PDA

View Full Version : Feeler - j-fashion show?

Ameshini
4th August 2008, 02:59
EDIT

Joda, det blir et J-fashion show på årets Desucon! :D

Skjekk denne tråden (http://forum.japani.no/showthread.php?t=13709) for påmeldning som modell.

-----------------------------------------------
Er ikke helt sikker på hvor jeg skal poste det her, eller om noen har gjort slikt før, men hvis det er helt feil postet eller teit eller lignende, så slett eller flytt eller whateva.
ANYWAY...

Jeg og noen nordmenn ifra et j-fashion forum (kan ikke reklamere her, sorry) kom til å snakke om Desucon...
Det er veldig mye anime, manga og cosplay-relaterte shows og slikt på Desucon. Hva med oss som interesserer oss mest for japansk (alternativ) mote?

På et fremtidig Desucon (med håp på at det blir flere), ville det kanskje vært interessant med et lite j-fashion show?
Vi er ikke helt sikre på hva vi ville ha gjort av det, men muligens en catwalk med de mest kjente stilene (får tak i frivillige modeller), samtidig som vi småinformerer smått om de forskjellige stilene som blir vist. Vi tenkte også enten på do's and dont's, make-overs og/eller lignende (har som sagt ikke bestemt oss for noe enda, så kom gjerne med forslag!!).
Har ikke snakket med dem som arrangerer Desucon og vet helt ærlig ikke hvordan det funker for dem, men dette er bare en feeler (hvis interessen er stor, så setter man igang med snakkinga ;D).

Vi har sett slike shows på andre cons rundt i verden, så vi lurer på hvor stor interessen for noe slikt er?
Er det for få som synes det er morsomt med disse stilene - er det noe vi burde utsette til det blir større interesse for j-fashion? Eller synes dere at det kunne vært aktuelt å ordne til så snart som mulig?

(Bare for å få det oppklart... Vi har altså ikke tenkt til å ha et dritlangt og drikjedelig og drittørt foredrag om j-fashion full av elitisme og naziness og sterke personlige meninger, som en stakkarslig gutt som har blitt tvingt til å kle på seg rare klær - mens han hoster og sniffer og nyser i mikrofonen - presanterer, hvis det er det dere ser for dere XDD)

Mirashi
4th August 2008, 03:09
Interessen er stor her i Porsgrunn ihvertfall, av de jeg vet om.
Jeg kjenner flere mennesker som liker alternative stiler, men de føler de ikke kan dukke opp på anime-treff eller j-rock-treff siden de ikke kan noe om de tingene. (Dette inkluderer da meg)
Alle forslagene virket utrolig gode, catwalk hadde vært elsk, enkelt og greit. ^^

Misu
4th August 2008, 03:11
AWESOMENESS

jeg har det travelt, men jeg er så med! juhuuu

Rockshoujo
4th August 2008, 04:29
Er ikke helt sikker på hvor jeg skal poste det her, eller om noen har gjort slikt før, men hvis det er helt feil postet eller teit eller lignende, så slett eller flytt eller whateva.
ANYWAY...

Jeg og noen nordmenn ifra et j-fashion forum (kan ikke reklamere her, sorry) kom til å snakke om Desucon...
Det er veldig mye anime, manga og cosplay-relaterte shows og slikt på Desucon. Hva med oss som interesserer oss mest for japansk (alternativ) mote?

På et fremtidig Desucon (med håp på at det blir flere), ville det kanskje vært interessant med et lite j-fashion show?
Vi er ikke helt sikre på hva vi ville ha gjort av det, men muligens en catwalk med de mest kjente stilene (får tak i frivillige modeller), samtidig som vi småinformerer smått om de forskjellige stilene som blir vist. Vi tenkte også enten på do's and dont's, make-overs og/eller lignende (har som sagt ikke bestemt oss for noe enda, så kom gjerne med forslag!!).
Har ikke snakket med dem som arrangerer Desucon og vet helt ærlig ikke hvordan det funker for dem, men dette er bare en feeler (hvis interessen er stor, så setter man igang med snakkinga ;D).

Vi har sett slike shows på andre cons rundt i verden, så vi lurer på hvor stor interessen for noe slikt er?
Er det for få som synes det er morsomt med disse stilene - er det noe vi burde utsette til det blir større interesse for j-fashion? Eller synes dere at det kunne vært aktuelt å ordne til så snart som mulig?

