PDA

View Full Version : Øvrige Tamagotchi!

BT-kun
14th December 2008, 15:53
Her kan dere snakke om tamagochi!

TownyTuff
14th December 2008, 16:27
Rettelse: Tamagotchi. ;)

Jeg har Tamagotchi selv, men den gikk liksom tom for batteri for en stund siden.. =A= Kjøpte min på Danskebåten for et par år siden. Jeg var den første på skolen som dukket opp med en sånn, og det ble plutselig veeldig populært å kjøpe seg en, og alle gikk rundt i friminuttene og fikk unger med hverandre.

Akamaru
15th December 2008, 02:30
*OMGFLASHBACK*

Husker de første tamagotchiene for maaange år siden! Når jeg gikk i fjerde klasse for å være nøyaktig! Det jaggu meg 9 år siden!

Husker at datadyret mitt begynte å pipe midt i en skoletime (vi hadde fått streng beskjed om at det ikke var lov å ha de med) og læreren ble skikkelig sinna på meg... Så min mor måtte passe på datadyret mens jeg var på skolen, helt til jeg fant ut at det gikk av å sette det på lydløs selvfølgelig! xD

BT-kun
15th December 2008, 08:06
Hvordan setter man den på lydløs? O.o

AzZa
15th December 2008, 09:03
jeg husker de der var skikkelig populære blandt vennnene til lillesøstra mi for noen år siden! Også hjalp jeg lillesøstra mi masse med hennes, også fant jeg plutselig ut at det var veldig gøy med tamagotchi XD Så da måtte jo jeg også få meg en!
Har hatt veldig mange datadyr opp igjenom årene, og tamagotchi var den siste jeg hadde, fikk en nettopp en syk trang til å grave den fram fra loftsrotet igjen X3 tror jeg skal gjøre det når jeg kommer hjem XD

Akamaru
16th December 2008, 23:29
Hvordan setter man den på lydløs? O.oVel, på min var det i allefall slik at hvis jeg trykket på de to ytterste knappene samtidig (min har tre på rad) så piper den en gang for så e være lydløs til man gjør det samme igjen.
Men min er veeeeldig gammel, så jeg aner ikke om de som finnes nå er mega avanserte eller noe xD

BT-kun
17th December 2008, 16:28
Vel, på min var det i allefall slik at hvis jeg trykket på de to ytterste knappene samtidig (min har tre på rad) så piper den en gang for så e være lydløs til man gjør det samme igjen.
Men min er veeeeldig gammel, så jeg aner ikke om de som finnes nå er mega avanserte eller noe xD

Det virket faktisk takk ^^

mogcaiz
18th December 2008, 21:04
Hehe! Jeg er veldig glad for at jeg vokste opp og var barn da tamagotchi bølgen slo ann :P Var i hvertfall veldig glad i min katte tamagotchi :3 Nostalgisk, jeg ville lett betalt mye for den samme og første tamagotchien! ^^

TownyTuff
18th December 2008, 22:09
Hoho, jeg har også hatt et par datadyr som folk har blitt meget begeistret for. :lur: I det siste har jeg gravd frem min tøffe lille "Pokémon Pikachu", mitt nydelige Pikapika-datadyr. <3 Den elsker meg :link: Den sover akkurat nå, den er åsåsøt <3

Det eneste store problemet er når du ikke mater ham på en stund.. I stedet for å dø blir den surere og surere på deg til den til slutt bare forlater deg. :gonk: Det har jeg opplevd EN gang. Jeg brøt nesten sammen av skyldfølelse før jeg trykket reset, for jeg følte meg så slem, og jeg tenkte at "Den fortjente jeg.." :cip:

nekish
24th December 2008, 19:24
Jeg elsker Tamagotchier. Jeg ville så kjøpt meg en ny om det ikke var for at det bare var stygge ufoantennealien-Tamagotchier i butikkene. D: Men kom nettopp på internett. Må skaffe meg en ny. <3

«Tamago» er japansk for «egg» og «Tomodatchi» betyr «venn». Så Tamagotchi må bety «egg-venn», men best kjent i Norge som datadyr. - Wikipedia om Tamagotchi (http://no.wikipedia.org/wiki/Tamagotchi)

Syntes dog førstepost skulle vært mer utfyllende, selv om de fleste vet hva en Tamagotchi er.

EDIT: Forresten husker jeg en gang den søte Tamagotchien min ble en diger, feit figur. Det fikk ant å mate den med store kjøttbein eller smultringer. Og den gjorde ingenting. Hurra. :toda:

Raimy
26th December 2008, 01:36
Fant en NYDELIG tamagotchi på ebay laget i år med fargeskjerm her er den http://global.ebay.com/BANDAI_COLOR_TAMAGOTCHI_2008_White_NEW/270321401668/item finnes i flere farger.

Elfhybrid
26th December 2008, 10:55
Har funnet en "Dino-venn" type tamagotchi,tror den var i Donald-bladet nå. Husker min første Tamagotchi, det er mange år siden det! Min var hvit og rosa,med et lite monster inni^^

Yuiko
26th December 2008, 11:07
Aww, jeg husker jeg hadde en for snær ti år siden, men jeg likte den ikke fordi den pep om natta, og da sov jeg jo, så jeg fikk dårlig samvittighet fordi jeg ikke kunne mate den og leke med den da. Jeg begynte å grine og sånn... ^^; Så det slo ikke så sinnsykt godt an hos meg, men jeg husker jeg og venninna mi drev og lekte hver vår sammen.

