PDA

View Full Version : Informasjon Overnatting Sora-Aicon

Saber
6th April 2009, 21:41
Okei...vet at det er sikkert flere en meg som funderer på dette :P

Så derfor lager jeg denne tråden.....

Og den skal omhandele.....

Hvor skal folk sove?
Er det noen som vil ta imot noen Random gjester?
Har noen noe forslag?
No bra sted å sette opp telt i nærheten?

ragonzul
6th April 2009, 21:57
Telt ja, vet ikke om noen steder rett fra toppen av hodet, kan sjekke litt rundt når jeg er tilbake i oslo fra perm. Eventuelt mulig rett ved der jeg bor men er tvilsom, ellers lykke til med overnatting. Hadde tilbudt hjemmet mitt men tror ikke moren min er helt hyper... Reminder to self: Get my own apartment <.<

Niji
6th April 2009, 22:38
Jeg kan KANSKJE ha 1 person som sover over, da jeg skal sove hos mine sisters som bor 5 min unna kongressenteret (: men bare kanskje

Khang
6th April 2009, 23:24
Jeg har et relativt lite hus, men har en ledig sovesofa med plass til 2 personer. Bor type 20 min fra OKS ( med Tbane ). Så lenge man ikke har noe imot en 20 min reise tid, og klarer å unngå mye bråk om kvelden ( med tanke på at morra mi og søstra mi også bor her ) så ser jeg ikke noe problem i å la noen sove over ^^

Amaye
6th April 2009, 23:46
Jeg kunne nok huset noen folk, men tror ikke jeg får lov-->Jeg er ikke myndig engang så...Bor fremdeles med foreldra mine-_-"

Men det finnes nok noen billige hotell i nærheten da..?

caeur
7th April 2009, 01:20
Det er meget mulig at jeg også kan inkvartere en person på madrass i denne perioden. Selv bor jeg midt i sentrum. Hurra.

Izuma
7th April 2009, 11:39
http://www.cityhotel.no/

Dette ligger nokså sentralt, omtrent 10 min gåtur fra OKS og er mest sannsynlig noe av det billigste du finner blandt hotellene i oslo :3

Saber
7th April 2009, 11:50
http://www.cityhotel.no/

Dette ligger nokså sentralt, omtrent 10 min gåtur fra OKS og er mest sannsynlig noe av det billigste du finner blandt hotellene i oslo :3

Skjekka på nette nå...og så ikke ut som de hadde oppe i den perioden....

DrakeK
15th April 2009, 09:32
Jeg trenger vel egentlig ikke å overnatte i oslo, siden jeg bor ganske nærme, men det er mye morsommere å overnatte hos noen! :D

Så hvis noen har en liten flekk til meg og en sekk så hadde det vært awesome, men jeg prioriteres lavere enn folk som kommer langveisfra ofc. ;)

AzZa
16th April 2009, 08:57
http://cochspensjonat.no/ har ganske greie priser! Vi bodde der under desucon, og det var helt greit. ^^

DracoAries
21st April 2009, 12:51
Jeg synes telt høres digg ut.
Vi kunne hatt cosplay-camping!
OwO

- D.A.

AzZa
21st April 2009, 13:40
men hvor er det lov å telte da? :S

Svenningen
21st April 2009, 16:45
lurter på det samme? conene skulle heller vært utfor byen med teltområde ftw ;P

Lemiuu
24th April 2009, 07:46
lurter på det samme? Conene skulle heller vært utfor byen med teltområde ftw ;p

qft

AzZa
24th April 2009, 11:07
jeg synes det er bra conene er der de er, det er nemlig lett å komme seg dit med kollektivtrafikken, i tillegg til at mange faktisk vet hvor det er. Hadde de plassert conene en plass i gokk tror jeg ikke like mange hadde kommet.
Det er ikke værre enn å enten finne seg en venn i oslo å bo hos, eller bruke noen hundre på å sove på et pensjonat e.l. Da vi reiste til desucon betalte hver av oss kun rundt 400 kr per natt for dobbeltrom. (altså de som sov på rom sammen delte prisen, så selve rommet kosta rundt 800 kr)

