PDA

View Full Version : Cosplay Cosplay til Soracon

Mette
17th June 2008, 16:42
Det er ikke mange måneder igjen til Soracon nå, og de fleste av oss liker vel å planlegge litt. Og hva er vel ikke mer morsomt enn å planlegge cosplay sammen med andre slik at vi kan gå i grupper, ta gruppebilder sammen og få det litt artig? Post cosplay ideer her, prøv å få med andre til cosplaye sammen og andre artige ting dere kan gjøre som cosplay grupper!

Jeg skal selv cosplaye som Tsunade, og det hadde vært kjempefett dersom noen hadde hatt lyst til å cosplaye Shizune. Orochimaru og Jiraiya cosplay hadde alltid vært artig og!

Så hva har dere andre tenkt å cosplaye til Soracon?

Sakuya
17th June 2008, 17:50
Jeg kommer som Sakura fra Tsubasa Chronicle. Gleder meg utrolig mye!

Jeg skal selv cosplaye som Tsunade, og det hadde vært kjempefett dersom noen hadde hatt lyst til å cosplaye Shizune. Orochimaru og Jiraiya cosplay hadde alltid vært artig og!

Jeg har faktisk et Shizune-kostyme ett eller annet sted i skapet. Hvis det er interesse for det, kan jeg sikkert ta det med en av dagene, eventuelt bråskifte kostyme på søndag. x3

Mette
17th June 2008, 19:04
Jeg har faktisk et Shizune-kostyme ett eller annet sted i skapet. Hvis det er interesse for det, kan jeg sikkert ta det med en av dagene, eventuelt bråskifte kostyme på søndag. x3

Det hadde vært artig! Gleder meg også til å se Sakura cosplayet ditt! :D Gleder meg generelt til Soracon for å treffe alle sammen siden jeg ikke har fått vært på Desucon før grunnet skole.

Oteckeh
17th June 2008, 19:18
Jeg har ikke planlagt noe cosplay til Soracon... Men jeg kunne sikkert makka sammen noe enkelt. Vet ikke hva jeg skulle cosplaya som da. XD

Ideer? :cip: (Jeg cosplayer ikke noe fra Naruto)

SoulSeth
17th June 2008, 19:39
Er ikke sikker om jeg skal cosplaye, men hvis jeg skal tror jeg det blir Kogarashi fra Kamen no Maid Guy ^^

Dai-Suke
17th June 2008, 20:40
Jeg har egentlig litt lyst til å cosplaye Snusmumrikken fra mummitrollet fordi jeg har vert helt hekta på han i det siste og jeg vet virkelig ikke om noen andre jeg vil være. Men da må jeg lage kostyme og tvinge mamma om å få låv til å dra... Det skal nok gå:) Noen som kanskje vil henge på? Kle seg ut som "Lille My" eller noe...

WetGoat
17th June 2008, 21:16
^Hm... Når jeg tenker etter, kunne det være gøy å cosplaye Lille my! :D

Jeg håper også jeg for lov å dra. det blir gøy å treffe alle og sånn og cosplaye. utrolig at jeg ikke har vært på et eneste treff siden jeg lagde bruker. ._.

Har litt lyst til å cosplaye en pokèmon og...

T92
17th June 2008, 21:41
Jeg vurderer å cosplaye Naruto, om jeg får laget det ferdig i tide til soracon da.

Mette
17th June 2008, 21:57
Snusmumrikken og Lille My hadde vært så søtt! Jeg håper at dere to får mulighet til å være med. Det kommer til å være folk som er ansvarlig for sikkerhet og sånn der, det er mange voksne av oss som kommer til å passe på slik at alle får et hyggelig treff. Dersom dere gir nok info til foreldrene deres slik at de veit hvor dere er og hva slags treff dette er, så vil de sikkert være mindre urolige. Foreldre vil jo ikke at barna sine skal komme utfor noe utrygt. Vis dem Soracon siden etterhvert som den blir oppdatert, for eksempel?

