PDA

View Full Version : hvordan ligne mest mulig?

Neko-mimi
23rd July 2008, 10:56
jeg har lyst til å cosplaye L fra Death note.
så da lurer jeg på hvordan jeg kan ligne mest mulig, hva slags klær jeg skal kjøpe, hvor jeg skal kjøpe dem og slike ting.

OG hva jeg bør gjør med håret..

dette er bilde av meg forresten.. har litt lenger hår nå, men dere skjønne pointet.. og ja, jeg ser ut som en liten drittunge -.-

http://img367.imageshack.us/my.php?image=lalalanz4.png

WetGoat
23rd July 2008, 11:54
Vel... du burde vel egentlig klippe håret, eller skaffe parykk^^

Man må ikke nødvendigvis kjøpe klær om man cosplayer L, du kan jo bare skaffe hvit genser og jeans. svart sminke under øya og rar holdning. masse dritt i håret som kan få det til å se ut som Ls. =)

Skrubb
23rd July 2008, 12:11
jeg har lyst til å cosplaye L fra Death note.
så da lurer jeg på hvordan jeg kan ligne mest mulig, hva slags klær jeg skal kjøpe, hvor jeg skal kjøpe dem og slike ting.

OG hva jeg bør gjør med håret..

dette er bilde av meg forresten.. har litt lenger hår nå, men dere skjønne pointet.. og ja, jeg ser ut som en liten drittunge -.-

http://img367.imageshack.us/my.php?image=lalalanz4.png

Her, men ikke følg denne listen slavisk.

How to Be Like L / Lawliet (Death Note)

Do you want to be just like L, The mysterious guy from Death note? Well then, read on! It doesn't matter if your a boy or a girl, anyone can be like L as long as they have the right attitude.
Steps

1. == The Looks ==
2. The eyes are one of the most important parts of being L. L has bags under his eyes from nights without sleep, but it's not recommended you stay up all night due to health hazards. Wearing some eyeshadow should work if you do it right. Aside from this, your eyes need almost a blank or stupid look to them. They should make you look a bit lost. Do not show any emotions using them. Make it seem like you know something others don't.
3. If you have very long hair, cut it. The ends shouldn't be much longer than your neck. To add to the look, check and see whether the left side is longer than the right. If it is, you're doing pretty well so far. If you don't have black hair, just dye it at home. Its a lot cheaper. If you have curly hair, just straighten it.
4. Your hair needs to look a bit messy. Spike it if you really want to, but do not make it obvious that you did this on purpose. It should look a bit like you've just gotten up from bed. Add a bit more hair to the left side of your head when styling and make everything look uneven. Hairspray helps. Fluff it up and put some hair over your eyes.
5. L's clothing is simple and cheap. Wear Simple baggy blue jeans are a must. Try not to spend a lot on your outfit. $100 jeans aren't exactly L-esque. Contrary to popular belief, L's shirt (plain white) is too small, not baggy-his wrists are always completely uncovered.
6. Do not wear any accessories. No shoes, no socks, no jewelry. If you must wear shoes somewhere try wearing sneakers. The more worn-out they are, the better. Do not wear any socks. That's the key to this part, no socks. L has never once been spotted in socks.
7. First, try not to smile too much. You can smile, but not so often and not so happy. Just a little smile, to show that you are in a good mood.
8. Read Sherlock Holmes novels. Make sure they are written by Sir Arthur Conan Doyle. If they are too hard to read, try Encyclopedia Brown.
9. Sit in a strange manner. Sit on your hands and smile. If you don't like to sit the way L always is sitting, it's all right! Just sit weird.
10. Bite on your fingers and touch your lips often (easy if you bite your nails already).

11. == The Mindset ==
12. If something/some one surprises or upsets/insults you, don't allow your emotions to get the best of you. Let's say someone's telling you that you're ugly. Don't begin to shout, just say something along the lines of 'Maybe.' or replay with a question in a calm voice. As seen in one episode, when being accused of being a pervert, L replies simply with 'I'm a pervert?'
13. When attaching a percentage to things make sure you say the opposite of what you mean. Like when L says 'I am 5% sure you are Kira' what he really means is that he could be anywhere from 50% to 70% percent sure.
14. Do whatever you can to use aliases instead of your name, for example you can use either ~M~ or james scott or some such other name, to avoid using your real name.
15. Never be seen sleeping.
16. Keep a clear mind and pay attention to all details. Be meticulous about many things, like what you eat or how things are done. Getting good grades is a must if you want to be a lot like L. He is a super genius, so at least get B's.

