PDA

View Full Version : Spørsmål Fanservice-konkurranse

Izuma
10th March 2009, 15:16
Jepp, dere leste riktig. Fanservice-konkurransen er Aicon sitt svar på Desucon og Soracon sin cosplay-konkurranse. I motsetning til cosplay-konkurransen så vil fanservice-konkurransen fokusere mye mer på acting enn selve kostymet, men det har fortsatt en liten rolle i vurderingen. Men det blir ikke så mye i minus hvis du har et kjøpt kostyme, så ikke vær redd for å melde deg på om du har tydd til gode, gamle ebay! Det som teller her er hvor bra dere klarer å holde dere in-character samtidig som dere leverer fanservice. Det blir som en liten skit på noen få minutter, og dere deltar i par. Men hvis dere absolutt vil ha en threesome, så funker jo det selvsagt og :cip:

Så det jeg lurer på er selvsagt hvor mange som er interessert i å delta i en slik konkurranse?

EDIT:

Jeg må understreke at dette er et shonen-ai convention og IKKE et yaoi-con. Dere blir nødt til å levere inn et manuskript til godkjenning før connet for å kunne melde dere på. Det vi mener med fanservice er fan-pairings og scener som er suggestive, så vi snakker altså ikke om nakenhet. Det kommer folk på dette connet som er mindreårige, uansett hvor ødelagte hodene deres er. Husk at det mest sannsynlig kommer til å være foreldre der.

Non Existant One
10th March 2009, 18:52
Vil noen være min Ritsuka i år, siden Ritsuka var borte fra meg på desucon 2? ^^;

Porphyra
10th March 2009, 19:13
Dark Mousy melder seg på uten problemer :D

mai-chan
11th March 2009, 09:43
oh~!! Daisuke Niwa stiller også opp!!!8D let`s go Dark!~<3

Porphyra
11th March 2009, 09:49
oh~!! Daisuke Niwa stiller også opp!!!8D let`s go Dark!~<3

Oh, Daisuke ~ :nya:
Lol, tror du vi får med Krad og? Så kan vi rape deg :P

mai-chan
11th March 2009, 13:39
Oh, Daisuke ~ :nya:
Lol, tror du vi får med Krad og? Så kan vi rape deg :P
eh?? rape mej?? :O ....ok~! *rape meee~*
don`t worry, ej ska få me krad;D ej he fortsatt mine "whatever I want" som hun skylde meg:lur:

SoulCandy
11th March 2009, 18:31
Eg vil gjerne foreslå at dere filmer heile konkurransen.

...

Vær så snill? :cip:

Khreii
11th March 2009, 18:48
Eg vil gjerne foreslå at dere filmer heile konkurransen.

...

Vær så snill? :cip:
JA!
Sånn at stakkars meg som er for ung til å komme, og de andre som ikke kan komme av et eller annet grunn, får se det. :nya:

Jeg skulle gjerne bli med på konkurransen hvis jeg kunne komme.... Kanskje til neste år.

Porphyra
12th March 2009, 14:36
eh?? rape mej?? :O ....ok~! *rape meee~*
don`t worry, ej ska få me krad;D ej he fortsatt mine "whatever I want" som hun skylde meg:lur:

Wheiii, da blir det D.N.Angel threesome-group på fanservice-konkurransen :lur:
*burde spørre kjæresten om det er greit først, da hun sannsynligvis skal være med* :cip:

mai-chan
12th March 2009, 18:07
Wheiii, da blir det D.N.Angel threesome-group på fanservice-konkurransen :lur:
*burde spørre kjæresten om det er greit først, da hun sannsynligvis skal være med* :cip:

d blir awesome! >w< menne, ja, lurt å spørre:cip: she can`t say no!

lady_midnight
12th March 2009, 20:31
går det an å få mer info?

Izuma
13th March 2009, 10:21
Hva slags info tenker du på? Det er bare å spørre.

EDIT: Førsteposten er oppdatert

Jeg må understreke at dette er et shonen-ai convention og IKKE et yaoi-con. Dere blir nødt til å levere inn et manuskript til godkjenning før connet for å kunne melde dere på. Det vi mener med fanservice er fan-pairings og scener som er suggestive, så vi snakker altså ikke om nakenhet. Det kommer folk på dette connet som er mindreårige, uansett hvor ødelagte hodene deres er. Husk at det mest sannsynlig kommer til å være foreldre der.

