PDA

View Full Version : Spørsmål Når er Soracon?

Hidan
26th January 2009, 16:27
Jeg lurte på når Soracon er i år no.
Jeg skal kansje der men vet ikke når det er XD

Takan
26th January 2009, 16:44
Såvidt jeg vet er det ikke fastsatt noen dato enda, men det blir iløpet av sommeren?

NaruStine
26th January 2009, 17:06
eg trur det og , kanskje det skal vera på same tid som sist! :)

Shi
28th January 2009, 14:50
http://www.desu.no/soracon/ :)

Tharanee
28th January 2009, 15:25
eh den var fra i fjor

marilla
28th January 2009, 17:07
Datoen for Soracon i år er IKKE offentliggjort. Det kommer nok en stor og fin post fra p33r eller noen andre når den er satt. :-)

Akamaru
2nd February 2009, 00:41
Tenkte jeg skulle mase bittelitt, fordi det er fint å vite nå for noen, fordi vi har foreldre som gjerne vil bli med oss til Oslo, men vet ikke når de skal ta ut ferietiden sin. Noe som i noen tilfeller i allefall må bestemmes snart.

Bare så det er sagt ^^

Rockshoujo
11th February 2009, 00:25
Jeg er å veldig spent på når dette blir, siden den 25-28 er jeg i Gøteborg for å være på Metaltown festivalen for å se Dir En Grey, Mucc og Girugamesh. Så jeg håper det ikke kræsjer. Men hvis det gjør det som kommer ikke jeg.

CptCalico
21st February 2009, 10:01
Og.... hva ER Soracon? Dvs, hva er forskjellen på det og Desucon?

ragonzul
21st February 2009, 10:48
Er om sommeren og ikke fult så stort og kjent som Desucon, det oppsumerer det egentlig.

Tyblazitar
21st February 2009, 12:48
Der Desucon er tenkt på som en måte å spre interesse for japansk kultur, og litt mer for "folk flest", er Soracon et litt mindre arrangement som mer retter seg etter allerede eksisterende fans, med litt mer fokus på anime og manga, ettersom jeg har skjønt.

CptCalico
21st February 2009, 15:49
Hmmm, så her stiller man i anime/mangakostyme eller lar være?

Tyblazitar
21st February 2009, 18:04
Man stiller opp akkurat slik man vil, men jeg ser for meg at en eventuell konkurranse muligens vil utelukke de som ikke er tatt fra japanske ting. Generelt sett er det jo kjempehyggelig om folk stiller i kostyme, så det pleier aldri å være noen begrensning på det utover konkurransedeltakelse.

CptCalico
21st February 2009, 22:04
Akkurat konkurransen er det ikke så farlig med; jeg er mer opptatt av å passe inn sånn noenlunde ;D

caeur
21st February 2009, 22:36
Da finner du en karakter fra en vilkårlig manga eller anime og prøver å likne mest mulig. ^^

Men Soracon blir vel litt utpå sommeren en gang. Som sagt, blir det vel en stor post på forumet når dato er fastsatt, så i mellomtiden kan man sy kostymer og vente i spenning.

CptCalico
21st February 2009, 22:46
Jeg jobber med saken ;D Foreløpig er Batou fra den første Ghost In The Shell filmen en interessant kandidat...

9na
21st February 2009, 23:50
Hmmm, jeg tenker på en liten ting... Nå som den første Soracon har blitt gjennomført, og Desucon 3 var en suksess med flere tusen besøkende, er det ikke en mulighet for at det vil komme veldig mange på neste Soracon? Jeg mener å huske at jeg leste at det var meningen at Soracon skulle være et mindre treff og dere regnet med rundt 300 folk osv. Det gjaldt jo som sagt på akkurat den tiden og ikke nå. Men nå som flere og flere får øynene opp for Soracon og ser fram til dette, kanskje det også vil utvikle seg til en slags type "sommer-Desucon"? Bare ren spekulasjon egentlig :)

Takashi
23rd February 2009, 06:40
Godt poeng 9na.. Jeg har iallefall tenkt meg dit, og mitt første con var Desucon3. Er nok MANGE som tenker som meg vil jeg tro. Tipper de må regne med mer enn 300 folk på Soracon i år ja! x3

TownyTuff
23rd February 2009, 09:48
Å vite når Sora blir hadde utvilsomt vært veldig greit, siden man helst ikke vil at det skal kræsje med andre planer. n_n Så vi får vel egentlig bare håpe på at det dukker opp en neonlysende post med dato snart?

