PDA

View Full Version : Aftermath Tilbakeblikk

SoulSeth
3rd August 2008, 23:01
Her kan det diskuteres hva en syntes om Soracon.

Personlig så var dette et av de, hvis ikke det beste treffet jeg har deltatt i. Soracon er godt mulig det eneste 'store' treffet jeg kommer til å delta i og syntes jeg var skikkelig heldig som fikk det med meg. Det var alltid noe å ta seg til (spesielt for de som jobbet), og det var kjekt å få se kjente igjen fjes, samt nye.
Jeg var overrasket av hvor mange som faktisk møtte opp, noe jeg tror Dirtyworker var og, men jeg føler at dette ikke var en negativ ting, heller positivt.
Selve arrangementet var bra, det var mye å finne på og gjøre. Det var kjekt å føle seg litt 'in the loop' ved å kunne se de første norske subbingene av Naruto, få den første utgaven av Death Note, og fange til seg en utgave av Rave som er enda ikke gitt ut. Jeg håper at dette vil fortsette, og at DWS og communitien sin vil kunne påvirke og arbeide sammen med utgiverene av slike medium.
Det var synd at jeg måtte stikke da jeg måtte, skulle gjerne blitt en dag til!

- Jeg vil gjerne takke Dirtyworker og deres underordnede grupper som deltok i arrangeringen av dette treffet, uten dem ville det ikke fungert (d'uh).
- Jeg vil trakke Viddy for lån av sofa. Mye bedre enn gata!
- Jeg vil takke bunny-maiden (ja, jeg vet, jeg suger på navn, sorry) for den nydelige viftingen jeg fikk. Du er en engel ;)
- Jeg vil også takke folkene som deltok og hjalp til å gjøre treffet kjekt og rett og slett koselig.

Mita-chan
3rd August 2008, 23:07
oh oh! i was the bunnymaid : D :link: xD lol

selv så syns jeg soracon var kjempe bra :D
var gøy å være med og hjelpe til :3
litt liten hall syns jeg, det ble trangt og VELDIG fort varmt (thank god for viftene)
alle var kjempe koslige som vanlig og masse fine cosplay ^^

Laraneia
3rd August 2008, 23:16
Hei hei, jeg var Sesshomaru, og hadde det kjempegøy :D

Men, jeg er enig med at det var liten plass og veldig varmt, spesielt for cosplayere med store fluffy haler ;)

Gleder meg masse til Desu-con nå :)

SoulSeth
3rd August 2008, 23:20
oh oh! i was the bunnymaid : D :link: xD lol

selv så syns jeg soracon var kjempe bra :D
var gøy å være med og hjelpe til :3
litt liten hall syns jeg, det ble trangt og VELDIG fort varmt (thank god for viftene)
alle var kjempe koslige som vanlig og masse fine cosplay ^^

Vel, takk skal du ha ^^

Mita-chan
3rd August 2008, 23:21
Vel, takk skal du ha ^^

u're welcome ^^
i just like to make people happy :3

Isindil
3rd August 2008, 23:24
Var definitivt moro, eneste jeg har å klage på var at folka som satt og snakket om Death Note, fansubbing ovs. burde hatt mikker. Satt man lengre enn to stolrekker unna var det bortimot umulig å høre hva som ble sagt.

Yatch
3rd August 2008, 23:24
u're welcome ^^
i just like to make people happy :3
by all means drop by my place and make me happy :]]

ontopic:
syntes Soracon var en kjempesuksess, selv om det virker som om man undervurderte hvor mange som kom til å komme :P ble ganske trangt der nede :P

kittypetro
3rd August 2008, 23:26
Jeg var Isane, så langt den eneste med en soracon video på yutube

Dette vr mitt første con, noensinne og jeg takker alle som ga meg klemmer og tok bilder og gjorde mitt første con til den beste opplevelsen jeg har hatt i livet mitt så langt

phyconinja
4th August 2008, 00:24
Det var jævelig fett. Og må seff takke EagleJin som lot meg camp på soffaen hans, og lærte meg å spille soulcalibur, så jeg fikk deltatt i turneringen.

Har 2 klager da:
1) Det var litt dårlig opplysninng om hva om skjedde hvor :P
2) Free Hugs konkuranse ødelegger Free Hugs konseptet.. Da er det plutselig ikke for klemmene lenger.

DrakeK
4th August 2008, 00:38
Først av alt: Så SINNSYKT GØY!

Var selvfølgelig utrolig kult å vinne Janken-finalen, enda kulere var det å se alle folka som hadde møtt opp og heiet =D

Folk jeg har lyst til å takke:

Cosplayere: Tusen takk til alle som møtte opp i kostymer, det var gøy å se alle de forskjellige kostymene og det gir cons det lille ekstra ^^,

Crew: Tusen takk til crewet som har stått på for å få til det her! Dere gjorde en flott jobb!