DrakeK
17th June 2008, 23:25
Har tenkt litt på å cosplaye som sousuke sagara fra full metal panic, men jeg lurer på noen ideer

Svart, rufsete hår såklart, pistol (softgun, magasinet vil være fjerna og løpet plombert) men bortsett fra det veit jeg ikke helt :P

Kiyu
18th June 2008, 00:20
Hm. Har lyst til å ta Alice fra "Alice i eventyrland" : D (Ikke Disney versjon)

Zanpakuto_Shiro
18th June 2008, 00:41
Hade ikke planlagt og cosplaye noe, men har litt lyst. Er det noen som har noen ideer hva jeg kan cosplaye?

Izuma
18th June 2008, 12:08
Meget fristet til å cosplaye Agito fra Airgear (ikke Akito, men Agito!) >:3 Spørs bare om jeg finner en oransje straightjacket et eller anna sted xD
Er jo ikke helt sikker enda, da ^^ Kan godt hende jeg kommer i gothic lolita-kjole isteden :3

Og hvis du f. eks. kunne si hvordan håret ditt var, Zan, så ville jo det hjulpet i forslag til hva du kunne cosplaye (med mindre du bruker parykk. Da er mulighetene endeløse). Noen enkle ville jo f. eks. være hvem som helst med skole-uniform fra forskjellige animeer/mangaer :3

Link91
18th June 2008, 12:09
Skal cosplaya Keitaro fra Love Hina :P
Ligner litt på han og ikke vanskelig å skaffe kostyme, med andre ord, jeg er lat :P

phyconinja
21st June 2008, 15:27
Jeg skal cosplaye en av hovedpersonene i bleach. Hvem? Det blir en overaskelse :hello:

Kelloggs
21st June 2008, 15:57
Kan hende jeg kommer som Hobo Phoenix, men bare hvis jeg får tak i lua på en eller annet måte.

Niji
21st June 2008, 22:44
Jeg trur jeg kommer til å cosplaye Roxas fra Kingdom Hearts :cip:

NaruStine
24th June 2008, 00:44
eg skal prøva å overtala mamma sånn at me kan reisa til moss rundt sora-con!!
visst eg kommer skal eg kansje vera Tsunade eller Temari fra naruto.. eg holder på å laga vifta til temari no ;)

Risboel17
24th June 2008, 03:06
hvis jeg skal dit så skal jeg cosplaye Edward Elric fra Full metal alchemist <3
vert kult vis noen hadde vert Alphonse Elric for da er det jo liksom begge brødrene men han er vanskelig da :)

enten det eller Usopp fra One piece tenkte også kansje på Kyoshiro Todo fra Code Geass
er så mange jeg har lyst og cosplaye

okami
24th June 2008, 09:37
Jeg og venninnen min Anna skal cosplaye Yoh og Anna fra Shaman King. Ganske simpel cosplaying på en måte, meeen... enkelt og gøy.

Om det er noen andre som vil kaste seg på lasset er det gøy ^___^

Sophonax
24th June 2008, 12:10
Lurte litt på om jeg rent og pent bare skulle droppe anime cosplay i år og heller gå for en steampunk-look. Ville vært morsomt. ;D

Spennende å se hva som kommer til å skje.

magroth
25th June 2008, 16:23
hihi jeg har tenkt å cosplaye som Asakura Yoh fra Shaman king, bare alle gjør meg en tjeneste og IKKE cosplay som Anna-san ^^; T_T

Jeg og venninnen min Anna skal cosplaye Yoh og Anna fra Shaman King. Ganske simpel cosplaying på en måte, meeen... enkelt og gøy.

Om det er noen andre som vil kaste seg på lasset er det gøy ^___^

ikke ta med Anna-san vær så snill :( vil ikke løpe så mye og tviler på du gjør det også ^^;

tuller naturligvis men jeg vil ikke løpe! :( <3

padfoot
26th June 2008, 11:04
jeg har ikke funnet ut hva jeg skal cosplaye....noen ideer?