(Bare for å få det oppklart... Vi har altså ikke tenkt til å ha et dritlangt og drikjedelig og drittørt foredrag om j-fashion full av elitisme og naziness og sterke personlige meninger, som en stakkarslig gutt som har blitt tvingt til å kle på seg rare klær - mens han hoster og sniffer og nyser i mikrofonen - presanterer, hvis det er det dere ser for dere XDD)

Jeg syntes det var en SUPER ide! *Støtter 100%* :ja: :)

Wildplayer
4th August 2008, 06:58
Skader ikke med bidrag. :) Ideen er positiv, det er flere som allerede nå har interessert seg, pluss at det allerede nå er en del med kunnskapsrike personer som vil gjøre dette frivillig.

Yuiko
4th August 2008, 09:27
Jeg syns det er en kjempeidé! Det har jo aldri egentlig vært noe særlig fokus på japansk mote på Desucon, så det kunne vi absolutt trenge. ^^

Ann Christin
4th August 2008, 09:38
Jeg satt faktisk å tenkte selv på dette i går, men da kun lolita hehe.. Eller en informasjons bod på en måte..

zora
4th August 2008, 11:04
Jaa! ^^

Jeg tror det kommer til å bli en stor hit, jeg :) Det er jo mange som kommer på desucon som har stor interesse for j-mote.

Issa-san
4th August 2008, 13:10
JAPANSK STREET-STYLE / J-ROCK-STIL, LOLITA, PLZ!!! D8
that would be fun >:3 forhåpentligvis får jeg mer inspirasjon og sånt også, om det blir noe av... :todanya:

BabydollAxolotl
4th August 2008, 15:07
I'm with you bby ;D Jeg kan ta meg av lolita, duh xD

Ameshini
4th August 2008, 16:29
Interessen er stor her i Porsgrunn ihvertfall, av de jeg vet om.
Jeg kjenner flere mennesker som liker alternative stiler, men de føler de ikke kan dukke opp på anime-treff eller j-rock-treff siden de ikke kan noe om de tingene. (Dette inkluderer da meg)
Alle forslagene virket utrolig gode, catwalk hadde vært elsk, enkelt og greit. ^^

Yep, exactly!
Litt meningsløst å dra på et only anime/manga-treff når man helt egentlig ikke bry seg særlig om det XD men det er jo morsomt å møte nye folk og noe sånt som Desucon er jo veldig synd å gå glipp av (nå er da Desu for fans av Japan generelt, men som sagt er det liksom mest fokus på anime/manga, cosplay og sånt).

Jeg syns det er en kjempeidé! Det har jo aldri egentlig vært noe særlig fokus på japansk mote på Desucon, så det kunne vi absolutt trenge. ^^

Har ikke vært på Desu selv, men av det jeg har fått med meg er det da mest fokus på anime/manga og cosplay og litt j-rock (noe jeg da kan forstå siden publikummet er mye større i de kategoriene), men likevel så har jeg sett ifra bilder at noen kler seg i ut i j-fashionaktige stiler. Og vel, jeg vet jo at det er en del som ikke bryr seg altfor mye om å fordype seg i stilene, men likevel synes de er morsomme.

En annen hensikt med et slikt show er jo også få stilene spredd. Folk som ikke vet om dem får da oppleve dem og kanskje bli inspirert og sånt XD

Ameshini
4th August 2008, 17:19
Hmm, hvilke stiler ønsker folk å se?

lolita
gyaru
vk/oshare
decora
aristocrat/ouji/kodona
goth/punk/cyber etc. (stiler som er adoptert i fra vesten, men likevel andeledes - japanerene har liksom laget sine egne vri på stilene...)

Dette var for det meste det vi tenkte på, og de er vel noen av de mest kjente j-motene. De mest kjente er også flere som flere utfører, og blir enklere å "få tak i", men er det andre folk ville likt å se?

Som f.eks
wamono
Spank!/80's princess girl
etc. etc.

Mirashi
4th August 2008, 17:32
Lolita, vk/oshare og goth/punk/cyber tror jeg ville slått best ann, men Norge trenger å få vite mer om gyaru ihvertfall, elsk på gyaru. Decora er også veldig populært blant småungene som har lyst til å skille seg ut, de fra 14 og nedover, introduser dem for wamono ftw! xD

zora
4th August 2008, 17:33
Det hadde vert kult å ha med Spank/Fairy kei også, men det er kanskje lurt å holde seg til de mest kjente stilene..

Niji
4th August 2008, 17:43
Jeg syns dette er en meget bra ide! :D
Jeg kan godt være med på noe også, hvis det trengs!

HVis det blir plass til mere enn de mest kjente stilene, syns jeg absolutt vi burde ta Fairy kei/Spank med! ^^

Ameshini
4th August 2008, 18:12
Hmm yes, Spank skal ikke være så altfor vanskelig å få til heller!

Wildplayer
4th August 2008, 23:39
Hmm, hvilke stiler ønsker folk å se?
gyaru
[...]