17. == How to Act It ==
18. Sit in a crouched position. Bend your knees so they come up in front of your face. Rest your open hands on top of your knees. If you sit on the floor, you can sit Indian style with your fingers pointing inward, similar to the way one sits when meditating.
19. Try not to walk often. When you do walk, however, walk like an old man. That means you should slouch forward with your knees bent slightly. Act as if you are tired or sleeping. When talking to people while standing, lean in toward them. Breath mints are recommended.
20. When holding things, use a maximum of three fingers and always use your index finger and thumb. This is similar to the way you pinch some one, but with the rest of your fingers played away from whatever it is you are holding. Hold whatever it is away from your face, never hold anything directly in against it. Never pick up a phone normally, use this method. Use one hand when reading and turn the pages with a finger from the same hand. Also use only one hand when picking other things up if you can.
21. When eating, keep to the rule of how to hold things. Use your index finger and thumb to hold spoons and forks and stuff the food into your mouth one spoon/forkful at a time. L is very particular about what he eats. He prefers sweets such as strawberries, ice cream, candy, cookies, pastries, etc.. When drinking coffee or tea be sure to use many sugar cubes or spoonfuls of sugar. Though this is an important part of being L, it's not recommended you eat as many sweets as him. You could gain a lot of weight, or worse, get a cavity.

Tips

* If you are not familiar with L try reading the manga or watching the anime Death Note.
* Use aliases as often as possible, L never gives his real name to just anyone. He goes by Ryuuzaki in the series.
* Your voice should sound tired or bored. To get more of an idea on how L speaks watch the Japanese version of the anime (this can be bought at WalMart and other stores).
* Always speak calmly. L only raises his voice in bad situations, like when he saw the Kira that could kill with only a face. He didn't even raise his voice when fighting Light.

Warnings

* Don't obsess on the sweets. This is reality and you are a real person, not an anime character. Unlike L, you can gain weight or get cavities from adopting his diet.
* You may lose some friends, which is proven by the fact that L has very few to no friends of his own.
* Keep snacks handy at all times, L almost always has something sweet (doesn't have to be) nearby and handy.

Things You'll Need

* Black hair dye
* Black eyeshadow (optional)
* Black Eyeliner
* A plain, long sleeved white shirt
* Baggy blue jeans

Neko-mimi
23rd July 2008, 20:16
eyy..

Den greia der var genial =D
skal klippe håret mitt snart, men ikke så kort som han da, får bare sette det opp i nakken på en eller annen måte. også farge det svart med sånn vaske ut farge.
kanskje jeg kan låne en bukse av broren min, den blir nok temmelig baggy på meg. også tenkte jeg å kjøpe en hvit genser og legge den litt opp i armene..

sånne snickers har jeg selv. lave converse sko som er alt for ødelagt..(men sinnsykt gode å gå med)

bite negler har jeg ikke noe problem med.. ettersom det er en av mine verste uvaner -.-

zora
23rd July 2008, 20:28
Hvis du føler at det ikke er noe problem å klippe og farge håret så gjør det. Ta et eller fler bilder av L med til frisøren og si at du skal ha sånn frisyre.

Når det gjelder styling annbefaler jeg voks og hårspray. Du finner mange videoer på youtube som viser hvordan man styler håret sitt i anime style, jeg kan godt linke til noen hvis du vil :) Og rettetang er mucho mucho viktig! Har du ikke en rettetang så lån en eller kjøp en, du kan ikke være L med krøller XD Og det er veldig lurt å øve seg på å rette og style håret mange ganger før du skal cosplaye, så du er sikker på at du får det riktig.

Til sminke bør du kjøpe den lyseste foundationen de har i butikken, men ikke hvit som man kan få kjøpt på noen butikker i oslo. Det er også lurt å bruke et lyst pudder oppå foundationen for å få huden til å se mer matt ut. Spør gjerne de i butikken hvilke merker de anbefaler for å få den rette hudfargen. Du sier bare at du skal ha lys lys hud, også finner de vel ut av noe.
Til øyensminke holder det med svart strek, gjerne dipliner/våtstrek fordi den sitter bedre, og svart øyenskygge. Mascara er ikke nødvendig. Når det gjelder sminke er det også lurt å øve seg. Foundation kan være vanskelig å bruke hvis man ikke er vant med det, og man må lære seg hvilken mengde man bør ha etc. Det er også lurt å ha med seg sminke og sjekke/fikse på sminken i løpet av Desucon, for å unngå utgnidd strek og glinsende hud :P

Klær er det bare å kjøpe på vanlige butikker. Man bør kanskje kjøpe bukse på guttebutikk fordi L er jo en gutt XP Jeg anbefaler også å kjøpe noen lyse nylonstrømper hvis du har planer om å gå barbeint, det kan bli litt guffent å gå rundt der oppe uten noe som helts på føttene

