PDA

View Full Version : profil....litt hjelp?

airbaginky
12th July 2008, 23:35
heihei..folkens

teinet i båten da jeg kjedet meg.

skal begynne med linearten, men vil først vite om det er noe som ser rart ut eller noe jeg kan gjøre bedre. tegner veldig skjeldent folk i profil, så det er sikkert mye som ikke stemmer. så jeg håper noen kan fortelle meg det, slik at jeg kan gjøre den best mulig ;)

http://airbaginky.deviantart.com/art/leopard-girl-91484821

legger ut videre teining ettersom jeg forandrer noe eller slikt (tror jeg)

Valentine
12th July 2008, 23:59
Første tingen jeg så, eller lurte på, var om det var en anorektiker du tegnet. :kip:

Så ja, midjen er VELDIG tynn etter min mening, annet enn det ser det ganske bra ut etter min mening.

airbaginky
13th July 2008, 00:16
Første tingen jeg så, eller lurte på, var om det var en anorektiker du tegnet. :kip:

Så ja, midjen er VELDIG tynn etter min mening, annet enn det ser det ganske bra ut etter min mening.

:shaun:

vet at hun ser ekstremt tynn ut...men jeg fannt ut at når man strekker seg bakover blir magen "flat" ... men ja..overdrevet tynn ... men jeg syntes det så bra ut..så da ville jeg ikke gjøre noe med det :P

jeg har forandret foten hennes (den i lufta) så nå står denn mer i vinkel og er høyere oppe ^^

ser slik ut:

http://airbaginky.deviantart.com/art/leopard-girl1-91488463

Iph
13th July 2008, 01:49
Nye foten var fin, men jeg synes hun bikker fremover veldig mye.
Hun er ALT for tynn! Ja, tynne folk er pene, men det finnes grenser, hæ? Jeg tegner vanligvis folk for tynne selv, men jeg ser lettere feil hos andre - som folk flest.
Det store håret fremhever hvor tynt alt annet er, det blir for tykt og stort i forhold til alt annet.
/kritisere og glemme positive tilbakemeldinger.

kaede
20th July 2008, 21:38
Som alle de andre må jeg også bare pirke på tynnheten. Beklager. ^__^;

Egentlig er det ikke noe galt i å tegne tynne mennesker, det gjør jeg forsåvidt selv også. Men det gjelder å holde det innenfor anatomiens grenser.
Min mening (jeg kan ikke si det med sikkerhet siden stillingen hun står i langt overgår mine akrobatiske evner) er et den nedre delen av torsoens ryggparti burde vært kortere. I tillegg må man huske at jo lenger innover den ene siden av overkroppen går, jo lenger utover må den andre da gå. Altså må du kompensere mer for den svaie ryggen med mer mage.
I tillegg skader det ikke å antyde litt fett nederst på magepartiet, siden dette er noe de fleste jenter har, og som bare ville bli presset utover i en slik stilling.
Du kunne kanskje gitt føttene litt mer bredde of gjort dem mer realistiske, festet på låret som står ut kunne ligget litt høyere og hårfestet er litt lavt i nakken. Dessuten er kulen på halsen veldig stor.

Egentlig en veldig kul og original tegning, og det er utrolig tøft gjort å ekperimentere såpass mye med stillingen, istedenfor å bare posere personen på lettest mulig måte. Beklager om alt pirket mitt høres ut som slakting av tegningen din. Det er ikke ment som det, for det er en fin tegning.

airbaginky
22nd July 2008, 01:37
takker... har forandrett litt..men det er vanskelig, for jeg enner alltid oppp med å forandre allt annet også.

den bakerste foten er frandret, låret er lenger. det var endel kortere enn det andre.

"klumpen" på halsen er litt mindre

fått litt mere på magan

hårfetset er tatt bittelitt lenger opp

bena er litt tykkere...(ørlite)

http://airbaginky.deviantart.com/art/leopard-girl-again-92395768

så det ser slik ut nå...

(her er noen andre teininger, ønsker kritikk på dem også ;))

http://airbaginky.deviantart.com/art/dragon-lol-92396839 lilla drage, fordi :cip:

http://airbaginky.deviantart.com/art/profile-dude-92397065 fail at profiles -.-

http://airbaginky.deviantart.com/art/WOMAN-AND-GUN-92397597 woman has gun

FengLan
22nd July 2008, 12:01
--

airbaginky
23rd July 2008, 01:07
Fin tegning! Men litt rar pistol hun holder:cip:

ingen aning om hvordan pistoler ser ut..så jeg sier meg enig her :P

airbaginky
24th July 2008, 01:14
har nå begynnt me linearten..ser i øyeblikket slik ut :

http://airbaginky.deviantart.com/art/lines-on-leopard-girl-92598944

kaede
27th July 2008, 00:22
Flott hvor positiv du er til konstruktiv kritikk! En av de første posterne her i tegneforumet jeg faktisk kan si har jobbet aktivt med alle kommentarene for å forbedre tegningen sin! (Nå er ikke jeg Japanis mest årvåkne medlem da, så andre postere må ikke ta det som kritikk av dem =__=)

Godt jobbet med forandringer.