Innenfor der vil jeg egentlig sterkt fraråde å ta en av de mer ekstreme understilene. Jeg forstår jo at det er de mer ekstreme gyaru-stilene som vekker mer oppsikt og som virker mer spennende, men på en annen side er det uhyre vanskelig å få til. Jeg stemmer mer for en litt mer... avslappet stil. Selv om det kanskje ikke er like oppsiktsvekkende, synes jeg da nå at håret, negler og annet små dilldall kan være verdt å titte på!

Ameshini
4th August 2008, 23:54
I agree!
Hadde seff vært utrolig gøy å hatt en manba på et slikt show, meeeen det er jo som sagt utrolig vanskelig å få til ordentlig.
Ser for meg noe som serebu, onee-kei elns? Kanskje en av de mer guttete stilene? Eller kanskje himegyaru.

zora
5th August 2008, 10:59
Manba hadde vert gøy å ha med da.. Men jeg tenkte ikke over at det var vanskelig å få til :C Men det kan jo hende Hime går, siden de har naturlig farge på håret og huden, det er bare stylingen og slik som er problemet..

Rockshoujo
5th August 2008, 13:15
Jeg vil VELDIG gjerne se VK/Oshare, EGA/EGL, Punk,Goth, Cyber! :D

Ameshini
5th August 2008, 19:22
VK/oshare og punk er ikke så vanskelig å få til, men vi har litt trøbbel med aristocrat og cyber og goth x.x Spesielt cyber.

Men jeg synes det hadde vært gøy å ha dem med da men... vi får se 8D

Ann Christin
5th August 2008, 22:34
Har du vurder å høre med noen på norsk goth forum angående cyber? Eller er det stor forskjell mellom øst og vest cyber?

zora
5th August 2008, 22:50
Det er noen forskjeller, men jeg tror en som klarer å pulle off vestlig cyber får til japansk også...

Ameshini
5th August 2008, 22:54
Ikke så stor forskjell, men likevel vil jeg si at j-cyber, j-goth etc. er slightly andeledes. Ellers hadde det jo ikke vær noe vits i å vise en slik stil (skal jo være et japansk fashion show).

Vet ikke helt, men tror vi kommer til å droppe cyber og goth, (goth er jo ikke noe stress hvis vi har tenkt til å ta visual kei da, siden mye innenfor den kategorien kan være goth inspirert) siden de stilene i hovedsak er fra vesten og... vanskelig å utføre på den måten jeg ser for meg. XD

Kan ikke noe for det, men når jeg tenker på j-cyber så... Takuya Angel, liksom. Og j-goths... Black Peace Now. XD

zora
5th August 2008, 23:02
Men j-cyber er jo så tøft! T_____T
Det jeg har merket av forskjeller må være at j-cyber har mer farger, og myyye mer accesories og stæsh. Og ikke særlig mye metall-greier som vestlig cyber ofte har. Det er ikke så vanlig å barbere deler av hodet i j-cyber heller, noe som er veldig vanlig i vestlig..

MoNoLith
6th August 2008, 03:03
Jeg støtter dette 100%. Sykt mange der ute som leser manga,ser på anime,hører på Jrock/Jpop og kan ikke så mye om selve moten. Kan hende de finner noe interessant i noen av motene der og begynner å følge den:) så dette er en aldeles bra måte å spre Jmoten på:D

Angående manba,vel jeg synes hvis noen kler seg sånn og følger den at vi skal selvfølgelig ha den personen med:D jeg har så sykt lyst å se en in real life. Også hime galsene bør komme,for de er veldig viktige også;)

uhm decora og spank,YES PLEASE<3 Lolita er egentlig bare et selvfølge at de skal være der lol ikke noe frekt ment men det er jo egentlig den moten som er mest utbredt i verden av alle jmotene.

Ameshini
6th August 2008, 09:00
Det som er greia er at det ingen manbas eller himegyarus i Norge XD (ikke som jeg vet om i allefall). Det er ikke det at vi ikke vil ha med dem, men... dritvanskelig å utføre! (Himegal er ikke fullt så vanskelig å utføre, men manba... ouuuch. Personen må ha en deep, deep tan, også må hun eller noen kunne sminke manba-sminke++++)

Og ja, I agree 100%. Liker mange stiler likegodt (hvis ikke mer) som lolita, men den er tross alt mest utbredt, særlig her i Norge. SEFF må vi ha den med XD

p33r
6th August 2008, 11:31
Jeg vil bare nevne at dette er defintivit i Desucon sin interesse, vi prøver å presentere så mye som mulig av Japansk kultur. I første omgang har vi måtte satse på Anime og Manga for å få i gang eventet men ting som dette er ABSOLUT noe vi har lyst til å satse på. Er det noen her som kunne tenke seg å hjelpe til med å arrangere noe slikt på Desucon?

zora
6th August 2008, 12:06
Jeg vil gjerne hjelpe til hvis jeg får lov :turned:

Ameshini
6th August 2008, 19:04
Jeg vil bare nevne at dette er defintivit i Desucon sin interesse, vi prøver å presentere så mye som mulig av Japansk kultur. I første omgang har vi måtte satse på Anime og Manga for å få i gang eventet men ting som dette er ABSOLUT noe vi har lyst til å satse på. Er det noen her som kunne tenke seg å hjelpe til med å arrangere noe slikt på Desucon?

