PDA

View Full Version : Nintendo Spill/homebrew til DS for å lære kana?

Reila
1st October 2008, 20:00
De siste dagene har jeg tenkt på å lære meg kana litt mer seriøst, men jeg er ikke mye av en person som leser bøker eller guider eller hva det skal være, så jeg tenkte at spill er veien å gå.

Så jeg har sett litt rundt, og prøvd et par spill. Uten noe særlig hell. Enten må man kunne litt japansk fra før, ellers så er det rett og slett kjedelig (i den forstand at det ser kjedelig ut, f eks).
Fant dog en homebrew som virket lovende, men den dør på seg hele tiden, så jeg får ikke satt meg inn i hvordan det funker XD

My Japanese Coach blir lansert om to uker, og har hørt at det vil være ganske brukbart, på grunnlag av andre spill i samme serie, så vil prøve den.

Så, noen som har forslag til spill eller homebrew for en som kan så godt som ingenting? XD

Tagefo
21st March 2009, 13:09
Hvis du får fatt i My Japanese Coach, så går du gjennom et omfattende kurs hvor du er innom språklig japans, og skriftlig japansk (mener det er kana). Touchskjermen er flittig brukt! Har lært en del bare i den første delen av "spillet". Anbefales.

Krisbam
21st March 2009, 13:13
Jeg lærte meg kana på ~2 dager med JDS. JDS er homebrew, så det er også helt gratis!

Edit: Glemte visst link!

http://www.zoelen.net/blog/NDS/ProjectJDS.asp

Reila
21st March 2009, 13:48
JDS har vært homebrewen for meg :P

My Japanese Coach prøvde jeg så vidt det var. Husker ikke hvorfor jeg slutta XD
Men antar at jeg tar den i bruk igjen på et senere tidspunkt.

Tagefo
21st March 2009, 16:23
Takk for tipset om JDS. Skal sjekke det ut! My Japanese Coach fungerer egentlig ganske greit, men man må vel bruke litt tid på det. Stoppet litt opp for meg også, kanskje for det begynner å kreve noe fra meg :P Det er vel da det bare er å fortsette ;)

Raimy
23rd March 2009, 21:30
Du kan bruke som lydbok mens du sover, folk sier det virker, men hva vet jeg :nya:

Tyblazitar
23rd March 2009, 21:35
Du kan bruke som lydbok mens du sover, folk sier det virker, men hva vet jeg :nya:
Det er bare en myte, det er ikke mulig å lære ting mens man sover.

http://en.wikipedia.org/wiki/Hypnop%C3%A6dia

Exona
23rd March 2009, 23:21
Jeg lurer egentlig på hvordan man skal lære seg nye skriftlige tegn ved å høre på noe (og mens man sover i tillegg da)... Det er et ledd eller 2 som mangler i den logikken der. ^^

Reila
23rd March 2009, 23:53
Har tydeligvis kommet et nytt spill, Mind Your Language - Japanese. Skal teste snart :3