Wetgoat, ArcaneFox og Colaholic: for at vi hang sammen stort sett hele connet, fun and AWESOME times og for at dere støttet meg under Janken konkurransen =D

Fiiup: Tusen takk for at jeg fikk "kræsje" hos deg ^^,

Og selvfølgelig: de 520+ som tilsammen kom på Sora! Helt vilt oppmøte!

Ting som kunne forbedres: Litt mer system i tider på events, store lister med de forskjellige tidene kunne være en ide

Janken-opplegget var flott, bortsett fra kulene, siden de var i sykt tynne tråder så man måtte passe seg for å ikke floke, og hvis man stakk nåla for langt inn så satt hele greia fast. Mitt forslag til neste gang: Buttons!

Det er det jeg kommer på nå, hvis det er noen som føler seg glemt så er det bare å si ifra, de som fortjener takk skal ha det =D

Zaijin
4th August 2008, 02:05
Heie, jeg var Kurosaki Ichigo med Hollow maske... Syntes arrangementet var strålende gjennomført, guiding, program, stands, osv...

eneste er at Cosplay konkurranse påmelding sluttet for tidlig D: og at man kanskje skulle hatt en mat stand, med Junk food, brus, osv. xD

Men veldig bra Con alle sammen :D var min første, og det har fått meg til å bli enda meer interresert i hele Convention verdenen og dere kan se på Desucon 3 i gruppe-cosplay av Ouran High School Host Club, som Mori-senpai ^w^

Oyasumi~~ :D

Yatch
4th August 2008, 02:06
ikke noen takk for å ganke deg drakek?:(

DrakeK
4th August 2008, 02:10
Weey, takk for at du sa ifra Yatch!

Takk til Yatch for at han ganka meg :D

Issa-san
4th August 2008, 10:37
Har 2 klager da:
1) Det var litt dårlig opplysninng om hva om skjedde hvor :P
2) Free Hugs konkuranse ødelegger Free Hugs konseptet.. Da er det plutselig ikke for klemmene lenger.

Må nok si meg enig i begge.. >___>
På desu.no/Soracon synes jeg det burdfe være litt mer oppdateringer om info og regler og sånt, og kanskje noen lenker som feks "om Cosplay og Konkurranse" og legge til informasjon der, og.. jah, litt bedre informert siden det faktisk var Soracon's HJEMMEside.... xD
(jeg hadde ikke fått med meg våpen-regel heller, see.. >_> )

men ellers har jeg synes det var kjempebra og skikkelig koselig! >w< Har blitt kjent med mange nye folk og fått beundret mange fine cosplay ( *_* ) og alt..! Selv om jeg i starten var skuffa over at det ble bowling i stedet for ute-dag, var det utrolig gøy også på bowlingen..! (jeg bowla ikke (lack of money), men det trengte jeg ikke for å ha det gøy uansett >:3 )

Smiley
4th August 2008, 11:34
Det var ganske hyggelig med Soracon, og gleder meg til neste con ^^. Gratis manga også faktisk, fikk både death note og rave (10) =P

Noen ulemper, eller på en bedre måte å si det på, tips til forbedering:

- Kanskje litt lite sted...Jeg ble ganske fort varm =P(selv om jeg ikke cosplaya XD)
- Det skulle ha vært en plakat eller noe annet hvor det stod hva som skjedde når.
- Litt lite utvalg av ting og tang man kunne kjøpe. Men det kan dere kanskje ikke gjøre
noe med siden det er NeoTokyo som tar det med =P

Men ellers så var det kjempegøy der =D

Rie-chan
4th August 2008, 12:02
Jeg synes Soracon var bedre enn Desucon 2. Fordi jeg fikk mere ut av det : D Fikk mange klemmer på grunn av ''FREE HUGS'' skiltet mitt ^^ det eneste jeg mislikte var ''FREE HUGS'' konkuranse. Klemmer er for glede. Ikke fordi man vil ha noe tilbake.

Nodoka
4th August 2008, 12:08
Yay jeg hadde det kjempe gøy selv om jeg var totalt utslitt når jeg kom hjem. Jeg stressa ganske mye helt fra klokken 9 til 14 men det var utrolig gøy for det. Det var kjempe gøy at så mange mennesker kom selv om jeg kunne irritere meg over det noen ganger. XD

Når det gjelder fansub panelet så skulle vi hatt mikrofon ja, siden vi ble plassert i et ikke lydtett område ved siden av ting som bråkte skikkelig. Men det er sånn det ble for det var det vi hadde. (btw jeg hørte helt fint når jeg satte meg ned et godt stykke bak og hørte på dw panelet...)