Ami-chan
24th April 2009, 18:36
Jeg og noen venninner skal overnatte på http://cochspensjonat.no/ . Hvis flere som skal på soracon/aicon hadde blitt med og overnatta der kunne vi hatt det kjempe koselig på kvelden. For eksempel sett på anime og spist godteri ol. ^^
Vi kunne stappa hele pensjonatet fullt av gærne manga/anime folk :D

Svenningen
24th April 2009, 20:06
skal bo der om jeg får lov til og dra xD

Ami-chan
24th April 2009, 20:38
Da må du få lov til å dra :D
Vi er foreløpig tre jenter som har fått lov til å dra. Den fjerde i "gjengen" jobber hardt med å få lov til å overnatte i Oslo =P

Saber
26th April 2009, 18:57
Jeg og noen venninner skal overnatte på http://cochspensjonat.no/ . Hvis flere som skal på soracon/aicon hadde blitt med og overnatta der kunne vi hatt det kjempe koselig på kvelden. For eksempel sett på anime og spist godteri ol. ^^
Vi kunne stappa hele pensjonatet fullt av gærne manga/anime folk :D

Det ligger langt unna da :/

men jeg fant dette stedet

http://www.ankerhostel.no/default.asp?id=987

De leier ut billigere rom og det ligger ikke langt unna

Ami-chan
26th April 2009, 20:05
Jeg vil nå ikke akkurat si at Cochs pensjonat ligger langt unna men :P
Kanskje vi skal ligge på Anker Hostel i stedet pga. prisen...
Men da må vi overtale noen engstelige foreldre som vil at vi skal ligge nærmest mulig Karl Johan så vi slipper å gå gjennom så mange "folketomme" gater i korte maid kjoler XD

DrakeK
26th April 2009, 20:12
Hvis det er snakk om jenter i maidkjoler, så stepper jeg gjerne opp og overnatter på Anker som bodyguard :hello:

AzZa
26th April 2009, 21:54
cochs pensjonat er i fin gåavstand fra oslo kongressenter :) det har jeg selv testet!

Er du sikker på at det ikke er deg de må passe seg for da DrakeK? :cip:

Ami-chan
27th April 2009, 09:05
Er du sikker på at det ikke er deg de må passe seg for da DrakeK? :cip:
Det var det jeg lurte litt på også XD
Men det er uansett gøy å ha med så mange som mulig så det er bare å bli med ^^

Og jeg er ganske godt kjent i Oslo så jeg vet også godt hvor Cochs er, og det er ikke langt å gå, men pga. prisen tror jeg vi tar Anker i stedet...
Jeg bor egentlig ikke så langt unna Oslo, men det er mye morsommere å overnatte. Og dessuten orker jeg ikke å dra fram og tilbake når jeg skal på både Aicon og Soracon.
Kronisk latskap -_________-

Svenningen
27th April 2009, 11:25
Det var det jeg lurte litt på også XD
Men det er uansett gøy å ha med så mange som mulig så det er bare å bli med ^^

Og jeg er ganske godt kjent i Oslo så jeg vet også godt hvor Cochs er, og det er ikke langt å gå, men pga. prisen tror jeg vi tar Anker i stedet...
Jeg bor egentlig ikke så langt unna Oslo, men det er mye morsommere å overnatte. Og dessuten orker jeg ikke å dra fram og tilbake når jeg skal på både Aicon og Soracon.
Kronisk latskap -_________-

prisen var ikke så stor i forskjellen, 3sengers rom på det i midten på cochs (pfft, hvem trenger tv, vi har jo laptopper) så er det vel 960 begge plasser?

