PDA

View Full Version : Dato for Desucon: 25. Oktober

p33r
5th August 2008, 21:36
Den 25. Oktober fra 12:00 til 19:30 arrangeres Desucon i Oslo Kongressenter. RAWR

http://dwimg.com/files/wdg73b8lelhcptb4j4ce.jpg

matura93
6th August 2008, 00:36
gleder meg!

Mette
6th August 2008, 00:44
Dette kommer til å bli episk! Jeg håper at flest mulig folk har mulighet til å komme på denne eventen!

Yatch
6th August 2008, 00:48
GLEDESEG! *sette av dato* detta blir win :D

Valentine
6th August 2008, 00:50
Hoho! Dette blir fjellflott!

Setter av dato, vittaot daobt.

Lazore
6th August 2008, 01:12
hurray! setter av dato + fikser et kostyme

Cactuar
6th August 2008, 02:08
w00t, glede seg. *går og gjemmer cash så man kan handle lots of loot*

Aeki
6th August 2008, 11:37
Woho! Blir bra^^ Også flytter jeg til Oslo nå, så da slipper jeg togstyr, yay me!

Jorg
6th August 2008, 12:19
jeg må huske å sette av penger :cip: vil ikke gå glipp av desucon også.

Lazore
6th August 2008, 12:27
hvor mye kommer ingangs biletten til å koste

kohaku
6th August 2008, 12:53
Yay! Desucon 3 blir evig bra! ;D Cosplay har man klart alt... x33

Ikkaku
6th August 2008, 13:49
er desucon bare for cosplayere?

leier dere bare den ene etasjen som på soracon (VELDIG trangt) eller leier dere fler etasjer?

Mette
6th August 2008, 14:03
er desucon bare for cosplayere?

leier dere bare den ene etasjen som på soracon (VELDIG trangt) eller leier dere fler etasjer?

Cosplay er ikke nødvendig for å komme inn på Desucon. Men så klart vil vi bli glade dersom flest mulig kommer i cosplay ;)

Etter det jeg har hørt, så vil vi bruke hele kongresssenteret på Desucon. Det kom 1000 folk på Desucon 2, og vi kan umulig bare bruke to saler. Det kom flere enn vi anntok til Soracon og (vi gikk tomme for armbånd).

Yuri
6th August 2008, 16:17
Har tenkt på å bli med på Desucon 3 sammen med noen venner i år. Langt å reise, så jeg er enda ikke sikker på om jeg har råd/har mulighet.

Ameshini
6th August 2008, 19:26
Ooh, er datoen 100% satt? For jeg trenger å bestille flybilleter i god tid før (billigere), og det ville virkelig være dumt om da Desu plutselig ble flyttet .__.;

blackwidow91
7th August 2008, 08:31
Den datoen ble nå sluppet på Soracon for de som var i den lille salen og fikk det med^^
Og ja, gjentar et spmål som ble nevnt litt lengre opp, blir det inngangspenger? Eller er Desucon gratis?

p33r
7th August 2008, 11:50
Datoen er 100% satt og flyttes ikke.
Inngangspenger er det for tidlig å si noe om, men om det blir noe vil det ikke være snakk om store summer. Det er en del planlegging og sponsor-sjekking igjen før vi kan si noe helt sikkert om det.

Mr.Mag
7th August 2008, 21:30
Siden datoen ble satt soppas tidlig i år skal jeg se om jeg får bestilt meg flybiletter+hotellrom til den helga. Håper virkelig ting ordner seg slik at jeg kan joine, har veldig veldig lyst^^

manjeh
7th August 2008, 21:35
EPIC!!!!! must make cosplay, so little time so mutch to do><

xGummiBearx
8th August 2008, 02:25
Gleder meg syykt ! ^^, Det blir såå morro :D

Nekochan
8th August 2008, 13:36
Jeg synes datoen burde ha blitt annonsert liiitt tidligere.. ^^; Fram til nå har veø de fleste vært innstilt på at det skulle være i November. Dette gir folk som syr kostyme mindre tid en planlagt >.< Men ja, er vel bare å henge i da:P Håper det blir bra :) (og ikke for trangt >.<)

Ann Christin
8th August 2008, 14:12
25 oktober er jo neesten november da.. Er bare et par dager før bursdagen min, så det passer bra :)

Skrubb
8th August 2008, 14:56
Har tenkt på å bli med på Desucon 3 sammen med noen venner i år. Langt å reise, så jeg er enda ikke sikker på om jeg har råd/har mulighet.