Neko-mimi
23rd July 2008, 20:45
rettetang bruker jeg hver eneste dag, siden lugger min ser ut som en sau hver gang jeg våkner XD

jeg har temmelig lys hud, problemet er jo at jeg har fregner.. masse fregner. Så da må e kanskje slenge på ekstra mye så e skjuler de på en eller annen måte.
og en annen ting som blir litt problematisk..
hva gjør jeg med puppene? -.-

frisøren min er skikkelig flink, så jeg tenkte å ta med noen bilder å vise han^^
klipper meg gratis også. så hvis det blir misslykka kan han sikkert klippe meg på nytt XD

marilla
23rd July 2008, 20:56
For å bli mer flatbrystet kan du prøve en sportstopp, så en ganske trang singlet, og med en litt løssittende genser utenpå det vil de mest sannsynlig ikke være så synlige. Det kommer såklart an på utgangspunktet, men det vil ihvertfall hjelpe endel.

Neko-mimi
23rd July 2008, 20:58
god ide.. :)

og når det gjelder hårfarge, noen anelse hvor jeg kan kjøpe sort hårfarge som vaskes ut etter 6 eller 12 vasker? eller en som ikke holder så sinnsykt lenge i alle fall.

*orker ikke labbe rundt med sort hår hele sommeren*

marilla
23rd July 2008, 21:00
Jeg har ingen direkte linker, men jeg vet at det finnes endel hårfarger på butikker som H&M og Cubus som skal vaskes ut etter et gitt antall vasker (selv om det avhenger _veldig_ av hårtypen din). Det kan hende de har en sort der, kan være verdt å ta turen for å sjekke. Prisen bør ikke være så altfor høy der.

Neko-mimi
23rd July 2008, 21:04
nei.. håper ikke det..

da kan jeg ta den med til frisøren min, så kan han farge det. så er jeg sikker på at det blir bra :)

er det noe mer jeg må huske når jeg skal cosplaye L ?

marilla
23rd July 2008, 21:05
Jeg liker måten L blir presentert i live-action-filmene, så om du har sett disse kan jeg anbefale å prøve å ta litt fra den skuespilleren. Spis godteri hele tiden, vær sosialt awkward og stille, og mye er gjort. :P

Neko-mimi
23rd July 2008, 21:06
*ahh.. bare være meg selv*

neida.. har tenkt å se filmene når jeg er ferdig med å lese mangaen..:)
han som spiller L i de filmene er jo nydelig, han ligner sinnsykt!

Elfhybrid
23rd July 2008, 21:13
Alle rådene ble jo tatt her,hehe.
Men jeg ville brukt en blanding av grå,lys lilla og svart øyenskygge for å få den effekten under øynene. Lilla gjør det litt mer "har ikke sovet på fjorten dager" liksom. Men det bør være lys lilla,blanda med mediumgrått og svart/mørkebrunt,alt etter hvilken hudtone du har.

Også må du poste bilde så vi får se! :)

Neko-mimi
23rd July 2008, 21:20
jeg kan prøve å gå å sette opp håret mitt nå, sånn som det er.
og sminke meg, så tar jeg bilde og viser til dere ^^

har forresten funnet hårsveis jeg skal klippe meg.
det ble denne

http://i159.photobucket.com/albums/t135/sheckler600793/story/scene.jpg

bare med L sin lugg.. sånn hakkete liksom :)

Neko-mimi
23rd July 2008, 22:30
http://img201.imageshack.us/my.php?image=dsc00780qf0.jpg

det var det bildet jeg ble mest fornøyd med..
tok det i sort hvitt jeg.. synes det var finest slik.
håret er da bare laget til på en snål måte. kommer til å ligne mer på sveisen når jeg får klippa meg :)

Chiyo
23rd July 2008, 23:16
Når det gjelder sminke er disse guidene her ganske nyttige for enhver cosplayer:

Cosplayer's guide to flawless skin with makeup (http://www.youtube.com/watch?v=HmkRR9WlFKs&feature=related)

Cosplayer's guide to basic male makeup (http://www.youtube.com/watch?v=uUsbjkqUVH4)

Sminke er noe jeg personlig syns at alle cosplayere burde bruke, uansett om en er gutt eller jente.
I hvertfall for å bruke det på en måte som jevner ut huden, slik at man får et mer anime-aktig utseende :3. Det hjelper enormt for å ligne mer på de karakterene en vil etterligne ;)

Lykke til med cosplayet ditt og hårsveisen! =D

Neko-mimi
23rd July 2008, 23:30
takk takk...

får vel bare klæsje på enda mer sminke jeg da..
veldig fin tutorial forresten ;)
*føler seg som en brunkremberte med 2 cm tykt lag i trynet*