Ami-chan
27th April 2009, 11:41
vi blir tilsammen 5 eller 6 personer så da må vi ta Anker hvis alle skal sove på samme rom...
Og da blir det 430 kr på hver av oss for to netter :)

Svenningen
27th April 2009, 11:47
det var en annen måte og tenke på, gir meg jeg da xD

Saber
27th April 2009, 21:53
JEg skal bokke et 5-6 mans rom...men har nesten fylt det opp alt :P

Danieru-kun
30th April 2009, 15:53
Hvis Inky og meg ikke får overnatte der vi tenkte, kan det hende jeg stiller opp som bodyguard :cip:

Hvis det kan være interessant.

shiraku
10th May 2009, 22:44
tenker å overnatte i telt i en park et sted :D skal bare være med på j-rock kvelden da :P

Tanzoir
14th May 2009, 19:47
Umm, min første gang på aicon/soracon, og jeg vet ikke om jeg klarer å dra med meg noen kjennsfolk, noen som har tips til hvor jeg kan gjøre av meg, ev. noen som kan passe på meg? ^^"

Ami-chan
14th May 2009, 23:17
Umm, min første gang på aicon/soracon, og jeg vet ikke om jeg klarer å dra med meg noen kjennsfolk, noen som har tips til hvor jeg kan gjøre av meg, ev. noen som kan passe på meg? ^^"

Du kan alltids være med meg og noen andre jenter og overnatte på Anker ^^
Eller hvis du ikke skal overnatte kan vi møte deg et sted og "passe på deg" =P
Vi (eller i hvertfall jeg xP) er ofte i Oslo så vi/jeg er ganske godt kjent ^^

Tanzoir
15th May 2009, 22:55
Du kan alltids være med meg og noen andre jenter og overnatte på Anker ^^
Eller hvis du ikke skal overnatte kan vi møte deg et sted og "passe på deg" =P
Vi (eller i hvertfall jeg xP) er ofte i Oslo så vi/jeg er ganske godt kjent ^^

Jeg tenkte nok mest på å overnatte ja, så hvis jeg får lov til å kaste meg på, blir jeg kjempeglad! : D Spesielt hvis det ikke er sånne megadyre priser på Anker ^-^

Ami-chan
15th May 2009, 23:28
Jeg tenkte nok mest på å overnatte ja, så hvis jeg får lov til å kaste meg på, blir jeg kjempeglad! : D Spesielt hvis det ikke er sånne megadyre priser på Anker ^-^

På Anker er det 560 kr per natt for enkelt rom, men hvis du vil overnatte med meg/oss blir 240 kr per natt (4-mannsrom), eller 480 kr til sammen siden vi hadde tenkt å overnatte to netter ^^
Anker er vel et av de billigste stedene å overnatte i Oslo som også har grei standard. Hjemmeside Anker (http://www.ankerhostel.no/)

Tanzoir
16th May 2009, 12:20
På Anker er det 560 kr per natt for enkelt rom, men hvis du vil overnatte med meg/oss blir 240 kr per natt (4-mannsrom), eller 480 kr til sammen siden vi hadde tenkt å overnatte to netter ^^
Anker er vel et av de billigste stedene å overnatte i Oslo som også har grei standard. Hjemmeside Anker (http://www.ankerhostel.no/)

Det er da ikke dumt : D Um, er du/dere villige til å ta meg inn på rommet deres da? ^-^ Skal dere overnatte sånn at dere drar hjem på mandag eller? :)

Ami-chan
16th May 2009, 20:22
Nå har jeg snakka med de andre og det var helt greit for dem at du ble med ^.^
Vi drar på lørdag og overnatter til mandag, ja. Da får vi med oss både J-rock kvelden på lørdag og den hemmelige greia på søndag kveld ^^

Tanzoir
17th May 2009, 15:58
Åh, tusen takk, det er kjempesnilt av dere :D Det er jo flott da, må jo få med seg den hemmelige tingen ^-^ Forresten, er du maid? : )