CptCalico
13th March 2009, 11:50
...og folk med kamera. Jeg kan dessverre nærmest garantere at det vil være folk som kommer til å ta bilder av alt som er det minste suggestivt og så løper hjem for å legge bildene ut på nettet på verst mulig sted for sin egen feige creds skyld. Vi foreldre som er til stede er en ting; oddsene er gode for at dere bør bekymre dere mer for foreldrene som er hjemme og googler... Samt faen og enhver ellers som kan gjenkjenne dere på de artige bildene selvsagt.

Zasaki
13th March 2009, 13:00
*nosebleed* ooooh yeeeah! Dette kan bli utrolig morro! :D!!

CatgirlMe
13th March 2009, 15:40
Har lyst til å være med på dette, men jeg må skjekke om datoen passer for meg først :gonk: Jeg vil være med! (Og uansett så MÅ det bli tatt mye bilder. :toda: )

Hvis jeg er sikker på at jeg kan, så må jeg bare finne meg en partner-in-crime, så er jeg med. <:

Amaye
13th March 2009, 23:00
Jeg vil være med, men gjør det noe om man er en jente og en gutt som skal levere *gutte fan-service*?

kiyochou
14th March 2009, 17:48
e.O
nå gleder jeg meg 1000 ganger mer!!
OMG!!

Yuiko
14th March 2009, 20:44
Jeg må bare få meddele at dette prosjektet har min fulle støtte. ^^

lady_midnight
14th March 2009, 23:24
info... like how far are you allowed to go, what can we and what can't we do and so...

DracoAries
19th March 2009, 11:52
OMG, JAAAA!!!
OwO
Men går det bra om det er på engelsk?
For Kitty er irsk.
Oo

- D.A.

Izuma
19th March 2009, 12:35
info... like how far are you allowed to go, what can we and what can't we do and so...

Kyss og et klask på rompa kanskje, men ikke åpenbar groping. Og ikke noe fjærning av klær.

DracoAries
19th March 2009, 12:39
Kyss og et klask på rompa kanskje, men ikke åpenbar groping. Og ikke noe fjærning av klær.

Hva om vi har noe under?
Tenker ikke på å ta av helt til undertøyet da, men er det lov å ta av gensern og sånt?

- D.A.

Silli-zicuni
20th March 2009, 22:49
Det er vel ikke noe problem om man har en jakke med t-skjorte under, og man tar den av seg x3 Det vi sikter mer på med "ingen fjærning av klær" blir vel å holde folk ikke-nakene og konkurransen ikke-perv X3 (Ikke obviously perv, iallefall~)

Personlig vil jeg ikke tro engelsk er et problem... Folk lærer det jo på skolen fra 2. klasse i barneskolen, så det er jo lite sannsynlig at det er mange som ikke forstår det XD En det blir vel å komme mer spesifike regler for slikt litt senere ^w^

Theriza
25th March 2009, 16:41
Shuichi and Yuki signing in, hell yeah!

Burde vell gå greit med englesk, siden det sansynligvis kommer flere folk fra england/irland...og en yuki som snakker svensk og en shuichi som snakker norsk...engelsk hadde vært greit yah...

Xaphania
26th March 2009, 08:20
Eg tviler sterkt på at eg finn nokon å cosplaye ilag med, så det blir nok ingen fanservice-konkurranse på meg, men då lurer eg på om det blir vanlig cosplay-konkurranse i tillegg, eller om det berre er fanservice?

Eventuelt finn eg faktisk på nokon andre eg kan cosplaye på aicon og tar Obi-Wan på soracon. *Shrug*

DracoAries
26th March 2009, 08:28
Fanservice-konkurransen skal væreet skit, ikke sant?
Blir det på en scene eller...?
Og hvor lenge kan det vare?

- D.A.

Izuma
26th March 2009, 10:41
Nei, det blir nok bare fanservice-konkurranse.

Og det blir som en bitteliten skit, ja. Det blir vel mest sannsynlig 2 runder. Den første runden får du 3-4 minutter på mens den andre kan man få litt mer tid på. (hvis du kommer videre til den 2 runden, ofc)

DracoAries
26th March 2009, 13:23
Ah, oke, takk.
M n er det sånn påmelding?

- D.A.

Izuma
26th March 2009, 18:41
Du melder deg på før selve connet, ja

Theriza
27th March 2009, 00:38
3-4 mintter er jo relativt lang tid for en skit med bare 2 eller 3 personer...

Er det meninga hele skitten skal være fanservice, eller bedømmer dere på andre ting, som plot, inlevelse og humor i resten av skitten (3-4 minutter med klining er vell greit nok, men kanskje ikke det mest underholdende som finnes, hvis 20 par skal gjøre det...)

