PDA

View Full Version : Event J-rock night 5

Ivayima
19th November 2008, 00:55
En ny J-rock Evening er altså under planlegging, og den blir den
10. Januar! så hold av den dagen (^0^)/

Håper masse folk blir med i konkurransene, cosplayer og tegner og prøver seg å quiz og konkurranser!

Mer informasjon kommer seinere, men det er bare å begynne å forberede seg!
Men det blir på SubSene som vanlig.

Håper jo på litt flere cosplayere denne gangen, og kanskje litt flere som klarer å holde fristen til fanart-konkurransen <3

Tar selvfølgelig med glede imot tips og forslag til arrangementet!

Enten skriv kommentarer her eller send inn på mail til oss: makoto.ban@gmail.com

Ban, Makoto , Ivayima <3 ^_^

Tobby
26th November 2008, 20:28
typisk , jeg skal faktisk til oslo og har biletter og alt,
men det er 8-9januar.
Og de kan ikke endres:(

Men godt initiativ å lage enda en J-rock kveld:)

Ivayima
28th November 2008, 14:41
typisk , jeg skal faktisk til oslo og har biletter og alt,
men det er 8-9januar.
Og de kan ikke endres:(

Men godt initiativ å lage enda en J-rock kveld:)

Ahh.. det var sikkelig teit. Skulle Önske du kunne ha kommet. Men men ikke noe å göre noe med. Får håpe at du vil kose deg for det i oslo.

Og vi skal gjöre vårt beste for at det blir en bra event, siden det blir det samme vanlige vi har hatt + at i går vil anime også bli vist BECK ^_^ og et veldig bra coverband vi komme å spille hos oss.

Rockshoujo
28th November 2008, 23:59
I will be there as always off course! *Gleder seg!*
Shall be starting my Kaoru costume soon~ ^_^

Felisaur
8th December 2008, 23:07
Jeg vil prøve så godt jeg kan å komme, cosplayer kanskje en random shinigami (Bleach shinigami altså), men blir vel med noe annet en sandaler xP

Men jeg vil komme! :ja:

Bida-san
8th December 2008, 23:13
Mulig jeg dukker opp også, ikke helt sikker enda.

Jeg vil prøve så godt jeg kan å komme, cosplayer kanskje en random shinigami (Bleach shinigami altså), men blir vel med noe annet en sandaler xP

Shinigami på J-rock night?XD

Ivayima
9th December 2008, 03:54

Cosplay shinegami om du vil det. Men anime eller manga cosplay will ikke være med i konkuransen. Siden det er en musik aften og ikke anime aften og slikt.

men kjempe flott at du og dere andre vil komme ^_^

Her er foresten posteren våres. Den kommer til å heng rundt om i oslo, men det er bare for dere å lagre og post den opp rundt om hvor dere bor. Dere ser også litt hva som vil være på kvelden også på posteren

Og noen små snutter av bandet som kommer, ta forbehold i at det er på youtube og amatøropptak.

The lillith - Red em (sample) (http://www.youtube.com/watch?v=7XV_grIQYlM)

the Lillith - Glamorous Sky LIVE 31.10.2008 (http://www.youtube.com/watch?v=HsAPa_gp8-Y)
The Lillith - KASUMI (cover) (http://www.youtube.com/watch?v=NChGj_Qxc8M)

jeg må desverre mase litt også.
Vi vil gjerne ha fan-art inn til konkuransen, på mail før kvelden så det blir lettere for dommerene våres å se tegningene.
Husk at det er j-rock artister i forskjelige arts former vi er ute etter.
send dem til : makoto.ban@gmail.com

credit for posteren går til Kaoru Taruki
http://img338.imageshack.us/img338/2609/jrocknight5posterzg6.jpg (http://img338.imageshack.us/my.php?image=jrocknight5posterzg6.jpg)

Yuki
12th December 2008, 11:36
Jeg kommer selvfølgelig. (:
Kjempebra at ble en ny en så kjapt.
Og jeg skal prøve å få tegnet noe igjen xD Håper ingen syns det er teit med min anime-påvirkede tegnestil.