Alt i alt var det utrolig gøy og jeg fikk faktisk tid til å gå rundt selv om jeg aldrig hadde trodd det. XD

Inu_Girl94
4th August 2008, 12:10
hadde det drit gøy der!!=D

Issa-san
4th August 2008, 12:23
Som Nodoka nevnte, ville det vært veldig fint om det kunne bli satt opp noe plakat eller hva som helst som fortalte litt om hva som skjedde til de forskjellige tidene... feks. når og hvor cosplaykonkurransen ble annonsert og når vinnerene ble kåret og sånt.. jeg var litt forvirra angående det, så jeg spurte en stakkars dude igjen og igjen og han var litt usikker hver gang... XD''

9na
4th August 2008, 12:50
Jeg synes det var veldig gøy! Mitt første con, og jeg kjente nesten ingen, men det var mange hyggelige folk og latter og moro. Utrolig kule cosplayere, helt fantastiske! Jeg hadde selv kledd meg ut som San fra Mononoke Hime, og fikk tredjeplassen i cosplaykonkuransen, yay! :D Jeg fikk også smakt på både pocky og ramune for første gang, hehe XD
Det eneste som plaget meg var min egen varme hvite pels, og jeg trengte noen luftepauser iblant.

EDIT: Takk for rettelse Nodoka, jeg er så sløv.. :S

Nodoka
4th August 2008, 12:54
Jeg synes det var veldig gøy! Mitt første con, og jeg kjente nesten ingen, men det var mange hyggelige folk og latter og moro. Utrolig kule cosplayere, helt fantastiske! Jeg hadde selv kledd meg ut som San fra Mononoke, og fikk tredjeplassen i cosplaykonkuransen, yay! :D Jeg fikk også smakt på både pocky og ramune for første gang, hehe XD
Det eneste som plaget meg var min egen varme hvite pels, og jeg trengte noen luftepauser iblant. :p

Rettelse: Du hadde kledd deg ut som San fra Mononoke Hime. (eller prinsesse mononoke på norsk)

(føler at dette er litt relevant fordi det var en person som kom høyt i cosplay konkuransen som cosplaya fra mononoke som er en helt annen serie)

Valentine
4th August 2008, 12:55
Drakek? :toda:

Jeg vil bare si at det var et fantastisk morsomt con, og at det så klart burde gjentas.
Vil takke arrangørene for at de i det hele tatt gadd å ordne i stand noe sånt som dette, og de fortjener helt klart en klapp på skulderen.

Traff noen mennesker jeg har snakket med her, som Drakek, og andre jeg faktisk har kjent i flere år, men aldri møtt, som Oteckeh og hennes artige kopi Krisbam. Morsomme mennesker var de.

Likte også alle standsene som var satt opp her og der, de forskjellige spillene som det ble holdt små matcher i, men ikke så glad i den ene StepMania datamaskinen, for den døde rett før jeg skulle prøve.

Alt i alt, skikkelig morsomt!

Zasaki
4th August 2008, 13:06
Dette var det første store con'et jeg deltok på og jeg må si det ga mersmak! Ååå som jeg har lyst å delta på Desucon nå!

Det var så utrolig mange fine kostymer og greie folk der!
Det virket som praktisk talt ALLE hadde det gøy!

Jeg vil takke Outand i Trondheim for først å arrangere en mini convention lokalt og for å få meg inn i det hele også vil jeg takke MaLink for å nevne Soracon for meg^^ Hadde nok ikke funnet dette con'et selv, om ikke du hadde sagt noe :O

Så vil jeg takke alle som tok bilder og ga meg klemmer og komplimenter, jeg hadde det så koselig! :flower:
Takk til alle jeg fikk ta bilde av! Orochimaru, Tsunade, Near, Matt, Sephiroth og mange flere++ :3
Så vil jeg takke kjæresten min som var med (selvom han ikke cosplayet) for at han var med meg og roet mine nerver xD Kan tro jeg var nervøs når jeg skulle på scenen i cosplay konkuransen :gråte:

Så en MEGASTOR TAKK til de som arrangerte dette og gjorde dette mulig!!
Dere er awesome! x3

(Hvis noen lurer på hvem jeg var, så var det jeg som var Sanji xD )

Ulemper: Jeg hadde ingen Zoro å krangle med!! (evt. grafse på xD)

Lazore
4th August 2008, 13:23
første gang jeg har vert med på noe sånt. kjente ikke så mange da :o

men men. var det noen som la merke til fyren med stråhatten? (meg)

edit:
VILL HA MER!

litagokua
4th August 2008, 13:40
dette var min første gang å gå på noe sånt^^ lagde meg en free hugs plakat med pedo bear på :D fikk masse klemmer og koste meg helt sykt mye ^^
var mange fine cosplay ting der og mange flinke cosplayere.
så må takke alle sammen for et fint con ;D

så håper jeg det blir fler som vil klø meg bak øret og gi meg flere klemmer til neste gang :]

P.s for de som noen gang tenker på å skrive ''do what u want with me'' på en plakat så vær forsiktig x] du blir slått,bitt i halsen,nesten bært inn på en do for ja.... , bli sminka,fletter i håret, men det var en jente som var skikkelig søt som ga meg et kyss :] hahah^^ :8D:

Simen
4th August 2008, 13:55
Mitt tilbakeblikk:

Dag 1 med bli kjent opplegg var genialt, tror omtrent alle som var med på det fant noen de ble kjent med og gjorde Soracon mye koseligere.