Chiyo
26th June 2008, 13:46
Jeg trur jeg kommer til å cosplaye Roxas fra Kingdom Hearts :cip:

Roxaas! =D
Hehe, noen må jo nesten også cosplaye Sora på Soracon da! :p

Padfoot: Hva med noen i avataren din fra Higurashi?
Jeg kommer som Rena hvis jeg klarer å skaffe meg en fin parykk, samt lage en veldig stor øks :hello:

okami
26th June 2008, 19:04
hihi jeg har tenkt å cosplaye som Asakura Yoh fra Shaman king, bare alle gjør meg en tjeneste og IKKE cosplay som Anna-san ^^; T_T

ikke ta med Anna-san vær så snill :( vil ikke løpe så mye og tviler på du gjør det også ^^;

tuller naturligvis men jeg vil ikke løpe! :( <3

Sant nok.... men om vi bare løper fort nok kan vi gjemme oss! Og så finner hun oss ikke og... ja. Jeg foreslo Manta til henne, meeen... hun ville ikke.

magroth
26th June 2008, 23:04
Sant nok.... men om vi bare løper fort nok kan vi gjemme oss! Og så finner hun oss ikke og... ja. Jeg foreslo Manta til henne, meeen... hun ville ikke.

vilken Yoh drakt har du tenkt deg å bruke? t-shorta? "open shirt" eller trenings jakka? kanskje vinter jakka hannes? =P

okami
27th June 2008, 01:03
Er jo jente, så blir ikke helt "open shirt". men tenkte jeg skulle lage en slags sommer-versjon av vanlige klærne hans: Headset, skjorte (med singlet under), grønn knebukse og sandaler. Var min plan da. Blir nok ikke tydelig hvem jeg skal være, men jeg ville ha enkel-cosplay igjen (var Domyouji på Desucon2). Det er så greit!

Yuffie
28th June 2008, 07:52
Shaman King! Kan kanskje joine gruppa deres? :D
Jeg kunne nesten ha vært Hao, liker Hao, men problemet er jo at han ikke har skjorte på seg. D: Men kappa duger jo, kan jukse med t-skjorte under!

Kostymen hans er jo stort sett enkel, bortsett fra hansker og sko. D:

Eller om noen vet om andre klær han har på seg, kom gjerne med bilder!

padfoot
28th June 2008, 13:15
ja, god ide. det blir noe enkelt som shion i skoleuniform

jeg hadde en plan om å kosse rena i kjole, men meg og "sy klær" går ikke bra. jeg fant ikke et mønster til kjolen, men øks hadde jeg:cip:

okami
28th June 2008, 16:39
Shaman King! Kan kanskje joine gruppa deres? :D
Jeg kunne nesten ha vært Hao, liker Hao, men problemet er jo at han ikke har skjorte på seg. D: Men kappa duger jo, kan jukse med t-skjorte under!

Kostymen hans er jo stort sett enkel, bortsett fra hansker og sko. D:

Eller om noen vet om andre klær han har på seg, kom gjerne med bilder!

Det hadde vært gøy! :D Vi kan danne en liten Shaman King gruppe :D

Tror jeg har klart og drasse med meg en venninne til... Må bare finne noen i Shaman King hun kan cosplaye. Noen ideer til noe lett? Er en stund siden jeg har sett serien, så husker ikke alle karakterene.

magroth
28th June 2008, 16:44
Det hadde vært gøy! :D Vi kan danne en liten Shaman King gruppe :D

Tror jeg har klart og drasse med meg en venninne til... Må bare finne noen i Shaman King hun kan cosplaye. Noen ideer til noe lett? Er en stund siden jeg har sett serien, så husker ikke alle karakterene.

Ren, Horo Horo, Horo Horo's Sister, Manta, Ryu-san, Yoh's dad, Lyzerg, the guy who has really bad jokes, Alfaust. I think that's all >:

Edit: Søsteren til Ren, Tao et eller annet også hun der med ninja dokka/ilket til å sloss for seg, man kan også være den ninjaen. Også hvem som helst fra Lilly 5. Lilly, Milly, etc og Sharon =P kan også være Shiva (one of the ten priests), kan også være jenta som blir trent hjemme hos beste foreldra til Yoh. Ho der som er med rosa hår og forelsket i Yoh.