Kokoro
13th December 2008, 05:47
Jeg SKAL komme på neste jrock night! Enten jeg har tid eller ikke! ^w^

Kan desverre ikke komme denne gangen, for drar til vestlandet den 6. og kommer tilbake til påske :cip:
I so wanna go! Have fun! :nya:

Ivayima
16th December 2008, 20:22
Flott flott for tegne bidrag.^_^

og bare å komme neste gang kokoro, for det blir flere ganger ^_^

Her er litt mer info om cosplay og tegnekonkuransen.

Vi skal som vanlig ha fanart-konkurranse. håper det er mange som sender inn bidrag. Vil du være med, vil jeg bare minne om at tegningen må være av en j-rocker eller et helt band. altså det må være j-rock fanart. alle teknikker er tilatt, husk å være kreativ.
Hvis du ikke har scanner hjemme eller har noen å låne av.. så er det mulig å arragere et møte i oslo etter jul, hvor vi får orginalen, som du så klart kan få igjen etter j-rock evening. og vi tar bare ett bidrag per person.

Og det viktigste er alle bidrag må være sendt inn til makoto.ban@gmail.com innen 5.januar.

Det blir også cosplaykonkurranse. håper virkelig det blir flere enn to stykker denne gangen.
Reglene for konkurransen er enkle; kle deg ut som en j-rocker i en outfit fra et fotoshoot eller en musikkvideo, backstage, slappis-klær telles ikke som cosplay. Men husk det trenger ikke være vanskelig eller komplisert likevel. oppfordrer alle til å ta med et bilde av hvem de cosplayer, så dømmingen blir litt lettere.

håper det kommer en masse mennesker, og at alle har det gøy!

+ at det blir visning av to animer fra vår sponsor Animeaften, hvilke vil bli anonsert litt før eller på kvelden. Men trolig blir en episode av Death Note vist og BECK. ~rett på meg snedvig om jeg tar helt feil.~

Narutard#1
17th December 2008, 07:05
Jeg har så lyst til å komme! Jeg må klare å karre meg nedover ;)
Jeg tror også at jeg kommer til å melde meg på fanart konkurransen og også cosplaye :D

Ivayima
17th December 2008, 13:52
Jeg har så lyst til å komme! Jeg må klare å karre meg nedover ;)
Jeg tror også at jeg kommer til å melde meg på fanart konkurransen og også cosplaye :D

Kjemmpe flott. ^_^ De er hjertelig velkommen. Og om du deltar i konkuransene r det suert, husk bare fristen til fan-art konkuransen. 5 januar. er det noe problemer bare skriv en PM til meg eller send oss en mail ^_^

Kokoro
17th December 2008, 18:30
Flott flott for tegne bidrag.^_^

og bare å komme neste gang kokoro, for det blir flere ganger ^_^

Her er litt mer info om cosplay og tegnekonkuransen.

Vi skal som vanlig ha fanart-konkurranse. håper det er mange som sender inn bidrag. Vil du være med, vil jeg bare minne om at tegningen må være av en j-rocker eller et helt band. altså det må være j-rock fanart. alle teknikker er tilatt, husk å være kreativ.
Hvis du ikke har scanner hjemme eller har noen å låne av.. så er det mulig å arragere et møte i oslo etter jul, hvor vi får orginalen, som du så klart kan få igjen etter j-rock evening. og vi tar bare ett bidrag per person.

Og det viktigste er alle bidrag må være sendt inn til makoto.ban@gmail.com innen 5.januar.

Det blir også cosplaykonkurranse. håper virkelig det blir flere enn to stykker denne gangen.
Reglene for konkurransen er enkle; kle deg ut som en j-rocker i en outfit fra et fotoshoot eller en musikkvideo, backstage, slappis-klær telles ikke som cosplay. Men husk det trenger ikke være vanskelig eller komplisert likevel. oppfordrer alle til å ta med et bilde av hvem de cosplayer, så dømmingen blir litt lettere.

håper det kommer en masse mennesker, og at alle har det gøy!