Izuma
27th March 2009, 01:24
Det er så mange minutter som man får. Man trenger ikke nødvendigvis å bruke alle minuttene.

Som jeg sa i førsteposten så er det som teller mest her innlevelse. Du skal klare å faktisk være in character mens du gir fanservice. Det vi leter etter er den "Jammen det kunne jo FAKTISK ha skjedd!"-følelsen :3

Theriza
27th March 2009, 09:24
Awesome, jeg får ideer nå ^^

DracoAries
27th March 2009, 14:52
Awesome, jeg får ideer nå ^^

So am I!
XD

Oh, er det en nødvendighet å ha kostymer characterne har hatt på seg, eller kan man for eksempel Lolita-kjoler, selv om charactern ikke har hatt det?
*tilts head*

- D.A.

Izuma
27th March 2009, 16:52
...Vel, det spørs jo om karakteren faktisk ville ha hatt på seg en lolita-kjole da :cip: Men vi har ingen regler mot det, nei :3

DracoAries
27th March 2009, 21:09
...Vel, det spørs jo om karakteren faktisk ville ha hatt på seg en lolita-kjole da :cip: Men vi har ingen regler mot det, nei :3

I seeee!
^-^

Og igjen (for jeg tror ingen svarte!?); blir det scene eller...?
Og er det inne eller ute?

- D.A.

Theriza
27th March 2009, 21:35
Tar en kjangs og sier det er inne...det er norge vi snakker om, selv om det er Juni/Juli kan man ikke garantere no for været -_-

Kanskje litt tidlig å svare på, men blir det mulighet for å få musikk i skitten?

Zagabatsuu
31st March 2009, 10:21
JA!
Sånn at stakkars meg som er for ung til å komme, og de andre som ikke kan komme av et eller annet grunn, får se det. :nya:

Jeg skulle gjerne bli med på konkurransen hvis jeg kunne komme.... Kanskje til neste år.

Khreii~~

De sier at vi er ødelagte i hodet! :cip:
Skulle gjerne vært med jeg også. Hadde vært veldig gøy! :todanya:

Anime-Demon
31st March 2009, 10:54
hva om man skal ha open jakke og har bikini under? er det lov?

Silli-zicuni
31st March 2009, 12:09
hva om man skal ha open jakke og har bikini under? er det lov?

...Jeg begynte nå bare å lure på hvorfor du skal ha på deg BIKINI på et shounen-ai con..? XDDD

Om akkurat dét er lov har vi nok ikke diskutert helt ennå... XD

phyconinja
31st March 2009, 13:01
...Jeg begynte nå bare å lure på hvorfor du skal ha på deg BIKINI på et shounen-ai con..? XDDD

Om akkurat dét er lov har vi nok ikke diskutert helt ennå... XD

Jeg begynte nå bare å lure på hvorfor du mener hun skal flashe puppa sine på et shounen-ai con? :cip:

Izuma
31st March 2009, 18:57
Jeg begynte nå bare å lure på hvorfor du mener hun skal flashe puppa sine på et shounen-ai con? :cip:

Jeg begynte nå bare å lure på hvor i posten hennes det stod at hun mente at A-D skulle flashe puppene sine? :cip:

phyconinja
31st March 2009, 19:02
Jeg begynte nå bare å lure på hvor i posten hennes det stod at hun mente at A-D skulle flashe puppene sine? :cip:

Åpne jakke uten noe under? Hørtes ut som en ikke fullt så god ide. :p

Izuma
31st March 2009, 19:05
Åpne jakke uten noe under? Hørtes ut som en ikke fullt så god ide. :p

Jeg tror da heller at hun siktet til at de fleste vil nok cosplaye en gutt på et shonen-ai con, og de fleste gutter har ikke på seg bikini :P

Yuiko
2nd April 2009, 08:59
Jeg tror da heller at hun siktet til at de fleste vil nok cosplaye en gutt på et shonen-ai con, og de fleste gutter har ikke på seg bikini :P

Men hvordan skal man fikse det? En ting er å ha noe under klærne som strammer opp puppene og gjør dem mindre, men det funker vel ikke helt om man skal ta av seg på overkroppen? De eneste som vil kunne utføre denne "servicen" er vel ekte gutter? XD

Izuma
2nd April 2009, 09:55
Det vil nok ikke bli tillatt å ta av seg så du bare har breast-bindingen igjen på overkroppen =)

Yuiko
2nd April 2009, 20:28
Det vil nok ikke bli tillatt å ta av seg så du bare har breast-bindingen igjen på overkroppen =)

Nei, ok. Da så. For det ville jo uansett blitt litt anti-klimaks. XD

Så guttene får heller ikke lov til å ta av seg helt på overkroppen?

