PDA

View Full Version : Event Micro Master Class med Satoshi Kon

Frode
20th October 2008, 16:26
Videresendt fra Japans ambassade.

-
Japans ambassade i Norge inviterer det norske animemiljøet til et møte med den kjente japanske regissøren Satoshi Kon (Perfect Blue, Tokyo Godfathers, Paprika). Kon kommer til Norge for å holde foredrag på Filmens Hus (Dronningens gate 16, Oslo) i forbindelse med visning av en av hans filmer lørdag 15. november, og i den anledning vil vi gjerne invitere norske karakterdesignere til å levere arbeider for Kons vurdering. Kon vil gi kommentarer og tips til videre utvikling rett etter foredraget sitt. (Billett til foredrag og filmvisning NOK 45,- selges av NFI/Cinemateket.)
Karakteren som skal designes skal ha følgende karakteristika:
Kjønn: Kvinne
Alder: 20 – 40
Opprinnelsessted: Norge
Yrke: Kontormedarbeider, men misfornøyd med jobben
Situasjon: Spiser sushi
Presentasjon: Fullportrett og sett fra siden.
Innlevering: 2 stk A4 ark (1 ark for fullfigur, 1 ark for sidefigur)
Ved post sendes karakterdesign til Japans Ambassade i Oslo,Wergelandsveien 15, 0244 Oslo.
Du kan også levere på epost info@japan-embassy.no (PDF, TIF eller JPEG).
(Verkene som sendes til ambassaden vil ikke returneres.)
Dersom Japans ambassade mottar svært mange påmeldinger, forbeholder vi oss retten til å velge ut arbeider som vil bli vudert av Kon. Du vil få beskjed om ditt bidrag blir vurdert senest mandag 10. november.
Kontakt: Informasjons- og Kulturavdelingen, Japans ambassade i Oslo, info@japan-embassy.no, 22 99 16 00
Ytterligere informasjon om arrangementet vil bli annonsert på nettsidene til NFI/Cinemateket (http://www.nfi.no/cinemateket/) og Japans ambassade i Norge (http://www.no.emb-japan.go.jp/).

Shinke
22nd October 2008, 19:02
Det her virker jo helt genialt :D
Skal absolutt prøve ^^

Aznakh
24th October 2008, 11:53
JØSS!

Kan jo eigentleg ikkje la denne sjangsen gå fra meg! Utruleg. :sorcerer:

luzette-chan
26th October 2008, 19:30
Virker helt klart fristende.

Sensei
27th October 2008, 09:08
Tror jeg skal prøve å få med meg dette. :)

Tyblazitar
27th October 2008, 09:29
Jeg skal absolutt innom her, er ikke akkurat hver dag man får besøk av en så kjent person i industrien.

viddy
27th October 2008, 09:42
Do want! Må nok delta her :-)

Heika-sama
27th October 2008, 09:57
Jeg skal definitivt på dette. :nya:

hansivarstordal
27th October 2008, 10:00
Jeg er ingen character designer eller tegner, men hvis han skal holde foredrag eller gjøre andre ting i forbindelse med filmvisningene, så er jeg der garantert. Særlig Tokyo Godfathers og Perfect Blue er blant mine all time favorites:)

Nodoka
27th October 2008, 11:50
Jeg kommer! OG jeg skal designe. Nå er loli design litt mer mitt felt men jeg får finne meg en model da.

Dadaph
27th October 2008, 14:33
Når er absolutt siste frist?
Hadde vært gøy å prøve seg, men jeg har veldig mye annet jeg må få gjort for tiden...

...men jeg skal iallefall på foredraget/visningen. Paprika, Paranoia Agent og Tokyo Godfathers elsker jeg.

Simen
31st October 2008, 01:12
Jeg og Karrochan kommer på foredrag og filmvisning.

Rie-chan
2nd November 2008, 09:32
oh... også akkurat på bursdagen min da.... nais.

Shinke
2nd November 2008, 18:05
VIKTIG:
Vet noen når det er siste frist på å levere?

Snedvig
13th November 2008, 00:49
Nå er det lagt ut mer info på Cinematekets sider:
http://www.nfi.no/cinemateket/_nyheter/vis.html?id=3140
OG billettene er lagt ut! Det hele starter 1400, foredrag og Q&A pluss visning av "Tokyo Godfathers" på 35 mm film (ikke DVD, lekkert!), slutt 1740.

Håper folk er klar over hvor unikt dette er, da. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få se en av de store animeregissørene, de er stort sett aldri ute av tegnestudioet, og at en av dem skal stille opp i Oslo ---??! Jeg bare VET det kommer ALDRI til å skje igjen!

Sensei
13th November 2008, 06:53
*sitter med en bunke billetter* :'D

Dette blir kjempespennende. Gleder meg veldig til å se hvordan dette blir!

Quakeulf
13th November 2008, 10:50
Jeg kommer! :nya: Jeg fikk levert noe greier (grunnet dårlig tid og mangel på viskelær ble det ikke så bra, men jeg skal ta med noe ekstra sånn i tilfelle så jeg har noe mer representabelt å vise fram) til den japanske ambassaden og fikk to gratisbilletter, men 1. jeg kommer mest sannsynlig litt forsinket til foredraget grunnet toget, 2. jeg har en gratisbillett som noen kan få om de vil ha fordi DragonGirl46911 ikke fikk kommet til Oslo den dagen. Noen som vil ha? Send PM i så fall. :lur:

Nodoka
13th November 2008, 10:58
Haha da vet jeg alle 3 som har levert in. Jeg tenkte meg det ja. XD Min tegning ble også veldig dårlig fordi jeg hadde ikke så mye tid.

*kose på 2 gratisbiletter*

Nemii
13th November 2008, 22:50
Det er så kjipt å la en sånn begivenhet passere :gonk:
Dere får ha det kjempegøy og høre på alt han sier.

Er kjempefan av filmene hans ;_;

Shinke
13th November 2008, 23:25
*koser også på sine gratisbilletter*
Alle tre som fikk sendt inn er på japani. Ikke verst :P