Danieru-kun
24th February 2009, 00:25
Med tanke på at Aicon er dagen før, så regner jeg med at vi blir ca 1000 :cip:
Og en dato hadde vært fint snart ja :3

airbaginky
24th February 2009, 14:58
jepp..kom opp med en dato folkens :3

jeg gleder meg kjempemye ;D

Bida-san
24th February 2009, 15:54
Hmmm, jeg tenker på en liten ting... Nå som den første Soracon har blitt gjennomført, og Desucon 3 var en suksess med flere tusen besøkende, er det ikke en mulighet for at det vil komme veldig mange på neste Soracon? Jeg mener å huske at jeg leste at det var meningen at Soracon skulle være et mindre treff og dere regnet med rundt 300 folk osv. Det gjaldt jo som sagt på akkurat den tiden og ikke nå. Men nå som flere og flere får øynene opp for Soracon og ser fram til dette, kanskje det også vil utvikle seg til en slags type "sommer-Desucon"? Bare ren spekulasjon egentlig :)

Godt poeng 9na.. Jeg har iallefall tenkt meg dit, og mitt første con var Desucon3. Er nok MANGE som tenker som meg vil jeg tro. Tipper de må regne med mer enn 300 folk på Soracon i år ja! x3
Det var 500 folk på Soracon i fjor. Sånn jeg ser det har Soracon helt annen fokus enn Desucon. Desucon er for alle, mens Soracon er for de som er mer "inne i miljøet".
Det skal også sies at det ikke reklameres for Soracon utenom forumet (90% sikker på dette=P)
Så enkelt og greit, Soracon er for japani folk som er innenfor miljøet. Såklart blir nok oppmøte større i år, men blir nok ikke Desucon størrelse. Men man får se... Blir jo bare arrangert for andre gang, så vet jo aldri. Vi vet alle hvordan Desucon har vokst på noen år^^

CptCalico
24th February 2009, 17:02
Jeg tror at når folk først er blitt interessert i cosplay, enten det gjelder å delta eller se på, så ønsker de å være med på mer enn EN con i året...selv om de ikke er så langt inne i miljøet ennå. Tror det kommer flere enn 500 ;D

MrsGosh
25th February 2009, 01:56
De gikk vel nettopp ut på desu.no og sa at det skulle være i starten av sommerferien tror jeg. (det samme er nevnt tidligere også) ^^

airbaginky
25th February 2009, 14:19
tidlig i sommerferien passer utrolig bra for meg :D jeg gleder meg som en liten unge alerede :D

CatgirlMe
25th February 2009, 21:11
Jeg krysser fingrene og håper på at "tidelig i sommerferien" ikke vil si etter 7 eller 8 juli. >3<

Mettiz
25th February 2009, 23:57
>_<aiai...da kan det hende at jeg er på reise og må gå glipp av soraconO_O typisk! håper det ikke kræsjer!! :beskjed:<_<

Misaki
2nd March 2009, 15:18
Gleder meg veldig, og håper jeg får sjansen til å bidra litt :)

AzZa
10th March 2009, 09:36
Er vel på tide med en dato snart? Vil ikke gå glipp av soracon, men kommer det ikke en dato snart er det nesten garantert at jeg sitter hjemme og jobber når soracon er D:

Anime-Demon
10th March 2009, 09:42
ja nærmer seg jo veldig nå så burde helst kommet ein dato snart så vi veit hvilken dag vi må sette av ^^

Ann Christin
10th March 2009, 10:34
Siden noen er avhengig av ferie tror jeg det er på tide snart ja. Er jo rundt disse tider at de fleste bedrifter setter opp evt sommerferie. Veldig kjedelig å måtte gå glipp av det fordi man ikke vet datoen. Og starten av sommerferien kan jo være så mangt..

Chiyo
10th March 2009, 12:57
Enig. Jeg kjenner tre stykker som er nødt til å bestille fly og togbilletter også, noe som blir dyrere jo lenger tid det tar. Og de har ikke akkurat verdens beste råd =/

ragonzul
10th March 2009, 15:28
For min egen del håper jeg Sora faller inn i en periode som jeg faktisk har Perm på, som er en uke per tredje uke =S. Små sjangser men håper og ber, selv om jeg ikke tror på gud (i relgiøs forstand)..

