PDA

View Full Version : Søker spillutviklere(programmerer,grafiker,webutvikler,s ound artist)

ShaDeFaDe
26th February 2009, 02:43
Hei, jeg søker spillutviklere til et konsept.
Jeg vil nødig snakke for mye om konseptet på et forum da jeg ønsker å holde så mye som mulig hemmelig. I første omgang er det snakk om å bygge opp et team av spillutviklere til å jobbe med et konsept.

I første omgang søker jeg:

Programmerer(1)
-Må ha kjennskap til Java og objektorientert programmering
-Gjerne ha kunnskap om grafikkprogrammering
-Gjerne ha kunnskap om programmering mot databaser
-Gjerne ha kunnskap om programmering med flere tråder

Grafiker(1)
-Må ha erfaring med å bruke enten GIMP,Photoshop eller lignende
-Bør ha erfaring med verktøy som Inkscape(vektorisert grafikk)
-Har gjerne erfaring med bruk av Blender eller andre 3D-grafikkverktøy

Webutvikler(1)
-Må ha et øye for design
-Må ha kunnskap om HTML,Javascript, PHP og mysql
-Bør ha erfaring med grafisk design
-Kan gjerne ha kunnskaper om Flash

Sound artist(1)
-Bør ha erfaring med samplere,trackere eller lignende software

Felles for alle posisjonene er at man må være villig til å jobbe i team, uten lønn og at man har ambisjoner om å få til noe sammen med andre. I første om gang er det kun snakk om å se om man får til noe sammen. Dersom alt går bra og ting utvikler seg i en seriøs retning er det selvfølgelig snakk om lønnet arbeid, men veien frem dit kan være lang. Det kreves ingen formell utdanning eller erfaring, søkere vil bli vurdert utelukkende etter deres arbeid. Jeg ser helst at kun personer over 16 år søker, hvis du er yngre, men allikevel mener du har noe å bidra med så ta kontakt.
Man trenger ikke ha noe erfaring med spillutvikling fra tidligere, man trenger kun å oppfylle kravene ovenfor.

Kun seriøse søkere som er villige til å forsøke å oppnå noe seriøst i felleskap!

Hva kan prosjektet tilby deg?
-Dersom konseptet slår igjennom er det en fabelaktig mulighet for alle som har vært med å utvikle det. Dersom det ikke slår gjennom vil det uansett ha vært en lærerik opplevelse for alle i teamet.
-Muligheten for å være med på noe stort
-Gleden av å jobbe i team mot et felles mål

Ta kontakt med meg på mail: carnesen@gmail.com
Alle søknader må inneholde: følgebrev(forklar litt om deg selv,alder, interesser, hvilke teknologier/verktøy du er kjent med, hobbyer og lignende), En eller annen form for portfolio(Bilder, kildekode,lyder, musikk,websider) avhengig av hvilken posisjon man søker.

Konseptet vil bli ytterligere forklart til aktuelle søkere.

Håper ikke dette bryter retningslinjene her på forumet. Det er ikke reklame for et kommersielt selskap, det er kun snakk om å samle interesserte for å sette sammen et team.

Grunnen til at jeg poster i dette subforumet er at jeg vet det er mange utrolige dyktige tegnere og designere her.

CptCalico
26th February 2009, 02:49
Spennende. Hva kan du tilføre et slikt prosjekt av egne kunnskaper? Har du erfaring med prosjektledelse, eller spillutvikling, eller kontakter innen spillindustrien? Kan du vise til tidligere prosjekter? Vil det bli gitt garantier for at listen over interesserte ikke vil bli solgt til et rekrutteringsfirma?

ShaDeFaDe
26th February 2009, 02:56
Jeg har jobbet som programmerer i 5 år og har programmert MYE lenger.
Jeg har også erfaring med prosjektledelse fra arbeidslivet. Jeg har også spillutviklingserfaring og webutviklingserfaring. Alle aktuelle søkere får full utredning av min bakgrunn, som du sikkert skjønner ønsker jeg ikke å gå detaljert ut med informasjon her.

Som du ser så er søknaden relativt uformell så den ville neppe vært veldig interessant for et rekrutteringsfirma. Men til en viss grad må man bare stole på at jeg ikke prøver å lure noen. Jeg er ganske enkelt interessert i å få til noe.

Shinke
26th February 2009, 11:26
Nå ønsker jeg egentlig ikke å være voldsomt negativ, men jeg tror det vil være vanskelig å rekruttere folk til en slik ubetalt jobb hvis du ikke selger deg selv mer. Internett er full av grupper som utvikler uavhengige spill og modifikasjoner til allerede eksisterende spill. Mange av disse er også allerede godt i gang, og poster conceptbilder, wip-screenshots, info om spillideen, soundtrack samples, trailere og beta-versjoner. Er de fortsatt helt på startfasen er det hvertfall vanlig å dele visjonen og konseptet.