Ami-chan
18th May 2009, 08:52
Da bestiller jeg et 4-mannsrom i løpet av denne uka eller noe sånt jeg ^^ Mamma maser om at vi må bestille snart så vi er sikre på at de har ledige rom xP
Jeg kan sende deg en PM når jeg har bestilt :)

Jeg er ikke maid, men jeg har en goth maid kjole som jeg skal bruke =P

Tanzoir
19th May 2009, 21:22
Awesom ^-^ Tusen takk^^ Mammaen din har nok rett i at det er lurt å forhåndsbestille, og så kan jeg bare betale deg når vi møtes : p Helt enkelt og greit^^ Jeg kommer sikkert til å mase litt på deg sånn for å finne ut hvor jeg skal men x)

Oi, utrolig kult, den vil jeg se : o

Ami-chan
21st May 2009, 12:39
At du maser gjør ingenting ^^ Men jeg kom på en ting til: jeg trenger navnet ditt for å bestille rommet xP

Jeg har ikke noe bilde av kjolen på meg enda, men bildet fra Ebay ser sånn ut:
http://i119.photobucket.com/albums/o124/mgraphic/1646_1_sbol.jpghttp://i119.photobucket.com/albums/o124/mgraphic/16ea_1_sbol.jpg

missi-chan
21st May 2009, 13:27
har dere plass til noen til eller? :)) Jeg har sååå veldig lyst å dra der men det er nok ingen som skal med meg ;'( foreldre (!)

AzZa
23rd May 2009, 22:29
skulle gjerne funnet meg en soveplass fra søndag til mandag, for jeg vil helst slippe å dra hjem sent på søndagen "/ Skal sove hos Mita resten av helga, men hun skal jo til japan mandag morning(heldigrisen :))

Tanzoir
24th May 2009, 18:57
Ah, det er noen som er heldige : p

AnnaL
30th May 2009, 15:17
Jeg har tenkt til å sove på Cochs xD
Men vet ikke om jeg får lov >_<

MikroFreak
30th May 2009, 17:47
Drar nedover til oslo den 19, så drar jeg innover til alt som skjer den 20.
Mora mi bor i holmestrand, så det hadde vært AWESOME å finne en plass og oppholde meg....
Noen som kunne tatt inn en liten meg?

kittypetro
7th June 2009, 12:45
Jeg bor egentlig ganske nærme Oslo, men har litt lyst til å spare penger på togbillet fram og tilbake. Er det noen som har litt gulvplass til en stakkars 21 årig jente så jeg slipper å bruke penger på tog?

TownyTuff
7th June 2009, 15:11
Jeg og pappa tenkte vi skulle spørre om overnattingsplass vi også :) Noen som vil huse oss? Hvis ikke, hvor burde en voksen mann og ei jente på 15 gjøre av seg den helga med henhold til eventuelle hotell (rom og priser)? :3 Tenkte å være med på.. vel det meste. :cip: Sora, Ai, kanskje også J-rock-night, men vet ikke så mye om det enda. Noen som vet om det er gratis?

Sharingan
7th June 2009, 15:35
Når det gjelder overnatting vil jeg bare highlighte denne posten på desu.no, her er det mange forskjellige muligheter for billig overnatting.

Link (http://www.desu.no/2009/06/07/overnatting-ved-soraconhelgen/)

Skjervik
14th June 2009, 09:19
Trur jeg skal rote frem det gamle teltet mitt jeg. :)

phyconinja
14th June 2009, 15:04
Noen som har plass til en 20 år gammel gutt. Helst fra fredag, men fra lørdag går også. Tar ikke stor plass, bare tull meg inn i et teppe og dytt meg inn i skapet :P

Emphy
14th June 2009, 17:26
Fikk nettopp vite at jeg kanskje ikke får overnattet der jeg egentlig skulle, so yeah, noen som har en, eventuelt to plasser på 2 kvadratmeter+ :3
Vil nødig måtte droppe jrock night :(
2 gutter på respektivt 18år-6 dager (close enough) og 17 år. (wow, det høres ut som en kontaktannonse :P)

okami
14th June 2009, 22:08
Skal låne min søsters leilighet fra Lørdag til Søndag, så dvs at jeg har en sofa og evt gulvplass om noen er interesserte! Gåavstand til Youngstorget.