Kirby_Cola
11th March 2009, 11:54
Det var 500 folk på Soracon i fjor. Sånn jeg ser det har Soracon helt annen fokus enn Desucon. Desucon er for alle, mens Soracon er for de som er mer "inne i miljøet".
Det skal også sies at det ikke reklameres for Soracon utenom forumet (90% sikker på dette=P)
Så enkelt og greit, Soracon er for japani folk som er innenfor miljøet. Såklart blir nok oppmøte større i år, men blir nok ikke Desucon størrelse. Men man får se... Blir jo bare arrangert for andre gang, så vet jo aldri. Vi vet alle hvordan Desucon har vokst på noen år^^

Må oxo tenke på at dette er i sommerferien. Sikkert mange som er borte da (Som jeg var i fjor :cry: )

Anime-Demon
16th March 2009, 21:37
begynner å bli skikkeleg nervøs her >_< familien planlegger ferietur i slutten av juni i 2veker som eg VIRKELEG vil være med på, men så er det jo den irriterende delen at eg ikkje veit når soraconen og aiconen skal være fordi det ikkje er blitt gitt ein dato ennå -_-
Er det ikkje noen her som veit datoen eller veit om noen som er planleggere for dette som det går an å spør om ein dato?

CatgirlMe
16th March 2009, 23:29
Foreldrene mine har allerede bestilt sommerferie, så jeg håper VIRKELIG at det ikke krasjer med ai/sora. :toda:

Hvis det gjør det, så blir jeg sur. (kunne ikke i fjor heller pga. sommerferie da også)

ragonzul
17th March 2009, 11:40
Det er mulig å overtale foreldrene sine å ta sommerferie på sensommeren, bilettene er billigere samt opphold. Du slipper også "rushet".

Ann Christin
17th March 2009, 16:28
De fleste stedene skal helst ha oversikt over ferien innen slutten av mars. Og det er jo kanskje ikke alle som skal reise til andre land og dermed er avhengig av biletter o.l. Dessuten er det jo mye tilbud akkurat nå hos f.eks sas (?). Derfor greit å vite snart.

Jeg har også planlagt ferie til sommeren og hvis jeg får jobb innen den tid regner jeg med at jeg må vite når jeg skal på ferie, og ferie går nok foran soracon så vidt jeg ikke vet datoen.

Anime-Demon
17th March 2009, 17:59
vi som planlegger tur til utlandet må jo helst begynne å bestille biletter nå, og fikk vite i går at dei skal bestille biletter til rundt den 20 juni og det skal være ein tur på 2 uker. Vil så gjerne få med meg begge deler så det hadde våre skikkeleg dumt om soraconen endte opp i den perioden....
Vanskeleg for familien også å vite om dei kan bestille bilett til meg siden dei ikkje veit om eg kan være med eller ikkje sigh....

CptCalico
17th March 2009, 20:34
Prioriter familieturen. Det kommer alltid flere coner, og jeg vedder på at det er en drøss usikkerhetsmomenter rundt Soracon-arrangementet når de ikke har klart å spikre tid eller sted ennå. De store utleiestedene er antakelig fullbooka for lengst så det kan fort bli sånn at Soracon spikres først når noe annet har blitt kansellert... mao kan det bli flere måneder til vi får en dato.

Anime-Demon
17th March 2009, 21:04
litt hardt å prioritere familieturen først når ein har lovet ein vennine i 1år nå at me skal gå på aicon....

CptCalico
17th March 2009, 21:09
Your call, og jeg håper dere fremdeles er venner innen aicon inntreffer...venner kommer, venner går, fiendene blir bare flere :(

Anime-Demon
17th March 2009, 22:51
hehe trur ikkje akkurat at vennskapet hadde våre over om eg heller ville ha reist på ferie enn på aicon. skuffa hadde a nok blitt. Kjent a i over 10år, ikkje hatt ein einaste krangel så det hadde godt fint.

DesuNeko
23rd March 2009, 22:06
Jeg krysser bare fingrene for at det ikke kommer til å krasje med familieferien vår. Jeg vil helt klart proritere Soracon, men trooor ikke moren min er helt enig i det -.-; Dessuten er billeterog så vidre og så vidre bestillt, så jeg håper virkelig det kommer en dato snart siden jeg entel vil cosplaye eller være crew visst det ikke krasjer.

CptCalico
24th March 2009, 20:30
Oooog akkurat der ble to uker av sommeren min spist opp gitt. Jeg kan i beste fall flytte på de to ukene en uke så jeg og Townytuff kanskje kan komme, men bare i en kort stund fremover. Og den saken har mye høyere pri enn noe som helst av cosplay. The clock is ticking, guys.

