PDA

View Full Version : [Desucon] Desucon på tur?

Roar
12th February 2009, 15:10
Her i Organizer crew er vi alltids på leting etter nye kule idéer. Jeg vil faktisk tro at det er noe av det vi driver mest med. Inimellom deler vi ògså tankene våre med dere og ønsker litt feedback. Hva hadde dere synes om vi hadde arrangert små “Desucon”-lignende arrangement i andre byer i Norge? I [...]

Les mer... (http://www.desu.no/2009/02/12/desucon-pa-tur/)

NaruStine
12th February 2009, 17:43
I Bergen :3

ragonzul
12th February 2009, 18:18
Syns det er en god idee, syns isåfall at det burde være opp nord slik at treffene blir spredt litt rundt norge (noe jeg vil tro var baktanken i det). For eksempel i Trondheim, Bodø eller et sted midt i. Tidspunkt ville jeg mene passet i våren, da får du treff spredt litt rundt året og. Eventuelt i Påsken?

Theriza
12th February 2009, 19:21
Hadde vært tøft, å spre det litt hadde gjort det mer kjent rund om kring og kanskje fått flere folk interresert.

Larvik/Sandefjord/Tønsberg, da hadde jeg definitivt vært med som crew/hjelpe til med planlegging/whatever somskulle vært nødvendig ^^

Veit det er ganske mange folk i området som ville kommet også *reklamere*

Akamaru
13th February 2009, 03:27
Synes Trondheim er et ypperlig sted! Det er liksom en av de større byene i Norge, noe som gjør det nokså lett å komme seg dit, og vi har (sikker) mange fine lokaler å velge mellom! ^^
(Kanskje Olavshallen/Trondheim Spektrum?)

CatgirlMe
13th February 2009, 10:01
Jeg synes dere burde tatt dere en tur innom Stavanger! :nya:

Tyblazitar
13th February 2009, 10:39
Jeg synes dere burde tatt dere en tur innom Stavanger! :nya:

Jeg er både enig og uenig. På en side har Stavanger alt et stort miljø, og det vil nok bli svært mange deltakere på et eventuelt Desucon. På den annen side har Stavanger-området allerede Free Comic Book Day som en ganske stor event, og med tilsvarende Halloween-event kan vi ikke akkurat klage på mangel av treff. Dessuten hadde det nok hatt mer for seg å arrangere sånt et sted hvor det ikke er så mye som skjer fra før av, for å skape et miljø i større grad, noe vi allerede har i Stavanger-området.

Saixl
13th February 2009, 11:17
I suggest Molde! Vet det finnes en del japaninteresserte i M&R, men de er på ingen måte samlet (unntatt de tre minitreffene vi har hatt med variende oppmøte i Ålesund) og Molde ligger i midten av M&R-ish. Grei plass å komme seg til for de aller fleste.

Ellers vet jeg at vi har narutards, iallefall i Ålesund, som nok ikke har peiling på fandom og conventions i det hele tatt. (Vet dette fordi jeg har sett dem spille naruto på spillbutikken og diskutere detaljer man får fra animeen høylytt.) \o

blackwidow91
13th February 2009, 11:27
Hmm.. Hva med Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø? Det er en fin blanding av norges store byer elns? Så er det litt spredd. Det som er negativt med å ha det lengre nord for Bodø, er at da må man ta fly(eller buss da), fordi toget går ikke så langt nord. Og det kan bli nokså dyrt.

Anime-Demon
13th February 2009, 15:02
Hadde våre kjempekult! Kom til Stavanger XD

ThaZez
13th February 2009, 15:41
Eller Kristiansand? : D xD

Khreii
13th February 2009, 16:12
Kan dere gjøre enn sånn liten treff et eller annet sted i Telemark? Da ville jeg helt sikkert komme!
Ellers så er jeg enig med de andre.
Hadde vært sikkelig kult med sånne små treff her og der! :nya:

ragonzul
13th February 2009, 18:21
Selv om Kristiansand/Stavanger ikke er en dårlig idee mener jeg fortsatt at Opp Nord er bedre både taktisk og praktisk annlagt. Som nevnt tidligere er Free Comic book day i Stavanger, og det er bare ett steinkast unna Kristiandsand. 2 Timer med Tog.

Mange som bor sør har lett tilgang til Desu- og SoraCon, men de opp nord ligger det dårligere til i forhold. De store treffene vi alrede har er sentrert mot den sørlige delen av norge. Det vil bare være "fair" å legge ett nytt treff opp nord.

