PDA

View Full Version : Final fantasy gruppe pls

MaLink
13th August 2008, 19:26
noen som blir med på en final fantasy gruppe?

har en Cloud og en Tifa

Maximum-Power
13th August 2008, 20:52
advent children da mener du?

MaLink
13th August 2008, 21:08
ja for det meste

Bida-san
14th August 2008, 00:29
noen som blir med på en final fantasy gruppe?

har en Cloud og en Tifa

Du må være tankeleser! Hadde akkurat tenkt å lage en lignende tråd:P
Hvis ting går min vei, så blir jeg Cloud og en venninne TifaXD
Men har lurt litt på å bytte, da det dukker opp flere og flere CloudsXD (selv om det mest sannsynligvis er jeg som har tenkt på dette først: siden Desucon 2:S)

MaLink
14th August 2008, 01:07
Du må være tankeleser! Hadde akkurat tenkt å lage en lignende tråd:P
Hvis ting går min vei, så blir jeg Cloud og en venninne TifaXD
Men har lurt litt på å bytte, da det dukker opp flere og flere CloudsXD (selv om det mest sannsynligvis er jeg som har tenkt på dette først: siden Desucon 2:S)

oi. da blir det to Cloud og to Tifa.

men men det har vell kanskje ikke noe å si

Bida-san
14th August 2008, 13:21
oi. da blir det to Cloud og to Tifa.

men men det har vell kanskje ikke noe å si
Etter det jeg vet kommer det enda en Cloud.XD
På et utenlandsk con hadde jeg forventet at det skulle være flere Cloud, men ikke på et norsk et:P
Oh well, Final Fantasy cosplay ftw! Håper det kommer fler FF cosplayere^^

MaLink
14th August 2008, 15:21
wow tre cloud! det blir en epic battle for sure!

Avnia
14th August 2008, 20:15
Kan ikke menesker stille opp. Har en dukke som som stiller som Vincent Valentine:blush:

Danieru-kun
16th August 2008, 00:28
Um.. Jeg skal også cosplaye Cloud :cip:

Noen andre enn meg som IKKE skal bruke parykk? :nya:
Som er veltrent, og som faktisk skal bruke sminke?

MaLink
16th August 2008, 00:44
omg.... hvor mange cloud blir det? :confused:

Maximum-Power
16th August 2008, 01:43
Vurderer loz :P så får vi litt variasjon x]

MaLink
16th August 2008, 11:58

jeg skal bruke parykk. og sminke :D (er jente da så...)

Danieru-kun
16th August 2008, 20:32
MaLink.. Da må du få retta på profilen din.. Det står at du er gutt her :P

Men det er faktisk annbefalt for begge kjønn å bruke sminke for å få matt hud under cosplay..

[Edit]
snart får jeg ulv ørering :3
(som han har i filmen)

MaLink
17th August 2008, 00:39
MaLink.. Da må du få retta på profilen din.. Det står at du er gutt her :P

Men det er faktisk annbefalt for begge kjønn å bruke sminke for å få matt hud under cosplay..

[Edit]
snart får jeg ulv ørering :3
(som han har i filmen)

vell, ja det står jeg er en gutt hehe....

ja jeg syns sminke er en STOR del av cosplayet. fundation for å få flatere ansikt og eyeliner for å få øynene til å stå mere ut. det er det jeg bruker ihvertfall

jeg har faktisk tenkt å lage de øredobbene :P

Danieru-kun
17th August 2008, 15:14
jeg har faktisk fått tak i øredobber via ei side :nya:

Biggs
17th August 2008, 19:46
jeg har planer om å være Angeal fra Crisis Core. Det er jo ikke advent children, så passer kanskje ikke så godt inn i gruppa deres? :P

MaLink
17th August 2008, 20:28
joda alle fra ff er velkommen

Biggs
17th August 2008, 21:24
whoho :D

Nekochan
17th August 2008, 21:53

That'll be a bloody good cosplay :nya:
Alltid kulere når man ikke trenger å bruke parykk ^^
Og ja, sminke er et must for alle cosplayere, til og med gutter! x)

Hadde planer om å cosplaye fra FF i år, men ombestemte meg ^^; Men neste år blir det sikkert FF cosplay på meg igjen tror jeg. Cosplayet Lulu i fjor, så måtte ha noe annet i år :P

