PDA

View Full Version : Annonsering Detaljer om Soracon dag 1 (2. august)

p33r
27th July 2008, 23:23
kort og enkelt:
Oppmøte: 13:00 i frognerparken i Oslo, ved den store fontenen i midten. Se etter Japani- og Soraconflaggene.
Hva man gjør: Vi griller, hygger oss og koser oss, ta med engangsgriller og mat, sitteunderlag eller noe lignende.
Hva crew står for: Vi ordner med photoshoot for cosplayerene og ramune og pocky fra NeoTokyo, samt god stemmning.

Her kan dere godt finne på egne ting å gjøre. Ta med f.eks twister, små leker og godt humør. Vi vet at j-rock night tar med cd-spiller med litt jrock og lignende.
Vi tar forbehold om været, om det virker som om det kommer til å regne sender vi mail til gruppen og avlyser første dagen. Cosplay tåler stort sett ikke regn.

Sees på Soracon!

retrolord
27th July 2008, 23:32
men kan vi ta med oss venner???

kaw
27th July 2008, 23:39
Heisann

Etter at jeg hørte at folk ikke visste hvor Frognerpaken så kommer jeg med ett tilbud til dere.

Dere kan møte opp klokka 12.00 utenfor Oslo S/Østbanehallen, der vil jeg og noen crew stå med ett Soracon/japani-flag så dere ser oss.
Vi vil begynne å bevege oss mot Frognerparken rundt 12.30 tenker jeg meg, og vi skal ta t-bane bort ditt ca. da. Så da blir det en liten pause med billettkjøp for de som trenger det.

Da sees vi da. :)

kittypetro
27th July 2008, 23:39
Skal det være cosplay sjakk der? Hvis ja kan jeg ta med meg sjakkspill, det hadde vært kult

kohaku
27th July 2008, 23:43
Hum,hum. Får andre enn cosplayere lov til å være med på photoshoot eller er det kun for cosplayerne? ;p

Bida-san
27th July 2008, 23:45
Hum,hum. Får andre enn cosplayere lov til å være med på photoshoot eller er det kun for cosplayerne? ;p
Haha, dra med deg maid kostyme!:P

ArcaneFox
28th July 2008, 00:04
Ettersom oppmøte er 13:00 blir man straffet for å komme "litt" forsent? Med tanke på forsoving.

Bida-san
28th July 2008, 00:17
Ettersom oppmøte er 13:00 blir man straffet for å komme "litt" forsent? Med tanke på forsoving.
Man burde da kunne stå opp i god tid før 13:00:P
Selv om det er ferie.XD

men kan vi ta med oss venner???
Tror ikke de nekter deg det!XD Men crew har sagt at de ikke kommer til å sjekke hvem som er fra japani.
Altså dag 1 er på en måte et veldig stort japani treff!XD

p33r
28th July 2008, 08:49
Vi kommer til å være i parken, så om du ikke er der 13:00 finner du oss sikkert (se etter Japani og Soracon flagget)

sortulv
28th July 2008, 10:27

Selve photoshooten blir nok kun for cosplayere, men det utelukker ikke at det blir tatt bilder av arrangementet som helhet gjennom dagen, og da er det jo sjanser for å bli avbildet.

Ann Christin
28th July 2008, 11:16
Æsj at photoshoot kun er for cosplayere, da venter jeg heller til dag 2 med å dra dit ettersom det var det eneste spennende på dag en :p Og lolita er ikke cosplay heller hehe..

Quakeulf
28th July 2008, 14:34
Jeg tar med vanngeværet mitt! :nya: Og litt andre ting som Boccia, Badminton og muligens DS-en min.

Hvis temperaturen blir så ille som den har vært hittil så lurer jeg også på om jeg skal ta med kjøleboks med masse is oppi. :lur:

marilla
28th July 2008, 14:50
Uheldigvis (?) er det meldt ganske labert vær den helga, men yr.no har tatt feil mang en gang før. Personlig håper jeg på ca 25 grader og sol, men også litt skyer. :nya:

Jeg kommer såklart begge dagene, dag 1 blir chiiill.

Aeki
28th July 2008, 15:40
Aaah, håper det ikke bli _alt_ for varmt, for da kommer jeg til å smelte bort i cosplay o.o

Link91
28th July 2008, 16:10
Yay! Endelig info :P
Gleder meg, håper det ikke blir noe regn.

Dai-Suke
28th July 2008, 17:49
Har invitert alle vennene mine og de sier at de kommer. Jeg gleder meg skikkelig nå. Håper virkelig ikke det blir avlyst, for nå har jeg droppa et bryllup og greier.

kittypetro
28th July 2008, 19:38
Håper på sol med noen skyer, skal gå som en shinigami fra Bleach så for mye sol... vell håper på bra vær

kohaku
28th July 2008, 20:24
Haha, dra med deg maid kostyme!:P

For varmt med maidkostymet. Dessuten jeg har mekket på en enkel cosplay. :p
Alt skjedde på en dag. Rask, hva? ;p

Aoyama
29th July 2008, 07:39
Er det lov til å ta med iaido-type sverd for cosplay? (metall, men ikke skarpt)

Simen
29th July 2008, 15:39
Jeg kommer, har hvertfall planer om det, og tar med meg en kompis og kanskje en venninne.

n@ruto-kun
29th July 2008, 21:27
dette blir bra \o\
bare jeg ikke dør i 'varme' klær x)..

kittypetro
29th July 2008, 22:22
Jeg dør heller av varme enn å ikke gå fordi det regner så man må avlyse alt

kittypetro
31st July 2008, 23:45
Uppdate, tvnorge sier pent vær på lørdag

woho

Bida-san
1st August 2008, 00:00
Uppdate, tvnorge sier pent vær på lørdag

woho

Seriously? Wooot! That is...greatness:nya:

Issa-san
1st August 2008, 00:46
jeg hørte at det skulle være overskyet og litt regn på lørdag..! D:> *sippe*

Inepte
1st August 2008, 09:06
Det kan hende at jeg ikke kan komme. Men hvis jeg kan, skal jeg ta med et par venner.

Håper været blir bra (gjør ikke alle det? :P). Litt regn kan jeg tåle, men det er ikke noe særlig kos med høljevær. Det er heller ikke særlig fint med FOR varmt vær heller. ^^;

Cyazu
2nd August 2008, 00:40
Husk: -Dag 1- (http://forum.japani.no/showthread.php?t=13589)