Yuffie
28th June 2008, 17:25
Kunne dere hjelpe meg å finne bilder av skoene og hanskene til Hao? Har googlet som et esel, men finner ingen gode/store nok bilder. Det jeg eier av Shaman King ligger jo og samler støv i Norge. Litt langt å gå. =P

Send meg en PM? ^^

Kiiroikitsune
28th June 2008, 18:09
Eg vil gjerne cosplaye noe, men kommer ikke på noe...:S Eg har blondt hår, noen som har ideer hva eg kan cosplaye? :)

magroth
28th June 2008, 18:11
super saiyan =P

Edit:
Vel du kan altid følge flokken og ta noen fra Shaman King, det er en jente med blondt hår i shaman king som heter Meene, en medlem av X-Laws.

Eller så kan du cosplaye Ino fra Naruto, eller Misa-chan fra Death Note.

Sakuya
28th June 2008, 18:55
Gjett om jeg kommer til å ta bilder av dere som kommer i Shaman King cosplay! Prepare~ x3

@Kiiroikitsune: Mange personer med blondt hår, så du er heldig der. Eksempler kan være Milly fra Code GEASS, Ino og Tsunade fra Naruto, Chi fra Chobits, Kaere fra Sayonara Zetsubou Sensei, Belldandy fra Ah! My Goddess, osv. Mange muligheter egentlig. Spørsmålet er hvilke serier du kunne tenke deg å cosplaye fra selv.

Nå trenger jeg hjelp av godtfolket her! Jeg skal jo komme som Sakura fra Tsubasa RC (har nevnt det tidligere), men hvilket kostyme skal jeg ta? Jeg driver å lager reiseklærne fra både animeen og mangaen siden det er enklere å lage de samtidig, men jeg er litt usikker på hvilket av de jeg skal ha på Soracon. Noen formeninger?

okami
28th June 2008, 20:50
magroth: hvilket Yoh-kostyme skal du ha forresten?

sliter med headset og smykket til Yoh, ellers er alt klart *sukk*

Kiiroikitsune: Andre blonde karaktere; Winry Rockbell og Riza Hawkeye fra Full Metal Alchemist. Shiina Yuya fra Samurai Deeper Kyo... uhm... Kiisa, Ueno eller Momiji(ok, ikke jente, men jentete :P) fra Fruits Basket.

AruChaos
28th June 2008, 22:07
hih, jeg skal faktisk cosplaye L fra death note.
jeg og noen venner har laget en death note-gruppe, fra hele landet. >W<
vi skal lage en remake av sakura kiss, faktisk. ( ikke min avgjørelse )
: 3

magroth
28th June 2008, 22:09
Okami: Jeg skal i grønne buksene, hannes sandaler med den røde stroppen som holder skoa på. En åpen hvit skjorte og ved katana (som han hadde fra Ryu-san). Det jeg har igjen er å farge noen ting som oracle bell hannes, ellers har jeg alt klart ^^

okami
28th June 2008, 22:21
Okami: Jeg skal i grønne buksene, hannes sandaler med den røde stroppen som holder skoa på. En åpen hvit skjorte og ved katana (som han hadde fra Ryu-san). Det jeg har igjen er å farge noen ting som oracle bell hannes, ellers har jeg alt klart ^^

Oracle Bell.... Den blåser jeg i. Er alt for lat, pluss at jeg tror ikke jeg klarer og lage en. Derfor satser jeg på Yoh i... starten av SK :P Før alle de vanskelige duppedittene :P

magroth
28th June 2008, 22:30
Oracle Bell.... Den blåser jeg i. Er alt for lat, pluss at jeg tror ikke jeg klarer og lage en. Derfor satser jeg på Yoh i... starten av SK :P Før alle de vanskelige duppedittene :P

aller første scena med Yoh, da er han i en hvit t-shorte ^^

okami
28th June 2008, 22:38
aller første scena med Yoh, da er han i en hvit t-shorte ^^

