PDA

View Full Version : Tegnekonkuranse på Outland

Ukusoberu
3rd February 2009, 14:31
Vi skal ha tegnekonkurranse på Outland denne måneden. Temaet er hva som helst, så lenge det er relatert til butikken. Fristen blir 16. mars og det blir kåret 3 vinnere. Vinnerene får gavekort på Outland, samt at bildet også blir trykket opp og hengt opp i butikken i ca 2-3 uker. Innleveringen må skje på en av to måter. Hvis man tegner for hånd må bildet scannes eller leveres til nærmeste Outland-butikk. Man får ikke disse tilbake, så lever helst kopier. Skal man levere digitalt så kan vi i første omgang bare få komprimerte bilder som .jpg, men hvis man vinner så er det greit om man har en høyoppløselig utgave som vi kan bruke nå vi sender det til trykkeriet. Førsteplass får 1000kr i gavekort, andre får 500 og tredje får 250.

Håper vi får mange deltagere. :)

Bidragene kan sendes til: oslo [at] outland.no

Elfhybrid
3rd February 2009, 18:03
Hvis man scanner det, hvor mange dpi bør man bruke, eller hvis man tegner digitalt, hvor mange pixler x hvor mange pixler er minstemål?

Quakeulf
3rd February 2009, 21:37
Hvis det er for internett trenger man ikke mer enn 72 PPT for å få god nok bildekvalitet, det er mer komprimeringen på JPEG som blir det store å passe på her. Kjør på med intet mindre enn 80% i kvalitet, og husk at om du leverer blyanttegninger så er PNG i 100% av tilfellene bedre fordi det bevarer kvaliteten OG tar mindre plass. :nya:

Elfhybrid
4th February 2009, 00:45
Excellent^^ Fanart av hva som helst som har med outland å gjøre altså?

Myrddon
4th February 2009, 08:24
Uten tvil noe jeg skal prøve meg på.
Godtar dere bestikkelser og smiger? :)

mogcaiz
4th February 2009, 11:53
Må det være håndtegnet? Er f.eks. Photoshop/3d lov til å bruke? :P Og siden den kan leveres digitalt, er det da mulighet for oss andre som bor utenfor Outland Østbanehallens "markedsområde" til å delta? Eller har vi Bergensere en egen konkurranse på vår lokale Outland butikk? =)

Ukusoberu
5th February 2009, 15:24
Er ikke noe problem å bruke noen tegneprogrammer så lenge man lager tegningene sine selv. :)

Det quakeulf skriver om bildekvalitet er riktig. 72 ppt burde holde det, og JPEG holder for konkuransen sin del, men jeg kommer nok til å spørre vinnerene om de har noen bedre .tif, .png eller lignende filer liggende, som gjerne egner seg mer for trykk.

Tegning kan være om alt som har med outland å gjøre ja. Det trenger heller ikke være i manga stil. Alle i norge kan delta, men bildene blir hengt opp kun her på østbanehallen i utgangspunktet, og hvis man vil plukke opp gavekortet, samt bruke det, så må man bo nært nok til å kunne stikke innom en av våre butikker.

Aridima
5th February 2009, 19:38
Er veldig intriser!Hvor skal jeg sende de digitale bidragene?

Ukusoberu
6th February 2009, 19:07
Ja det burde jeg kanskje ha skrevet i første post...

uansett, de kan sendes til: oslo [at] outland.no

Elfhybrid
6th February 2009, 20:02
ok,men må man bo der i nærheten så.. Da er muligheten død for min del :P Men blir gøy å se :)

iichii
7th February 2009, 12:21
Går det ann å få gavekort og bruke det om man bor i Stavanger eller m man til Oslo?

Ukusoberu
7th February 2009, 14:00
Gavekortet kan hentes på hvilken som helst Outland. :)

Elfhybrid, du kan delta hvis du vil. Er bare litt kjipt hvis man ikke har mulighet til å plukke opp premien hvis man vinner.

Elfhybrid
7th February 2009, 15:23
Joda, derfor jeg lar være også. Oslo ser jeg først i juni en gang,om jeg har flaks ,)

HaRLe
7th February 2009, 20:39
Gavekortet kan vel brukes når som helst etter det er hentet? Eller er det en frist?

- Hvis det ikke er noen frist så kunne jeg lett ha hentet evt. gavekort for Elfhybrid hvis hun skulle være så heldig og vinne. Hvis det er lov da? :)

Ukusoberu
10th February 2009, 14:24
Gavekortene våre varer så lenge vi greier å lese trykket. Så det går helt fint. :) Må bare si i fra at det er noen andre som kommer å henter det.

Ukusoberu
13th February 2009, 14:24
Vil bare melde at vi fikk satt ut plakatene i dag, og de andre butikkene vil få sine til uka. Siden dette tok litt lengre tid enn planlagt så har vi utsatt fristen fra 9. til 16. mars. Skal få endret dette i første posten.