Dag 2 var awesome, som noen sa litt uoversiktlig hvis man ikke hadde timeplan (som ble delt ut ved inngangen) men alt gikk forsåvidt etter planen. Tror kanskje det var noen som savnet noe annet å gjøre enn spill og dansematter (selv om det også så sinnsykt morro ut) når det ikke skjedde noe, men detta var chillsoracon, ikke desucon.

Som medic crew/mettes assistent/slave hadde jeg det (sinnsykt) morro, ikke så mye å gjøre men fikk sett veldig mye. Appsolutt verdt å stå opp tidlig om morran for. Ble kjent med mange fra forumet, noen som ikke var derfra, og fikk hilst på mange. Fikk endel nye venner her på forumet også, og legg meg (veldig gjerne) til som venn her hvis de av dere jeg møtte synes det passer seg.

Et fantastisk bra Con, skal prøve alt jeg kan for å komme på Desucon 3.

Ardisrawr
4th August 2008, 14:03
Det beste av alt, var at jeg fikk tatt på nesten alle som kom inn på soracon :lur:

Lazore
4th August 2008, 15:23
fikk en god del klemmer fordi jeg skilte meg veldig ut mellom folka med ståhatten :3

Mette
4th August 2008, 15:25
Jeg syntes det gikk kjempebra, selv om jeg følte meg som en hønemor som gikk rundt og passet på at folk fikk i seg mat og drikke. Det var hyggelig å treffe på mange nye folk, også var det så mange bra cosplays! Kjempeflott at folk koste seg, og vi i crew tar så klart imot ris og ros slik at vi kan gjøre Desucon enda bedre.
Det at det kom så mange var overraskende, meget positivt, og det lover bra for Desucon!

Lazore
4th August 2008, 15:37
Hønemor, jeg prøvde å finne deg fordi jeg skar meg på de morderiske japanske drikkene
ikke spør meg hvordan jeg gjørde det. men blødde mye så jeg gikk rundt og sugde på finger.

p33r
4th August 2008, 15:38
Jeg er enda litt skutt etter å ha vært med på å arrangere det hele, men tror nok at det ordner seg snart.

Vi er åpen for både kritikk og ros, det er mye vi syntes funket og mye som ikke funket. Ikke vær redde for å si det dere mener ellers får vi ikke forbedret oss til neste gang.

Felisaur
4th August 2008, 15:41
Hadde det kjempegøy på Soracon, og koste meg ordentlig. Møtte mange, fikk masser av klemmer og fikk til og med tid til å sette meg ned å tegne litt, selv om jeg har tegnetørke. Gleder meg til Desucon 3, som da også blir det tredje connet jeg går på o.O

Det var litt dårlig med opplysninger om hva som skjedde, og hvor det skjedde, det var litt irriterende. Fikk ikke med meg hele cosplay konken på grunn av det X.x Men det var vel det eneste negative, ellers var alt kjempeflott ^__^

Yatch
4th August 2008, 15:43
synes det var ett kjempebra con, men ja, bedre oversikt over hva som skjedde hvor hadde vært fint, en eller annen slags food-stand hadde også vært bra, pocky er ikke veldig mettende :P

phyconinja
4th August 2008, 15:44
Bedre informering er vel det som dere burde forbedre dere på.
Når jeg kom hjem fant jeg ut at jeg hadde fått mail med oversikt over hva som skulle skje på dag 2. Dette burde kanskje blitt sendt ut litt tidligere, etter som flere (Megselv inkludert) har litt problemer med å få sjekka mailen sin når de er midt i oslo. ;)

(Og som jeg sa tidligere. Free Hugs konkuranse er fyfy. Aldri gjør det igjen :P )

Lazore
4th August 2008, 15:45
ja food stand var noe som manglet. enten var det pocky eller den snack maskinen som gjemte seg i hjørnet.