Derfor på starten av serien, ikke aller første øyeblikk ;)
Menne! Finner sikkert på noe når det gjelder halskjedet. Må bare skaffe meg klo-aktige ting *nikkepå*

magroth
28th June 2008, 22:53
Derfor på starten av serien, ikke aller første øyeblikk ;)
Menne! Finner sikkert på noe når det gjelder halskjedet. Må bare skaffe meg klo-aktige ting *nikkepå*

hihi jeg lagde mine :D *stolt*

Kunero
29th June 2008, 03:49
I'm thinking of cosplaying Zack Fair from Final Fantasy VII Crisis Core

Shirói-Néko
30th June 2008, 00:09
Blir nok Matt fra Death Note isteden for Riza fra FMA, blir nok ikke ferdig med uniformen, mangler noen småting som er litt vanskelig å få tak i :P

Nemii
30th June 2008, 00:26
http://www.peak.org/~jeremy/hexagons/pix/Kikkomaso.png

The girl version if I may :3

Aridima
30th June 2008, 03:56

Omg Herre gawd så KULT!!XD

magroth
30th June 2008, 05:34
oh! det hadde vært drit kult hvis noen hadde cosplayet Hawk Eyes fra One Piece :D

Zoinx
30th June 2008, 16:45
Hmm, lurer på om jeg skal cosplaye en DenDenMushi fra One Piece. :kul:

Vell, isåfall blir det til Desucon da, men det hadde vært skikkelig tøft! :D

Zasaki
1st July 2008, 14:22
Når vi snakker om One Piece her.. Jeg har tenkt å cosplaye som Sanji :3
Noen flere som kunne tenkt seg å danne et Mugiwara Crew med meg? 8D
Eller eventuellt en Zoro jeg kan krangle med? xD

Issa-san
1st July 2008, 17:50

*SQUEAL* That's so cool!! *0* Tror du du rekker det? :3

Jeg skal cosplaye fra Final Fantasy 8 / Kingdom Hearts >XD
Ikke så vanskelig å finne ut hvem, kanskje, menmen.. XD

nurfed
4th July 2008, 05:53
tenker jeg skal cosplaye scout fra team fortress 2

http://misc.levels4you.com/l4y/tf2_scout.jpg

http://en.wikipedia.org/wiki/Team_Fortress_2

Mette
4th July 2008, 09:05
Ooooh, TF2 cosplay er bare genialt! Jeg oppfordrer flere til å cosplaye slik at dere kan fly litt rundt og daske hverandre rundt.

nurfed
5th July 2008, 01:10
jah må si det hadde vært fett om det var flere som cosplaya noe fra tf2 kansje få til noe red og blue team ^^

NaruStine
6th July 2008, 20:27
nei eg skal ikkje vera Temari..(vifta blir ikkje klar :( ) eg skal enten vera Tsunade eller Naruto sexy on jutsu ;)

Eobi
6th July 2008, 22:07
http://www.peak.org/%7Ejeremy/hexagons/pix/Kikkomaso.png

SHOW ME! SHOW YOU! KIKKOMAN, KIKKOMAN!

...Eller blir det Kikkogirl?

magroth
8th July 2008, 14:07
Jeg prøver å få kjæresten min til å cosplaye Anna fra Shaman King.. Sines det blir litt mer "riktig" ^^;

imako
8th July 2008, 20:57
Hmm.... tror kansje jeg skal cosplaye Misa Amane fra death note :)

Rockshoujo
10th July 2008, 03:33
Jeg kommer som Tamaki fra Ouran High School Host Club! ^_^
Ombestemte meg siden det skal være på Kongress senteret og blir ganske stort osv. Så jeg skal være The One The Only SEPHIROT! Endelig fikk jeg materiale og tid til å lage kostymet til en av mine absolutte favoritter innen spill! *Dances of joy!*
*Begynte å sy fra bunn av på tirsdag morgen og nå er frakken snart ferdig*
*Glede seg!* ^_^

Ippon4
16th July 2008, 20:39

Epic:cip:

Rockshoujo
17th July 2008, 02:35

Håper du kommer som Zack! :D *Kommer selv som Sephirot* ^_^ Håper å det kommer flere som coser fra CC og FFVII...