SnooDog
19th February 2009, 16:13
Så om jeg har forstått det riktig så kan jeg sende inn ett bidrag her og hvis jeg vinner så kan jeg dra å hente den på Outland i Drammen?

Airin-chan
19th February 2009, 18:35
hvor mange tegninger kan vi sende inn?

_AkaSasuke_
20th February 2009, 22:22
Hva mener man med "relatert med outland" ??
kan man ta figurer fra animer? må man legge til outland logo?
:) ???

wictoriabenno
21st February 2009, 00:10
Må det være fan art? eller må det bare være noe med fantasy og gjøre? det står liksom fan art helt øverst i "hoved" teksten men det står ikke noe spesifikk om fan art i selve teksten da O.o sååå?

Gilen
21st February 2009, 04:15
hm, Jeg har en idee til et bilde, men trenger tillatelse til å bruke outland logoen. Er det et problem?

TownyTuff
21st February 2009, 08:31
Hihi, endelig noe awesome tegnekonkurranse jeg kan være med på. Sitter på Østbanehallen og venter på at Outland skal åpne jeg :cip: Men jeg leverer tegningen for hånd, som det pleier å være for meg. Hihi. *titte mot Outland*

Ukusoberu
21st February 2009, 18:29
Premien kan hentes på hvilken som helst outland. :)

Hva man tegner er helt opp til en selv egentlig. Det trenger bare være innenfor en av sjangerene våre. Dvs. horror, fantasy, sci-fi og manga hovedsakelig. Siden manga kan være alt, så er det ganske frie tøyler der. Så det må være relatert til noe vi fører, men trenger ikke være ett bilde av butikken.

Å bruke outland logoen er ikke ett problem. Jeg tror ikke det er noe problem å bruke karakterer fra serier som eksisterer, men skal sjekke dette for sikkerhets skyld.

miyako-brownie
22nd February 2009, 11:33
høres gøy ut! :3 men er det mlig og levere på utland i oslo... og om man kan det... hvilken outland da? :3

SnooDog
23rd February 2009, 09:55
Hmm.. Bleach* I got a idea :33

Issa-san
26th February 2009, 18:39
Jeg skal begynne å doodle og tegne ned, nå! >:3
Tegnekonkurranser er gøy~~ 8D .. Håper den blir ferdig i tide.. o_O

Edit:
Kan man lage og sende så mange bilag man vil...? o.o
Ville være fint å vite... XD

(Si ifra så fort som mulig om det er lov til å bruke personer fra serier..!.. )

Ukusoberu
27th February 2009, 16:08
Nå har jeg forhørt meg litt og det er ikke noe problem å sende inn innslag som inneholder karakterer fra kjente tegneserier. Vi tillater også at folk leverer flere bilder, men kun 1 premie per deltager. Sender man inn 3 bilder kan man ikke vinne første, andre og tredje plass.

luzette-chan
1st March 2009, 14:48
Dette høres jo litt gøy ut, så hvorfor ikke. 8D
For en gang skyld så har jeg en tegning for hånden som jeg kan sende inn. Må bare bli ferdig med den først. XD'

Silverneelz
3rd March 2009, 18:30
yo! dette høres bra ut, håper jeg kan få skrapt sammen noe til konkurransen:lur:

har det noe å si om tegningen/e er i svart-hvitt/ tegnet med blyant eller penn?

_AkaSasuke_
5th March 2009, 00:02
hvor sender man tegningen? gikk inn på outland.no men
det stod ingenting om det Dx hva menes med [at] ? :S

Ukusoberu
6th March 2009, 14:11
[at] = @

Vi sliter med en del spam på mailen vår her, og vil helst ikke ha mer. Hvis man ikke skriver mail adressen sin på vanlig måte, så slipper man en del spam roboter som leter rundt på forumer etter flere email adresser.

Tegningen kan godt være svart-hvit for min del og tegneredskaper velger man og selv. :)

_AkaSasuke_
6th March 2009, 21:16
så da sender jeg til oslo[at]outland.no ? ^^,
*hvor ble det av IQen min?*

SnooDog
6th March 2009, 21:29
Yes, fristen er ikke ute.. Vært uten nett i 2 uker omtrent..

_AkaSasuke_
9th March 2009, 19:37
et siste spørsmål...når er det vinnerene blir vist frem? :cip:

Ukusoberu
12th March 2009, 15:30
du skriver @ ikke [at], beklager hvis det skaper litt misforståelse. Jeg annbefaler uansett alle å skrive mail adressen sin på slike utradisjonelle måter, på disse forumene, for å minske mengden spam til eposten sin. XD De spam robotene blir bedre og bedre da, så de kommer sikkert til å inkludere slike skrivemåter også i framtidig programmering. =/

Jeg har ikke satt noe dato på når vinnerene blir valgt, det kommer litt ann på hvor fort jeg får inn tegningene som er levert for hånd på de andre butikkene. Forhåpentligvis ikke lengre enn en uke.