Danieru-kun
30th March 2009, 00:31
Sommeren nærmer seg med storm.. Kom igjen folkens! Vi trenger en dato!.

p33r
30th March 2009, 00:35
For de som ikke leser Japani: datoen lanseres lørdag neste uke på Steen og Strøm Magasin etter cosplay-konkurranse.. vent.. sa jeg det høyt?.. jaok

Uansett, thats the day :3

Danieru-kun
31st March 2009, 00:53
I see.. :D
Regner med at dere legger den ut her også, slik at vi som bor i andre deler av Norge enn Oslo får vite det også ^^

Iji
31st March 2009, 01:19
Lol, enda en grunn til å stille på S&S på lørdag :3 Men håper som alle andre at det blir rimelig tidlig i sommeren, helst før juli:D Prøvde å prioritere Soracon før familieferie i fjor, det funka dårlig... xP

AkiChan
1st April 2009, 21:27
Jeg flytter i juli :v
Så håper det er før det X3

*venter på at noen skal poste datoen* :D

CatgirlMe
1st April 2009, 21:51
Gleder meg til lørdag+ søndag! Skal på animetreff OG får vite dato på Ai/Sora!
I just hope it's worth the wait... >:

ghostlily
4th April 2009, 23:57
er det noen som har funnet ut datoen enda? *utålmodig*

Vishi
5th April 2009, 00:03
Ja, 20-21 Juni (aicon og sora)

ghostlily
5th April 2009, 00:08

eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep! er det sant??? :8D: :8D:
det er kanskje den mest perfekte datoen noen sinne! *tørker tårer*

Vishi
5th April 2009, 00:10
Ja, første uka i sommerferien.
De valgte den da, for da er det mest sannsynelig at de fleste er hjemme :)

ghostlily
5th April 2009, 00:14
ååh, jeg er så glad! :' D

Ameshini
5th April 2009, 02:00
Nuuuu, er dagen etter jeg drar til Florida :'( jaja, man jo seff ikke tilpasse tiden til alle!

Norwegiankitty
5th April 2009, 18:36
Damn! Da vet jeg om flere som ikke kan.
Kunne vært juli istedenfor....rett etter skolen er det jo mange som skal på ferie

menmen...sånn går nu dagan >.>
kommer meg dit sikkert på en eller annen måte

-Arinachi
5th April 2009, 18:41
Argh, jeg som hadde sittet og krysset fingrene for at det skulle bli arrangert rundt august-tider... Rats. Jaja, man kan ikke alltid få det som man vil ^^;;
Det blir nok gøy uansett. Om det bare blir før 30. juni. Har så smått begynt å planlegge kostyme osv~

Byakko-kun
5th April 2009, 18:41
er det fanartstander osv på soracon?

Reila
5th April 2009, 19:13
Om det bare blir før 30. juni.

Les et par tidligere poster, så får du med deg ting ;3

Khang
5th April 2009, 19:45
er det fanartstander osv på soracon?

har hørt at det blir fanartstands på både soracon og aicon :)

MaLink
5th April 2009, 22:07
jess! dette er perfekt!!

ragonzul
6th April 2009, 09:30
Er ganske sikker på at datoen går opp med turnusen min i militæret, yay! =D For øyeblikket er jeg glad, håper bare ikke noe uforventet kommer opp... Militæret, you never know =S

CatgirlMe
6th April 2009, 12:26
Yess, det blir før Italiaturen min! :nya: Nå må jeg bare høre med foreldre, men jeg er ganske sikker på at jeg kan komme!
Jeg gleder meg masse!

p33r
6th April 2009, 12:49
For de som er litt web 2.0 folk: http://twitter.com/soracon
For de som er litt blog-folk: http://www.desu.no/2009/04/06/soraconaicon-na-med-mer-dato/
For de som er litt Japani-folk: http://forum.japani.no/showthread.php?goto=newpost&t=17376

It's all there!

-Arinachi
9th April 2009, 03:13
Les et par tidligere poster, så får du med deg ting ;3

Samme dato, mye å gjøre, ingen refreshing av siden som fortsatt lå på pc-en når jeg kom hjem fra jobb, og jeg poster likevel. Ikke tro jeg ikke leser poster, jeg leser nemlig ALLE poster før jeg poster selv :sortelink:

RawrSakiCupcake
9th April 2009, 23:35
Værst tenkelige dato!:gonk: Det tar to dager å kjøre, og skola er ferdig fredag klokka 14:15.:cry:

ghostlily
9th April 2009, 23:40
Værst tenkelige dato!:gonk: Det tar to dager å kjøre, og skola er ferdig fredag klokka 14:15.:cry:
m-m-men du kan vel? :gråte:

Reila
9th April 2009, 23:55
To dager? Hva i all verden er det for en lusekjøring? : P
Et raskt søk på kartet viser at du bor sånn ca rundt Bodø?
Drar du rett etter skolen er du framme i løpet av natta : P (Jeg og pappa kjørte oppover i fjor sommer og brukte ca 12-13 timer)
Skaff to sjåfører som kan bytte på kjøringa så er saken biff.