Arigato
17th July 2008, 04:33
noe fra FF (VII) vil jeg nok ikke få klart før Descon.

Hvis jeg ikke skal være Cid fra FFVIII da. Det er kun midtskill, briller og vest.

(Helst skulle jeg gjort Tonberry, men det er mange dårlige Tonberry-kostymer der ute. Skulle jeg gjort det skulle jeg sett slik ut :)
http://www.randomfew.net/~contra/coolcosplay/1187590444346.jpg

okami
20th July 2008, 03:05
Har litt nye planer, siden jeg nettopp fikk en fantastisk pakke med ny t-skjorte i. Dette betyr at utedagen skal jeg cosplaye Iwase Ken fra Proposal Daisakusen XD

Aeki
21st July 2008, 12:08
Jeg skal cosplaye Nel Tu fra bleach, om jeg får ferdig kostyme i tide (og parykken jeg bestilte kommer fram! o.o) - hadde vært artig å hatt en Ichigo og klenge på x3

MaLink
21st July 2008, 22:01
jeg skal cosplaye link! har et awsome (og dyrt) kostyme, jeg skal komme på første dagen også så jeg håper det ikke blir varmt for da smelter jeg

Izumi-zu
22nd July 2008, 13:00
Jeg klarer ikke velge >.<

Avatar: the last airbender - Katara

Shakugan No Shana - Shana

Strike witches - Mio Sakamoto

soul eater - tsubaki Nakatsukasa

Hvem synes dere? :cip:

kittypetro
24th July 2008, 02:15
Jeg skal gå som Isane Kotetsu fra Bleach

Gleder meg sykt dette vil bli mitt første con

Jeg klarer ikke velge >.<

Avatar: the last airbender - Katara

Shakugan No Shana - Shana

Strike witches - Mio Sakamoto

soul eater - tsubaki Nakatsukasa

Hvem synes dere? :cip:

Katara er den eneste på listen jeg hvet om så jeg sier gå som henne

Vesnet
24th July 2008, 17:52
jeg skal cosplaye link! har et awsome (og dyrt) kostyme, jeg skal komme på første dagen også så jeg håper det ikke blir varmt for da smelter jeg

Hvis det blir varmt så kan vi svette sammen. Jeg har stort kostyme med fire lag, og skjerf på hode og løshår. Har planer om å ta med meg en paraply så jeg i det minste kan få litt skygge hvis det blir ille :3

kittypetro
24th July 2008, 19:32
Wow hva skal du gå som da?

Vesnet
24th July 2008, 21:32
Wow hva skal du gå som da?

Medisinselgeren fra Mononoke. Har lagt ut bilder av kostyme i in progress cosplay tråden.

http://dwimg.com/files/08pwnozru7wj6gwlj0rr_thumb.jpg (http://dwimg.com/viewer.php?file=08pwnozru7wj6gwlj0rr.jpg)

kittypetro
24th July 2008, 22:25
kult

Yumegirl
25th July 2008, 00:21
Jeg rekker ikke å lage noe nytt kostyme, tror jeg, så jeg kommer til å komme som Temari fra Naruto igjen. Håper på å få tatt noen flere bilder av kostymet i bedre lys. ^^

Ellers har jeg flere kostymer jeg har jobbet litt på: Anna (Shaman King), Maya (Phoenix Wright) og Franziska (Phoenix Wright). Som sagt rekker jeg nok ikke å gjøre noen av disse ferdig til Soracon, så det får vente til etter utveksling. :P

Acima
25th July 2008, 11:08
Kan jo si at jeg kommer som Gaz fra Invader Zim. Må bare sy kjolen hennes og lage kjede, men det er jo relativt enkelt.
(Dette er kunn på dag 2. Ute dagen kommer jeg i lolita.)