RoseCheen
12th March 2009, 20:54
Hei

har tenk på melde meg på selv på denne tegnekonkurransen, :) selv om jeg har litt dårlig tid da..

men bare lurer hvis man vinner og man drar til en av butikkene for å få premien sin, må du ikke ha slags bevis for at du har vunnet? hvordan kan foreksempel de i butikken vite at du vant?

Ukusoberu
14th March 2009, 14:29
Hvis man tar med seg ID så er det ikke ett problem. De som jeg ikke har navn på allerede må jeg få navnet til hvis de vinner.

Vil og nevne at man kan levere på Mandag, siden flere har spurt i butikken.

RoseCheen
14th March 2009, 23:59
oh ok...

så da trenger jeg vel bare å skrive navnet mitt i e-posten jeg sender, sammen med tegning.

vel takk :)

isjenta
22nd March 2009, 21:27
Når blir vinneren trekt ut? :):p

SuperSmoothie
23rd March 2009, 16:08
Når blir vinneren trekt ut? :):p

Jeg lurer på det samme, men også, hvor blir vinneren annonsert?

Byakko-kun
24th March 2009, 16:59
Jeg har fått mail om plassering av tegningen min nå, så det er bestemt ihvertfall! Leter etter hvem som vant selv. (ergo, jeg vant ikke =p)

Ukusoberu
24th March 2009, 18:32
Vi har gått gjennom alle tegningene i dag og jeg kommer til å legge ut bildene til vinnerene samt de fra finalen her. Vi økte antall vinnere fra 3 til 5, hvor fjerde og femte plassen fikk 150kr hver og jeg kommer til å henge disse også opp i butikken. Jeg skrev at det ble noen par uker i første posten, men hvis det er greit for deltagerene så kan de henge på en mer permanent basis. :) De som ikke har blitt kontaktet via mail eller telefon allerede, har desverre ikke kommet på top 5.

Jeg var veldig fornøyd med antall deltagere og håper jeg får like mange neste gang. Vi i jurien hadde vanskelig med å velge hvem som skulle havne på top 5, som var både kult og kjipt samtidig. Jeg har egentlig lyst til å henge opp alle innslagene jeg fikk inn, og skal diskutere det med de andre ansatte. Dette gjelder ikke bildene som regnes som 18+. :P De som ikke vinner får bare ikke henge like lenge og ikke i like fint trykk. Vet ikke hva dere syns om det?

Hetakoso
24th March 2009, 19:07
Forventet egentlig ikke å vinne, men gleder meg til å se dem som gjorde det ^^ Det hadde jo vært ganske arti å kunne se sin egen tegning når man er på Outland da, så jeg har ikke noe i mot det :)

isjenta
24th March 2009, 22:33
Æsj. Nå ble jeg litt skuffa asså :P Jeg som jobbet så sinnsykt lenge med den tegningen! Da bør de andre tegningene være braaa :P:riight:

wictoriabenno
25th March 2009, 17:08
Vi har gått gjennom alle tegningene i dag og jeg kommer til å legge ut bildene til vinnerene samt de fra finalen her. Vi økte antall vinnere fra 3 til 5, hvor fjerde og femte plassen fikk 150kr hver og jeg kommer til å henge disse også opp i butikken. Jeg skrev at det ble noen par uker i første posten, men hvis det er greit for deltagerene så kan de henge på en mer permanent basis. :) De som ikke har blitt kontaktet via mail eller telefon allerede, har desverre ikke kommet på top 5.

Jeg var veldig fornøyd med antall deltagere og håper jeg får like mange neste gang. Vi i jurien hadde vanskelig med å velge hvem som skulle havne på top 5, som var både kult og kjipt samtidig. Jeg har egentlig lyst til å henge opp alle innslagene jeg fikk inn, og skal diskutere det med de andre ansatte. Dette gjelder ikke bildene som regnes som 18+. :P De som ikke vinner får bare ikke henge like lenge og ikke i like fint trykk. Vet ikke hva dere syns om det?

Syns det var en kjempe god ide jeg! Er spennende å se hva alle har tegna og ikke minst hvor mange som har tegna! Når kommer de opp på trykk egentlig?

Gilen
25th March 2009, 19:48
fikk mail om fjerdeplass i dag :) så vinnerne har blitt trukket. Kommer sikkert opp her om noen dager?

Ukusoberu
26th March 2009, 16:33
Kommer her nå, tenker jeg kan lage en egen tråd med de.

Jeg kommer til å henge opp bildene i butikken neste uke tenker jeg, vi sender vinnerene til trykk i morgen. :)