Eller så er det jo fine ting som fly eller tog.. :3

Sango
10th April 2009, 00:58
Tog er jo ikke så dyrt heller...
det tar vel rundt 15 timer... + et koselig stopp i Trondheim XD

RawrSakiCupcake
10th April 2009, 12:15
m-m-men du kan vel? :gråte:

Så klart! Sorry, glemte helt at det hørtes ut som at jeg ikke kunne komme! Men jeg må fly, og da kan parykk og keyblade bli skadet.:gråte: Så jeg kan komme, men jeg må bruke kvelden før på reparasjoner.

Sango
10th April 2009, 20:43
du bare pakker keybladet veldig godt ned i en bag/koffert i midten uten harde ting rundt og har på parykken 8D

RawrSakiCupcake
11th April 2009, 02:30
du bare pakker keybladet veldig godt ned i en bag/koffert i midten uten harde ting rundt og har på parykken 8D

Takk, det var den samme løningen som jeg og ghostlily kom på!: D

Sango
11th April 2009, 03:15
Vi måtte putte søstra mi sin pc i en koffert så den ikke skulle bli ødelagt, så tenkte at det også kunne funke med et keyblade. og bare hyggelig ^^

miyako-brownie
12th April 2009, 01:40
det fins jo også sånn spesial levering på en måte på fly. om det er ting man skal vere litt mer forsiktig med.... :3

Byakko-kun
13th April 2009, 23:14
Får vel ta meg en tur med fanarten min igjen da =P Whee da må jeg tegne et par nye før den tid. Siden jeg slutter på skolen i midten av Mai skal nå det gå greit <D

KiraTakuto
14th April 2009, 16:29
Wa! Hvordan skal jeg få cosplayet mitt ferdig til da? Buhu... Det blir vel ikke cosplay da... : (

Noen som vet hvor man får tak i hvit parykk? ^^

miyako-brownie
14th April 2009, 17:36
jeg vet om mange steder og få tak i det... men det spørs litt med lengde også... :cip:

Aeki
14th April 2009, 23:22
Wa! Hvordan skal jeg få cosplayet mitt ferdig til da? Buhu... Det blir vel ikke cosplay da... : (

Noen som vet hvor man får tak i hvit parykk? ^^

E-bay<3

RyycuYou
17th April 2009, 14:12
^^ gleder meg ^^
eneste som iriterer meg er at etter den helgen må jeg ha 2 skoledager til.....
slutter tirdag 23 .. :P

njaja, COMES ANYWAYS xD

Yuri
18th April 2009, 00:44
Synes det er en ganske tåpelig dato å sette for Soracon, med tanke på at omtrent alle skoler slutter rundt den datoren. Det blir utrolig stress for oss som ikke bor i nærigheten av Oslo. Hadde håpet det sto 21.juLi, men >,<

Takan
24th April 2009, 16:00
Blir veldig stress for meg og, ettersom at jeg har en eksamen 19. Juni (siste skoledag) og skal flytte hjem igjen til Oslo området den helga :3

Svenningen
24th April 2009, 17:02
gå på skolen til 23. jeg.. -.- sucks.. mandag kveld (22) får vi vitnemålet da..

Takashi
27th April 2009, 20:17
Jeg slutter også 23.juni.. Trodde jeg slutta 19., men det var FEIL...

Iji
27th April 2009, 20:30
Hihi, føler meg ganske heldig nå ;P Vi har siste eksamen den 16., og slutter på skolen den 19. Var egentlig en dato som passa meg fint:D

miyako-brownie
27th April 2009, 20:48
jeg slutter også den 23... -____-
fant det et for litt siden... var egentli ikke så kjempe glad... men det får holde

Svenningen
27th April 2009, 21:49
heldigvis er mandagen (22.juni) ikke noe viktig før vi før vitnemålet på kvelden, læreren min sa vi kansje får fri di dagene da :P

Amaye
28th April 2009, 15:04
Jeg håper jeg slutter den 19. men er ikke så sikker nå, siden dere alle sier dere slutter enten 22/23...Det kan hende det gjelder meg og:S