller E-mails?
Det er derfor man skriver i blogs at man skal se på comments og svare tilbake.
Ikke sånn at vi må BE om svar og vente så lenge.

mener ikke å høres negativ ut eller noe, men jeg synes at tiden renner snart ut og hvis ikke noe blir oppsummert nå, så kan det bli litt problematisk på selveste connene :)

NaruStine
7th June 2009, 23:12
eg har eit spørsmål : D
på desucon selte dei ting som kunai, death note og mange andre ting. skal det bli salg av lignende ting på Aicon?

Reila
8th June 2009, 03:20
Nå står det jo også at de reglene der bare er et foreløpelig forslag. Så er da ikke helt sikkert at det blir slik virker det som.
Vel, ta det fra både meg og Sharingan som er i info-crew : P (Jeg er i tillegg infochief, så~)
Det er sånn det blir, og det kommer straks en annonsering om reglene som er offisielle.

- Den påmeldingen til ett av connene, var det bare til Soracon eller var det for konkurransen?
- Blir det konkurranse på Aicon?
- HVORFOR har ikke info blitt klarert for minst 2-2/5 måned tilbake?
Folk får jo alt 2 uker før ai/soracon.Det er jo stress!
- Hvordan lokaler skal blir brukt?
- Hva koster det å komme inn på begge connene?
- Info om aldersgrense, Tid, Sted og Våpen BØR vært oppe på siden for lengst!
- hvorfor svarer ingen på tilbakemeldinger til postene eller E-mails?
Det er derfor man skriver i blogs at man skal se på comments og svare tilbake.
Ikke sånn at vi må BE om svar og vente så lenge.
-Om du tenker på den registreringen som nettopp ble annonsert, så står det "cosplay-påmelding" i tittelen. Så da er det til cosplay. Soracon har ingen påmelding.

-Det er de samme lokalene som vi hadde i fjor.

-Prislisten er som følger:
Aicon:
Forhåndskjøpt (med åpningsshow) 80kr.
I døra: 70kr
Pakkebillet, inkludert Jrock Night: 100kr
Soracon: 60kr

-Info kommer fortløpende. Har vi ikke info, så har vi ikke info. Det meste og viktigste har uansett blitt annonsert for lengst. Dette gjelder både aldersgrenser, tid, sted, etc osv.
Når det gjelder våpen så har vi -forslagene-, som bør gi folk en stor pekepinn om hvordan det kan bli. Folk bør være forberedt på det.

-Nå kan ikke jeg snakke for de andre (når det gjelder mail), men info-crew svarer på forumet og bloggen om det er noen spørsmål, og på mailer. Hvorfor andre ikke har svart på evt mailer, kan jeg som sagt ikke svare på, da jeg/info-crew ikke har noe med det å gjøre.

eg har eit spørsmål : D
på desucon selte dei ting som kunai, death note og mange andre ting. skal det bli salg av lignende ting på Aicon?
Det blir det~

Grethe B
8th June 2009, 04:19
Hva slags "cosplay" er det påmelding til egentlig da? :)
Er det ikke på Soracon det er en konkurranse eller har det blitt endret?

http://www.desu.no/2009/06/04/cosplay-pamelding/#comments
ifølge denne er det for ett eller annet med soracon :)

Jeg skal ha våpen lagd av pappmasje på Aicon, er pappmasje lovlig?
De skal for det meste henge på kostymet.
uten dem, så blir kostymet ganske så ufullstendig.

Var ganske mange gode forslag på selveste blogsiden om reglene
som kunne blitt realisert :)
Funker godt i større conventions slik som Amerikanske der de går med våpnene hele veien ute i store mengder med folk.

Skal ikke Soracon holdes utendørs? :)

Må bare spørre for å være helt sikker.
Kan dere skrive en egen post på bloggen med alt som blir oppramset i denne threaden av regler, info og slikt at folk som vil ha raske organiserte svar kan bare klikke seg inn?
Hadde vært utrolig greit :)

Sharingan
8th June 2009, 08:23
Jeg skal ha våpen lagd av pappmasje på Aicon, er pappmasje lovlig?

Som det så fint står skrevet i en post på forrige side. Så lenge det ikke er skarpe gjenstander/våpen som er laget av et solid materialet (metall etc etc) så SKAL det klareres. Pappmasje, plastikk etc behøver ikke klareringer.

Må bare spørre for å være helt sikker.
Kan dere skrive en egen post på bloggen med alt som blir oppramset i denne threaden av regler, info og slikt at folk som vil ha raske organiserte svar kan bare klikke seg inn?
Hadde vært utrolig greit :)
Jeg kan se om jeg får gjort dette i løpet av dagen, men blir da på kveldstid en gang.