Takashi
13th February 2009, 19:28
I vote for HALDEN! :D Hohoh...! \o/

Pet
13th February 2009, 21:12
Skien er vel ikke en av de største plassene, og det er vel heller ikke så langt unna Oslo at det gjør noe heller.
Men jeg er temmelig sikker på at et Con har hadde slått godt an : D

Tyblazitar
13th February 2009, 22:24
Selv om Kristiansand/Stavanger ikke er en dårlig idee mener jeg fortsatt at Opp Nord er bedre både taktisk og praktisk annlagt. Som nevnt tidligere er Free Comic book day i Stavanger, og det er bare ett steinkast unna Kristiandsand. 2 Timer med Tog.

Mange som bor sør har lett tilgang til Desu- og SoraCon, men de opp nord ligger det dårligere til i forhold. De store treffene vi alrede har er sentrert mot den sørlige delen av norge. Det vil bare være "fair" å legge ett nytt treff opp nord.
Pleier nå å ta tre timer til Kristiansand med mitt tog, en anelse mer enn et stenkast. :p

Men ja, jeg er stort sett enig med dette. For folk i Kristiansand er det ikke så vanskelig å komme til verken Stavanger eller Oslo, mens Trondheim for eksempel ligger et godt stykke unna, har en del medlemmer og et miljø, har jeg inntrykk av, uten å være veldig stort, samtidig som det er lettere å komme seg til for de som bor i nordligere strøk, så jeg føler at det hadde vært det beste alternativet.

Akamaru
13th February 2009, 23:47
Virker som Trondheim slår an litt? :P
Jeg må bare si at vi i Trondheim har faktisk slike små treff innimellom, og vi er vel rundt 15 stykker som deltar på disse i ny og ne. Så det er nok folk som vil møte opp hvis det er i Trondheim. Og det er nok av anime-interesserte her, bare at de ikke er japanimedlemmer, så oppmøte fra trønderbefolkningen tror jeg er ganske sikkert.
Også tror jeg de i Nord-Trøndelag sin gruppe kunne være meget interesserte, for de har visstnok prøv å arrangere møter, men det blir det aldri noe av? :O

Sakuya
14th February 2009, 09:59
Virker som Trondheim slår an litt? :P
Jeg må bare si at vi i Trondheim har faktisk slike små treff innimellom, og vi er vel rundt 15 stykker som deltar på disse i ny og ne.

Jeg tror faktisk det godt kunne ha dukket opp godt over hundre stykk hvis det er snakk om et mini-convention her. Sånn som jeg har forstått det så er Japani-miljøet i Trondheim bare en brøkdel av det som faktisk finnes her innen manga og anime-miljø. Har også kommet i kontakt med en del folk på NTNU som er interessert i det, men som ikke har knyttet seg opp mot noe bestemt sted eller klubb. Jeg fortalte de om Desucon, og de kunne godt tenkt seg å dra, men det var litt langt unna, særlig når det var midt i studietida.

Og så er det jo Trondheim sentralt i forhold til Midt-Norge generelt da. Og som Akamaru nevnte, her er det nok av lokaler man kan få tak på som kan huse en del mennesker. :3

Aridima
14th February 2009, 14:41
Eller Kristiansand? : D xD

Vi kunne hatt det på Gymhallen på Odderøya eller enna bedre Gimle hallen på lund !!!!0_0 Passer perfekt!

Chiyo
15th February 2009, 17:37
I vote for Trondheim. :3

I Stavanger ser det ut til at Free comic book day nesten utvikler seg til et lite con i seg selv, vi har bare ikke funnet på noe navn til det enda 8D

Vi siddiser klarer oss fint uten hjelp fra dere "østlendinger" :toda:

Elfhybrid
15th February 2009, 23:15
Hadde vært kutl med et Desu i nordnorge!

RawrSakiCupcake
16th February 2009, 16:15
Ja! Desucon i nordnorge hadde vært kjempekult! I Bodø?

Danieru-kun
18th February 2009, 10:46
Con i Nord = 12 timer++++++ med tog.. DON'T WANT!
Jeg synes det er bra som det er.. Con i Oslo funker fett i mine øyne.. 6 timer med tog, og det skjer to ganger i året. Perfekt for økonomien, og nokså fin lokasjon :)

Stavanger har som sagt et lite "con", men vi har ikke funnet et navn for det enda.

