PDA

View Full Version : PC Mahjong-kabal!

Amaye
10th January 2009, 01:44
Okey, som tråden selv sier så hanlder denne tråden om Mahong...
Egentlig fordi jeg vil si atr hvis man tar på tips hele runden, så vil du ikke vinne..
Det går ikke, JEG HAR PRØVD!!
Det er dritt, jeg har ikke spilt SÅ veldig mye mahong, men jeg har aldri vunnet(så vidt jeg kan huske)...
Det er dritt, for selvom jeg lar *pc'en*(det vil si, du trykker på tips helt til det ikke lenger går)spille så vant jeg ikke! GAAHH!!! Hva feiler det Mahong installasjonen??

Men men, hvor mange er det som har vunnet i mahong? eller hvor mange spiller det blir det vel..."/

Tyblazitar
10th January 2009, 02:01
Jeg går ut fra at du vet at det du spiller ikke faktisk er mahjong, men et annet spill som kun bruker de samme brikkene? Mahjong er HELT annerledes, og et svært interessant spill.

Akamaru
10th January 2009, 05:45
Mahjong er kjempe kult! Har alltid likt spill av denne typen ^^
Du må spille en veldig merkelig versjon at spillet i såfall. :P

Adamant
10th January 2009, 07:51
Jeg antar han spiller Shanghai, som irriterende ofte blir kalt "Mahjong" på engelsk.

Heika-sama
10th January 2009, 10:34
Er det mahjong som ligger blant spillene i Windows Vista du tenker på? Mahjong Titans? Der du skal matche samme to og to brikker? For det er nok ikke sånn mahjong egentlig spilles, det bare brukes mahjong-aktige brikker.

Om det er det du mener, så ja, jeg har spilt det og klart å vinne. ;P Det er ganske greit tidsfordriv om man ikke har noe bedre å finne på.

JL02
10th January 2009, 13:14
Jeg tror ikke det er mahjong. Har spilt spille det du mener og den ekte mahjong.
Forsjellen er at jeg ikke kjønner mahjong men jeg kjønner den mahjong titans. hehehe XD
Jeg har sett folk spille det og de sier, det er liksom kort eller noe sånd.
De prøvde å forklare det til meg men kjønte ikke noe av det( ikke det at jeg ikke er god å kjønne ting det var de som ikke forklarte det bra nok :P kk da kansje det motsatte men men)
kommer aldri til å kjønne spille uansett.

Men hvordan går det an at du ikke vinner a'? Vis det er mahjong titans du mener?
Jeg vinner jo hele tiden.......O.O

Amaye
11th January 2009, 00:03
Ahaa, så jeg spiller EGENTLIG ikke Mahong da... Men neii, Jeg blir skikkelig ARRG over at jeg enda ikke klarer å vinne... Det kan da ikke være nok like brikker(Sarkastisk)...

paranoidparrot
10th May 2009, 11:36
Noen som vet et sted bortsett fra internett hvor man kan få kjøpt mahjong brettspill?

Tyblazitar
10th May 2009, 23:05
Noen som vet et sted bortsett fra internett hvor man kan få kjøpt mahjong brettspill?
Spør i en lokal bohandel eller annen spillforretning, så kan de muligens bestille. Jeg vet at bokhandelen jeg jobber i fikk inn et par sett rundt jul (for jeg kjøpte mitt der :p), og det er forholdsvis greit. Nå skal det dog nevnes at vi har en del spesielle leverandører på den fronten, da sjefen er svært spillinteressert, men det bør ikke være verre enn at Outland kan få tak i et. Det jeg kjøpte kostet 499 kroner, og inkluderte ikke poengpinner, som gjerne er greit å ha, og nesten helt nødvendig om man spiller etter japanske regler.