Jeg er definitivt interessert i å hjelpe!!!

Hvis det ble noe slikt som en catwalk vet jeg om flere folk som har klær til de forskjellige stilene og ville vært perfekt modell for stilen også :D også kan jeg litt om de forskjellige stilene i tilegg og blablabla, JA jeg er kjempeinteressert i å hjelpe til med å arrangere noe slikt @_@!

Et problem er kanskje det at jeg bor ganske langt unna Oslo (æ e ifra Harstad) men jeg besøker da Oslo nå og da (pga. at jeg er i et langdistanse forholde with sum1 der ;3) og vel, jeg har tenkt meg på Desucon, ofc :D

Misu
6th August 2008, 20:43
cyber og goth og sånt syns jeg også vi burde droppe:p greit, det er noen forskjeller, men ellers er jo mye likt, og ja, det er vanskelig å få til. min mening though ;D og en manba i norge har jeg aldri hørt om. ikke himegyaru heller desverre ;( jeg har en Jesus Diamante replica kjole, det er det nærmeste jeg har kommet himegyaru XD so yeah

jeg bor også langt nord, men jeg skal nok greie å komme meg til ozzzzzzlo på et vis. Jeg vil veldig veldig veldig gjerne hjelpe til ;D

zora
7th August 2008, 00:18
cyber og goth og sånt syns jeg også vi burde droppe:p greit, det er noen forskjeller, men ellers er jo mye likt, og ja, det er vanskelig å få til. min mening though ;D og en manba i norge har jeg aldri hørt om. ikke himegyaru heller desverre ;( jeg har en Jesus Diamante replica kjole, det er det nærmeste jeg har kommet himegyaru XD so yeah

jeg bor også langt nord, men jeg skal nok greie å komme meg til ozzzzzzlo på et vis. Jeg vil veldig veldig veldig gjerne hjelpe til ;D

Jeg har faktisk sett en hime-gyaru inspirert dame/jente i Sarpsborg (nabobyen), men jeg aner ikke hvem hun er da XD men det er noen..

MoNoLith
7th August 2008, 00:24
@Ameshini: skjønner hva du mener. Men er det ingen hime gals på forumet ditt?=S eller er det bare jeg som har sett feil.

Haha okey men sånn i tilfellet det finnes noen hime gals og manba så er de sikkert velkomne.
Jeg bor ganske langt fra Oslo også,så det må nok et fly eller tog for å komme der.
Forresten hvor lenge varer desucon,antar at alle varer like lenge(desucon,desucon 2)? Er det bare i én dag?

Nekochan
7th August 2008, 00:43
Jeg synes dette er en super idé! Håper virkelig det slår igjennom hos crewet også etter hvert:D

Når det gjelder hvilke stiler som blir vist skulle jeg også gjerne likt å se noen av de mindre kjente stilene. På den måten kan jo folk bli kjent med de også, og lære litt ^^ Mange som har stor interesse for Japan, vet jo sånn ca hva f.eks. visual kei, decora og gyaru går ut på, men er vel ikke så mange som vet hva f.eks. wamono og spank er.
Nå ville det vel tatt 100 år å gå igjennom 30 stiler men .. x) Jah.. you get my point :nya: kanskje... o___o

zora
7th August 2008, 00:53
Jeg synes dette er en super idé! Håper virkelig det slår igjennom hos crewet også etter hvert:D

Når det gjelder hvilke stiler som blir vist skulle jeg også gjerne likt å se noen av de mindre kjente stilene. På den måten kan jo folk bli kjent med de også, og lære litt ^^ Mange som har stor interesse for Japan, vet jo sånn ca hva f.eks. visual kei, decora og gyaru går ut på, men er vel ikke så mange som vet hva f.eks. wamono og spank er.
Nå ville det vel tatt 100 år å gå igjennom 30 stiler men .. x) Jah.. you get my point :nya: kanskje... o___o

Enig! Jeg vil også veldig gjerne ha med fler stiler! ^______^ Jeg vet jo at noen kan bli vanskelig, men spank/fairy-kei og hime virker da ikke så vanskelige..