Wedge
17th August 2008, 22:55
Driver å jobber på et Cid Highwind cosplay, så denne gruppa høres ut som en flott ide! For her var det få Cid'er å spane. :P Det blir fra spillet riktignok, og ikke Advent Children, men det håper jeg at ikke gjør noe! :D

Gleder meg stort! >w<

Danieru-kun
17th August 2008, 23:13
That'll be a bloody good cosplay :nya:
Alltid kulere når man ikke trenger å bruke parykk ^^
Og ja, sminke er et must for alle cosplayere, til og med gutter! x)

Hadde planer om å cosplaye fra FF i år, men ombestemte meg ^^; Men neste år blir det sikkert FF cosplay på meg igjen tror jeg. Cosplayet Lulu i fjor, så måtte ha noe annet i år :P

Arigatou. Jeg satser på å få alt riktig.. Driver på å styler håret daglig for å lære meg hår frisyren.. Which means I am walkin' around with wannabe Cloud hair all day long.. XD

Noen ganger blir det bra, andre ganger.. Ikke fult så bra :P
Har bare gjort frisyren 3 ganger though :-/

MaLink
17th August 2008, 23:15
Arigatou. Jeg satser på å få alt riktig.. Driver på å styler håret daglig for å lære meg hår frisyren.. Which means I am walkin' around with wannabe Cloud hair all day long.. XD

Noen ganger blir det bra, andre ganger.. Ikke fult så bra :P
Har bare gjort frisyren 3 ganger though :-/

skal du lage buster sword også?

Danieru-kun
18th August 2008, 03:45
skal du lage buster sword også?

Vurderer det.. Hvis jeg skal:
JA det kommer til å være lengre enn meg selv (1.83m)

Foundation i tre, og bygge på med sitteunderlag materiale.

Rockshoujo
18th August 2008, 04:55
Som den STORE FF Fan'en jeg er har jeg veldig lyst til å være Sephiroth på Desucon 3 når jeg hærte om FF gruppe! Men jeg hadde lyst til å cose en annen på Desucon 3 siden det er con'et etter Soracon og der var jeg jo Sephy. (Skulle ønske con'et var over flere dager så jeg kunne cos'et flere! Var to forskjellige i fjor men det ble så stress å måtte bytte cos etter bare noen få timer.) Men på FF treffet jeg og Totchi planlegger skal jeg være Sephy igjen! *ELSK på Sephy* :D Jeg skal være Tamaki til Ouran gruppa til noen venner, vi har en full Ouran Host Club gruppe nå! Men jeg gleder meg VELDIG til å se alle FF'ere! Og jeg skal definetivt ta bilder! Når jeg så en FF cos'er på Desucon Second Stage løp jeg bort til til dem for å ta bilde, jeg har bilde av hver og en som coset noe fra FF i fjor :D So be prepeared to get "shoot" by Tamaki! ^_^

kittypetro
20th August 2008, 13:36
Fant en dritbra FF cosplay film på youtube, sjekk denne ut da

http://www.youtube.com/watch?v=_B1weiN-eHM

Takashi
22nd August 2008, 18:01
Blir ikke fra Advent Children for meg, men jeg kommer til å være Yuna :) Har liksom håret.. ;P hehe...

Biggs
23rd August 2008, 01:42
Blir ikke fra Advent Children for meg, men jeg kommer til å være Yuna :) Har liksom håret.. ;P hehe...

Stilig det! Yuna fra FF X eller X-2 da? :D

Red
23rd August 2008, 16:15
Om alt går bra så kommer jeg som Balthier fra FFxii. ^^

Arigato
23rd August 2008, 16:49
Har tenkt en del på Vincent Valentine, og bør greie å få det i havn på to måneder.

