PDA

View Full Version : Treff Sword of the Stranger på Eldorado 25. og 26.11

marilla
23rd November 2008, 20:59
For de som ikke har sett Sword of the Stranger, så anbefaler jeg å ta turen. Her er infoen fra Oslo Internasjonale Filmfestivals sider:

Sword of the Stranger tar oss med til Sengoku-periodens Japan – en tid preget av blodig borgerkrig på flere fronter. I åpningsminuttene rømmer unggutten Kotaro og hans lojale hund fra tempelet som er satt i brann av blodtørstige Ming-krigere. De uvelkomne gjestene fra Kina er ute etter gutten, som ved et lykketreff støter på den omvandrende roninen Nanashi (Navnløs) – en slagferdig mann hjemsøkt av en stormfull fortid. Sammen setter de av gårde gjennom Japan, med den mystiske og brutale sverdkjempen Rarou og resten av Ming-krigerne like i hælene. Det er duket for episke sverdtrefninger og stilfulle blodsutgytelser, og så vel tro og ære som overlevelsesinstinktet vil bli satt på hard prøve innen det hele er over…
Sword of the Stranger er en blendende actionfilm som virkelig leverer hva den lover – forrykende actionsekvenser og en spennende historie. En mesterlig debut!

REGISSØR
Masahiro Andou er en veteran innen den japanske animasjonsbransjen, med key animator ansvar på filmer som Ghost in the Shell (1995), Jin-Roh (1999, OIFF), Metropolis (2001, OIFF) og Cowboy Bebop (2001, OIFF). Sword of the Stranger er hans regidebut.

http://www.oslofilmfestival.com/2008/movie.asp?movieID=41

wlkr
23rd November 2008, 23:52
Vil bare gjøre folk oppmerksom på at visningene som er igjen av Sword of the Stranger er på Eldorado, og ikke Cinemateket.

Sjekk også ut Café Isobe (http://www.oslofilmfestival.com/2008/movie.asp?movieID=34) og Snakes and Earrings (http://www.oslofilmfestival.com/2008/movie.asp?movieID=44), to andre japanske filmer på Oslo Filmfestival.

marilla
23rd November 2008, 23:53
Oi, beklager, dårlig research fra min side. Oppdaterer nå. :-)

p33r
24th November 2008, 00:46
Jeg har akutte planer om å sende ut mail til hele Japani om dette, ettersom Sword of the Stranger absolut er en av mine favorittfilmer. Dette blir det STORT Japani-treff av!

ELDORADO, FEEL MY WRATH.

Jikap
24th November 2008, 01:14
blir det på tirsdag eller onsdag? uansett vil jeg være med ^^
Det er en (veldig) god film, og jeg har veldig lyst til å se den på den store skjermen :3

p33r
24th November 2008, 01:18
Det blir nok Onsdag, jeg er opptatt på Tirsdag. Så hva med litt sushi/japansk-mat og så SWORD OF THE AWESOME?

Theriza
24th November 2008, 16:09
Damn, Sword of the Stranger er bra!

Hvorfor bor ikke jeg i Oslo, elle rhvorfor er ikke togbiletter billigere (400 kr tur retur er ikke morro for en stakkars otaku -.-)

kaede
24th November 2008, 22:26
Hit vil man nok. : D Onsdag høres vakkert ut.

Jikap
24th November 2008, 22:28
hvis det blir et treff ut av dette, hvor/når skal vi møte opp da? ^^;
(har aldri spist Japansk mat før >_< ) ... (unntatt pocky)
og så hadde det kanskje vært lurt å ikke bestille billetter på forhånd,det ser ut som om det fortsatt er mange billetter igjen, og vi vil helst unngå å sitte spredt rundt om i salen ^^;
(og så trenger vi kanskje flere folk ^^; )

xemnas
25th November 2008, 00:13
jeg har planer om å dra dit,men om det blir treff hvor møtes vi???

