PDA

View Full Version : Event Free comic book day

BT-kun
1st March 2009, 20:15
Er det sant at det er en dag der butikkene gir bort gratis tegneserier??

Svenningen
20th April 2009, 20:58
kansje litt gammel men:

de gir rabatt til folk som cosplayer såvidt jeg vet.. om de gir bort ting gratis veit jeg ikke..

246the
20th April 2009, 21:26
de kommer sikkert til å gi smaksprøver av tegneserier, men hele bøker tror jeg de ikke gir

wlkr
20th April 2009, 22:04
Free Comic Book Day pleier å være i mai, og ja, det er en dag hvor tegneseriebutikkene gir bort gratis tegneserier. Forlagene lager opp spesielle tegneseriehefter som gis bort, og det varierer fra tekstbeskrivelser av seriene de gir ut, 4-8 sider smakebiter fra serier til komplette hefter, vanligvis nyutgivelse av ett tidligere utgitt hefte. Det hender også at tegneseriebutikkene slenger med hefter de har veldig mange av på lageret.

I fjor var det bortimot 25 forskjellige hefter å få med seg. Årets FCBD er 2. mai i USA, Norge pleier å være sånn omtrent samtidig.

airbaginky
20th April 2009, 23:13
jepp..her i stavanger er det 2.mai :3

Danieru-kun
21st April 2009, 01:22
Samtidig.. Her i Stavanger har vi begynt å ha det to ganger i året.. Et i mai, (dvs.. Første lørdagen i mai hvert år) og et til Halloween :)

Amaye
21st April 2009, 14:27
ooooooooo!!!
Jeg vil jeg vil!! Men er det på en spesiell butikk eller er det liksom bare litt sånn rundt omkring..?

Chiyo
21st April 2009, 14:34
Det kommer en event-tråd om dagen med en del info i treffdelen av forumet snart ;)

Zagabatsuu
21st April 2009, 18:41
Er det noe sånt opplegg i Tønsberg på Farmandstreedet, eller? For der er det jo en god del bokshapper. Hadde vært gøy hvis de hadde hatt det. Har ikke hørt noe om det, så jeg måtte bare spørre. :todanya:

Adamant
21st April 2009, 20:56
Samtidig.. Her i Stavanger har vi begynt å ha det to ganger i året.. Et i mai, (dvs.. Første lørdagen i mai hvert år) og et til Halloween :)

Kan nevnes at gratisserier for Halloween selvsagt ikke er noe dere har funnet på der borte.

i USA er det vanlig at seriebutikker gir bort bunker med gratisblader til folk som spør etter disse. meningen er dermed at disse bladene skal gis videre til ungene som ringer på døra sammen med godteriet man ellers har kjøpt inn, slik at de får innblikk i gode serier.

Tyblazitar
21st April 2009, 21:01
Er det noe sånt opplegg i Tønsberg på Farmandstreedet, eller? For der er det jo en god del bokshapper. Hadde vært gøy hvis de hadde hatt det. Har ikke hørt noe om det, så jeg måtte bare spørre. :todanya:

Har aldri hørt om noen andre enn Outland som har hatt noe rundt FCBD. Skal selvfølgelig ikke utelukke det, men jeg ser for meg at butikker som er mer fokusert på tegneserier spesielt vil ha mer å tjene på å gjøre noe rundt det.

Vil forresten anbefale alle å stikke innom FCBD i Stavanger, det begynner å bli virkelig con-størrelse på arrangementet, med leide lokaler, svær cosplaykonkurranse (på halloween-arrangementet var det 115 påmeldte, flere enn på noen Desu/Soracon) og diverse underholdning.

FCBD er forresten globalt alltid første lørdagen i mai, så vidt jeg har forstått. Har i alle fall vært det de siste tre årene.

Svenningen
21st April 2009, 21:01
Kan nevnes at gratisserier for Halloween selvsagt ikke er noe dere har funnet på der borte.

i USA er det vanlig at seriebutikker gir bort bunker med gratisblader til folk som spør etter disse. meningen er dermed at disse bladene skal gis videre til ungene som ringer på døra sammen med godteriet man ellers har kjøpt inn, slik at de får innblikk i gode serier.

tror ikke det var men som at vi har startet med det her i stavanger, heller med at vi har startet med og gjøre det :sinna:

Zagabatsuu
22nd April 2009, 19:31
Har aldri hørt om noen andre enn Outland som har hatt noe rundt FCBD. Skal selvfølgelig ikke utelukke det, men jeg ser for meg at butikker som er mer fokusert på tegneserier spesielt vil ha mer å tjene på å gjøre noe rundt det.

Vil forresten anbefale alle å stikke innom FCBD i Stavanger, det begynner å bli virkehttp://forum.japani.no/newreply.php?do=postreply&t=16965lig con-størrelse på arrangementet, med leide lokaler, svær cosplaykonkurranse (på halloween-arrangementet var det 115 påmeldte, flere enn på noen Desu/Soracon) og diverse underholdning.

FCBD er forresten globalt alltid første lørdagen i mai, så vidt jeg har forstått. Har i alle fall vært det de siste tre årene.

Ok. Men da vet jeg det. Takk!

FCBD i Stavanger høres kult ut, men det er altfor langt unna for oss små, naive barn uten flybillett til det. :'D

Amaye
23rd April 2009, 19:09
Såå...2. mai(lørdag) vil det være på Outland i Oslo og?

Hedvig
30th April 2009, 07:40
Tenkte jeg kunne opplyse om at alle Outland Butikkene i landet feirer FCBD på ett eller annet vis, og i år er det store feiringer de fleste steder! :)

ellers er det riktig som noen sa at FDBC er en global event som alltid feires første lørdag i mai, mer info kan dere finne her: www.freecomicbookday.com

Ellers anbefales alle å komme innom nærmeste Outland Butikk lørdag 2. mai i år! Gratis tegneserier til alle og varierende grad av rabatt til alle i kostymer. Det er også cosplay-events flere steder, blandt annet i Bergen og i Stavanger!

Velkommen