Aeki
4th August 2008, 15:54
Jeg kom alene fra Trondheim, så forventet egentlig at jeg kom til å vandre meningsløst rundt alene, men var så mange som kom bort og snakket til meg, og tok meg med inn i varmen, så jeg ble litt rørt x3 Så tusen takk til alle som tok vare på meg<3 (Søsteren min ble med halve dag 2 da, og sprang rundt å tok bilder ("Inn med magen og ut med puppene!"-det var søsteren min:P))

Synes Soracon var kjempeartig, gleder meg masse til desucon 3 ^-^ Fikk søsteren min hekta og, så nå har hun planer om å kle seg ut og bli med på desucon x3

Jeg synes også det at påmelding til cosplaykonkurransen kunne vart lengre- møtte flere enn meg med bra kostymer som ikke var med, fordi de kom for sent ^^;;

MaisMelon
4th August 2008, 16:15
Hadde det varmt. e_e Jeg trodde jeg skulle smelte. Men det betyr ikke at jeg ikke hadde det gøy, da. ^^
Så masse folk om igjen, som jeg ikke kjente, men som jeg visste jeg hadde sett før, fra dag 1, ikkesant. Dag 1 var litt.. Veldig kaotisk, siden det kom så mange folk, men det gjorde ikke noe, siden jeg og de jeg var med stakk av. :3

Dag 2 var jo klart dagen jeg hadde det mest moro på. ^^ Det var awesomeness.

Mita-chan
4th August 2008, 16:23
(Og som jeg sa tidligere. Free Hugs konkuranse er fyfy. Aldri gjør det igjen :P )

^helt enig, jeg starta egentlig uten underskrifter, bare løp rundt å ga folk klemmer, men så ble jeg spørt om jeg kunne hjelpe en vennine med det, og vips så samla jeg underskrifter >_>

en liten klage her, jeg syns soracon var alt for anonymt D:
det var jo nesten ingen navn som ble nevt. også syns jeg det var dårlig
at de ikke sa hvem som hadde laget kumo-chan D: (som er brukernavn Pyo)

Jikap
4th August 2008, 16:25
Jeg tror de fleste hadde det gøy på Soracon, selv om det ble litt rot med hvor og når ting skjedde.

Et par andre små-ting var at det ble litt vanskelig og lese den norske teksten på Naruto episodene hvis du satt litt lenger bak...
Det var mange som valgte å stå ved veggen eller sitte på stolryggen. Hvis bildet var litt høyere opp tror jeg det ville ha hjulpet en del,
kanskje trekke stolene litt lenger bak slik at det blir plass på gulvet foran. :)

Han som viste fram Stepmania på keyboard var kjempe god, og det var veldig imponerende å se på!
La merke til at han spillte gjennom flere Touhou sanger som jeg kjente igjen :)
Men han ble sittende der gjennom nesten hele Soracon, så det var nesten ingen andre som fikk prøve... ^^;
(annet enn 2-3 stykker som kunne spille på hans tempo...)

Men alt I alt, Jeg syns Soracon ble en suksess, og jeg kommer definitivt til å møte opp på Desucon 3, hvis det er mulig ^^

Darkfrog
4th August 2008, 17:15
Jeg syntes Soracon var veldig bra. Jeg storkoste meg, selvom jeg svetta som en stukken gris (men det har vel mer med at jeg er feit å gjøre enn lokalet :D )
Det var kult å se på cosplayerne, og det var mange bra. Godt jobba, cosplayers!
Jeg syntes også det var bra med mye forskjelige aktiviteter, selvom jeg hovedsakelig holdt meg nede i RBN og musikkspill hjørnet. Det eneste jeg kan sette fingern på som kan være bedre til neste con er som mange har nevnt, mer oversiktelig hvor ting skjer og når de skjer. Jeg skjønner jo at det ikke altid er lett å bestemme når ting skal skje på forhånd, da det er fort gjort og bli forskinket, men en plakat ved inngangs området med hvilke aktiviteter som var planlagt og hvor de skulle finne sted hadde ikke vært å forrakte.

And Neo Tokyo; I loved your stand, great stuff! But next time, bring more Ramune! :D Ill help you carry it.

Og forresten, hvem var hun i sort kjole med rød sløyfe(?) som gikk rundt å delte ut klemmer? Hun var ekstremt søt!

Shirói-Néko
4th August 2008, 23:14
Dette var mitt aller første con, og jeg ble positivt overrasket!
Jeg hadde aldri trodd at det var så mange som var hekta på anime/manga i Norge. Der jeg bor er det kanskje tre som, inkludert meg og venninna mi, faktisk er innteresert i anime/manga.

Tok en rå sjangs og cosplayde som Matt fra Death Note (venninna mi var Near) og det var nesten skummelt hvor mange som kjente meg/han igjen! Hyggelig at folk kom og tok bilder^^ Blei til og med overfalt x)

Å stå en time i kø gjorde ingenting. Har fått masse nye venner. Kom med en, sa hade til en hel haug!
Mer info om hvor ting skulle være savnet jeg VELDIG!
Det ble fort trang og veldig varmt,takk Light for at jeg fikk Låne Vifta x)
Litt mer saker i de forskjellige standene hadde vært artig.
Er enig i at Free Hugs konkurransen ble litt dumt . . .
Mer mat hadde jo vært fint. Pocky er utrolig godt, men ikke mettende.

tusen takk til alle som har vært med å arrangere Soracon!
Kan nesten ikke vente Til Desucon!