MoNoLith
7th August 2008, 02:19
Enig! Jeg vil også veldig gjerne ha med fler stiler! ^______^ Jeg vet jo at noen kan bli vanskelig, men spank/fairy-kei og hime virker da ikke så vanskelige..

Problemet ligger jo i det at vi kjenner ingen foreløpig som holder på med Spank,eller Hime I guess.

Jeg var Spank for en stund og det er egentlig litt vanskelig(ikke mye da) å sette sammen,akkurat som Decora. Man må tenke på fargebruken og hvordan en ekte Spank jente er kledd. Uhm sier nå ikke at jeg vil være Spank på desucon=P for det orker jeg bare ikke,har kastet nesten alle Spank klærne mine lol

Men ja,vi må først finne noen jenter som driver med Spank og Himegyaru.Spørsmålet er bare hvordan vi skal få det til=/ any ideas?

Ameshini
7th August 2008, 11:16
Spank er egentlig ikke så vanskelig med tanke på at de pretty much tar klær og looks ifra 80-tallet ^^ et annet navn for Spank er jo bla. 80's princess girl. Det eneste er at, ja, det som oftest er pretty fargerikt og My Little Pony og Teletubbies og store, rosa petticoats og hvaenn.

Men ja jeg er ganske enig at vi burde minst ha en litt ukjent stil med, men det er som sagt, litt vanskelig å få til siden ingen i Norge som jeg kjenner praktiserer dem >-< men jeg kjenner ikke så sinnsykt mange folk da XD
Jeg mener å huske at noen på J-rock Nite 3 hadde noe wamono-aktige klær på seg tho'... tror det var ei av dem som var med på å arrangere det? I don't rememba dat well.

Har ikke sett noen himegalz på mitt forum nei. Fnisu/Misu har en kopi av en Jesus Diamante kjole, da ^-^

En idé er jo å sette opp en snær søknad for folk som kler seg i japanske alt. moter, sånn at folk kan melde seg på de og de stilene, men jeg har en følelse at det blir veldig mange som vil være lolita og visual kei... og that stuff. XD

Ann Christin
7th August 2008, 11:32
Man kan jo evt sette opp lapper på f.eks outland hvor man søker etter folk med japanske alternative stiler. Om man får respons kan man spørre om bilder, hvor de bor o.s.v og deretter følge opp de man syntes er best. Og må man stå med klær selv så tror jeg dette hjelper å plukke ut et par stykker. Er nok veldig mange som vil være f.eks lolita, men jeg tror det igjen er veldig få som faktisk har et helt antrekk.

zora
7th August 2008, 11:39
Jeg kommer ihvertfall til å være på utkikk etter folk! Hvis jeg ser noen så får jeg nesten bare ta mot til meg og gå bort og spørre.. :P

Ameshini
7th August 2008, 13:08
^yeah, do that! O.O Tviler sterkt på at jeg kommer borti slike folk her i Harstad, men HVIS jeg bumper borti noen, så må jeg vel også fatte mot. XD

Man kan jo evt sette opp lapper på f.eks outland hvor man søker etter folk med japanske alternative stiler. Om man får respons kan man spørre om bilder, hvor de bor o.s.v og deretter følge opp de man syntes er best. Og må man stå med klær selv så tror jeg dette hjelper å plukke ut et par stykker. Er nok veldig mange som vil være f.eks lolita, men jeg tror det igjen er veldig få som faktisk har et helt antrekk.

God idé!
Ja, jeg er i allefall ikke villig til å kjøpe masse dyre klær for folk som bare vil være modeller hvis det ikke er et nødstilfelle (f.eks en stil vi gjerne vil ha, men som ingen praktiserer), så ja, det hadde vært best med folk som allerede eier klær som passer til den og den stilen.

And yes, vi skal jo ikke ha tjue lolitas og bare to gyarus liksom, det må vi selvfølgelig begrense og planlegge mer på.

MoNoLith
7th August 2008, 13:09
@Ameshini: altså du kan jo ikke bare ta på deg alt som har med Teletubbies eller My Little Pony heller. Du må kunne klare å kordinere ting for at det skal se skikkelig ut. Det er ikke bare bare det. Spank er jo fargerikt som decora,bare midnre decor og flere andre farger enn bare rosa. Men ja nok om det:p

Haha tenkte faktisk på en søknad jeg også. Men da må vi få folk til å se det.

@Ann Christin: det var jo en genial idé!! haha hvis noen får laget en sånn skikkelig ark(jeg kan sikkert) og sette det opp her og på de andre forumene slik at folk kan printe det ut og henge opp på Outland,evt andre steder hvis de har lyst=]

Ameshini
7th August 2008, 13:14
^ LOL, det var ikke det jeg mente heller, jeg bare stereotypte noen typiske ting med Spank ;D Jeg vil ikke si at Spank er sååå likt decora da. Det har ikke fokus på så mye detaljer og dritt. Som sagt, det er ikke så vanskelig. Jeg veit GODT a ting må coordinates for å se bra ut (geez, I stress it over and over myself!) men ja, la oss ikke diskutere det nå XD

Ja, man kan reklamere for det på dette forumet, på Nettby, på j-fashion forumet... etc. Hvis søknaden kan være kort og enkel, så er det jo mulig å ta den idéen med å printe det på plakater og henge dem på Outland og lignende.