Pein-
8th June 2009, 11:40
21 juni, Aicon er den 20 Juni
thx :)

Grethe B
8th June 2009, 13:16
Som det så fint står skrevet i en post på forrige side. Så lenge det ikke er skarpe gjenstander/våpen som er laget av et solid materialet (metall etc etc) så SKAL det klareres. Pappmasje, plastikk etc behøver ikke klareringer.

Jeg kan se om jeg får gjort dette i løpet av dagen, men blir da på kveldstid en gang.

Oki.
Hørtes gudd ut :)

Kanskje å skrive under "våpen" hva som er akseptabelt av materiale f. eks:

Ikke lov:
Metall
Massiv Tre

Lov:
PappMasje
Plastikk

slik at ikke andre misforstår hva som er våpen eller ikke av kanskje uerfarne eller nye cosplayere :)

KiraTakuto
8th June 2009, 15:52
Med massiv tre.. Regnes en gardin~stang som det ? :O

Sharingan
8th June 2009, 15:54
Med massiv tre.. Regnes en gardin~stang som det ? :O

Her må det brukes skjønn når man vurderer om et våpen kan være farlig eller ikke. Er du usikker så går du til en vakt og får det klarert uansett.

KiraTakuto
8th June 2009, 16:44
Okay :D Da gjør jeg det ^^ Jeg har hørt med mange andre også.. De tror det går bra ^^

Moogle
8th June 2009, 18:28
men isopor går vell? ^^

marilla
8th June 2009, 18:44
Tenk deg om - kan man klare å skade noen ved å slå dem med isopor? Neppe. Da er det greit. Det er såpass skjørt at sverdet / våpenet knekker før det kan skade noen.

Moogle
8th June 2009, 20:03
våpnet knekker før det treffer noen hørtes ikke gøy ut T^T

yumisanchan
8th June 2009, 21:03
hei^^
jeg lurer på angående det med hvilket "våpen" du kazn ta med.
jeg skal cosplaye dokuro-chan og hun har en klubbe,jeg lurer på om jeg får den med inn?
den er laget av flasker som er surret inn i en slags form for "for" som hjør den litt mykere og piggene er laget av papp, får jeg den med inn på soracon?

CptCalico
8th June 2009, 21:17
Hva med skytevåpen? De er no contact.

Grethe B
8th June 2009, 21:56
oooo angående skytevåpen :D
dette spørsmålet er bare greit å få svar på nå i tilfelle jeg blir Meryl igjen...

Kan man ta inn en defekt softgun hvis man trykker på en sånn orange korke-sak på tuten slik at det vises at den ikke kan skyte eller skade noen?
Har den for det meste i hylster og tar den kun opp i foto-situasjoner der folk holder avstand og går automatisk unna når de ser ett kamera.

Amerikanerne bruker disse små orange tutene for å vise at våpenet ikke kan skytes med.
disse er ganske kjekke synes jeg:)

Sharingan
8th June 2009, 22:28
Når det kommer til softguns så er ikke dette lov selv omd en er defekt.

MaLink
8th June 2009, 22:30
Et lite spørsmål, er det lov å komme som Pyramid Head på Aicon?

Grethe B
8th June 2009, 22:46
Når det kommer til softguns så skal også dette klareres med vakter, og de vil da se til at det er noe med sterk farge som blokkerer løpet på den så det ikke er mulig og skyte med samtidig som du kan se det på et stykke avstand.

Slik skal det låte, ja :D
Så lenge vaktene vet at man har den, så er det ganske så greit lissom.
Bedre å ta en orange/andre neonfargede tuter på våpnene enn å fjerne dem hvis man er f. eks Snake, Meryl og andre figurer der en pistol former hvem man er.

Dette bør kanskje bli skrevet under våpen reglen som snart vil komme på blogsiden :)

copycat-chan
8th June 2009, 23:21
hvor/ når får man forhåndskjøpt billetter til soracon??

Reila
8th June 2009, 23:56
Alle forsalgsbilletter kan kjøpes på Outland :3

Reila
9th June 2009, 01:20
Grethe B: Vi har nettopp funnet ut at vi ikke kan la softguns gå, selv om den er defekt.
Det ligner litt for mye på ekte saker, og selv med tut kan folk få litt noia.
Beklager skuffelsen om det skulle være noe, og at ting er frem og tilbake, men ting har vært litt uklart, men ting er nå i orden!

yumisanchan: Det går fint, men det må uansett leveres og hentes ut ettersom det trengs.