Det er da ikke så dyrt for flybiletter om man bestiller ganske tidlig.
Jeg så at Norwegian har biletter Tur/Retur Værnes-Gardemoen for ca 1247 kr i dag
om man reiser ned den 25 og opp igijen den 26.
Dersom man regner med overnattning og tog/buss så tror jeg det ikke kommer opp i mer enn 3000 kr
jeg tror at dersom man er flink så kan man til og med klare seg med rundt 2000 kr.

Ann Christin
8th August 2008, 15:00
Det er da ikke så dyrt for flybiletter om man bestiller ganske tidlig.
Jeg så at Norwegian har biletter Tur/Retur Værnes-Gardemoen for ca 1247 kr i dag
om man reiser ned den 25 og opp igijen den 26.
Dersom man regner med overnattning og tog/buss så tror jeg det ikke kommer opp i mer enn 3000 kr
jeg tror at dersom man er flink så kan man til og med klare seg med rundt 2000 kr.

Jeg tror det er veldig store beløp for skoleelever.... Ikke engang jeg hadde tatt meg råd til det der tror jeg.. Jeg syntes togbiletten tur/retur på 180 er dyrt :p

Skrubb
8th August 2008, 15:05
Jeg tror det er veldig store beløp for skoleelever.... Ikke engang jeg hadde tatt meg råd til det der tror jeg.. Jeg syntes togbiletten tur/retur på 180 er dyrt :p

Et par helger med jobbing på den lokale supern eller noe fikser den biffen :P
Vel, jeg vet jeg høres ut som det er veldig lett å få seg en helgejobb, men det er det ikke.
Men uten pågangsmot kommer man ingensteds.

MoNoLith
8th August 2008, 15:07
Takk gud for at jeg har begynt å jobbe i ferien xD lol ellers ville ikke foreldrene mine engang tenkt på å la meg reise til Oslo :p nå har jeg ihvertfall sjanse for å reise med mine egne penger og alene hvis jeg vil,og hvis mamma og pappa lar meg få lov lol=D

marilla
8th August 2008, 15:07
1200 for tur/retur trondheim oslo er svindyrt. Det koster som oftest max 700. Det finnes dog alternativer som buss og tog. (Sistnevnte er naturlig nok mest behagelig)

Det finnes fortsatt dritmange avganger med miniprisbilletter til 199 for trondheim-oslo med NSB, så de som skal derfra - bestill fort. :P

Uansett er datoen kun satt noen dager før november, så det bør ikke ha vært helt sjokkerende. :) Håper jo så mange som mulig kan komme. Såvidt jeg har skjønt har ikke datoen vært klar så altfor lenge, da MYE må klaffe osv.

Tharanee
8th August 2008, 15:14
nesten min bursdag også hihi.:D

Anathea
8th August 2008, 16:58
Det passer ganske bra med tanke på at vi har høstferie uken etter i Cambridge, så blir det ikke en tur til Norge kun for Desucon. Da kan jeg kanskje jo bestille flybilletter og komme. :D Det blir vel ikke på mer enn 1500 heller, pluss et par hundre for innenlands transport. :3

Haw haw.

MaisMelon
8th August 2008, 19:43
Tøøøøft~~

Jeg visste ikke at det skulle bli noe Desucon i år, jeg, siden Soracon ble relativt stort. o.O Nå må jeg bare passe på å finne kostyme og stå opp tidlig. ~
Oktober, dah. >: To måneder.

Inu_Girl94
8th August 2008, 22:28
åååh, gud!! gleder meg noe sikkerlig nå!!:D
btw, hvor mye koster det å komme in denne gangen??OwO

marilla
8th August 2008, 22:42
btw, hvor mye koster det å komme in denne gangen??OwO

Datoen er 100% satt og flyttes ikke.
Inngangspenger er det for tidlig å si noe om, men om det blir noe vil det ikke være snakk om store summer. Det er en del planlegging og sponsor-sjekking igjen før vi kan si noe helt sikkert om det.

Svart på tidligere. :)

Miharu_Chan
10th August 2008, 00:44
Håper jeg kan :O hadde vært sykt gøy^^

Rie-chan
10th August 2008, 09:56
Hvis jeg ikke må jobbe den dagen så kommer jeg. Skal prøve så godt jeg kan. Vil ikke gå glipp av et så stort arrangement!

n@ruto-kun
10th August 2008, 13:06
ohyes!! x33
dette blir fun.
bare håper håret mitt vokser langt nok. xDD iallfall lenger \o\.

