PDA

View Full Version : Desucon 4

.:`*Hidan´*:.
26th December 2008, 21:17
Det har alt begynt å bli litt oppstyr med desucon 4, og det forstår jeg. Og jeg synes vi trenger en ordentlig tråd å diskutere neste årets desucon på.

Så har jeg noen spørsmål:

Er det mange som er fra Tromsø her som skal til Desucon? Jeg lurer bare, siden jeg har aldri vært på desucon, men skal og har seriøst aldri vært utenfor tromsø alene, så jeg trenger noen som informasjonskilde.

Så lurer jeg på hvor mye penger dere som måtte reise med fly til Oslo og kjøpe hotell og det brukt.

Og til slutt lurer jeg på om det er noen flere enn meg som skal være noen fra Bleach. Jeg skal være Ulquiorra, og vil helst holde meg nært andre Bleach folk, spessielt andre som skal være noen av Espadaene. Leter spessielt etter en Grimmjaw.

kittypetro
26th December 2008, 22:22
skal komme som Soi Fon, kommer fra Møre mest sannsynligvis, med mindre jeg ikke har fått plass på høskolen jeg skal søke til

26th December 2008, 22:34
Soi Fon, kult. Har ikke sett noen cosplaye henne ordentlig, så jeg gleder meg til å se hvordan du har gjort kostymet.;)

kittypetro
27th December 2008, 00:05
tja er vell mest muttern, hu skal hjelpe meg med å sy bukse nå i ferien, så skal jeg lage en Suzumebachi i pappmasje

27th December 2008, 01:12
Hehe. Ja, jeg må få pappa til å hjelpe meg med sverdet... selv om jeg tror jeg kommer til å ende opp med å lage det alene. Klærne klarer jeg nokk selv... men masken er jeg spent på, vurderer å få noen andre til å lage den for meg, eller bestille den eller noe.

kittypetro
27th December 2008, 01:55
pappmasje er greit å bruke, kompisen min som cossa en menos grande på desu som var lagde fjeset i pappmasje

27th December 2008, 02:13
Nice. Takk for ideen.

chibi-kun
28th December 2008, 14:17
jeg skal være ulquiorra:( men jer er ikke fra tromsø:P

28th December 2008, 15:13
Hehe, da kan du sikkert hjelpe meg med å ta bli kvitt de 2-3 Ichigoene som har som oppdrag å slå alle Espadaene de finner, de har Ulquiorra, meg, øverst. Men de aner ikke hvordan jeg ser ut, så de kan lett tro meg er deg XD Men vet du om nån andre som skal kle seg ut som Espada?

chibi-kun
30th December 2008, 03:43
emm jeg vet om en som skal være luppi. men er det seriøst at de skal slå ned espadaene:O?
men uansett så slapper jeg av, for vi arrancar har CEROOOOO!!!!, og kittypetro der hadde jeg litt flaks siden du skreiv at du skulle banke en urahara, jeg var urahara på forrige desuO_O

Amaye
5th January 2009, 16:07
Skal cosplaye enten Ciel(i kjole) fra Kuroshitsuji eller Kon fra bleach...
Da ender jeg nok opp med å bli glompet/klemt av jenter...

7th January 2009, 00:11
Jeg sitter i en liten knipe med Ulquiorra kostymet, men jeg skal klare å fikse det. Ellers kan det være jeg ender opp som Szyel eller Ichimaru, begge dem to har jeg utrolig lyst til å cosplaye. Men jeg vil ikke farge håret rosa, og jeg får ikke til å farge håret mitt grått/hvit.
Men noen som har noen tips om hvordan man får til til å tvinge foreldrene sine til å bestille ting for seg, jeg får ikke bestilt ting fra nett siden jeg ikke er 18.

mayron
7th January 2009, 15:06
skal enten komme som rukia, eller sena fra bleach, eller så kommer jeg som min egen designede person i fra en av fortellingene mine:nya:

Penamesolen
13th January 2009, 23:50
Er det mange som er fra Tromsø her som skal til Desucon? Jeg lurer bare, siden jeg har aldri vært på desucon, men skal og har seriøst aldri vært utenfor tromsø alene, så jeg trenger noen som informasjonskilde.

Så lurer jeg på hvor mye penger dere som måtte reise med fly til Oslo og kjøpe hotell og det brukt.
Vel, jeg og en venninne av meg var på Desucon i 2008, og vi bor begge i Tromsø (overrasket å møte flere fans, egentlig O.O"). Det kostet vel omtrent 2000kr (+/-), men vi overnattet ikke på et hotell; bestemoren min bor i Oslo, så vi fikk lov til å bo hos henne den helgen. Noe som kan (men trenger nødvendigvis ikke å være) godt å huske er at jo tidliggere du bestiller billettene, jo billigere er de. Da vi skjekket bilettene i august, kostet de vel 500(+?) hver, men da vi så etter igjen i oktober, var prisen steget til 700kr+.

Vi skal dit igjen i år, og da håper vi å få med oss noen venner som gikk glipp av fjorårets. Kanskje kan vi ta kontakt igjen når Desucon 4 nærmer seg, så kan du ta følge med oss på flyplassen :D

Ellers, nei, jeg skal ikke være en fra Bleach. Men det var veldig mange der i 2008, så jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for mye.