Så mitt "forslag" var å bre ut FCBD i Trondheim isåfall.. Like som det har blitt her i Stavanger.. Det finnes jo Outland der oppe også ;)

Tyblazitar
18th February 2009, 11:21
Con i Nord = 12 timer++++++ med tog.. DON'T WANT!
Jeg tror du har misforstått litt. Jeg tviler på at poenget med å flytte på Desucon er at alle som kommer på Oslo-Desucon skal komme på Desucon andre steder, og om det blir arrangert i Nord er det synd for oss i sør, men vi har alltids andre ting. Jeg ser ikke mange nordlendinger som klager på at ting blir arrangert i Stavanger, en kan ikke bare tenke på seg selv, ellers hadde jeg foreslått con i Sandnes i stedet for Trondheim, for jeg vet ikke om jeg orker å reise til Trondheim på con. :p

Sakuya
18th February 2009, 11:21
Så mitt "forslag" var å bre ut FCBD i Trondheim isåfall.. Like som det har blitt her i Stavanger.. Det finnes jo Outland der oppe også ;)

Det er det Outland som arrangerer, så det har ikke noe stort med dette å gjøre tror jeg. :3 Outland i Trondheim har ett arrangement som jeg vet om, og det er rundt Halloween. Det er garantert ikke det samme som et lite arrangement der noe av opplegget ligner på Desucon, selv om det er et hyggelig arrangement det og. :3

Og så vidt jeg har forstått av artikkelen i første post, så er det jo ikke snakk om å flytte Desucon noe sted. "Små, Desucon-lignende arrangement" står det jo. Jeg tror faktisk det hadde vært artig å fått det til rundt om kring, siden ikke alle har mulighet til å dra til Oslo. Fin reklame for folk som har vurdert å ta turen inn til hovedstaden er det jo og. En liten forsmak kan gi mersmak. :3

xanimex
18th February 2009, 13:03
Jeg er både enig og uenig. På en side har Stavanger alt et stort miljø, og det vil nok bli svært mange deltakere på et eventuelt Desucon. På den annen side har Stavanger-området allerede Free Comic Book Day som en ganske stor event, og med tilsvarende Halloween-event kan vi ikke akkurat klage på mangel av treff. Dessuten hadde det nok hatt mer for seg å arrangere sånt et sted hvor det ikke er så mye som skjer fra før av, for å skape et miljø i større grad, noe vi allerede har i Stavanger-området.

egentlig enig i det her, hadde vært bedre å dratt til et sted hvor det ikke skjer så mye. dra f.eks ned til Fredrikstad, Særp og Halden, sånn rundt der. Skjer ikke så mye på de traktene. Også hvis folk liker det, kommer de Oslo og deltar på andre stevner i tilleg :p

Blackfred
18th February 2009, 13:16
Cosplay stevne på folkets hus i Særp! Woohay!

Tyblazitar
18th February 2009, 13:17
Fredrikstad, Sarpsborg og Halden er da bare et steinkast fra Oslo i forhold til de fleste andre steder som er nevnt i tråden. Jeg er sikker på at folk som bor langt oppe i nord setter pris på at folk på østlandet klager over at det ikke er noe som skjer der. :p

Elfhybrid
18th February 2009, 19:43
Fredrikstad, Sarpsborg og Halden er da bare et steinkast fra Oslo i forhold til de fleste andre steder som er nevnt i tråden. Jeg er sikker på at folk som bor langt oppe i nord setter pris på at folk på østlandet klager over at det ikke er noe som skjer der. :p

Word!
Jeg stemmer for Bodø eller Tromsø,om det blir noe sånt her oppe. Det er såpass store steder at det mest sannsynlig er enklere for oss i gokk å komme til og fra :)

Danieru-kun
19th February 2009, 00:27
Jeg tror du har misforstått litt. Jeg tviler på at poenget med å flytte på Desucon er at alle som kommer på Oslo-Desucon skal komme på Desucon andre steder, og om det blir arrangert i Nord er det synd for oss i sør, men vi har alltids andre ting.

Jeg tror jeg missforstod ja :P
Jeg trodde Desucon skulle flytte på seg D:

Det er det Outland som arrangerer, så det har ikke noe stort med dette å gjøre tror jeg. :3 Outland i Trondheim har ett arrangement som jeg vet om, og det er rundt Hallo........**
Og så vidt jeg har forstått av artikkelen i første post, så er det jo ikke snakk om å flytte Desucon noe sted. "Små, Desucon-lignende arrangement" står det jo. J................***

FCBD i stavanger holder på å bli et lite con i seg selv, så jeg ser ikke noe iveien for at Outland kan utbre det, gjøre det litt større..
De diskuterte ihvertfal det ved forrige FCBD her i Stavanger, å leie lokaler osv.. Vi er over 100 påmeldte her i stavanger som kommer.. Så vi trenger VELDIG snart lokaler..

Sakuya
19th February 2009, 00:38
FCBD i stavanger holder på å bli et lite con i seg selv, så jeg ser ikke noe iveien for at Outland kan utbre det, gjøre det litt større..
De diskuterte ihvertfal det ved forrige FCBD her i Stavanger, å leie lokaler osv.. Vi er over 100 påmeldte her i stavanger som kommer.. Så vi trenger VELDIG snart lokaler..