Takashi
23rd August 2008, 17:56
Stilig det! Yuna fra FF X eller X-2 da? :D

Blir fra X. :)
Gleder meeeeeeg!! Ca eneste som ikke stemmer med håret mitt, er at jeg har striper i det... xD meen... man overlever.. =P

Biggs
23rd August 2008, 21:37
Blir fra X. :)
Gleder meeeeeeg!! Ca eneste som ikke stemmer med håret mitt, er at jeg har striper i det... xD meen... man overlever.. =P

Det går nok strålende uansett ja. Har du planer om å lage staven hennes også eller? :)

Takashi
24th August 2008, 00:15
Nej, har ikke store planer om det, siden jeg bestiller kostymet hennes, og staven ikke følger med... Mulig jeg lager den ved siden av da... Kan jo se hva tiden bringer... =D

Takashi
24th August 2008, 21:44
Spør her også jeg...
Er det egentlig noen som ska være noen fra Final Fantasy 10? Eller 10-2 for den saks skyld...?
Jeg har SÅÅ lyst til å footoshoote litt med folk... xD :D

Kimuri
24th August 2008, 23:31
Tidus her,men skal ikke på desucon desverre :/

Arigato
25th August 2008, 01:06
Jobber også med Auron, men det får jeg ikke ferdig til da dessverre.

Rockshoujo
25th August 2008, 04:55
Om alt går bra så kommer jeg som Balthier fra FFxii. ^^

OMFGZ! Balthier! Fran og Balthier er fav'ene mine fra FFXII! Og jeg har holdt på med et Fran cosplay lenge nå (lite igjen å gjøre på klærne hennes, men det er vanskelig å få tak i ting til armour'en, men har fått lagd armour'en på armene og noe av det på bena) Fikk innmari lyst til å gjøre ferdig Fran å komme som henne! :D Men jeg har allerede som sagt ovenfor lovt å være Tamaki. ^_^

Takashi
25th August 2008, 10:08
Jobber også med Auron, men det får jeg ikke ferdig til da dessverre.

Hvorfor ikke? :o

Kei Riin
8th September 2008, 13:30
en venn av meg som jeg tar med meg på desucon 3, planlegger å cosse penelo fra ff13:D dette blir bra:nya:

Takashi
8th September 2008, 14:01
Ah, jeg holdt på å kjøpe Ashe-kostyme, men tok Yuna istedet... =P Hadde jeg tatt Ashe ville jeg tatt bilder med henne! XD

Kei Riin
8th September 2008, 14:59
hehe det hadde vert kult om du hadde kjøpt ashe kostyme XD, men fint med en yuna dah: D forresten tenkte jeg litt på å være rikku :P

Takashi
8th September 2008, 15:14
Jaaa!! Kom som Rikku!! Så kan vi ta masse bilder sammen! XD Fra X eller X-2 btw?

Kei Riin
8th September 2008, 15:23
x-2 kanskje, litt for lang hår for x T-T, men vet ikke helt ennå vem jeg skal cosse (må bestemme meg snart o . o). Hvilken Yuna versjon skal du cosse?

kittypetro
8th September 2008, 16:59
Åh kom som Rikku FFX-2 please, jeg elsker den outfiten

Takashi
8th September 2008, 17:47
x-2 kanskje, litt for lang hår for x T-T, men vet ikke helt ennå vem jeg skal cosse (må bestemme meg snart o . o). Hvilken Yuna versjon skal du cosse?

Yuna fra X'ern.. =) Når ho er summoner liksom ;P Du kan jo bare klippe deg! :D hihi... Neida, jeg skal ikke tvinge deg til noe jeg, men det hadde vært kuuult! ^^

Kei Riin
8th September 2008, 20:56
Yuna fra X'ern.. =) Når ho er summoner liksom ;P Du kan jo bare klippe deg! :D hihi... Neida, jeg skal ikke tvinge deg til noe jeg, men det hadde vært kuuult! ^^
:D ja jeg kunne jo klippe meg, men det tar så lang tid å få det langt igjen + mora mi er sterkt imot det >_> men får se kanskje rikku kommer:D

Bida-san
8th September 2008, 21:33
Uansett om det er X eller X-2 hadde det vært awesome med en Rikku!

