PDA

View Full Version : Desucon2 vs. Desucon 3

Theriza
27th October 2008, 18:38
Nå er Desucon 3 er over, og det ble en flott oplevelse! Takk til alle arrangører, crew og deltakere som gjorde det mulig!

Det var mye som var forskjellig fra Desuccon 2, både positivt og negativt, ikke minst hvor mange mennesker som kom.
Det jeg lurer på er, for dem som har vært på begge conventions, hvem var best?

Hvem av dem hadde best opplegg? Best underholdning? Best community? Hvor hadde dere det morsomst?

Som sagt synes jeg Desucon 3 var noe av det morrsomste jeg har vært med på, og jeg kan ikke vente til neste år (eller soracon). Alikevell mener jeg Desucon 2 hadde en bedre følelse av comunity. Det var litt færre folk, og vi fikk mer tid til å snakke sammen, bli kjent, ta bilder og slappe av, samtidig som det var mye morsomt som skjedde. På årets con var det mer stress med å komme seg rundt og få med seg alt.

Dette er så klart bare min mening, hva synes dere?

Fint om dere ikke stemmer på pollen hvis dere ikke har vært på begge conventions, siden de som bare har vært på Desucon 3 såklar ville stemme på den.

marilla
27th October 2008, 19:37
Vel, Desucon kommer nok bare til å vokse, så om man gjerne vil bli kjent med folk vil jeg anbefale å delta på småtreff som arrangeres, de er mye lettere å holde oversikt over. Pluss - dersom du kjenner endel når du kommer på Desucon, så kan man også lettere bli kjent med enda fler. Vi skal såklart jobbe for å gjøre det mer oversiktelig, men folkemengder er og blir uoversiktelig.

Jeg likte Desucon 3 best, men jeg opplevde jo ikke connet fra en deltagers perspektiv, det er noe ganske annet å jobbe med det. Vi får jo mer erfaring for hvert år. :)

Theriza
27th October 2008, 22:16
Ja, er som sagt storfornøyd med Desucon 3, og jeg forventet egentlig ikke at det skulle bli helt som desucon 2. Jeg er helt for at desucon skal fortsette å vokse, det er den typen con det er.

Kjente foresten flere enn jeg trodde jeg gjorde, virket som jeg møtte på kjentfolk hele tida. Det gjør definitivt connet til en bedre opplevelse ^^

Hvis noen leter etter et mindre con med en mer "intim" feeling, burde dere bli med til Alcon neste år. Det er i england, så det kan bli litt dyrt med reise, men det er helt klart verdt å få med seg.

Sensei
28th October 2008, 08:34
Fra et crewperspektiv var det mye mer å gjøre på Desucon 3, så sånn sett var Desucon 2 veldig fint. :P
Men.. Jeg tror nok jeg synes at Desucon 3 var best, for tilbudet var bredere og det var mye mer å gjøre i løpet av dagen.

Jeg tror Desucon 4 kommer til å bli bedre enn både desucon 2 og 3 til sammen. :nya:

Heika-sama
28th October 2008, 09:00
Igjen fra crewperspektiv, Desucon 3 var MYE mer stress enn 2 for meg. Men på Desucon 3 fikk jeg gjort litt mer forskjellig, på Desucon 2 var jeg fanget som cosplaydommer hele dagen, enten på scenen eller på bakrommet for å dømme. Desucon 3 var definitivt "bedre", selv om jeg likte Desucon 2 veldig godt og. Egentlig to ganske vidt forskjellige erfaringer for meg.

Jeg har ingen anelse om hva jeg skal forvente av Desucon 4. :cip:

Bida-san
28th October 2008, 13:18
Enda mer crew perspektiv.XD
Så vet ikke helt hva hva jeg skal si. Desucon 3 var en ganske annerledes opplevelse for meg. Selv om jeg var cosplay dommer fikk jeg litt tid, løpe rundtXD
Av det jeg så, så var det mer å gjøre i år, og det ble også mer utbredt.
Da tenker jeg på j-fashion showet, som da tiltrekker seg en helt ny gruppe som kanskje ikke var interessert i Desucon tidligere. Det er bare synd at det ble litt komplikasjoner, som førte til at J-fashion showet ble framskjøvet.
Alt i alt vil jeg si at Desucon 3 var bedre.

Kantana
28th October 2008, 13:32
Jeg må si at Desucon 3 var desidert best. Der det på DC2 ble en del dødtid mot slutten var de denne gangen ikke ed kjedelig øyeblikk. Mye mer på programmet, mer å kjøpe (raida pocky/ramune-standen med en gang jeg kom) og masse random dansing o.l. gjorde årets Desucon til en enda mer uforglemmelig opplevelse enn fjorårets :8D:

Tyblazitar
28th October 2008, 13:35
Som crew likte jeg årets Desucon bedre, da jeg kjedet meg og følte jeg ikke fikk vært med på så mye i fjor. I år var det sinnsykt hektisk, men også morsomt, selv om jeg egentlig ikke fikk med meg noe av foredrag og sånt. Var også mer forskjellige ting som var med, og det var jo hyggelig.

Håper bare Desucon fortsetter å bli like mye bedre, for DC2 var langt bedre enn den første også. :p

Skrubb
28th October 2008, 17:36
Ahh, Små con vs store con problematikken.
Små con vil alltid være mer intime enn større con og man blir derfor lettere kjent med flere folk på små con enn større.

Jeg følte det litt sånn i år også og sikkert flere med meg hadde noen lunde slike tanker som dette :
Hmm, bør jeg gå bort til Soracosplayeren og snakke litt med ham?, mhe mulig han har det for travelt, det er jo en hueg folkemasse som tenker akkurat slik som jeg.

Hva med hun rikku cosplayeren?, mhe vil nødig virke påtrengende, og hva i all verden skal jeg snakke om.

Jeg tror litt av problemet er at man blir litt mindre modig i større folkemasser og man derfor føler seg litt klossete om man prøver å gjøre seg kjent med folk selv om alle de andre har lignende interesser som deg.
Hvertfall så følte jeg meg utrolig klossete da jeg prøvde et par små forsøk :blush:

Men så er det dette med at større con alltid er mer moro for det er mer finne på, og så mye å se på, så da er jeg tilbake til ett poeng om bukken og havresekken.
Bukken vil ha havresekken, men han vil gjerne ha eplene ved siden av også, så han må velge eller inngå et kompromiss med seg selv.