Sånn;
"R u into tha j-fashionzzz? Do u dress in a certain style, or do u haev clothez dat fit into a certain style?
R u interested in being a model for a fashion show @da Desucon`?
fill out dis application and send it to blablabla@blablabla.com:

name:
style u want 2 apply for:
some picturezz of u in dat style:
other wayz 2 kontakt u on:"

Det skal vi selvfølgelig ikke skrive på en slik plakat, men det var bare et eksempel XD

MoNoLith
7th August 2008, 13:19
Jeg vil ikke si at Spank er sååå likt decora da. Det har ikke fokus på så mye detaljer og dritt. Som sagt, det er ikke så vanskelig. Jeg har en Spank outfit i hodet om det blir krise.

Ja, man kan reklamere for det på dette forumet, på Nettby, på j-fashion forumet... etc. Hvis søknaden kan være kort og enkel, så er det jo mulig å ta den idéen med å printe det på plakater og henge dem på Outland og lignende.

lol sa ikke det var likt heller...xD og jeg sa at decora har mer decor og whatnot så skjønner egentlig ikke hva du vil frem til :pinch: haha du skjønner jeg har vært Spank så jeg vet nok hva jeg snakker om=P

Så skal jeg lage den eller? litt forvirret nå:8D:

Ameshini
7th August 2008, 13:20
Det bare virket som om du mente at man måtte ha coordination sense som en decora for å få det til, og helt ærlig så er Spank pretty easy å gjennomføre XD myyeeeee enklere en decora. Altså, hvis man vil ha en simpel, stereotypisk outfit, og det er vel helst det vi vil vise når vi først presanterer en slik stil som ikke så mange kjenner.

Nei, vi trenger mer planlegging I think ;3

MoNoLith
7th August 2008, 13:24
Okey:) hvis du trenger hjelp så bare si ifra;):D

Ann Christin
7th August 2008, 15:20
Om man skal få til noe sånt tror jeg man må reagere litt kjapt. Er ikke lang tid til desucon igjen, og er vel greit å få opp hva man skal ha, evt om man skal ha artikler, bare noen som forteller eller powerpoint presentasjon o.s.v.

p33r
7th August 2008, 15:33
Hvis dere kommer med et godt konsept tror jeg ikke Event-teamet på Desucon har noe problem med å gi dere en scene og en timeslot :P

Ameshini
7th August 2008, 16:08
Okidoki! Synes idéen om en catwalk hadde vært enkelt og greit ^^ så kunne man om så finne på noe bedre og større elns til neste gang.

Er det bare meg, eller synes andre også at vi burde finne en bedre og raskere måte å diskutere det vi vil gjøre? MSN eller no'?
Hvis ikke det er noe raskere eller bedre elns, så er det bare å adde meg: kaninmelodi@hotmail.com

MoNoLith
7th August 2008, 17:18
Jeg syens fortsatt at vi burde tatt det på neste desucon(ikke den som er i oktober). For da får vi mer tid,selv om vi har litt god tid nå også. Sier ikke bare fordi jeg er ikke sikker om jeg kan komme på den i år, men tenker kanskje flere(som vil være med på catwalk osv) kommer. Men så er det ikek jeg som bestemmer her heller:o

Ameshini
7th August 2008, 17:23
Jeg synes det er fett om vi får det til Oktober ;D hvis det ikke går bra, så vet vi hva vi skal gjøre bedre til neste gang (hvis det da blir en neste gang >_>) osv.

marilla
7th August 2008, 17:28
Det er bra å prøve nå, ta det som en prøve, men ikke gjør det større enn dere klarer. Om dere så bare får til 4-5 kjernestiler, så ta de, og gjør det bra. Mye bedre det enn 15 halvmotiverte stiler, kinda. :3

MoNoLith
7th August 2008, 17:30
Ja det var det jeg tenkte, hvis det blir i år om det blir neste år også?! hehe men jeg skal se,hvis jeg får være med en venninne,får nok ikke reise alene selv om jeg blir 18 xD så er jo desucon sånn to dager etter bursdagen min lol

Prisen på flybilletter fra SAS er jo nokså rimelige, og har perfekt tid til og fra Gardemoen.