Takashi
9th September 2008, 06:25
:D ja jeg kunne jo klippe meg, men det tar så lang tid å få det langt igjen + mora mi er sterkt imot det >_> men får se kanskje rikku kommer:D

Owh, skjønner. =) Men uansett Rikku, så vil jeg ha bilde med deg! :D

EDIT: Litt off-topic, men det passer på en måte likevel.. Sjekk ut denne gruppa, den er om et Final Fantasy-treff som skal være på nyåret! Det er liksom bare...3-4 aktive der nå, og det er LITT for få til at det blir særlig aktuelt... x( Så.. Stikk innom! :D http://forum.japani.no/group.php?groupid=176

Danieru-kun
19th September 2008, 00:42
Yes.. Endelig fikk jeg en pakke fra CosplayMagic med ørebling.. Guess what.. Det var fake.. -_-

Det var sånn.. "klips" dritt.. Så nå må jeg stresse med å prøve å finne en gullsmed som kan gjøre de om til vanlig..

Takashi
19th September 2008, 12:39
Æjj, det er supersurt... Hva slags ørebling var det?

Danieru-kun
19th September 2008, 19:39
http://www.cosplaymagic.com/pj0138.html

Den øreblingen :-/

Skal høre med en sånn.. smed i morgen tror jeg :P

-Arinachi
22nd September 2008, 19:44
Gleder meg til å se så mange clouds :0 Flere Vincents, goooooo! Og Zack ^^

Danieru-kun
22nd September 2008, 21:17
Nå har jeg kjøpt kostyme ;)
It's AWESOME!!! :D

Kjøpt og betalt, så nå skal jeg bare ta mål av kroppen min, og så tar det ca 3 uker, så er den i hendene mine :3

MaLink
22nd September 2008, 22:27
hvor kjøper du kostymet fra?

Danieru-kun
22nd September 2008, 23:40
ebay.com :hello:

It's awesome :cip:

Takashi
23rd September 2008, 08:19
Legg ut link! :D Jeg kjøpte dette (http://cgi.ebay.com/Final-Fantasy-yuna-COSPLAY-COSTUME-CUSTOM-MADE_W0QQitemZ310085910567QQcmdZViewItem?hash=item 310085910567&_trkparms=72%3A1205%7C39%3A1%7C66%3A2%7C65%3A12%7C 240%3A1318&_trksid=p3286.c0.m14) kostymet, og tror det kommer iløpet av enten denne uka, eller neste! ^^

Blackfred
26th September 2008, 13:50
Oppdatering:
Rikku fra FF-X will be there. (I form av min søster) :todangonyampocky:
Ble tvunget til å poste for ho siden hun ikke har egen profil, og var lat nok til å la være å lage en. :shooplink:

Kei Riin
26th September 2008, 14:13
Sorry, men det blir ikke sånn at jeg kosser Rikku fra ff10x fant ut at det ble litt for kaldt:cip: >_<

Bida-san
26th September 2008, 17:30
Oppdatering:
Ble tvunget til å poste for ho siden hun ikke har egen profil, og var lat nok til å la være å lage en. :shooplink:
Woooooo! Rikku!
Hva med deg selv? Skal du cosplaye?

Sorry, men det blir ikke sånn at jeg kosser Rikku fra ff10x fant ut at det ble litt for kaldt:cip: >_<
Skal du ikke cosplaye Rikku?:gonk: Hvis du er for at det blir kaldt, kan du jo skifte der? Det er noen som gjør det og^^

Myuu
26th September 2008, 20:57
dette høres utrolig gøy ut!. dere må huske og legge ut masse bilder her til oss senere :D

Takashi
26th September 2008, 22:38
Oppdatering:

JAAA!! Jeg SKAL finne din søster og ta bilde meeed henne!! =D I'm Yuna fra FFX!
Fikk kostymet mitt her om dagen, og hvis dere vil se bilder er det bare å sjekke denne (http://lenewj.blogg.no/1222459731_lene_aka_yuna.html) linken! :D

Xaphania
3rd October 2008, 22:57
OMFGZ! Balthier! Fran og Balthier er fav'ene mine fra FFXII! Og jeg har holdt på med et Fran cosplay lenge nå (lite igjen å gjøre på klærne hennes, men det er vanskelig å få tak i ting til armour'en, men har fått lagd armour'en på armene og noe av det på bena) Fikk innmari lyst til å gjøre ferdig Fran å komme som henne! :D Men jeg har allerede som sagt ovenfor lovt å være Tamaki. ^_^

Oh, man, om det hadde komt ein Fran-cosplayer hadde eg havna i FF-himmelen. Det hadde vore superawesome! o_o

Og, angåande FFX Rikku, så skal veffal ei veninne av meg (som også er på japani, men eg har ikkje sett ho svare på tråden, så eg skriv det her likevel) cosplaye ho om ho blir ferdig med kostymet i tide.

