PDA

View Full Version : Spørsmål Soracon-spørsmål. :'D

Mayuki
24th March 2009, 16:11
Å huff, kanskje litt teit å spørre om, men jeg lurer faktisk på hvem som er sånn sjef ... eller arrangør for soracon. :'D

Cyazu
24th March 2009, 16:17
Det er vel p33r som står for den delen om jeg ikke tar helt feil.

p33r
24th March 2009, 19:24
Hvis jeg skal være diplomatisk: Firmaet DirtyWorker (http://dirtyworker.com) står bak arrangementet og flere andre.

Hvis jeg skal være teambevist: de utrolige frivillige og chiefene som støtter opp bak hele arrangementet.

ja, det er meg, jeg arrangerer det :>

Cyazu
24th March 2009, 22:34
Ikke prøv deg, du er en av de som jobber livet mest av deg på conene. :P

Mayuki
26th March 2009, 20:44
Takk for hjelpa! :nya:

HaRLe
29th March 2009, 14:24
Jeg gidder ikke lage ny tråd, og kjører spørmålet mitt her :)

Siden jeg ikke var på forrige Soracon; Er det slik som Desucon at oss dødelige får lov å ha stand mot en viss sum? Eller er kanskje ikke dette helt bestemt enda?

p33r
30th March 2009, 21:45
Det er heeemeelig akkurat nå, men med tanke på at det er hemmelig og vi ikke hadde på sist soracon~~~

maybe? :3 (Steen og Strøm på lørdag yeah!)

HaRLe
30th March 2009, 21:49
Okei, takkar for svar. Da gidder jeg ikke å gjøre meg klar til det heller =P Ei tar jeg turen til Oslo på lørdag heller. =P Regner med resten av oss latsabber får info dagen derpå ellernoe uansett.

Aridima
6th April 2009, 23:20
Har bare ett spørsmål her, er det fanartstand på de begge ai og sora?

Ureshii94
7th April 2009, 11:21
Jeg har et sørsmål jeg også... hørte det var litt diskusjon angående free hugs-skilt :S hva ble man enige om? kan man gå med det hvis man lar andre klemme seg, men ikke stalker folk rundt og klemmer dem? :S *ha lyst til å gå med free hugs-skilt x3*

TownyTuff
8th April 2009, 16:31
Free Hugs-delen av con er jeg også nysgjerrig på, hørte rykter om at det ble skikkelig galskap etterhvert på Desucon, selv om jeg ikke så noe av de verste tingene som ble nevnt, som overfalling, ødeleggelse av kostymer osv. Om dere har kommet frem til noe på det området, tror jeg det er flere som vil høre :flower:

Ureshii94
18th April 2009, 21:32
Sheeesh!!! NOEN må da vite hva som skjedde med free-hugs?! Hvis jeg ikke får svar så kommer jeg med skilt i hvert fall :S men skal ikke stalke noen, da^^

marilla
18th April 2009, 22:02
Det er fortsatt 2 måneder til, jeg antar at ingen har tenkt til å lage så avanserte skilt at det er et problem?

Det er mye som må avgjøres før Soracon/Aicon, og mange av avgjørelsene er kanskje tatt allerede, men jeg vil ikke tro free hugs-diskusjonen er førsteprioritet.

Ureshii94
18th April 2009, 23:01
Det er fortsatt 2 måneder til, jeg antar at ingen har tenkt til å lage så avanserte skilt at det er et problem?

Det er mye som må avgjøres før Soracon/Aicon, og mange av avgjørelsene er kanskje tatt allerede, men jeg vil ikke tro free hugs-diskusjonen er førsteprioritet.

Nei, men er vel greit å svare, eller? :S hvis folk visste at det ikke var avgjort enda, kunne man jo bare sagt det :) men okay, da venter jeg i spenning, og så får folk bare fortelle når man har funnet det ut;) men er veldig sikker på at det er flere som lurer på akkurat dette;)

JackOmori
26th April 2009, 17:36
jeg bare lurer på, HVOR er soracon?

HaRLe
26th April 2009, 17:40

Oslo Kongressenter :)

Khang
26th April 2009, 17:42
Blir på Oslo kongressenter ^^ ved youngstorget

JackOmori
26th April 2009, 23:59
takker ^^

Thamus
28th April 2009, 09:45
Paa desu.no staar det at det er aktuelt med fanart boder, er er det noe mer info om dette noe sted?

(jeg ser det er nevnt for her, men da kvalifisert som hemmelig? :p )

Amaye
28th April 2009, 15:02
Jeg også lurer litt på dette med Free hugs skilt? skal det på en måte "roes litt mer ned" dette året? For det er jo litt kjipt hvis det blir noen som får et kostymet ødelagt?
Jeg tenker siden jeg må ha hønsenetting rundt ansiktet, slik at jeg ikke får den i øyet hvis noen klemme rmeg, det ødelegger også..

Lokenagi
28th April 2009, 15:06
Jeg også lurer litt på dette med Free hugs skilt? skal det på en måte "roes litt mer ned" dette året? For det er jo litt kjipt hvis det blir noen som får et kostymet ødelagt?
Jeg tenker siden jeg må ha hønsenetting rundt ansiktet, slik at jeg ikke får den i øyet hvis noen klemme rmeg, det ødelegger også..

Selvom andre deltakere går rundt med disse freehugs skiltene betyr det ikke at du "må" gi dem en klem, som også kan ødelegge kostyme eller ansiktet ditt.

Amaye
28th April 2009, 15:08
Selvom andre deltakere går rundt med disse freehugs skiltene betyr det ikke at du "må" gi dem en klem som kan ødelegge kostyme eller ansiktet ditt.

