PDA

View Full Version : Hårkur

Kien
6th July 2008, 16:19
Òk, meg igjen :D

- Så. jeg har krøllete mellomlangt hår, jeg retter det veldig mye for tiden og jeg lurer på om noen har gode erfaringer med Chlas Olson rettetangen for 150 kroner.

- I tillegg så hadde vært fint med råd for hår kurer og om anti-permanent er et bra alternativ for meg, hvor mye det ville kostet og slikt.

På forhånd. Takk:)

Amardin
6th July 2008, 19:41
ikke rett uuuut :(

krøller <3

Kien
6th July 2008, 22:13
Jo, dessverre.

Har hatt dem ganske lenge nå, og jeg går temmelig lei.

Det er slitsomt å håndtere dem.

Mette
7th July 2008, 00:10
Jeg bruker Dove hårkur, og ellers pleier jeg å ta kur hos friøsren noen ganger i året. Du trenger ikke å kjøpe noen dyr hårkur, det viktigeste er at du tilfører fuktighet til håret. Shampoo sliter på det, så pass på å bruke litt balsam.

Jeg har ingen erfaring med rettetenger selv, håret mitt er tynt og glatt (helt håpløst å gjøre noe med det borsett fra styling sirup).

Kien
7th July 2008, 17:19
aha, takk :D

Quakeulf
7th July 2008, 17:47
:hello:
ikke rett uuuut :(

krøller <3100% enig her! Krøller/bølgete hår er bare best og rett ut herlig! :nya: :hello:

Flatt hår er bare... flatt... og slett... og ganske kjedelig. :cip:

Vesnet
7th July 2008, 18:11
Om rettetangen sliter på håret kommer helt ann på håret. Jeg har brukt rettetang på håret mitt hver dag i omtrent to år, og håret mitt tok ikke noe skade av det, selv om jeg ikke brukte hårkur eller noe serlig balsam...

costu
8th July 2008, 04:01
Jeg har ikke brukt noe mye rettetang og slikt, men krølltang og bleking og sykt mye farging. Begynte å bruke K-Pak hårkur forleden, og den er veldig bra for slitt hår. (Tror den het K-Pak Reconstruct) Ca. 300kr, men den varer lenge, og gjør håret deilig silkemykt <3

Ann Christin
8th July 2008, 09:08
Hårkurene fra H&M er faktisk noe av de beste jeg har brukt. De koster vel 14 kr pakka tror jeg.

Smiph
8th July 2008, 09:14
Hårkuren for slitt hår av herbal essences er skikkelig awesome. Man kan kjenne at håret blir mye mykere og lettere å håndtere og man bruker bare to min på den i dusjen.

Kien
8th July 2008, 22:41
Tusen takk for alle rådene hittil :D

:hello:100% enig her! Krøller/bølgete hår er bare best og rett ut herlig! :nya: :hello:

Flatt hår er bare... flatt... og slett... og ganske kjedelig. :cip:

- Vel, det spørs, jeg har hatt det så lenge og er skikkelig lei av det. Det er så.. Umulig å håndtere liksom..

Chiyo
9th July 2008, 15:10
Vil anbefale å investere i en skikkelig rettetang, det lønner seg i lengden ettersom de både varer lenger og er generelt sett bedre. På Elkjøp har de ganske mange forskjellige varianter og kvaliteter, og jeg kjøpte min for noe mellom 400 og 600 (husker ikke helt :p)

Hvis du virkelig har bestemt deg for det, kan anti-permanent være et fint alternativ. MEN vær klar over at håret aldri kommer til å krølle seg igjen med mindre du gror det ut ;)

For rettetang-hårtips og sånn anbefaler jeg å bruke Define Straightening Cream i vått/fuktig hår (den gjør også at håret blir varmebeskyttet mot eventuell retting og føning) for så bruke rettetangen på en håndfull hår av gangen. Føn håret og style det som du vil etterpå ^_^