Jeg kjøpte en ny en da jeg var kanskje 13 år og den holdt jeg på med en stund. Men gikk jo lei etter hvert så nå ligger den bare i en skuff et sted og samler støv. XD;;

kiyochou
26th December 2008, 11:37
Awww....Tamagotchi <3
Husker jeg hadde en for en del år tilbake :D
Tror jeg skal kjøpe nye batterier og vekke den til livet igjen x)

Akamaru
26th December 2008, 16:20
Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har skiftet batteri i min xP Jeg skrudde av det lokket på baksiden så mange ganger at det ble ødelagt og må nå holdes på plass med teip xD
Men jeg har også lyst til å vekke min til live igjen! Jeg anbefaler å ta med et av de gamle batteriene til Clas Ohlson, fordi de har veldig billige batterier (slike batterier kan være dyre) og p.g.a. at det finnes hundrevis av slike små batterier så kan det være lurt å ha med de gamle for å være sikker på at du får tak i de riktige!

TownyTuff
26th December 2008, 16:56
Jeg vil vekke min også, men jeg kommer nok til å ha den mye på lydløs i så fall. >_< Dessuten har jeg egentlig nok med å passe på Pikachu, ble nødt til å gamble noe av penga i går for å få tak i nok penger til å mate den så den ikke skulle stikke av fra meg :toda: Heldigvis er jeg bedre enn Tsunade, så jeg fikk jackpot. På første. :lur:

Jeg har selvfølgelig den også på lydløs. :P

Akamaru
26th December 2008, 19:35
Må du ha penger? Wow, det var jo strange xD
Trenger bare trykke på en knapp, så får den mat :P

BT-kun
1st January 2009, 04:15
Nå har tamagotchiene mine gått fra meg 1000 ganger xD

Saixl
1st January 2009, 10:24
Wow, tamagotchi!

Jeg husker jeg fikk min første tamagotchi/"datadyr" når jeg gikk i 1. klasse på barneskolen. Dvs i 1997. Grunnen til at jeg er helt sikker på det er at jeg gikk 1. klasse på en annen skole på et helt annet sted en der jeg egentlig bor, og jeg fikk den altså mens jeg "bodde" der. (Overbevise meg selv.)

Min første tamagotchi var meget primitiv, den var i sort/hvitt og tok form som en kylling (Jeg liker å tro at det var en kylling, men det var jo egentlig bare en rund dings. Ikke som de senere kule tamagotchiene som ble til raptorer og drager. ._.) dekselet på selve tamagotchidingsen var sjokkrosa og hadde tre påskegule knapper merket "a", "b" og "c" på seg, samt en bitteliten resetknapp på baksiden, over batteriluken. Man kunne ha den i nøkkelknippet eller på beltet siden det fulgte med en liten lenke av den typen som er lagd av små metallkuler som du klipser på i enden.

Den pep noe så sinnsykt hver gang den var sulten, ofte midt på natten, og det tok ikke mange ukene før moren min truet med både reset og søppeldunk. Hver gang ble jeg helt fra meg, siden jeg var veldig glad i tamagotchien min, som jeg kalte "Tama" av selvsagte grunner.

Jeg hadde vel denne pipende saken i et par år, helt til den på "mystisk" vis forsvant. Min teori går ut på at moren min hadde noe med det å gjøre. Jeg fikk uansett tamagotchi til GB som erstatning, og da var jeg fornøyd, selv om det ikke ble det samme da Gameboy var stor og klossete, og denne ikke pep med mindre gameboyen var skrudd på.

Hvis jeg nå skulle finne min gamle tamagotchi igjen, så tviler jeg på at jeg vill vekket den til live. Jeg trenger nattesøvnen min. :P Men de var ålreite leker som hjernevaska hele skolen, det var de.

Akamaru
2nd January 2009, 19:51
Hvis jeg nå skulle finne min gamle tamagotchi igjen, så tviler jeg på at jeg vill vekket den til live. Jeg trenger nattesøvnen min. :P Men de var ålreite leker som hjernevaska hele skolen, det var de.Hoho, du kan jo skru den på lydløs vettu ^^

Lydløs tutorial
(slik at alle får det med seg ^^)

På de fleste "klassiske" tamagotchi'er er det tre knapper (utenom reset) og på min er det i allefall slik at hvis jeg trykker på de to ytterste samtidig så aktiveres lydløsfunksjonen. Man gjør det samme for å skru på lyden igjen.

Her er min gamle tamagotchi! Som blir holdt sammen med elektrikerteip xD
http://i39.tinypic.com/fp8oif.png

Post bilder av deres? :D

BT-kun
2nd January 2009, 20:12
Dette er min!

http://ecx.images-amazon.com/images/I/41AhMApFqLL._SL500_AA280_.jpg

Ulrik
4th January 2009, 15:31
Det ser flott ut, og til sammenligning var jo fortsatt GameboyColor stor på den tiden den kom, så det var korrekt for sin tid. Det makeløse er at 'Tamagotchi' faktisk ble introdusert til Skandinavia. 'Tamagotchi' var en meget god idé- jeg vil se flere slike oppfinnelser!

Akamaru
4th January 2009, 19:21
Japanerne er geniale ^^

Nandeyo
8th January 2009, 23:46
Det finnes faktisk maaaaange forskjellige versjoner av Tamagotchi nå. :3
Jeg har både v2, v4, v4.5 og v5.

De er elskbare. :33