Amaye
15th January 2009, 16:43
Gaah, søstra mi kommer vel på desucon forkledd som en SVÆÆR pikachu. hun har nemlig sett et maskot bilde av et eller annet slag, den er jo kjempesøt, men det minner meg om Kon drakta mi.. Hvordan i heite uleste skal jeg klare å lage den? hvis ikke ender jeg opp som en espada i stedet(har ikke noe imot dem, men vil VIRKELIG være Kon!!)

15th January 2009, 18:36
Hvordan espada hadde du tenkt til å være om du skulle være en epsada? Denne Ulquiorraen trenger noen av sitt eget slag å henge sammen med på desucon.

Amaye
16th January 2009, 17:17
Jeg VIL være Kon!!! Ellers dukker jeg nok opp som Grimmjow, så jeg kan hjelpe deg med å banke Ichigo'ene!!

16th January 2009, 20:59
Grimmjow?! Perfekt, jeg har mast på alle jeg kjenner om noen kan cosplaye Grimmjow. Men selvsakt, det er du som bestemmer^^ Men det hadde vært utrolig gøy om du hadde cosplayet Grimmjow, jeg er veldig fristet til å si at jeg elsker deg akkurat nå XD
Det ser ut til at det dukker opp mye interesant på desucon nå^^

Amaye
18th January 2009, 19:33
Kon-drakten m in ser ut til å være UTROLIG vanskelig å lage sånn ordentlig perfekt, og egentlig.. Grimmjow er mann, jeg er jente.. Han har magemuskler, jeg har pupper... Jeg kan ikke gå i det han går i, og hvis så må jeg dekke meg til der og da vil jeg nok ikke se ut som han...++han har KORT blått hår, jeg har LANGT rødt hår... det blir litt dumt<_<

18th January 2009, 20:00
Pokker... Jeg får lete videre etter en Grimmjow da.
Nei, jeg har ikke vært Edward Elric på forige deusucon, dette blir mitt første Con ever. Eller vi hadde anime treff i tromsø, og da var jeg Edward.

Kenji
18th January 2009, 21:56
Ja, jeg har veldig lyst til at noen skal være Grimmjow. Driver å prøve å overtale noen jeg kjenner, men de nekter. *sukk* Hadde jeg vært gutt hadde jeg cosplayet Grimmjow... Men jeg er desverre ikke gutt, noe som av og til irriterer meg.

Om jeg får trent av meg de par ekstra kiloene som jeg prøver på nå, så skal du ikke se bort i fra at jeg går som grimmjow, han er så ekstremt kul...
team up?

18th January 2009, 22:06
JA! Det hadde vært flott^^ Nå ble jeg utrolig glad, av en eller annen grunn.
Jeg har mast på alle jeg kjenner lenge nå om at noen kan være Grimmjow. Og enderlig er det noen som skal cosplaye han.

Kenji
18th January 2009, 22:10
hihi, men han er jo bare sjef. skal trene og spise litt ekstra sunt for din skyld da^^
og om ikke går jeg bare med espada-frakken lukket:P
men dette går bra^^ har aldri vært med på en "cosplay team" før...så jeg ble også glad^^

18th January 2009, 22:14
Jeg har heller aldri vært på et cosplay team før, så dette kan bli veldig gøy. Jeg har jo en haug med venner som skal til desucon, men det er noen som er fra Naruto, Fire Emblem, Soul Eater osv. Så jeg er den eneste fra Bleach, og det er ikke så veldig gøy å gå alene, har jeg erfart.

kittypetro
18th January 2009, 22:56
Jeg skal cosse Soi Fon på Desu, dette kommer til å bli så kult

Kenji
18th January 2009, 23:00
åååå soi fon er så utrolig stilig:D

gleder meg til å se deg
nå må jeg hardt til verks for å prakke sammen et grimmjow kostyme
vet folk hvordan det er med sverd på Desucon
jeg har en iaito som er veldig fin, den er ikke skarpslipt, men det er jo tross alt stål til 4000 kr

18th January 2009, 23:02
Jeg skal mest sansynlig droppe sverdet. Om jeg får tid skal jeg orden det, men jeg må fokusere på den pokkers maska, som kommer til å bli vanskelig.

Kenji
18th January 2009, 23:05
maska mi er ikke så vansklig, og når jeg først er i gang med et sverd, kan jeg se om jeg får laget et til deg og.... du kan jo ikke gå uten sverd

18th January 2009, 23:10
Lage sverd til meg? *klem* det hadde vært utrolig snilt gjort av deg.

Heika-sama
20th January 2009, 00:29
Da denne tråden har gått langt utover det den var ment som, har jeg laget to nye tråder for diskusjon av ting som har blitt snakket om her.

Hva skal du cosplaye på Desucon 2009? (http://forum.japani.no/showthread.php?t=16461)

Hjelp til å finne karakter å cosplaye/finne cosplay-grupper til Desucon 2009 (http://forum.japani.no/showthread.php?t=16462)

Jeg har nå strammet inn denne tråden veldig, og fjernet alle innlegg som er unødvendige eller passer inn i noen av de nye trådene. Anbefaler dere å poste på nytt i de isteden. :)

Og til diskusjonen rundt Bleach-gruppa vil jeg anbefale dere å lage en sosial gruppe for det isteden for å diskutere her i tråden.