Rockshoujo
5th August 2008, 00:14

Men, jeg er enig med at det var liten plass og veldig varmt, spesielt for cosplayere med store fluffy haler ;)

OH MY GOD how I love you're avatar! *_*
Okay måtte bare si det!

Soracon var AWSOME! Mange utrolig bra cosplays!
I was the great Sephiroth! Mwahahahaha

^_^

Mette
5th August 2008, 00:17
Hønemor, jeg prøvde å finne deg fordi jeg skar meg på de morderiske japanske drikkene
ikke spør meg hvordan jeg gjørde det. men blødde mye så jeg gikk rundt og sugde på finger.

Aue da! Det hørte jeg ikke noe om! Dette er noe som må gjøres bedre til Desucon. Du kunne ha tatt kontakt med hvem som helst i crew, og jeg hadde blitt kalt opp på sambandet. Håper det går bra med fingern din!

Heika-sama
5th August 2008, 10:42
Det virket ikke som om det var mange som kjente meg igjen som pumpecrew. Trist. ;_;

Soracon var gøy! <3 Litt kjipt å være fanget som cosplay-dommer hele tida, ettersom jeg ikke fikk med meg noe som helst annet av connet, men jeg fikk til gjengjeld sett masse imponerende bra cosplay! Burde hatt flere premier og flere opp på scenen som det "beste", egentlig. YOU ARE ALL WINRARS!

Det med at påmeldinga stengte så tidlig var trist, men det var nesten bare noe vi måtte gjøre. Vi hadde et trangt tidsskjema. :/

Saixl
5th August 2008, 11:41
Endelig hjemme!

Jeg må bare få si at Soracon var noe helt spesielt å få være med på. Dette var det første connet og den første 'japani'-eventen overall som jeg ble med på, og det angrer jeg ikke på at jeg gjorde. Det var mye å finne på og mange å hilse på, tror ikke jeg satt stille i stort lengre en 5 minutter av gangen hvis man ikke teller med DW Q&A. (Som var utrolig underholdende selv om ikke så mange var der.)

Møtte så mange herlige mennesker som jeg gleder meg til å se igjen på Desucon, og lærte en hel del nye ting.

Jeg vil takke Mita-chan for herlig vifting, Kaw for at jeg i det hele tatt fant frem til ting, Crew-care for nydelig god mat og drikke (:kip:), DW-folka for at de gidder å arrangere con, og alle folka i crew som var kjempegreie og awesome alle sammen. Oh, jeg må også takke alle de random folka som ikke tok det ille opp at jeg suste rundt og tok bilder hele dagen.

Takk for to kjempefine dager! :'D

Valentine
5th August 2008, 12:05
Noe av det morsomste var å bli spurt om jeg kunne kysse bestekompisen min for å gjøre en jente glad, for så at bestekompisen min skulle gi henne buksene hans.:cip:

Psyfe
6th August 2008, 02:27
Soracon var gøy og bra, men savnet som andre har nevnt litt oversikt over hva som skjedde når. Var også til tider vanskelig å høre hva som ble sagt under fansub panelet med mindre man satt nære bordet (det var jo ikke akkuratt noe problem under dirtyworker "diskusjonen" ^^ ). Flere paneldiskusjoner er alltid bra!

Arg glemte å ta med meg sånn Soracon badge. :cry:

Inepte
6th August 2008, 18:04
Tok en rå sjangs og cosplayde som Matt fra Death Note (venninna mi var Near)

Heh, jeg valsa rundt med dere begge dagene. Jeg var hun i lolitakjole som satt helt alene ved et bord og snakket i mobilen den første dagen. :cip: x3

Dette var mitt andre con, og det var utrolig artig å være med på. Gleder meg veldig til Desu-con, og da skal jeg endelig cosplaye. ^_^

Varo
6th August 2008, 20:31
Først av alt: Så SINNSYKT GØY!

Var selvfølgelig utrolig kult å vinne Janken-finalen, enda kulere var det å se alle folka som hadde møtt opp og heiet =D

Folk jeg har lyst til å takke:

Cosplayere: Tusen takk til alle som møtte opp i kostymer, det var gøy å se alle de forskjellige kostymene og det gir cons det lille ekstra ^^,

Crew: Tusen takk til crewet som har stått på for å få til det her! Dere gjorde en flott jobb!

Wetgoat, ArcaneFox og Colaholic: for at vi hang sammen stort sett hele connet, fun and AWESOME times og for at dere støttet meg under Janken konkurransen =D

Fiiup: Tusen takk for at jeg fikk "kræsje" hos deg ^^,

Og selvfølgelig: de 520+ som tilsammen kom på Sora! Helt vilt oppmøte!