+ at det blir visning av to animer fra vår sponsor Animeaften, hvilke vil bli anonsert litt før eller på kvelden. Men trolig blir en episode av Death Note vist og BECK. ~rett på meg snedvig om jeg tar helt feil.~

Kan man sende inn selv om man ikke kommer?
Jeg holder på med en tegning av Akiharu Tsukiyama (Miku, An Cafe) og Nyappy-chan.. :)

Ivayima
25th December 2008, 17:20
etter å ha snakket litt frem og tilbake, har vi bestemt oss for at du kan sende inn tegningen din i konkuransen ^_^
Om du vinner, vil jeg da kontakte deg på pm, for å få navn og adresse for å sende deg premien.

Mari~chan
26th December 2008, 19:38
Jeg kjenner ingen her trur jeg, (bortsett fra at jeg har snakker litt med kohaku/angelica), men mulig jeg kommer med Mello (trur jeg hun kaller seg her, om ikke melis ellerno). But I'll see. regner med at dere ikke har noe i mot nye ansikter :)

UberVoff
26th December 2008, 20:10
Jeg dukker nok opp :3 Lot merke til at dere har hengt opp flyers også, stå på!

carina-chan
27th December 2008, 19:19
Jeg kommer også :D
Gleder meg veldig :3 Men pleier det å være god stemning og hyggelige folk der ?
Håper ikke at det er folk der som ser ned på ''wannabe j-freaks'' :]

Ivayima
30th December 2008, 20:45
Jeg kommer også :D
Gleder meg veldig :3 Men pleier det å være god stemning og hyggelige folk der ?
Håper ikke at det er folk der som ser ned på ''wannabe j-freaks'' :]

Nei jeg tror da ikke noen vil se ned på wannabe j-freaks. Tror nok du har kommet til det rette stedet om du regner deg selv i den sjangeren, siden det er en del av oss der :innocent:
Og ja jeg mener da at det er god stemning der og alle jeg kjenner som kommer på j-rock evenig er veldig hyggelige.
Og du er veldig velkommen til eventen.

Jeg kjenner ingen her trur jeg, (bortsett fra at jeg har snakker litt med kohaku/angelica), men mulig jeg kommer med Mello (trur jeg hun kaller seg her, om ikke melis ellerno). But I'll see. regner med at dere ikke har noe i mot nye ansikter

Vi har over hode ikke noe i mot nye ansikter. ALLE som vil komme er velkommene, om de er stor fan av J-rock eller litt mindre. Det er et tilbud for oss som liker j-rock for å samles. alt er frivilig og man må ikke delta på tingene som er der. Selv om vi i J-rock norway blir veldig glade om folk gjør det.

Jeg dukker nok opp :3 Lot merke til at dere har hengt opp flyers også, stå på!

Ja vi fikk hengt opp Postere ^_^ og takk, flott om du vi komme ^_^

:info:Og tilslutt. HUSK fristen på tegnekonkuransen. 5 januar til mail: makoto.ban@gmail.com

<3<3<3

Raichuu
1st January 2009, 19:36
Gjett om jeg skal komme! :D

Må bare finne noen å ga med ;P er ikke så morsomt a vandre rundt alene xD haha ~

:turned::lur:

Ryuzaki
2nd January 2009, 10:36
Oh, høres kjempegøy ut:D

I'll do my best to be there!

Ameshini
2nd January 2009, 23:23
Håper ikke datoen blir endra nå!!

Ivayima
3rd January 2009, 00:20
Håper ikke datoen blir endra nå!!

Datoen blir ikke endret. Det kan du være trygg på ^_^

Og kjempe fint at dere vil komme.

n@ruto-kun
3rd January 2009, 18:52
waaah jeg tenker nok å ta meg en tur om planene går som det skal!! n_n får vel med et par venner eventuelt også. jeg har missa alle de andre, så.. nå måå jeg >_>;

Ameshini
4th January 2009, 16:03
Datoen blir ikke endret. Det kan du være trygg på ^_^

Flotters! :D Må bare beklage hvis jeg hørtes uhøfflig ut eller noe, for det var ikke meningen, men nå som jeg lest det jeg skrev igjen så virket det litt rude :vvvv

Jeg kommer i allefall, wohoo.