Kan nevne at reglene er oppe her nå: http://x0.no/09kj

CptCalico
9th June 2009, 11:37
Argh... blir ikke mye igjen av actionkostymene mine uten våpnene. Nå skal jeg være konkret (eller burde jeg fremvise foto?) Til Mr K- kostymet (Gravitation) hører det en Colt Python revolver som det viftes med ustanselig i serien. Han er våpentulling... Mitt eksemplar er ganske likt, men det har en orangetupp foran og når jeg trekker av kommer det lyd og det lyser i tuppen....ok eller ikke okei? Så har jeg et backup Captain Kirk kostyme med laserpistol (*host*, phaser) som ligner lite på noe som helst fra den virkelige verden og også lager lyd og lys, og til slutt et steampunk kostyme med et laservåpen som heller ikke ligner på noe fra den virkelige verden og lager lyd når det er i godlune. Må jeg la disse tre ligge hjemme?

Og som en postedit....om jeg skulle få ta dem med så må jeg altså likevel likevel levere dem inn og bare få disponere dem i et par minutter i beste fall?

Reila
9th June 2009, 12:40
Stemmer.
Men når det gjelder våpenspørsmål som det, ta det heller direkte med sikkerhetsfolkene på denne mailen: sikkerhet@desu.no
Da får du rett svar med en gang i stedet for at du får feil evt feil info fra oss.

CptCalico
9th June 2009, 12:45
Vel, da dropper jeg våpnene og antakelig Mr K kostymet. Synd; det var det eneste jeg hadde som var yaoi-relatert. Kanskje det kommer andre conner et sted.

Chiaki
9th June 2009, 20:34
Hvordan blir cosplaykonkurransen på Soracon?
Jeg så påmelding har begynt men blir det som på Desucon med tre runder?
eller blir det som på forrige Soracon hvor man bare viste seg frem enkelt på scenen.

Reila
9th June 2009, 20:41
Det blir bare én enkelt runde.

fiiup
11th June 2009, 02:48
Vel, da dropper jeg våpnene og antakelig Mr K kostymet. Synd; det var det eneste jeg hadde som var yaoi-relatert. Kanskje det kommer andre conner et sted.

Send et bildet til epost adressen som reila nevnet så kan vi evt vurdere det da.
Vi skal nok se om vi for ordnet noe :D

yumisanchan
11th June 2009, 16:59
og foresten,hvor får man meldt seg på cosplay konkuranse?^^

suzumiya
11th June 2009, 17:19
Ok, hvorfor er det forhåndsbestilling på billetter (vil det eventuelt bli fullt?)
og NÅR er det cosplaykonkurranse? Jeg vil ikke gå glipp av det!

Reila
11th June 2009, 18:09
yumisanchan: Påmelding vil hovedsaklig skje på mail, og da fyller du bare inn denne informasjonen:
Ditt navn:
Karakter:
Hvilken serie:
Dette sender du til event@desu.no

suzumiya: Med forhåndskjøpte billetter slipper du litt tidligere inn, og du får med deg et åpningsshow. Disse finns i et begrenset opplag.
Men ikke vær bekymret for at det blir fullt på connet, du kommer inn uansett! (blir det fullt må du bare vente litt : P)
Når cosplay-konkurransen er, kommer litt senere.

Chiaki
13th June 2009, 22:15
Takk for svar! Har bare et lite spørsmål til angående forhåndskjøpte billetter xD
De som kommer til Oslo på lørdagen har ikke anledning til å kjøpe billettene noen dager før, er det da forsent å kjøpe billetter på Outland på morgenen før Aicon starter?

Amaye
14th June 2009, 00:02
Hørte om pakkebilletter man kunne kjøpe som ville funke som billett for Aicon, J-rock night og Soracon som ville koste 100 kroner..Hvor får man kjøpt dem?

jadb
14th June 2009, 00:32
Når på dagen starter cosplay konkurransen de to dagene?

Skjervik
14th June 2009, 01:34
Finnes en skikkelig utfyllende forklaring om Hva som skjer på Soracon?

EDIT; Finnes det en GRATIS måte å overnatte på? Er lite keen på å sove ute med kamera til noen tusen spenn...

Grethe B
14th June 2009, 02:30
Hvor kan man bestille de medlemskortene? :)

Reila
14th June 2009, 04:30
Chiaki: Forhåndsbilletter fås bare til dagen før det aktuelle connet.

Amaye: Pakkebilletten gjelder bare Aicon og JRN. Soracon er ikke inkludert.
Hvor de kan skaffes må jeg faktisk komme tilbake til.

Skjervik: Det er vel bare venner og bekjente som er en mulighet da. Du kan jo sjekke i denne tråden og se om det kanskje er noen som har en plass til overs? http://forum.japani.no/showthread.php?t=17381

Program og info om medlemskort kommer snart :3

copycat-chan
14th June 2009, 08:33
forhåndbilletter. det står at det er mulig å kjøpe aicon billetten på forhånd også. men hvor er det vi får kjøpt den?? da jeg var innom på outland på fredag så hadde de bare JRN og hadde ikke en gang hørt om forhåndsbillettet til aicon.