Ting som kunne forbedres: Litt mer system i tider på events, store lister med de forskjellige tidene kunne være en ide

Janken-opplegget var flott, bortsett fra kulene, siden de var i sykt tynne tråder så man måtte passe seg for å ikke floke, og hvis man stakk nåla for langt inn så satt hele greia fast. Mitt forslag til neste gang: Buttons!

Det er det jeg kommer på nå, hvis det er noen som føler seg glemt så er det bare å si ifra, de som fortjener takk skal ha det =D

Eyy! jeg føler meg glemt DrakeK, jeg ga deg en ball så du kunne delta i finalen på slutten der. xD Jeg mistet også en ball, eller så hadde det blitt en litt latterlig "4 personer med lik mengde baller i janken finalen" situasjon. Uansett, det var et fantastisk arrangement. Takk til alle som gjorde min første con opplevelse så bra som den ble!

DrakeK
6th August 2008, 20:48
Varo: Sorry, så det var deg ja =D

Tusen takk, hadde ikke kunnet være med i finalen uten deg!!

phyconinja
6th August 2008, 20:49
Var åsåm treff. Traff mange kule folk. Så mange søte jenter, og fikk kos av flere av dem. :hello: Fikk prøvd nytt spill, og vært med i en turnering om det :P

Må takke EagleJin som lot meg få sove på soffaen hans.

Og må takke copycat-chan for å underholde meg når alle andre forsvant :cip:
Og DrakeK for å underholde meg når det ikke var noe mere soracon, eller før det ar noe soracon :P

Eyy! jeg føler meg glemt DrakeK, jeg ga deg en ball så du kunne delta i finalen på slutten der.

Du føler deg glemt?
Jeg sto opp tidlig for å ta samme tog som han. Jeg hang sammen med han før og etter sora. Jeg lei med helt tilbake til eiligheten til fiiup for å hente sakene hans. Tokk samme tog som han tilbake. Rett og slett var der så han ikke kjedet seg utenom sora. Og han nevner ikke meg engang :toda:

DrakeK
6th August 2008, 20:52
Whaat!?!?!? har jeg ikke nevnt deg heller Phyco??

Holy crap gief a brainsurgery here :cip:

Takker Phyco for å ha hengt ut med meg etter Sora var over og for å ha bært sekken min, best ever phyco ^^,

Varo
6th August 2008, 20:54
Varo: Sorry, så det var deg ja =D

Tusen takk, hadde ikke kunnet være med i finalen uten deg!!

Tilgitt!

Var åsåm treff. Traff mange kule folk. Så mange søte jenter, og fikk kos av flere av dem. :hello: Fikk prøvd nytt spill, og vært med i en turnering om det :P

Må takke EagleJin som lot meg få sove på soffaen hans.

Og må takke copycat-chan for å underholde meg når alle andre forsvant :cip:
Og DrakeK for å underholde meg når det ikke var noe mere soracon, eller før det ar noe soracon :P

Du føler deg glemt?
Jeg sto opp tidlig for å ta samme tog som han. Jeg hang sammen med han før og etter sora. Jeg lei med helt tilbake til eiligheten til fiiup for å hente sakene hans. Tokk samme tog som han tilbake. Rett og slett var der så han ikke kjedet seg utenom sora. Og han nevner ikke meg engang :toda:

haha, du har kanskje mer rett til å føle deg glemt enn meg ja :P

Forresten DrakeK hva ble premien? Gratulerer med seieren!

Tharanee
7th August 2008, 00:27
Hei!
Fikk bare vært med på dag to men hadde det kjempemoro. cosplaya miroku og gikk runt og ovelfalt alle de vakre damene jeg kom over.
Synd dere ikke hadde den store salen fra Desucon 2 siden det hadde blitt litt bedre plass, ting var litt uoversiktlig og jeg oppdaga ikke dansemattene før jeg skulle hjem.

Vil si at de var mange geniale cosplay der så skikkelig hvilken karakter de var.

Et lite råd slipp inn folk litt tidligere på Desucon 3 siden dere trygt kan forvente MAAANGE og da får folk kommet seg inn dørene, lagt ting fra seg og arrangementene kan komme igang enklere. vi som skifta når vi kom fram gikk glipp av åpningshowet og det var litt synd. selv om vi antakelig ikke hadde sett noe alikavel for det gikk rykter om at det var kø ned trappa.

uansett masse koselig folk. ble kjent med mange. vil takke det fantastiske frivillige crewet som har jobbet for at vi skulle få ha dette arrangementet.

Hyggelig og ha besøk av Chiyo på madrass på hybelen min. det var kjempekoselig;)

Gleder meg til og møte dere alle igjen på Desucon 3.