p33r
7th August 2008, 17:45
Som andre i tråden sier, gjør så godt dere kan denne gangen og så tar dere fult ut neste år om det blir en suksess. Så lenge det blir ordentlig gjennomført er det ikke noe i veien for at det prøves ut igjen neste år :3

Ann Christin
7th August 2008, 17:48
Jeg syens fortsatt at vi burde tatt det på neste desucon(ikke den som er i oktober). For da får vi mer tid,selv om vi har litt god tid nå også. Sier ikke bare fordi jeg er ikke sikker om jeg kan komme på den i år, men tenker kanskje flere(som vil være med på catwalk osv) kommer. Men så er det ikek jeg som bestemmer her heller:o

For ikke å glemme at de som skal cosplay mest trolig er i full gang med kostymene sine og tviler på at noen dropper cosplayet sitt for dette. Og bortsett fra meg så tror jeg alle lolitaene som var på meetupen cosplayer istedenfor å f.eks gå i lolita.

p33r
7th August 2008, 17:53
Jeg tror ikke det skal være noen problemer å finne folk til å vise frem stilene, selv om de cosplayere klarer du nok å få dem til å skifte over for fem min på catwalken. Prosjektet er langt ifra umulig.

Mirashi
7th August 2008, 18:41
For ikke å glemme at de som skal cosplay mest trolig er i full gang med kostymene sine og tviler på at noen dropper cosplayet sitt for dette. Og bortsett fra meg så tror jeg alle lolitaene som var på meetupen cosplayer istedenfor å f.eks gå i lolita.

Gikk jeg god som lolita egentlig? x]
Hvis jeg gjorde det så skipper jeg cosplay for å være med, om det er nødvendig. ^^

Ameshini
7th August 2008, 18:41
Også må vi huske at de lolitaene som har møtt opp ikke er alle lolitaene her i Norge ;D jeg kjenner to-tre-fire lolita som ikke er into dette miljøet, men sikkert kan stille opp hvis jeg spurte dem 8DD

Also, jeg får snart en lawleeta kjole (og har allerede noen accessories), så hvis ingen kan stille opp som lolita, så kan jeg. (Det er en BABY kjole, og jeg kan plenty om lolita so don't worry haha)

Ann Christin
7th August 2008, 18:51
Lolitaer tror jeg ikke er noe problem i heletatt..

Ameshini
7th August 2008, 18:53
Nope ;)
Men ja, noen som er med på å lage en søknadsform ting? XD

Ann Christin
7th August 2008, 19:36
Man burde kanskje legge med hvilke stiler man er ute etter? Slik at folk faktisk vet hva som trengs, noen folk trenger det jo inn med t-skje så er greit å være på den sikre siden.

Sånn, bare et lite forslag, må nok forandres på, men jeg ser på tv :p

Vi søker deg som har en j-fashion stil

I forbindelse med desucon som avholdes i oktober søker vi deg som har en j-fashion stil. Lolita, hime, decora, o.s.v (fyll inn resten her)

Det skal avholdes at foredrag om de forskjellige stilene og vi trenger derfor modeller som kan gå på catwalk/scene. Man må holde klær selv.

Om du er intressert send en mail tildfgdg@drgrg.com med navn, tlf nr, hvilken stil du følger og bilder av deg selv med klærne (helst helfigur)

Dytter man inn litt fancy tekst eller bilder på siden så skal nok det der funke ganske bra..

Ameshini
7th August 2008, 19:48
Yeah, akkurat noe slikt jeg også tenkte på! Ser du addet meg på msn, så vi kan ta det videre der XD

MoNoLith
7th August 2008, 20:48
Det var veldig bra Ann Christin. Men først må vi se hvem som vi allerede har som skal være for noen av stilene. Var det ikke snakk om 3-4 eller noe sånt for hver stil?

Ameshini
7th August 2008, 21:49
http://forum.japani.no/showthread.php?p=173301#post173301

THIS. Look at it!

Det er fint at vi allerede har noen, men jeg synes det blir litt dumt å bare velge de vi kjenner når det kan godt hende det finnes noen ute der som praktiserer stilen mye bedre enn den vi kjenner, så først så prøver vi denne søknaden!
Den skal bli puttet opp her og der i Oslo og mulig i byer nær Oslo, så vifårse :)

MoNoLith
8th August 2008, 15:12
Jepp det der var bra;) Skal spørre om jeg kan sette den opp på Outland here også=D

Rockshoujo
9th August 2008, 17:50
Ville veldig gjerne ha hjulpet med dette, men jeg skal være Tamaki for en STOR Ouran gruppe og vi planlegger sketsj på scenen osv. Så det går ikke i år. Også pleier jeg alltid å cosplaye på cons. Det hadde å vært veldig morsomt å være modell (hadde jeg turt) har mange egendesigna og lagde Visual/Oshare Kei, EGL/EGA osv klær. ^_^