Kien
9th July 2008, 23:31
Vil anbefale å investere i en skikkelig rettetang, det lønner seg i lengden ettersom de både varer lenger og er generelt sett bedre. På Elkjøp har de ganske mange forskjellige varianter og kvaliteter, og jeg kjøpte min for noe mellom 400 og 600 (husker ikke helt :p)

Hvis du virkelig har bestemt deg for det, kan anti-permanent være et fint alternativ. MEN vær klar over at håret aldri kommer til å krølle seg igjen med mindre du gror det ut ;)

For rettetang-hårtips og sånn anbefaler jeg å bruke Define Straightening Cream i vått/fuktig hår (den gjør også at håret blir varmebeskyttet mot eventuell retting og føning) for så bruke rettetangen på en håndfull hår av gangen. Føn håret og style det som du vil etterpå ^_^

Dette var fantastiske råd, tusen takk :D

Myuu
11th July 2008, 21:36
jeg har en rettetang, som jeg har brukt i omtrent 2 år nå, og den er ekstremt effektiv! jeg har naturlig den type krøller, som er under hakket afro , og ser egentlig litt ut som en sånn wanabee Marilyn monroeting!og farger håret ganske regelmessig, men mitt hår blir ikke så fort slitt, uansett hvor mye jeg retter og farger det egentlig, og jeg tror det er fordi jeg bruker herbal essences temmelig ofte! ><

hayley
7th September 2008, 13:23
Define har mange shampooer som virker bra som hårkur, ikke så dyre heller :]

pygmypuff
12th September 2008, 00:35
Vet ikke om du har kjøpt den rettetanga di ennå, men IKKE kjøp noe billig drit fra Clas Ohlson, Elkjøp e.l.! For, du vet, når det kommer til håret ditt, spiser du heller posesuppe og tørt brød en stund, enn å føkke opp dine vakre lokker en god stund.
Men, altså; i rettetengenes verden er Chi og GHD "de store gutta". Siden det er stor etterspørsel på disse, og da også høye priser, bestemte jeg meg for å kikke litt i mindre kjente merker da jeg skulle skaffe meg skikkelig rettetang. Og ...
jeg har en rettetang fra Corioliss nå! Den blir varm kjempefort (på et par sekunder, tror jeg), er keramisk (bra for håret) og du kan stille inn temperaturer på den. Den blir også ordentlig varm, og du vil ha en rettetang som blir ordentlig varm, sånn at du retter ut krøller o.l. i èt "børst"/"strøk"/"whatever" (og dermed også spare masse tid), istedenfor å febrilsk "gre" gjennom håret ditt med rettetang kjempelenge og aldri heller få det helt rett. Det sliter på håret ditt, vet du.
Jeg ble veldig, veldig førnøyd med den da jeg "oppgraderte" fra den forrige rettetanga mi (en billig plast- og metallsak, altså slike Clas Ohlson- /Elkjøpgreier). Jeg så noen på eBay helt ned i $30 (+ S&H så klart, rundt 15, eller så), så du burde kunne få en bra rettetang for en rundt dèt, alt ettersom hvor flink eBayer du er. Uansett hvor mye ekstra du betaler, vil du glemme det når du bruker den (eller altså, vet ikke hvor forfengelig du er, men du sparer en hel del tid).

Oi, leste nettopp over det jeg hadde skrevet, og ... JEG ER IKKE HYRET INN AV NOEN, ALTSÅ! *flau*

zora
12th September 2008, 11:05
Som mange andre her har sagt, så er det best å kjøpe seg en skikkelig rettetang. Dårlige rettetenger kan slite av håret og ødelegge tuppene, og det kan man ikke fikse med litt hårkur i ny og ne. Det er også lurt å bruke straightening creme eller spray som nevnt tidligere, for det gjør håret lettere å rette ut.
Jeg synes Babyliss rettetengene er gode nok jeg, de er ikke så veldig dyre heller. :)