RAWR.

Porphyra
10th August 2008, 13:42
I'll be there!! :D
*sette i gang med kostyme*

TownyTuff
12th August 2008, 02:38
INGENTING skal få holde meg vekk fra Desucon 3. Ingenting.

Men ærlig talt, oktober? Tiidliiig :gonk: Jeg som trodde jeg hadde så god tid.. Jaja, bra jeg lager cosplay hver gang jeg kjeder meg :3 Tror det jeg fikset for noen timer siden kan brukes med noen forbedringer.. Aah, gleden av å gå i cosplay av ingen grunn er uendelig.

Blir greit for meg å komme meg til Oslo, jeg har noen småsøsken og ei stemor i Hønefoss som er villige til å låne ut senger for meg og papsen :hello: Jepp, må nok ha med følge.. Pappa er lite villig til å la en 14-årig jente spasere rundt i cosplay alene i Oslo. o__o Jaja, jeg skal ha det rimelig greit uansett jeg. :)

kakashi-san
12th August 2008, 07:47
Jeg kommer garantert. Håper bare at min mor ikke legger andre planer den dagen. Uansett, jeg kommer.

TownyTuff
12th August 2008, 11:41
Skulle ikke forundre meg om jeg egentlig skal være hos moren min den helgen eller noe, det er alltid de helgene det skjer noe.. Men jaja, synd for henne. JEG SKAL PÅ DESUCON 3. Koste hva det koste vil.

CatgirlMe
12th August 2008, 16:52
*sette av dato*

Nå trenger jeg bare et sted å bo, tog/fly biletter og et cosplay. :cip:
Gleder meg kjempemye!

AzukaLockheart
12th August 2008, 17:16
Har veldig lyst til å komme, har cosplay og penger alt nå XD
Men er ikke særlig kjent i Oslo, kan noen si meg om det er et kart eller gate adresse eller et eller annet sånn at jeg kan vite hvor jeg skal gå for å komme frem? XD

Ippon4
13th August 2008, 21:05
Dette blir utrolig episk!

Simen
13th August 2008, 21:07
Har veldig lyst til å komme, har cosplay og penger alt nå XD
Men er ikke særlig kjent i Oslo, kan noen si meg om det er et kart eller gate adresse eller et eller annet sånn at jeg kan vite hvor jeg skal gå for å komme frem? XD

Når du kommer til oslo, kommer du enten til flyplassen eller Oslo S. Fra flyplassen går det tog rett til Oslo S, hvor det (mest sannsynlig) vil være folk som samles for å gå samlet opp dit. Å finne fram er ikke noe problem i Oslo. :)

Nekogangu
13th August 2008, 22:53
O - O
Å nei! :O
Nå for jeg panikk! Får helt sikkert ikke lov... Får vel ikke skippe skolen-.-'
Og var netopp i Oslo. Mamma og Pappa betalte masse penger. Får ikke gjøre det igjen...
Det er jeg sikker på! Hjelp!
Og vennina mi får helt sikkert lov... Så typisk... Uff... Stakkars meg

AzukaLockheart
13th August 2008, 23:07
Når du kommer til oslo, kommer du enten til flyplassen eller Oslo S. Fra flyplassen går det tog rett til Oslo S, hvor det (mest sannsynlig) vil være folk som samles for å gå samlet opp dit. Å finne fram er ikke noe problem i Oslo. :)

Ah, oki, jeg kommer på OSLO S, såpass vet jeg, men er det langt unna OSLO S da?
Mener ikke å mase, men vet du klokka når det begynner også? :forvirra:

marilla
13th August 2008, 23:33
Det begynner klokken 12. Det er i grei gåavstand. Man kan gå litt opp karl-johan, og så svinge inn til høyre, eller følge mer kompliserte veier. Det er lite poeng i å forklare disse ordentlig nå, da fine kart og følgeordninger mest sannsynlig kommer nærmere connet. :)

p33r
13th August 2008, 23:37
Oslo Kongressenter finner dere her: Youngs gate 11, 0181 Oslo
Kart over hvor OKS er. http://www.kongressenter.no/stream_file.asp?iEntityId=277

blackwidow91
14th August 2008, 11:24
Ofte så er det at de som ikke kan veien, møter opp på østbanehallen utenfor outland (østbanehallen henger sammen med oslo s) og så går samlet til kongressenteret.

Avnia
14th August 2008, 15:38
Yay...og bare en dag før bursdagen min...