Jikap
25th November 2008, 20:52
<_<

ok, hva om vi møter utenfor Outland sånn ca. 17:30ish før vi drar og kjøper billetter?
(som forhåpentligvis ikke er utsolgt >_< )

Eller skal vi møte litt senere? en hel time på å kjøpe billetter er kanskje litt mye... ^^;

Edit: ser ut som om vi blir nødt til å kjøpe festivalkort også... så 60kr. billetten + 60kr. festivalkort blir 120kr. tilsammen... <_<

xemnas
25th November 2008, 21:18
120kr høres ikke alt for ille ut, men vi får se hva prisen blir når vi kjøper biletter.
17.30 høres greit ut for meg:D

Ixiaz
25th November 2008, 21:27
Do want !

To ting toh.
1. Er den dubbet ?
2. Hvor awesome er den på en skala fra 1 - 10 ?

Må være verdt det om jeg skal skulke trening :P

Tyblazitar
25th November 2008, 21:59
1. Er den dubbet ?
2. Hvor awesome er den på en skala fra 1 - 10 ?
1. Nei.
2. 9.

Jikap
25th November 2008, 22:04
1. Jeg tror (les: gjetter og håper) at den ikke er dubbet, men jeg kan ikke være helt sikker >_> ( edit: Tyblazitar sier nei, så da er det nok riktig ^^ )
2. Anidb gir den en rating på 8.62. og har nesten samme rating som Suzumiya Haruhi no Yuutsu (8.64) og Cowboy Bebop (8.66)

Så ja, jeg tror det er verdt det ^^

Ixiaz
25th November 2008, 22:04
Da kommer jeg. Se etter todamannen på Outland kl 17.30 :O

xemnas
25th November 2008, 22:13
hvordan kommer jeg til å kjenne dere igjen? siden jeg aldri har møtt dere.

Ixiaz
25th November 2008, 22:16
Profilbilder.. Enten det eller en stor gjeng med særinger..

xemnas
25th November 2008, 22:26
ok da møtes vi der, skal bli kult å møte dere:D

wlkr
26th November 2008, 00:04
Filmen er ikke dubbet, men er tekstet på engelsk. Billettene koster 60 kr, men du må ha festivalkort, som også koster 60 kr. Festivalkortet gjelder for hele festivalen, som varer til søndag. Hvis du har kinosonekort, så får du 8 kr rabatt på billetten. Det er unummerte plasser, så det lønner seg å være tidlig ute om dere vil sitte sammen.

Nariuz
26th November 2008, 08:09
Får vel stikke hode innom jeg og, høres spennende ut. Men jeg syntes å kjøpe biletter tidlig fordi vi er mange og vil sitte sammen er en god ide, man kan jo for eks kjøpe bilettene først så dra og spise og more seg litt?

hansivarstordal
26th November 2008, 08:48
Jeg så den i går, og må si meg enig i dens awesome-ness! jeg var veldig imponert over det aller, aller meste, må virkelig si at Bones må ha brukt mye penger og ressurser på dette. Kule karakterer, faktisk noen litt originale innimellom også, og nydelige håndmalte bakgrunner og digitale effekter. Kanskje det eneste som irriterte meg litt var musikken, men det anbefaler jeg heller å prøve å ikke tenke på, for å nyte resten av filmen.

EiLD
26th November 2008, 08:51
Jeg er med ._.
Hvis jeg får rappet bilen så klart :ikkemeg:

edit: blir visst tog. *sigh*

Jikap
26th November 2008, 13:14
Gleder meg til å se dere senere i dag ^^

Fist-Of-Lightning
26th November 2008, 17:54
kanskje jeg kommer (har sett den før og den var awesome :D) frister litt og se den på storskjerm

hmm slutter kvart på 2 i morgen tar 1 time med buss hjem fra Oslo også må jeg vel ta bussen nesten med engang jeg er fremme igjen for å se den (må dra cirka 15:50) :( får se hva jeg gjør

marilla
26th November 2008, 18:43
26. er i dag, altså siste dagen den går, dessverre. :(