Amaye
2nd April 2009, 21:07
Hva går Fanservice sånn egentlig ut på?
Jeg vil gjerne Joine med en venn^^, håper det går greit med ei jente og gutt^^,

Izuma
4th April 2009, 08:19
Fanservicen det er snakk om i denne konkurransen er annerledes enn "straight" fanservice, som jeg skulle tro de fleste er vandt med. I denne sammenhengen kan det bare være å si noe som hinter til et forhold mellom to manlige karakterer eller kyssing. Du kan gjerne ta Hikaru og Kaoru fra Ouran High School Host Club som et bra eksempel på fanservice i denne sammenhengen.

Og dere kan selvsagt delta gutt og jente så lenge de karakterene dere cosplayer er gutt og gutt :3

Yuiko: Det har vi ikke helt bestemt oss for enda. Alle reglene er ikke klare så langt.

Wiralna
10th April 2009, 23:02
Jeg tror egentlig Amaye lurte på hva fanservice faktisk er, ikke hvordan fanservice konkurranse det blir på Aicon. Det lurer forsåvidt jeg også på.:innocent:

Yuiko
11th April 2009, 15:13
Fanservice er service til fansen; gi fansen det fansen vil ha. Det innebærer ofte ting som stripping (i mer eller mindre moderate former), kyssing/andre former for affectionate (beklager, hjernen min snakker engelsk i dag) klenging (ofte med personer av samme kjønn), vrikking av rumper, osv.

Denne videoen (http://www.youtube.com/watch?v=KZ-F-a4YUfM) er et godt eksempel på fanservice. (Og ja, de er begge gutter, sånn for the record) x]

Eller det kan være litt "enklere", som det Koki driver med her: http://www.youtube.com/watch?v=jRvmEfLH2QU

Håper den lille forklaringen der hjalp, olol.

MaLink
12th April 2009, 20:36
Vil noen være min Ritsuka i år, siden Ritsuka var borte fra meg på desucon 2? ^^;

jeg skal være Ritsuka!:nyalink:
du da?

Shirói-Néko
22nd April 2009, 10:45
jeg kommer faktisk som ritsuka i år, men jeg har en soubi fra før av da xD men jeg har ikke noe i mot a ha to voktere :)

DracoAries
30th April 2009, 16:12
Ano... er det noen som vet når påmeldinga åpner?
Det blir kanskje lettere å lage skits og sånn hvis man vet alle reglene (som sikkert vil stå på påmeldings-tingen?).

- D.A.

Theriza
5th May 2009, 20:14
Eneste jeg egentlig lurer på nå er tiden...blir det ikke vanskelig å få til to omganger. Er jo greit når det er vanlig cosplay, men skits krever tid til å lages og øves inn, og det er ikke no særlig gøy hvis man har jobbet mye med en og så ikke får fremført den. Synes kanskje det bare burde være en omgang, hvis skittene skal være 3-4 minutter lange...

MikroFreak
30th May 2009, 17:44
Haha, hadde vært morro.
vet ikke hvem jeg skal cosplaye akkurat, da.
men acting er jeg vandt med xD

DracoAries
16th June 2009, 18:59
Så... det er INGEN som vet noe om påmelding?
Skjer det via nettet eller gjør man det når man kommer dit?
Det er bare et par dager til, så... INFO TRENGS, PEOPLE!

- D.A.

Izuma
16th June 2009, 21:14
Hvis du ikke har lagt merke til det så er det påmeldingsinfo på Desu.no :)

DracoAries
16th June 2009, 21:50
Hvis du ikke har lagt merke til det så er det påmeldingsinfo på Desu.no :)

... well, clearly I haven't.
XD

- D.A.

Izuma
16th June 2009, 22:03
I tilfelle andre ikke har fått det med seg heller så er påmeldingsinfo her: http://www.desu.no/2009/06/06/mer-info-om-aicon/

Grethe B
17th June 2009, 17:19
Disse reglene blir vel brukt neste år også formoder jeg? :)
Så er alle forberedte til neste års cons.
syntes det er litt vel liten tid igjen til å få alt inn på papir og øvd inn siden det er bare 3 dager igjen til connet XD

er det skit konkurranse på bare Aicon eller blir det også på Soracon?

Izuma
17th June 2009, 21:51
Mest sannsynlig, hvis det blir et neste år for Aicon. Kommer helt ann på hvordan det går i år. Etter hva jeg vet så er det ikke noe skit-konk på sora.