I fjor ble jeg også bare klemt av andre selvom jeg ikke gjorde det frivillig akkurat...

Lokenagi
28th April 2009, 15:21
I fjor ble jeg også bare klemt av andre selvom jeg ikke gjorde det frivillig akkurat...

vel, slik skal det ikke være. Folk som gir bort gratis klemmer skal ikke gå bort til alle de ser og gi dem klemmer, fordi det er ikke alle som vil ha en klem fra ukjente folk. de skal heller vente til at folk ser at de har et skilt der det står free hugs ect, og gir dem en klem.

Amaye
28th April 2009, 15:30
vel, slik skal det ikke være. Folk som gir bort gratis klemmer skal ikke gå bort til alle de ser og gi dem klemmer, fordi det er ikke alle som vil ha en klem fra ukjente folk. de skal heller vente til at folk ser at de har et skilt der det står free hugs ect, og gir dem en klem.

Så det blir en liten "restriction" om at man ikke skal gi en gedigen bjørn som ikke kan se klem? ikke at jeg ikke vil, men jeg vil nødig ha hønsenetting i trynet...

Lokenagi
28th April 2009, 16:03
Så det blir en liten "restriction" om at man ikke skal gi en gedigen bjørn som ikke kan se klem? ikke at jeg ikke vil, men jeg vil nødig ha hønsenetting i trynet...

Mest sannsynelig, ja. Siden det er mange personer som kan føle seg uvell når dette skjer, og mange kan møte dette støttende.

Svenningen
28th April 2009, 20:04

hønsenetting?

Oda
29th April 2009, 08:06
hvor er det de skal ha rrangementet og hvor mye koster det å komme inn? :D

Svenningen
29th April 2009, 08:21
det er på/ i oslo kongressenter

Cyazu
29th April 2009, 15:56

Om det kommer til å koste noe er ikke, som jeg har hørt, bestemt enda.

Knifebeard
30th April 2009, 00:34
Ok jeg vet at dette er et meget dumt spørsmål, men jeg er ganske ny til dette miljøet og jeg lurer på hva som egentlig er på soracon. jeg har fått med meg at det er en eller annen messe for "Otaku" subkultur. men kunne ikke noe ha fortalt i litt mere detaljer for meg Plz...

kaede
30th April 2009, 09:45
"Soracon er fan-convention for Japan- og anime/manga-fans, med mottoet “av fans, for fans”. Dette er klart stedet å være denne sommeren. Et av cosplay-målene for Soracon i år er å få cosplayet under åpen himmel på Youngstorget.
Vi regner også med å ha spennende små-events, utstillere, foredrag og selvfølgelig våre sponsorer Outland og Neo-Tokyo."
^Hentet fra desu.no

Som du ser er hovedeventen på Soracon cosplaykonkurransen (jeg antar at du vet hva cosplay er), i tillegg til denne kan du kjøpe ting fra Outland og Neotokyo som er kjøpt inn spesielt for anledningen, og som du ikke vil finne i butikkene til vanlig. Det er konkurranser i spill av forskjellige slag, usikker på nøyaktig hvilke, men stepmania, streetfighter osv. er vanlig. Ellers skjer det konstant småting som konkurranser, visning av musikkvideor, kanskje parapara man kan danse med til til og med.
Det (i min mening) aller koseligste ved Soracon er det sosiale; du blir ofte kjent med folk du ikke kjente fra før, siden stemningen generelt er ganske åpen og vennlig, og kan møte folk du ellers bare kjenner fra nettet. ;3

DracoAries
30th April 2009, 16:17
Så... det blir en cosplay-konkurranse på SoraCon også!?
Kult!
Kan man være en gruppe da?

- D.A.

Oda
1st May 2009, 08:31
ok, men takk^^ håper det ikkekommer til å koste noe da. : P

miyako-brownie
3rd May 2009, 22:20

jeg har hørt at det ikke skal koste noe. men om det skulle koste noe så ville max prisen være 50,- tror jeg det var.

Knifebeard
5th May 2009, 00:38
"Soracon er fan-convention for Japan- og anime/manga-fans, med mottoet “av fans, for fans”. Dette er klart stedet å være denne sommeren. Et av cosplay-målene for Soracon i år er å få cosplayet under åpen himmel på Youngstorget.
Vi regner også med å ha spennende små-events, utstillere, foredrag og selvfølgelig våre sponsorer Outland og Neo-Tokyo."
^Hentet fra desu.no

Som du ser er hovedeventen på Soracon cosplaykonkurransen (jeg antar at du vet hva cosplay er), i tillegg til denne kan du kjøpe ting fra Outland og Neotokyo som er kjøpt inn spesielt for anledningen, og som du ikke vil finne i butikkene til vanlig. Det er konkurranser i spill av forskjellige slag, usikker på nøyaktig hvilke, men stepmania, streetfighter osv. er vanlig. Ellers skjer det konstant småting som konkurranser, visning av musikkvideor, kanskje parapara man kan danse med til til og med.
Det (i min mening) aller koseligste ved Soracon er det sosiale; du blir ofte kjent med folk du ikke kjente fra før, siden stemningen generelt er ganske åpen og vennlig, og kan møte folk du ellers bare kjenner fra nettet. ;3

Kansje lit sent svar men.. TUSEN TAKK!!

Oda
10th May 2009, 18:55
jeg har hørt at det ikke skal koste noe. men om det skulle koste noe så ville max prisen være 50,- tror jeg det var.

ah! fint :PP:shaun:

JackOmori
23rd May 2009, 18:30
det vil koste 50 kr på soracon, 70 på aicon

men, er det noen som vet noe om påmelding til cosplay konk?