Skjervik
14th June 2009, 09:21
forhåndbilletter. det står at det er mulig å kjøpe aicon billetten på forhånd også. men hvor er det vi får kjøpt den?? da jeg var innom på outland på fredag så hadde de bare JRN og hadde ikke en gang hørt om forhåndsbillettet til aicon.

Merkelig... Ikke det at jeg er ekspert men når det står oppgitt på sidene til treffene bør da jaggu Outland komme vassende etter!
Sist jeg titta innom Outland virka det som en kurrant butikk som holdt seg oppdatert...

Reila
14th June 2009, 13:42
Vel, det er på Outland de skal selges. Hvorfor de ikke har fått det med seg, aner jeg ikke o_O
Sjekka du på Paleet også? (regner med at du var på den på Oslo S)

yumisanchan
14th June 2009, 13:51
takk^^
men når er cosplay konkuransen, og koster den noe?

Reila
14th June 2009, 13:57
Som sagt, programmet kommer veldig snart ^^
Og det koster ikke noe, så vidt jeg vet.

Veriun
15th June 2009, 20:49
Føler meg rimelig nubb nå, men... hva er det egentlig man skal gjøre på cosplaykonkurransen på soracon?

miyako-brownie
15th June 2009, 20:52
Føler meg rimelig nubb nå, men... hva er det egentlig man skal gjøre på cosplaykonkurransen på soracon?

du går opp når du hører at navnet ditt blir ropt opp også poserer du poser som er ganske typisk til den karakteren og det er vel egetntli alt....

jadb
16th June 2009, 14:47
Man kan vel si ting de er kjent for å si også tror jeg.

miyako-brownie
16th June 2009, 14:49
ja det og... men da bør man spørre om man kan bruke mikrofon. :3

jadb
16th June 2009, 14:50
Virkelig? Ok. Trodde det var sånt alle fikk i tilfelle de skulle si noe og. Men jeg har aldri vært med på det selv så det var bare antagelser.

miyako-brownie
16th June 2009, 14:54
man må ikke spørre etter. men da høres ikke stemmen så godt. også tror jeg ikke at man trenger og spørre etter den før man står på scenen.
har ikke vært borti det selv heller. men noen av vennene mine har det så jeg vet litt om det... men ikke så veldig mye da... :3

jadb
16th June 2009, 14:57
Okei. Skal du være med på konkurransen? Hvor lang tid har man egentlig på seg? Og vet noen om det er for sent å melde seg på en dag før? Vet ennå ikke om jeg tør eller kommer i tide til å være med på konkurransen.

Skjervik
16th June 2009, 15:03
Er det lov å fotografere i vildens sky på Cosplay konkurannsen?

miyako-brownie
16th June 2009, 15:03
jeg skal være med i cosplay konkuransen ja.
men jeg vet ikke helt fristen til man skal melde seg på.
du har vel sånn ca 40 sekunder på deg. mener jeg.. eller så er det litt mindre.

men påmelding vil hovedsaklig skje på mail, og da fyller du bare inn denne informasjonen:
Ditt navn:
Karakter:
Hvilken serie:
Dette sender du til event@desu.no

Sharingan
16th June 2009, 15:29
Er det lov å fotografere i vildens sky på Cosplay konkurannsen?
Da er det mulig å fotografere de som står på scenen, dersom man tar bilde av folk utenfor scenen gjelder vanlig prosedyre å spørre om lov først.

jadb
16th June 2009, 22:36
Er det mulig å selge fotografier? For eksempel av noen som har kledd seg ut? Da mener jeg ikke bilder jeg tar av tilfeldige på treffene.

marilla
16th June 2009, 22:47
Fotografier teller som ting du har laget selv. Så lenge man enten ikke kan identifisere en enkeltperson på bildet, eller har tillatelse fra motivet, så er det fritt frem, såvidt jeg vet.

For å selge må du - om du ikke har gjort det allerede - skaffe deg stand på connet det gjelder. For stand på Aicon, ta kontakt med Izuma på PM, for stand på Soracon, send meg en mail på ssc@desu.no med navn, telefonnummer, og hva slags stand du skal ha. :-)

Wero~Chan
17th June 2009, 20:24
Du kødder ? Jeg syntes at det burde være respekt for de som har bursdag litt senere på året! ): Jeg har bursdag om fire mnd! Jeg er SÅ lei meg hvis jeg ikke kommer inn! D :
OMGOMGOMG!>.<

Shashi-Chan
17th June 2009, 21:46
Har du ikke gyldig identifikasjon som viser at du er 14 år eller eldre så kommer du nok dessverre ikke inn, men du kan fortsatt komme og storkose deg på Soracon dagen etterpå, og vi har jo alltids et neste år ^^