Spillutviklere er gjerne utrolig travle mennesker. Enten studerer de for å bli spillutviklere, og har hendene fulle med det og har såvidt tid til et par personlige prosjekter, eller så jobber de i bransjen og jobber så det renner og har enda mindre tid til personlige prosjekter, eller så studerer/jobber de som noe heeelt annet, og har ganske lite tid til å jobbe med det de er glad i, så de må porsonere det arbeidet godt på ting de virkelig vet at de brenner for. Så gi oss i det minste noen små hint da. :)

Hvilken sjanger kan man putte spillet i?
Hovedsakelig 2D eller 3D`?
Er det på noen måte Japanrelatert? (Det selger isåfall sikkert godt her¨på forumet :D )

Teaparty
26th February 2009, 12:51
Kjempekul ide! Håper det går i boks! Jeg skulle gjerne blitt med, men jeg er allerede innvolvert i flere spillprosjekter akkurat nå...

Er det lov å spørre hva prosjektet er til? Skal dere stille i type TG, Imagine Cup, eller skal det lanseres kommersielt?

Må reklamere litt for skolen min her da, NITH har sinnsykt mange flinke spillgeeks som programmerer og designer spill som utdannelse... såååå hvis du ikke får nok respons her eller noe kan du sikkert kontakte oss ;)

PeoplePerson
26th February 2009, 13:57
Haha, hadde jeg kunnet, hadde jeg villet bli med som grafiker! xD

Byakko-kun
26th February 2009, 22:54
Spillutviklere er gjerne utrolig travle mennesker. Enten studerer de for å bli spillutviklere, og har hendene fulle med det og har såvidt tid til et par personlige prosjekter, eller så jobber de i bransjen og jobber så det renner og har enda mindre tid til personlige prosjekter, eller så studerer/jobber de som noe heeelt annet, og har ganske lite tid til å jobbe med det de er glad i, så de må porsonere det arbeidet godt på ting de virkelig vet at de brenner for. Så gi oss i det minste noen små hint da. :)

<----- Jess. Om jeg skulle blitt med på et eksternt og ubetalt prosjekt som dette så ville jeg i det minste hatt en ekstremt god pitch. Men du deler jo ingenting! Tror det blir vanskelig for deg å finne folk med mindre du deler litt mer. Tro meg... det er ekstremt lite sannsynlig at ideen din er bra nok til at noen gidder å stjele den =p No offence. Nå om dagen er ideer ingenting og utførelse alt, siden så og si alt er gjort før.

Iph
27th February 2009, 01:44
Så gøy ut. Søkte. (:

ShaDeFaDe
27th February 2009, 02:47
Oi her var det mange spørsmål og kritiske kommentarer. Ikke helt uventet, jeg skal prøve å svare på alt.

For det første så er det ikke snakk om ett spesifikt spill. Det er mere snakk om småspill(blant annet til mobiltelefon). Dersom vi i gruppen ser at ting fungerer kan vi prøve oss på et større prosjekt, men i utgangspunktet er det snakk om å ta for seg noe lite i begynnelsen. Så det er hovedsakelig snakk om 2d i begynnelsen. Sjanger på spillet eller spillene er derfor ikke bestemt, men jeg har flere idèer og jeg er sikker på at evt. medlemmer i gruppen har idèer og at vi kan utfylle hverandre.

Etter å ha bygget opp et bra team og noe vi er fornøyd med er tanken å prøve å bli kommersielle på et eller annet vis. Og da er det selvfølgelig snakk om eierskap for alle involverte. Målet er altså ikke å utvikle ett spill til TG eller Imagine cup, selv det kanskje er naturlig å stille til slike konkurranser underveis hvis det klaffer. Jeg har selv deltatt i gamedev compoen på TG 3 ganger, og nivået varierer veldig.

Jeg er ikke helt enig med Byakko-kun i at ingen gidder å stjele en idè, og jeg tror heller ikke at alt er gjort før. Men jeg ser poenget ditt. I dette tilfellet er det snakk om en forretningsidè og ikke en spillidè.

TeaParty: Jepp jeg vet at NITH er en meget god skole på mange områder, jeg ble uteksaminert derfra selv for 5 år siden.

Jeg håper noen tør å søke og har lyst til å gjøre et forsøk selv om jeg forstår at mange er skeptiske. Heldigvis trenger jeg ikke så mange folk egentlig, siden jeg selv er programmerer.

Quakeulf
28th February 2009, 11:58
søkere vil bli vurdert utelukkende etter deres arbeid.
Jaha? ...Og hva mener du er godt arbeid? :shuriken:

ShaDeFaDe
2nd March 2009, 02:52
Jaha? ...Og hva mener du er godt arbeid? :shuriken:

Jeg vet at du har en del rimelig godt arbeid i allefall :)

Knarf
9th March 2009, 13:31
Har selv kunnskap innen Visual Basic, C++, Html, PHP, MySQL.
Kan også en del med photoshop, after effect og 3D studio Max.

Men skulle gjerne hatt litt mer kunnskap om hva du tenker på med dette prosjektet? Og om du har fått noen andre folk i teamet? Kan godt vær med eg, men vil gjerne ha enda litt mer info. Viss du er redd for at ideen din skal bli stjålet så send meg en PM med ideen. Dette høres jo ganske interesant ut. Bare si fra viss du vil ha meg med.