PDA

View Full Version : Forumoppdateringer Oppdatering på Sosiale grupper!

Sensei
20th January 2009, 21:53
Det har i forbindelse med vBulletin 3.8 blitt gjort en oppdatering på de sosiale gruppene. En ganske stor en også! Nå kan man sortere gruppene etter type, noe vi har såvidt begynt på, men vi mangler fortsatt å gjøre det helt ferdig. Dette kommer i løpet av en ukes tid og så fort vi får diskutert oss ferdig med hva vi skal gjøre med alle de merkelige gruppene dere har laget. :)

Noe av det som er nytt er at man nå kan lage tråder i sosiale grupper, så det betyr at hver Sosiale Gruppe er sitt eget lille forum. Jeg anbefaler dere å bruke dem.

I forbindelse med det, vil veldig mange av treff-gruppene slettes etter hvert, grunnet at disse skal erstattes med tråder i gruppene for ditt fylke! (Jeg anbefaler dere å flytte diskusjonene deres over i tråder i ditt fylke så fort som mulig, så slipper dere at vi sletter gruppen midt i en diskusjon senere!)

kittypetro
20th January 2009, 22:37
Jeg er veldig forvirret av de nye social gruppene, det er vanskelig å finne fram til gruppene sine uten å gå igjennom hjemmesiden... *sukk* jaja vi blir vell vandt til det vell

Sensei
20th January 2009, 23:00
Enten så bruker du Search, linkene i profilen din, eller de som ligger på hovedsiden til grupper. Det er ikke værre enn det. Er ikke på noen måte noe vanskeligere å finne dine egne grupper enn det var før... så jeg ser ikke helt hva som var bedre før, når ingen av listene over gruppene du er i er flyttet. (Du kan til og med bruke G-en i DW-bar øverst for å finne gruppene!)

EDIT: Kan nevne at det eneste som er flyttet er linken som før lå i "Quick Links" nå ligger under "Community" på samme linje. :)

phyconinja
20th January 2009, 23:27
EDIT: Kan nevne at det eneste som er flyttet er linken som før lå i "Quick Links" nå ligger under "Community" på samme linje. :)

Og linken som lå direkte på linja er fjernet. Why? :(

Heika-sama
20th January 2009, 23:31
Og linken som lå direkte på linja er fjernet. Why? :(

Fordi den ligger i en dropdown-meny isteden? Er vel ikke vits i å ha den der to ganger? ;O Kan forsåvidt trykke på "G" oppe i dw-baren også.

phyconinja
20th January 2009, 23:40
Fordi den ligger i en dropdown-meny isteden? Er vel ikke vits i å ha den der to ganger? ;O Kan forsåvidt trykke på "G" oppe i dw-baren også.

Og da er det den dere fjerner? Den som jeg faktisk bruker ofte.

Og det er ikke lett å trykke på "G" når det 25% av gangene står:

Du er ikke logget inn, prøv å logge inn/ut av forumet en gang.

Heika-sama
20th January 2009, 23:42
Og da er det den dere fjerner? Den som jeg faktisk bruker ofte.
Den er ikke fjernet. Bare klikke på community, så dukker den opp. ;P

phyconinja
20th January 2009, 23:44
Den er ikke fjernet. Bare klikke på community, så dukker den opp. ;P

Jammen det dobler tiden det tar å gå dit. Og når man bruker den 20-30 ganger når man surfer gjennom gruppene så blir det en del etter hvert :P

Sensei
20th January 2009, 23:45
Jammen det dobler tiden det tar å gå dit. Og når man bruker den 20-30 ganger når man surfer gjennom gruppene så blir det en del etter hvert :PJeg erklerer deg herved til Japanis teiteste medlem. :P

Myrddon
20th January 2009, 23:46
Originally posted by Sensei
Jeg erklerer deg herved til Japanis teiteste medlem.
Trodde det var min jobb det? :(

Synes de nye sosiale gruppene er uvante, men fine. Kommer til å ta mer tid å "surfe" gjennom de nå som de er mer enn bare tekst.
En ting jeg savner er en letter måte å komme til siste post i tråder bortsett fra den lille pilen.

Sensei
20th January 2009, 23:47
Hvilke piler det det du tenker på? Det ligger en hake forran trådtittelen i en post (helt til venstre) som du kan trykke på for å komme til siste uleste post i tråden. :)

viddy
20th January 2009, 23:48
Jeg elsker alt det nye! It's so nice and dandy!
Also: phyconinja, 1 ekstra klikk? plz. Man kan ikke ha ALT helt foran :)

Ixiaz
20th January 2009, 23:52
Nå som sosiale grupper er blitt forum-aktig, går det ann å sette nye poster på første side istedenfor den siste som i vanlige tråder? er det en knapp for det eller må jeg bli vant med å trykke på view last post helt nederst på siden?

phyconinja
20th January 2009, 23:52
Also: phyconinja, 1 ekstra klikk? plz. Man kan ikke ha ALT helt foran :)

Det er ikke 1 ekstra trykk, men 20-30. Bruker den somregel for å komme meg enkelt fra gruppene og ut til gruppemenyen, for å lese i neste gruppe.

p33r
20th January 2009, 23:54
Da kan jeg anbefale bruk av breadcrumbs (de er helt øverst til venstre under logoen)

f.eks
"Japani > Social Groups > Vi som er/liker *-grupper
Vi som er lei gaza, Israel og hele midtøsten."

Trykk på Social Groups der for å gå tilbake.

Sensei
20th January 2009, 23:56
Ser at kjære Phyco har mye å lære om snarveier som (egentlig) ikke er så vanskelige å finne. Hehe. ;)

phyconinja
21st January 2009, 00:02
Da kan jeg anbefale bruk av breadcrumbs (de er helt øverst til venstre under logoen)

f.eks
"Japani > Social Groups > Vi som er/liker *-grupper
Vi som er lei gaza, Israel og hele midtøsten."

Trykk på Social Groups der for å gå tilbake.

Å den ja, kan vi få den tilbake på bånn? :D
Den er så upraktisk så langt oppe.

Den gamle Social groups linken var enklere å treffe.

Exona
21st January 2009, 00:05
Det eneste jeg egentlig savner litt fra det "gamle" social group systemet er at nye poster kommer sist på siste side nå, og først på side 1 som det pleide. Ellers er det "very nise!" som man sier på godt norsk.