Biggs
17th August 2008, 19:51
Vet noen hva reglene for våpen på Desucon er? Har planer om å laget et Buster Sword til kostymet mitt, og hadde vert veldig kjekt om jeg fikk det med inn. :D

marilla
17th August 2008, 20:07
Det er uvisst, men jeg vil tro (uten å vite noe sikkert) at det kommer til å være noe i nærheten av disse: http://www.cosplay.no/node/213

Det kan hende det blir strengere, siden DC er større enn Soracon, men det kan jeg ikke si noe sikkert om.

Biggs
17th August 2008, 20:19
Jey, tusen takk. Såvidt jeg forsto utifra de reglene så kan jeg vist ikke lage den av tre. Da blir det vel papp da regner jeg med. ;)

Takashi
19th August 2008, 19:10
Ah, jeg og mest sannsynlig ei venninne kommer nok også til å komme på Oslo S. (hvis ho blir med... Får ikke dra alene... :O)

Men jeg er ikke akkurat superkjent på Oslo S heller jeg da... hvor går man for å komme til der alle andre cosplayerfolk er?

Håper jeg får skaffa kostyme!! Jeg VIIIIL!! :8D:

blackwidow91
19th August 2008, 19:16
Spør om veien til outland eller østbanehallen da vettu;) Så vanskelig er det ikke^^

Takashi
19th August 2008, 19:17
Nei, det er det jo ikke... :D haha.
Håperhåperhåper bare jeg får med meg venninna mi.. xP

TownyTuff
19th August 2008, 20:54
Om hun ikke vil, får du bare true henne. ;) På Oslo S blir det vel bare å se etter en mengde folk som skiller seg ekstremt ut fra resten og som får rare blikk :3

Takashi
22nd August 2008, 18:03
Haha, ja, det var noe sånn jeg tenkte! xD
Vel, skal holde dere oppdatert (H) :)

Jadda, jeg kommer jeg! :D Blir med noen andre, men jeg kommer vaffal!
Også blir det kledd som Yuna :cool:

Kelloggs
26th August 2008, 19:09
Det jeg har tenkt å gjøre er å reise inn til oslo litt tidlig før Desucon starter, tar kl 9 bussen som går inn til oslo og er der ca litt over 10, kommer til å være på Outland i østbanehallen. Og jeg vet hvor man skal gå hen til Desucon, kommer til å være den fyren i blå dress med rød slips og pinnsvin hårsveis og skriker nok OBJECTION! utenfor outland:P

men anyway, hvis noen er usikre på hvor desucon kommer til å være i oslo, så bare se etter meg på outland.

Porphyra
26th August 2008, 19:24
Det jeg har tenkt å gjøre er å reise inn til oslo litt tidlig før Desucon starter, tar kl 9 bussen som går inn til oslo og er der ca litt over 10, kommer til å være på Outland i østbanehallen. Og jeg vet hvor man skal gå hen til Desucon, kommer til å være den fyren i blå dress med rød slips og pinnsvin hårsveis og skriker nok OBJECTION! utenfor outland:P

men anyway, hvis noen er usikre på hvor desucon kommer til å være i oslo, så bare se etter meg på outland.

Da kan det hende du får Devit og Jasdero på lasset ihvertfall. Siden hverken jeg eller venninna mi aner hvor dette foregår :ikkemeg:

TownyTuff
26th August 2008, 23:58
Mulig du får oss på lasset også. :ikkemeg: Med "oss" mener jeg meg, pappa og ukjent antall venninner - spørs hvor mange jeg får dratt med. :nya: Vet om en to-tre stykker som vil være med, hvorav flere vil ordne cosplay om de kan.. Enten kjøpe eller lage. :cip: *gledesei*

Såh, skal si fra om jeg ser deg, "Mr. OBJECTION!!". ;)

Takashi
27th August 2008, 06:30

Haha, det er bare det om man finner veien til Outland da? ;P

phyconinja
27th August 2008, 11:09
Haha, det er bare det om man finner veien til Outland da? ;P

Outland er på Oslo S, null stress å finne ;)

Porphyra
27th August 2008, 18:35
Mulig du får oss på lasset også. :ikkemeg: Med "oss" mener jeg meg, pappa og ukjent antall venninner - spørs hvor mange jeg får dratt med. :nya: Vet om en to-tre stykker som vil være med, hvorav flere vil ordne cosplay om de kan.. Enten kjøpe eller lage. :cip: *gledesei*