Blir dessverre ikkje noke FF-cosplay på meg i år, men får prøve på det ein annan gang.

Takashi
8th October 2008, 13:31
:D Alt fra FF10 eller FF12 gjør meg glaaad!!
Skulle ønske fler cosplaya derifra... Er altfor få... =/

applephoenix
12th October 2008, 18:25
hvorfor så få fra X egentlig? Oo elsker det spillet, og aldri i verden om jeg hadde sprada rundt i det Rikku bruker i oppfølgern.. så, Rikku fra FF-x her ^^

oh yes, there will be photoshoots X3

jobber med drakta nå, eneste problemet jeg har er mitt kjempekortet hår, som blir fiksa med en tilklippet parykk, og bootsene hennes. men har sånn ca funnet en løsning så skulle gå bra :) fortsatt to uker til! gleder meg som en unge! :cip:

i tillegg drar jeg sammen med en hitsugaya, en sally (nightmare before christmas), en yoruichi, en link og en gothic maid :P stor variasjon..

Takashi
12th October 2008, 20:05
Oh yes, there will SO be photoshoots!! Men hvordan skal vi finne hverandre, vi som er fra samme spill? O_o

MaLink
12th October 2008, 21:41
gjelder photoshooten alle fra ff? jeg skal cosplaye fra ffVII

marilla
12th October 2008, 22:03
Britta K. Bergersen stiller med sitt mobile studio, der kan man ta bilder, og bestille de for print (dette koster noe, uvisst hvor mye). Dere kan f.eks. avtale å møtes ved henne på et gitt tidspunkt? Se her (http://images.dirtyworker.com/Desucon/DesuCon%20-%20Cosplay/) for noen av de fantastiske bildene hun tok i fjor.

Takashi
13th October 2008, 09:30
Det hadde jo vært greit å gjøre? Men kanskje vi burde vite hva slags program det er på Desu før vi avtaler noe, slik at det ikke kræsjer skikkelig med noe vi har VELDIG lyst til å være med på? :P

MaLink
13th October 2008, 16:29
Britta K. Bergersen stiller med sitt mobile studio, der kan man ta bilder, og bestille de for print (dette koster noe, uvisst hvor mye). Dere kan f.eks. avtale å møtes ved henne på et gitt tidspunkt? Se her (http://images.dirtyworker.com/Desucon/DesuCon%20-%20Cosplay/) for noen av de fantastiske bildene hun tok i fjor.

å herregud så kule bilder! nå gleder jeg meg til å få tatt bilde av cosplayet mitt:D

Danieru-kun
16th October 2008, 12:25
Off topic: Greit nok at det kommer et mobilt studio.. Jeg bare lurer på hvorfor ikke bildene blir redigert :-/

De som ble tatt i fjor ble ihvertfall ikke det, og de kunne trengt det :-/
I see shadow!!!

On topic: JODA! Jeg endte opp med å bestille TO cloud kostymer.. Skreddersydd my ass.. Så jeg skal kombinere de og ta det beste fra hver :P

Pluss at jeg må stusse håret før Desucon XD

MaLink
16th October 2008, 17:31
hvor kjøpte du det andre Cloud kostymet?
og har du laget sverd? >:3

Danieru-kun
17th October 2008, 02:19
Jeg endte opp med Cosplaymagic :P

Eneste som var litt problematisk var boksa.. Den.. var litt for trang.. Får ann ikke igjen -_-

Jeg tror den er beregnet for folk uten rompe -_-

Kvaliteten var seriøst bra though, så det skal de ha ;)

MaLink
17th October 2008, 15:49
Jeg endte opp med Cosplaymagic :P

Eneste som var litt problematisk var boksa.. Den.. var litt for trang.. Får ann ikke igjen -_-

Jeg tror den er beregnet for folk uten rompe -_-

Kvaliteten var seriøst bra though, så det skal de ha ;)

men men, buster sverd da?