Angående de andre tegningene du postet;

Profilen var fin, spesielt hakepartiet. Kan ikke si så mye på den siden jeg er veldig dårlig på profiler selv. Muligens bare at nesa var litt lang og pannen litt vel langt inn.

Pistolen til djeveldama var jo ikke veldig overbevisende. (Dette kan jeg slenge ut siden jeg antagelig hadde phailet mye hardere selv) ^__^ I hvert fall hvis det skal forestille en tradisjonel pistol, og ikke en helveteskanon eller noe sånt. Beste jeg kan foreslå er å bruke en referanse, mange som tegner pistol i den stillingen, og du kan sikkert slå det opp på deviantart under "gun tutorial" eller noe sånt.
Ellers var den fin, bortsett fra at du sikkert kunne gitt henne litt mer former fra puppene og ned, bare for å balansere litt mener jeg. Spesielt livet burde gått mer ut på den siden som er lengst unna pistolen. Dessuten var hendene litt klumsete (husk at neglene ikke dekker hele fingertuppen). Nok en gang anbefaler jeg deviantart med søkestrengen "hands tutorial" Eller reference. Men veldig kul tegning.

Så er det dragen, som jeg egentlig bare kan si at jeg digget! Den var veldig kul, bra og alt mulig fint! (Spesielt vingene)

Damn, jeg skriver bare lange kommentarer for tida... >.>

airbaginky
28th July 2008, 00:36
Flott hvor positiv du er til konstruktiv kritikk! En av de første posterne her i tegneforumet jeg faktisk kan si har jobbet aktivt med alle kommentarene for å forbedre tegningen sin! (Nå er ikke jeg Japanis mest årvåkne medlem da, så andre postere må ikke ta det som kritikk av dem =__=)

Godt jobbet med forandringer.

ingen vits med kritikk ellers vet du ;)

vil få den best mulig :P

Angående de andre tegningene du postet;

Profilen var fin, spesielt hakepartiet. Kan ikke si så mye på den siden jeg er veldig dårlig på profiler selv. Muligens bare at nesa var litt lang og pannen litt vel langt inn.

fant feilen med profilen

opp til nesen er fjeset "rett frem" over nesen går hodet liksom bakover :cip: så det stemmer ikke D: får huske på dette til nestegang :-,

bare forr å bevise min anti-skills i profiler...prøver å lære..går ikke så bra altid (skuler mot bås-dunken)

Pistolen til djeveldama var jo ikke veldig overbevisende. (Dette kan jeg slenge ut siden jeg antagelig hadde phailet mye hardere selv) ^__^ I hvert fall hvis det skal forestille en tradisjonel pistol, og ikke en helveteskanon eller noe sånt. Beste jeg kan foreslå er å bruke en referanse, mange som tegner pistol i den stillingen, og du kan sikkert slå det opp på deviantart under "gun tutorial" eller noe sånt.
Ellers var den fin, bortsett fra at du sikkert kunne gitt henne litt mer former fra puppene og ned, bare for å balansere litt mener jeg. Spesielt livet burde gått mer ut på den siden som er lengst unna pistolen. Dessuten var hendene litt klumsete (husk at neglene ikke dekker hele fingertuppen). Nok en gang anbefaler jeg deviantart med søkestrengen "hands tutorial" Eller reference. Men veldig kul tegning.

vet, den er ganske pfail hele greia..men liker deler av den, og slikt...tror jeg skal lage en bedret vesjon av den .. en vakker dag... (den er teinet i bil/båt så linjene er litt ødelagte -.-)

Så er det dragen, som jeg egentlig bare kan si at jeg digget! Den var veldig kul, bra og alt mulig fint! (Spesielt vingene)

jay ^^ første gang jeg har teinet vinger somm ikke ser ut som .. hmmm...graps... så nå blir det feiring XD

Damn, jeg skriver bare lange kommentarer for tida... >.>

fint det ^^ mer å jobbe med, og så slepper vi andre å gjøre det