Quakeulf
15th June 2009, 11:25
Leiligheten min er nå full, så jeg kan ikke ta imot flere som skal sove over om det er noen som har tenkt å spørre meg.

Jeg har sykt lyst til å ta noen på ordet og virkelig tulle de inn i et skap eller stappe de under senga, henge de opp i dusjen, putte inn i kjøleskapet, partere og legge inn i skuffer på gangen, eller spikre de opp på fasaden, men siden jeg er på Island den helga så får jeg ikke gjort noe med saken. Vær forsiktig med hva dere ønsker dere, for det kan skje. :nya:

okami
15th June 2009, 16:20
Og da hadde jeg ikke flere plasser igjen....

Skjervik
16th June 2009, 14:22
Vil informere litt om de billigste alternativene på Desu.no!

Ellingsen Pensjonat er fullt helga 20-21.

Sentrum Pensjonat koster det 290,- for 1 seng i sovesal! Ikke 260,- som Desu oppgir.

Noen som skal sove på Sentrum Pensjonat? Kunne spørre om vi da kunne kapra en sovesal og watcha Anime elns :)

CptCalico
16th June 2009, 19:47
...å kapre en sovesal hadde vært storartet.

Skjervik
16th June 2009, 20:02
...å kapre en sovesal hadde vært storartet.

Så at noen til Sentrum Pensjonat var 4-6 senger MED tv :)
Jeg og en kamerat (17+18 år) Skal dit. Noen til som slår følge? 290,- natta!

CptCalico
16th June 2009, 20:09

Hvis begge kjønn kan sove på samme sal slår jeg og Townietuff oss med på den.

Skjervik
16th June 2009, 20:11
Hvis begge kjønn kan sove på samme sal slår jeg og Townietuff oss med på den.

Greit nok for meg.
Da blir vi vel 4. Får se om vi ikke napper med oss noen til :)
Om vi ikke får til det syns jeg synd på andre som må sove med oss Anime gærne...

CptCalico
16th June 2009, 20:15
Greit nok for meg.
Da blir vi vel 4. Får se om vi ikke napper med oss noen til :)
Om vi ikke får til det syns jeg synd på andre som må sove med oss Anime gærne...

Du kan bekrefte at det er begge kjønn tillatt på en sal? Fant ikke umiddelbart noe om det på nettsiden.

Skjervik
16th June 2009, 20:21
Du kan bekrefte at det er begge kjønn tillatt på en sal? Fant ikke umiddelbart noe om det på nettsiden.

Det kan jeg ikke. Jeg ringte og booka en natt for meg og kameraten men spurte ikke noe mere om det. Jeg bryr meg ikke noe særlig om hvem jeg sover i nærheten av:)
Du får ringe og spørre. Nesten skummelt å hyggelig han som tok telefonen var :)
22335580 - Sentrum Pensjonat.

CptCalico
16th June 2009, 20:37
Etter å ha tenkt meg om litt har jeg valgt å booke et dobbeltrom for oss to - men da kan vi fremdeles se tv på sovesalen tenker jeg ;D

TownyTuff
16th June 2009, 20:45
Da blir det anime på oss utenom connene også, hører jeg. :lur: Jeg tror dette kommer til å blie en veldig fin helg. :link: Håper vi kan komme ned på sovesalene likevel, though jeg har en følelse av at vi kommer ned dit uansett. xD

phyconinja
16th June 2009, 20:46

290 per pers eller 290 per rom?

Skjervik
16th June 2009, 21:55
290 per pers eller 290 per rom?

Pr. Pers desverre.

phyconinja
16th June 2009, 23:28
Pr. Pers desverre.