Ivayima
4th January 2009, 16:07
Flotters! :D Må bare beklage hvis jeg hørtes uhøfflig ut eller noe, for det var ikke meningen, men nå som jeg lest det jeg skrev igjen så virket det litt rude :vvvv

Jeg kommer i allefall, wohoo.

Hehehehe .. nei da. tok det ikke opp ille jeg i hvertfall ^_^ så no worries.

og flott at du kommer ^_^

DrakeK
5th January 2009, 13:14
Jeg regner med at jeg blir å se der :3

KurenaiChan
5th January 2009, 13:30
Søren har så lyst til å komme men venninna mi har bursdag

n@ruto-kun
5th January 2009, 13:36
Søren har så lyst til å komme men venninna mi har bursdag

ta med deg henne på jrock night da vel ;D
heheeh. så betaler du inngangen for henne >w<

Ivayima
9th January 2009, 19:48
Jeg vet at det kan være litt usikerhet angående demastrasjonene som på går i oslo nå om dagen. Men dette er ikke før på kvelden og om vi holder oss på Subscene og tar forbehold om at det er demonstrasjoner8 og er forsiktige) vill alt gå veldig bra. Det vil være trygt på Subscene og når vi avslutter rundt kl ni er det fult mulig at vi kan gå sammen med folk ned til Oslo S oggå samlet i flokk, sånn for sikerhets skyd om folk føler seg utrygge.

Men hvertfall.. vi starter kl 16.00 som planlagt og dette vil bli et flott opplegg som vanlig. ^_^

Mari~chan
9th January 2009, 22:25
Men hvertfall.. vi starter kl 16.00 som planlagt og dette vil bli et flott opplegg som vanlig. ^_^

Woha! tidlig! Jeg skal jobbe til kvart over 6 her i drammen, så om jeg skulle kommet hadde det ikke vært før nærmere halv 8 :s

Hvor lenge holder dere på da?

Ivayima
9th January 2009, 22:30
som det står på flyeren. er tiden som er sagt hele tiden fra 16.00 - 21.00

bandet går på senen 19.24

n@ruto-kun
11th January 2009, 00:36
etter åpninga liksom, hvilke musikkvideoer ble spilt da? spes den første. .. og evt noen av de andre også. n_n

Emphy
11th January 2009, 23:50
Kan liste de jeg kommer på i farten.
Ingen av disse var den første though, kommer ikke på hvem det var.

Girugämesh - beat down
Maximum the hormone - Buikikaesu
X-japan - IV
Screw - Vegas
Kanon Wakeshima - Suna No Oshiro
Sadie - Meisai
L'arc~en~Ciel - Smile
En sang fra hyde, dunno hvem.
2 fra kra.

Ivayima
12th January 2009, 15:58
etter åpninga liksom, hvilke musikkvideoer ble spilt da? spes den første. .. og evt noen av de andre også. n_n

humm.. den første? det husker jeg dessverre ikke, siden spille listen var bare satt på shuffle. Men jeg har en liste over alt vi hadde med denne gangen.
^_^

n@ruto-kun
12th January 2009, 17:54
humm.. den første? det husker jeg dessverre ikke, siden spille listen var bare satt på shuffle. Men jeg har en liste over alt vi hadde med denne gangen.
^_^

here you go: ^_^
http://i24.photobucket.com/albums/c31/ryoki-san/J-rockevening5pvplaylist.jpg

åååå tusen takk!!! det var Phantasmagoria Never Rebellion!!! :D!! awesome! thanks! nyappy!! x33

Ivayima
13th January 2009, 14:12
Fant ut i dag at vi har faktisk en soscial group til j-rock Night (http://forum.japani.no/group.php?groupid=154). litt sent, men bedre sent en aldri å poste det opp.
her går det ann å snakke om eventen og også å stille spørsmål og lignende, for de som er intereserte å joine der. ^_^
Så til neste gang eventen er, eller det blir anonsert at det er, går det an og komme med forslag til musik videoer og lignende.