Shirói-Néko
7th August 2008, 16:47
Heh, jeg valsa rundt med dere begge dagene. Jeg var hun i lolitakjole som satt helt alene ved et bord og snakket i mobilen den første dagen. :cip: x3

Dette var mitt andre con, og det var utrolig artig å være med på. Gleder meg veldig til Desu-con, og da skal jeg endelig cosplaye. ^_^

Ingrid!^^ Visste ikke at du hadde bruker her ^^ jiippii^^ må henge sammen på desucon også:8D:

Aznakh
7th August 2008, 22:16
Personlig syns jeg soracon var litt kjedelig faktisk, men det er veldig relatert til at de fleste jeg kjente som var der er med i crew og var opptatt med andre ting enn meg, men arrangemantet var egentlig ganske imponerende, for det var stort sett alltid noe som skjedde. Jeg må og si meg imponert over brukergruppen til japani, med så mange medlemmer på et con som egentlig skal være lite er jeg imponert over lojaliteten, om man kan kalle det det.

Ellers var det velorganisert, og ting så ut til å gå flytende, ihvertfall for publikum. Eller, dag 1 virket litt improvisert, og det virket ikke som om det var planlagt noe utover bowlingen, det ble jo litt slik at alle gikk hver til sitt, men det var kanskje like greit?

Ellers har jeg ikke så mye å tilføye utenom at det var tiden min verdt å reise til Oslo for dette, mye takket vennenne mine, de jeg traff og gjengen i 409.

Ann Christin
7th August 2008, 22:37
Skal vi se.. Det var veldig uoversiktelig, og det at man ikke fikk komme opp på åpningshowet fordi de var fult var utrolig kjedelig. At outland og neotoyo sto ved siden av scenen var dumt. Så lenge noe skjedde på scenen var det omtrent umulig å komme fram til disse to. Viste heller ikke om den søte lille matautomaten før jeg dro ut for å spise. Det som ble sagt på scenen under cosplay konkurranse ble ikke hørt med mindre man sto helt oppå scenen.

Men det var gøy alt i alt da. Og masse spennende cosplay å se på :)

KuroKinezumi
8th August 2008, 00:59

Så det var du som var Sesshomaru, kostymet ditt så utrolig bra og gjennomført ut :nya:

okami
9th August 2008, 17:36
Var gøy å bli kjent med nye folk ^___^
Gleder meg til å se de vakre bildene jeg tok av Anna + Yoh XD Tror de ble bra.

Droppet første dagen pga overbefolkning på bowlingen, meeen... andre dagen var gøy. Var koselig med klemmer også :D

Emphy
9th August 2008, 19:10
Han som viste fram Stepmania på keyboard var kjempe god, og det var veldig imponerende å se på!
La merke til at han spillte gjennom flere Touhou sanger som jeg kjente igjen :)
Men han ble sittende der gjennom nesten hele Soracon, så det var nesten ingen andre som fikk prøve... ^^;
(annet enn 2-3 stykker som kunne spille på hans tempo...)

Takker, jeg prøvde å velge sanger som flere folk ville kjenne igjen^^

Jeg spilte da bare når ingen andre ville spille og når noen utfordret meg.
Alle som spurte fikk jo spille, og når jeg løpte rundt og tok bilder og slikt var det vel en mengde med folk som fikk spillt? ^^
Mente ikke å få det til å virke som om jeg og et par andre spillte hele tiden.
Jeg lover å løpe mer rundt neste gang :P

Men ja, masse hyggelige folk og mye morro.
Jeg var også med på pedobear-free hugs plakaten, men passet på utstyret mitt ved bemani-standen så ble ikke så mye som jeg hadde håpet på.

Btw, flere bilder av bemani standen? og spesielt stepmania hvor jeg bare har funnet et :P (jeg så dere nok, dere som tok bilder :P)

Inepte
10th August 2008, 16:16
Ingrid!^^ Visste ikke at du hadde bruker her ^^ jiippii^^ må henge sammen på desucon også:8D:

Sure thing. ;3

xGummiBearx
10th August 2008, 16:16
Soracon var heelt utrolig, selvom jeg og venninen min var nok noen som ikek ble lagt merke til hadde jeg det i hvertfall utrolig morro, det var kjempe kult og endelig få se såå mange anime & manga glade.
Det blir utrolig morro og gjenta det ved og gå på desucon :)

Bida-san
14th August 2008, 02:19
Soracon var awesome! Såklart ikke så stort og awesome som Desucon, men det var ikke ment at det skulle være slik heller.
Faktisk ble jeg litt overrasket over hvordan det ble! Det ble annerledes og det ble flere folk enn jeg hadde trodd! Men det er jo positivt da.:nya:
Så håper jeg dere i crew tar det dere har lært på Soracon, og bringer dette videre på Desucon.^^ *Host* bedre info om hva som skjer *host*