Kjipt. Men jeg joiner dere gjerne jeg. Så ender jeg ikke opp aleine :P
Hvordan gjøres det med bestilling da, hvis man skal dele rom?

Skjervik
16th June 2009, 23:29
Kjipt. Men jeg joiner dere gjerne jeg. Så ender jeg ikke opp aleine :P
Hvordan gjøres det med bestilling da, hvis man skal dele rom?

Nå har jeg og kameraten min faktisk avbestilt der. Til fordel om å dele et dobbeltrom på Aker etellerannet. Kosta faktisk 10,- mindre. Vi betaler da 280,- pr. pers for ett dobbeltrom.

phyconinja
16th June 2009, 23:39
Aha, jammen da så. Noen som joiner meg der? :link:

Nekochan
16th June 2009, 23:49
Noen som vet om et overnattingssted sted i Oslo (hotell/motell e.l) hvor man kan ha med husdyr?

Skjervik
17th June 2009, 09:17
Aha, jammen da så. Noen som joiner meg der? :link:

Ble visst sentrum Pensjonat på meg igjen gitt. Misforståelse hos Anker:chris:
Så vi er iallefall 2 på 18 år som skal dit :sorcerer:

_AkaSasuke_
17th June 2009, 18:03
er anker et fint sted å overnatte eller?:link:

Skjervik
17th June 2009, 18:13
er anker et fint sted å overnatte eller?:link:

Fullt er det :D

TownyTuff
17th June 2009, 23:24
Ble visst sentrum Pensjonat på meg igjen gitt. Misforståelse hos Anker:chris:
Så vi er iallefall 2 på 18 år som skal dit :sorcerer:

Pluss to til, på 15 og 41. :link: Awesomeness ensues.

Skjervik
17th June 2009, 23:28
Pluss to til, på 15 og 41. :link: Awesomeness ensues.

Kansje vi kan få kapra et 6-manns rom alene da? :D

CptCalico
17th June 2009, 23:29
Vi bestilte dobbeltrom, må vite...

phyconinja
18th June 2009, 19:20
Fikk akkurat beskjed om at Sentrum Pensjonat er fullt.

Så vi som ikke har booka nå er litt fucked. :D

T92
18th June 2009, 22:14
Vet noen om hvor det ikke er fullt nå? Og hvis alt er fullt, er det noen som har noe ledig gulvplass igjen?

Skjervik
18th June 2009, 22:16
Vet noen om hvor det ikke er fullt nå? Og hvis alt er fullt, er det noen som har noe ledig gulvplass igjen?

Sentrum pensjonat er fullt,
Ellingsen er også fullt. Aker er muligens ledig da vår kjære Phyconinja fikk plass der (Om jeg ikke husker feil).
Ellers er det muligens de veldig dyre og kansje noen privatpersoner.

T92
18th June 2009, 22:22
Sentrum pensjonat er fullt,
Ellingsen er også fullt. Aker er muligens ledig da vår kjære Phyconinja fikk plass der (Om jeg ikke husker feil).
Ellers er det muligens de veldig dyre og kansje noen privatpersoner.

Aker? Mener du anker?

Skjervik
18th June 2009, 22:23
Aker? Mener du anker?

Anker sorry. Huska bare ikke navnet i farta. Anker Hostel:ikkemeg:

T92
18th June 2009, 22:26
Det er igjen 5-manns rom og 4-manns rom på anker. Noen andre igjen som også trenger et overnattingssted?

caeur
18th June 2009, 22:40
Om det blir helt superduperkrise og noen blir helt superdupernødt til å ha en plass å sove, så har jeg et hardt gulv og en madrass, på et rom som dessverre sliter med en liten skadedyrinfestasjon for tiden (ja, bygård i Oslo sentrum = krise); også skal jeg opp i otta før fanden har fått tøflene på seg for å rigge til festlighetene på Aicon; altså 07.30 sharp. Hvilket betyr at vedkommende antakelig må ut døra samtidig som meg. O_O

Jeg bare sier det: om det blir superduperkrise.