Takashi
17th October 2008, 18:30
Danieru-kun: Så det du fikk akkurat ut som bildene? For det gjorde ikke kostymet mitt.. (kjøpte på eBay, ikke cosplaymagic da, men..)

Danieru-kun
18th October 2008, 01:01
Bestilte du via honestdragonchina? Isåfall så nei.. Jeg fikk ikke likens kostyme som var avbildet.. Uansett.. Skuldergreia mi var nice fordi :P

Desverre MaLink.. No bustersword for me :(

Har enda en uke på meg.. Så det kan hende jeg bestemmer meg instantly at jeg skal gjøre det da :P

MaLink
18th October 2008, 10:58
Bestilte du via honestdragonchina? Isåfall så nei.. Jeg fikk ikke likens kostyme som var avbildet.. Uansett.. Skuldergreia mi var nice fordi :P

Desverre MaLink.. No bustersword for me :(

Har enda en uke på meg.. Så det kan hende jeg bestemmer meg instantly at jeg skal gjøre det da :P

jaja, kostymet ditt er sikkert nice:D

jeg kommer som Cloud også, Let's have an epic battle! >:3

Namie
19th October 2008, 12:55
Count in another possible Summoner Yuna (:

Bida-san
22nd October 2008, 22:13
Final Fantasy ftw! Har sett igjennom tråden, det kommer faktisk endel FF cosplayere i år! Og siden jeg er så flink, setter jeg opp alfabetisk også:P

Angeal (CC)
Balthier (XII)
Cid (VII)
Cloud (AC)
Cloud (AC)
Loz? (AC)
Penelo (XII)
Rikku (X)
Rikku (X)
Tifa (AC)
Tifa (AC)
Tifa (AC)
Vincent (AC)
Yuna (X)
Yuna (X)

AzukaLockheart
22nd October 2008, 22:34
IH!!! Gleder meg til å møte alle de anre FF cosplayerene, enklere å se hvem som har samme interesse da =P

Bida-san
23rd October 2008, 00:31
IH!!! Gleder meg til å møte alle de andre FF cosplayerene, enklere å se hvem som har samme interesse da =P
Hehe, ja!:nya:
Så i en annen tråd at du skal cosplaye Tifa også!
Jeg setter deg opp jeg^^ Desucon this year is gonna be heaven, so many Tifa's!*drømme seg bort*

Takashi
23rd October 2008, 06:24
Awh, LISTE! :D
Hadde det ikke vært kult om ALLE FF-cosplayerne hadde tatt bilde sammen? :D No matter hvilken FF det var? =D

Red
23rd October 2008, 06:44
Awh, LISTE! :D
Hadde det ikke vært kult om ALLE FF-cosplayerne hadde tatt bilde sammen? :D No matter hvilken FF det var? =D

That's a MUST for oss! Må ta bilde sammen!

Takashi
23rd October 2008, 07:00
Da sier jeg bare "When and where?" :D

AzukaLockheart
23rd October 2008, 16:10
Hehe, ja!:nya:
Så i en annen tråd at du skal cosplaye Tifa også!
Jeg setter deg opp jeg^^ Desucon this year is gonna be heaven, so many Tifa's!*drømme seg bort*
Jepp, jeg blir Tifa fra AC =P Gleder meg sykt >.<
Skal du være noen fra FF eller? =P

Da sier jeg bare "When and where?" :D
JA JA JA JA JA!!! BILDER!!! Meg bli med DX XD

Takashi
23rd October 2008, 17:58
JA JA JA JA JA!!! BILDER!!! Meg bli med DX XD

Du skal få superstor bursdagsklem også!! :D :D

Amaye
26th October 2008, 15:38
HEIII!!!
Jg vilgjerne være med pådenne gruppen, jeg har sett Advent Childrenfilmen tuen ganger(den ruler)
Cluod og Tifa....<3
:D

Bida-san
26th October 2008, 15:47
HEIII!!!
Jg vilgjerne være med pådenne gruppen, jeg har sett Advent Childrenfilmen tuen ganger(den ruler)
Cluod og Tifa....<3
:D
Ehm...Dette var for Desucon 3, som var igårXD
Men du kan jo kanskje stikke innom FF treffet, hvis du liker Final Fantasy?