Poenget mitt var at de kanskje ikke får samme oppsluttning ved å arrangere noe ved Outland i Trondheim som f.eks. den Halloween-dagen, siden arrangementene i de forskjellige butikkene er veldig ulike. Det at arrangementet i Stavanger holder på å bli stort er jo kjempeartig! :3

Men ja, som sagt tror jeg Trondheim hadde vært et fint sted. Hadde heller ikke gjort noe om det ble arrangert nord for Trondheim et sted heller, hadde nok dratt allikevel. Har på følelsen at folk i nord savner et skikkelig treff. :3

Danieru-kun
19th February 2009, 13:45
Sakuya: Lag det til noe stort da :D
Jeg vet det finnes MANGE folk i Trondheim som er interessert :P (eller.. Vet ikke, men det må)

Lag plakater, osv osv osv.. :)
Snakk med Outland, for å si det sånn.. Outland ba ikke om at det skulle bli stort her i Stavanger, men det ble det XD

CptCalico
22nd February 2009, 00:23
...hva er dette jeg hører om et mulig con i Tròndheim?

TownyTuff
23rd February 2009, 09:53
Trøndercon! o/ Do want. Hadde vært utrolig beleilig for alle oss som bor litt nærmere midten av landet enn helt nederst.

Mettiz
28th February 2009, 23:52
Hmm.. Hva med Oslo, Bergen, Trondheim og Tromsø? Det er en fin blanding av norges store byer elns? Så er det litt spredd. Det som er negativt med å ha det lengre nord for Bodø, er at da må man ta fly(eller buss da), fordi toget går ikke så langt nord. Og det kan bli nokså dyrt.

I vote for that!

Akamaru
1st March 2009, 00:46
"Desucon on tour" kan være i forskjellige byer hvert år eller noe? Hadde ikke det vært gøy?

Elfhybrid
3rd March 2009, 20:20
"Desucon on tour" kan være i forskjellige byer hvert år eller noe? Hadde ikke det vært gøy?

jooo!

Kimuri
4th March 2009, 01:55
Bergen,Trondheim,Kristiansand eller Stavanger.
helst de tre første siden tidligere nevnt grunn av
Tyblazitar, we already got lots of cosplay events :)

Akamaru
4th March 2009, 14:06
Da er vi enig om det, et mini-desucon arrangement en forskjellig norsk by hvert år. ^^

Aslak
9th March 2009, 19:08
Jeg stemmer for Trondheim. Tar gjerne på meg ansvaret for å snakke med eventuelle lokaler etc. Begynner å ha litt peiling på de forskjellige muligehtene i trondheim etter å ha vært leder i en lokal danseklubb (BUL - Midgardsormen)

PeoplePerson
9th March 2009, 19:11
TØFT :D
HA ET I LANGHUUS! XD

Hvor skal egetlig Desucon være i år? >_<

Khreii
9th March 2009, 19:36
TØFT :D
HA ET I LANGHUUS! XD

Hvor skal egetlig Desucon være i år? >_<
Desucon er i Oslo, er det ikke det?

PeoplePerson
9th March 2009, 19:39
Desucon er i Oslo, er det ikke det?

Joda, men liksom, HVOR i Oslo XD

kittypetro
9th March 2009, 19:50
Det hvet vi ikke enda

PeoplePerson
9th March 2009, 20:13
Ah, ok! :D

ragonzul
10th March 2009, 12:04
Sjekk ut "[Desucon] Lokaler" tråden, du får en viss aning etter å ha sett der. Selvom det som sagt ikke er 100% sikkert.

MikaThePokeFreak
9th April 2009, 19:06
Bergen! :hvisduskjønner:

Hachi
10th April 2009, 13:35
Med mindre det er oppi Finnmark er jeg villig til å ta tog for å være med :3

Mtani
10th April 2009, 15:30
Tromsøøøøø!! :P

Elfhybrid
10th April 2009, 16:10
går ikke tog helt til finnmark,så den saken er jo grei :p
Håper på mini-desu her i nord,så man får kommet seg på noe slags con:)

Hachi
10th April 2009, 17:03
Jau..men hadde vel egentlig vært best å ha det et sted i midten hadde det ikke?XD

Elfhybrid
11th April 2009, 12:23
hvem sier at man bare kan ha ett mini-con?

Svenningen
18th April 2009, 11:07
desucon on the road.. morro.. ny by vert år.. hadde vært koselig.. sikkert vært mye mer variert med folk osv..

skillpaddehue
18th April 2009, 18:05
Larvik/Sandefjord/Tønsberg, da hadde jeg definitivt vært med som crew/hjelpe til med planlegging/whatever somskulle vært nødvendig ^^

hadde joina deg på deg på den :D

Tønsberg er jo et yppelig sted, koslig by og nok plasser til å ha treff :P

Svenningen
18th April 2009, 19:25
eller ta en random by rettogslett sentrert i norge?

Sogndal ligger vel fint i?