Niji
9th August 2008, 18:39
Ville veldig gjerne ha hjulpet med dette, men jeg skal være Tamaki for en STOR Ouran gruppe og vi planlegger sketsj på scenen osv. Så det går ikke i år. Også pleier jeg alltid å cosplaye på cons. Det hadde å vært veldig morsomt å være modell (hadde jeg turt) har mange egendesigna og lagde Visual/Oshare Kei, EGL/EGA osv klær. ^_^

Hihi , jeg skal være med i en stor kingdomhearts cosplay gruppe, men jeg bare skifter til akkuratt det showet, hvis det blir sånn at jeg blir modell XDD

Ameshini
10th August 2008, 02:52
Niji: So far er du satt opp som modell! Men vi trenger å se den outfitten du har trengt til å bruke! ;) Ikke noe stress selvfølgelig, men få den klar før Desucon jaffal XD

Rockshoujo: That's to bad! Vi hadde virkelig trengt noen EGA-folkz. Men det er fortsatt en liten stund til søknadsfristen er over, og vi vet jo ikke om alle som er der ute, så vifårse, høhø.

Tifaa
12th August 2008, 01:05
Jeg elsker hele ideen jeg^^

Tenkte og kansje legge inn en søknad jeg og, men ikke før det er helt ferdig da^^ vil ikke gå rett på en bummer :P Tenkte mest på koteosa, men jeg har en del klær som etter litt lolitatransforming kan ligne EGL om det trengs (og jeg får meg selv til å gjøre det... jeg er altfor lat -.-) Har fått en huge love å kle meg himegyaru i det siste også... Men jeg får vente å se om jeg får fyllt ut en søknad in time ;)

All hail tha fairness^^ (men ikke den saken som er i bakgrunn på skrivegreia her... den er ekkel >.<)

Ameshini
13th August 2008, 14:16
Vi har ingen problem med lolita, I believe. Jeg vet om 10 lolitas iallefall (including myself), så ja XD hvis ingen skulle søke om det, så har jeg folk jeg kan spørre.
Men hvis du kunne pulle off koteosa eller himegyaru hadde det vært trés bien!!

Ikke vær redd for å sende inn søknader, det verste som kan skje er at vi sier nei ;)

Anayokari
15th August 2008, 17:27
Må man vite veldig mye om stilen man følger for å være med? Jeg har en håndfull lolita outfits, men jeg er ingen ekspert på stilen. Eventuelt kunne dere låne klærne av meg hvis dere trenger det. Men jeg vil veldig gjerne være modell hvis jeg kan! ^^

Ameshini
16th August 2008, 19:28
Nei, du må ikke kunne så mye facts om stilen så lenge du kan kle deg i den!
Plz, folkens, har dere spørsmål som dere vil få svart på så raskt som mulig, så send dem til jfashiondesu@gmail.com

Og skjekk ut søknaden!
http://forum.japani.no/showthread.php?p=173301#post173301

Rockshoujo
18th August 2008, 05:19
Hihi , jeg skal være med i en stor kingdomhearts cosplay gruppe, men jeg bare skifter til akkuratt det showet, hvis det blir sånn at jeg blir modell XDD

Hehe Gleder meg til å se både KH og J-Fashion fra deg da! :D
Tenkte på det å bare bytte men det kan bli litt stress å. Men det er helst det at jeg ikke tørr. *Løpe å gjemme seg*

Rie-chan
18th August 2008, 11:50
Decora og Lolita er jeg veldig for : D hele ideen er kjempebra i seg selv ^^ gleder meg!

Ameshini
18th August 2008, 19:07
Hehe Gleder meg til å se både KH og J-Fashion fra deg da! :D
Tenkte på det å bare bytte men det kan bli litt stress å. Men det er helst det at jeg ikke tørr. *Løpe å gjemme seg*

Naw folkens, virker som en del som har lyst til å sende søknad men som ikke tørr.
IKKE VÆR REDD!! Vi trenger seriøst folk, så værsåsnill å ikke vær redd for sende inn søknad! Kan hende du blaster oss av stolen, liksom. Veit jeg har gitt meg ut for å være en skikkelig j-fashion nazi her, men husk at det er ikke jeg som bestemmer alene. IKKE VÆR REDDDDD.

Som sagt, det værste som kan skje er at vi sier nei, noe som IKKE nødvendigvis betyr at du er FAIL eller stygg eller noe sånt bæsj. Enten er det rett og slett noen som gjør det bedre (som da heller ikke betyr at du er failure. Vi vil jo representere stilene så bra som mulig, og selvfølgelig velger vi de beste av de beste), eller så er det at vi har nok med modeller (ikke nå iallefall, haha).