Såh, skal si fra om jeg ser deg, "Mr. OBJECTION!!". ;)

Håh, da skal det glompes FØR Desucon til og med :P
Eller.... jeg kommer sannsynligvis til å se deg, få spazattack og hoppe bort til deg med puppy-dog-eyes-expression for å få klem :3

TownyTuff
27th August 2008, 18:37
Porp: Høres halvt truende og halvt søtt ut. :cip: Men ser jeg noen som kommer med puppy-dog-eyes-gi-meg-klem-expression, kommer jeg nok til å gi så mye klem som ønsket. ^_^

phyco: Aldri sett noen Outland på Olso S jeg, så jeg kommer vel sannsynligvis til å glompe en tilfeldig cosplayer som ser ut som om han/hun vet hvor han/hun skal. :cip:

marilla
27th August 2008, 18:53
Outland er i Østbanehallen som er direkte knyttet til Oslo S. Når man kommer av togene er det bare å først gå så langt til venstre som man kan. Deretter tar man til høyre, og man kommer inn i en "gammel" stor toghall. Endel småbutikker og sånt, og ser man til høyre vil man se Outland i 2.etasje-ish.

TownyTuff
27th August 2008, 19:35
Hmmm, får prøve. :D Kan jo se om jeg finner det om jeg rekker det neste gang jeg skal til Oslo S ^^

Takashi
27th August 2008, 21:19
Outland er i Østbanehallen som er direkte knyttet til Oslo S. Når man kommer av togene er det bare å først gå så langt til venstre som man kan. Deretter tar man til høyre, og man kommer inn i en "gammel" stor toghall. Endel småbutikker og sånt, og ser man til høyre vil man se Outland i 2.etasje-ish.

VELDIG fint forklart. TAKK! :D Får se hva man får til på et kvarter.. xD haha, siden toget kommer kvart på 12, og det starter 12.. =P

Tyblazitar
28th August 2008, 23:55
Minner om at generell prat om oppmøte og å treffe folk er sånt man tar via profiler, PM eller eventuelt i sosiale grupper, ikke i denne tråden. ;)

The dealer
3rd September 2008, 20:03
wait , is the actual convention on the 25th of october, and how can i contact the oslo center regarding becoming a dealer at the convention

MrsGosh
9th September 2008, 22:17
åå! Jeg gleder meg så UTROLIG masse!
Jeg og (forhåpentligvis) to venninner skal ta 9timers nattbuss for å komme oss dit, men d blir verdt det!:8D:
Skal cosplaye Shizune fra Naruto, og ene venninna mi skal være Tsunade!
Kan nesten ikke vente :D

Myuu
10th September 2008, 16:01
blir jeg utrolig uviten om jeg spør... *hva er egentlig Desucon har hørt litt snakk om det her & der, og er ikke sikker på hva det er egentlig* :S

miarichan
10th September 2008, 16:11
Desucon er et anime convention*skrev jeg riktig? xD* man kan cosplaye, møte ny folk, kjøpe ting og masse annet gøy:) og det er på oslo kongress senter 25 oktober kl 12 til 19^^ Jeg gleder meg så sykt:3 tok det i kort versjon x)

Kiiroikitsune
11th September 2008, 22:25
Var det snakk om noen biletter for å komme inn på Desucon 3? :O

TownyTuff
11th September 2008, 23:27
Så vidt jeg vet er det nok ingen billett for å komme inn på selve Desucon 3, men hvis det blir en eventuell konsert, blir det sannsynligvis inngangsbillett for akkurat den. :)

Kiiroikitsune
11th September 2008, 23:30
Fant det ut forresten...Det var billett til opnings showet til desucon 3 ikkje sjølve desucon 3 XD

Sasodei90
15th September 2008, 13:30
yeeeey, gleder meg sykt til DesuCon! dette blir sååå bra :D håper det kommer like mange som det kom i fjor. håper det blir noe mere å gjøre også, for på DesuCon 2 var det ikke så mye å gjøre, men det blir kjempe bra uansett er jeg helt sikker på ;D

Nodoka
15th September 2008, 14:08
Hvis det er noe dere lurer på angående desucon er det bare å spørre i denne tråden (http://forum.japani.no/showthread.php?t=14305)

miyako-brownie
17th September 2008, 17:46
EPIC!!!!! must make cosplay, so little time so mutch to do><

du lager cosplay selv også! 8D
...jeg vet ikke hvem je skal cosplaye enna men jeg hjelper veninna mi med og sy! :3