PDA

View Full Version : Nintendo Leter etter en spilltittel

Blackfred
14th January 2009, 10:14
Heisann.

Det begynner å bli en god del år siden den gode gamle Nintendo 64 kom på markedet, til stor glede for alle de små i nabolaget på den tiden. Selv var jeg midt i den perfekte målgruppen på den tiden, og lurte meg ned i kjelleren der broren min hadde rom for å snikspille når han var ute på by'n.

Spesielt ett spill var jeg meget glad i. Det jeg nå lurer på er tittelen på dette spillet. I flere år har jeg prøvd å komme på navnet, men minnet ligger som en liten hamster helt bakerst i hjerneroten og gnager meg til galskap.

Det er ikke mye jeg husker, men jeg har klart å grave ut noen stikkord:
- Typisk platform / adventure spill
- Handlingen var sansynligvis satt i Japan etter hva jeg kan huske. Mener å huske at man måtte klatre opp Mt. Fiji og hente en pipe som man brukte som våpen
- Etter hvert kunne du skaffe deg en robothjelper, men du måtte finne batteriene hans først. Ett av disse batteriene var skjult i toppen av et tre.
- Etter å ha reddet en gutt mot slutten av spillet kunne man 'fast travel' til steder man allerede hadde besøkt. Gutten var nemlig i stand til å gjøre seg om til en drage.
- I den siste bossfighten måtte man sloss med gigantiske roboter. Den du styrte hadde usansynlig lange armer.

Dette var alt jeg husket. Håpet at jeg kunne fått hjelp med å finne ut av dette.

Takker!

Elfhybrid
14th January 2009, 10:15
Dette er Mystical ninja starring Goemon! Et sinnsykt gøy spill jeg har runda x antall ganger :D

Blackfred
14th January 2009, 10:22
Takker!

Elfhybrid
14th January 2009, 10:23
bare hyggelig :) første gang jeg har kunnet hjelpe med noe sånt XD

Blackfred
28th January 2009, 13:31
Letingen av spilltitler fortsetter!

Denne gangen leter jeg etter tittelen på et gammelt DOS spill. Desverre husker jeg enda mindre fra denne enn fra Mystical Ninja. Har notert noen få punkter:
- Dette spillet var mest rettet mot barn. Grafikken var tegneserie-aktig.
- Hovedpersonen var en slags superhelt. Han var en overlegen slask, iført en slags drakt. i tillegg hadde han en del gadgets. PDAen hans ble brukt mye, og det følgte også med en papp-PDA i spillesken i tro størrelse.
- Dette var en slags blanding av pek-og-klikk og action, i hvertfall på noen punkter. Hovedpersonen ble i hovedsak sett fra siden.
- En lyd ble spilt av når hovedpersonen går inn eller ut av et område.
- To aliener var hovedskurkene i spillet. Min oppgave var å stoppe disse.
- Hovedpersonen hadde også en hjelper, en vitenskapsjente. Hun blir etterhvert truffet av en krympestråle, og jeg må bruke PDAen til å zoome inn på ting for å finne henne. Hun hadde hvit frakk og briller etter hva jeg kan huske.

Det er desverre alt jeg kommer på!