Tharanee
25th July 2008, 11:12
Jeg driver og syr for livet siden jeg plutselig ble overtalt til og cosplaye Miroku fra Inuyasha. Dette på grunn av at venninna mi skal være Inuyasha og en til skal være Sesshomaru. Så dette kan bli moro..:D

kittypetro
25th July 2008, 22:07
Man jeg gleder meg så sykt, dette blir mitt første kon.

Jeg har lagd ferdig zanpakutoen og lieutenant badge'n og har kjøpt sko som er ganske like Bleach sandaler, og resten skal mamma hjelpe meg med å sy, og håret fikser jeg den 31 juli

Oteckeh
25th July 2008, 23:35
Jeg tror ikke jeg kan cosplaye til Soracon. D: Hadde kjempe lyst, men fikk aldri dratt for å kjøpe stoff til å sy noe...
Og det er ikke mange karakterer med ganske kort rødt hår, fregner og grønne øyne som jeg kan cosplaye. Skulle ønske jeg hadde et mer typisk utseende...

Aeki
26th July 2008, 19:28
Jeg tror ikke jeg kan cosplaye til Soracon. D: Hadde kjempe lyst, men fikk aldri dratt for å kjøpe stoff til å sy noe...
Og det er ikke mange karakterer med ganske kort rødt hår, fregner og grønne øyne som jeg kan cosplaye. Skulle ønske jeg hadde et mer typisk utseende...

Gaara :P

Oteckeh
26th July 2008, 21:32
Gaara :P

Nei huff. XD Jeg liker ikke Naruto og ville aldri cosplaye noe fra den serien.

Bida-san
28th July 2008, 00:56
Jeg driver og syr for livet siden jeg plutselig ble overtalt til og cosplaye Miroku fra Inuyasha. Dette på grunn av at venninna mi skal være Inuyasha og en til skal være Sesshomaru. Så dette kan bli moro..:D

Nice, nice! Gleder meg til å se gruppen deres!
Blir også fint å se deg og red igjen^^
Husk å poke meg hvis dere ser meg!:P

Izuma
28th July 2008, 01:01

Lavi fra D. Gray-man :cip: Fregnene kan enkelt dekkes til med litt krem :3

Chiyo
28th July 2008, 17:51
Jeg kommer til å cosplaye som Rena Ryuugu fra Higurashi no Naku Koro ni.

http://img225.imageshack.us/img225/3557/renaib4.jpg http://img225.imageshack.us/img225/4095/renabloodyuf1.jpg

http://img357.imageshack.us/img357/1558/higu2601swq0if1.jpg

http://i136.photobucket.com/albums/q186/erastale/Higurashi/Insane_Rena.jpg

Cosworx messet med bestillingen min angående parykken, så det kommer til å bli en Rena med litt for kort, mørkerødt hår. Sukk, og ikke har jeg fått tak i brune støvletter heller. Failcosplay is fail ^_^

Yumegirl
29th July 2008, 00:45
*maniacal laugh* Higurashi! <3
Jeg skal ha bilde av deg! Kort rødt hår eller ikke, tøff Reina er tøff! ;)

..."jeg vil ta deg med hjem!" XD

Nodoka
29th July 2008, 01:48
Chiyo du får en klem av meg, bare pga cosplayet. Du kan få en til også hvis du vil. XD

(though eneste rena cosplayet jeg noen gang kommer til å akseptere er Sela (http://dwimg.com/files/diy6tkh37bgi57aiy71t.jpg) sitt)

Men for all del jeg gleder meg til å se deg Chiyo

Aoyama
29th July 2008, 04:49
Etter som om jeg ikke har tenkt på cosplay før nå, må jeg nok ganske enkelt improvisere litt. Tanken var i det minste at jeg skal casual cosplaye en ronin. ^-^

Oteckeh
29th July 2008, 18:16
Lavi fra D. Gray-man :cip: Fregnene kan enkelt dekkes til med litt krem :3

Joda, han ser ikke så dum ut! ;o

Men! Jeg vil heller cosplaye ei jente! Jeg ser ikke så veldig guttete ut, tror jeg.

kittypetro
29th July 2008, 22:25
Til Aoyama

vell har du svart hår kan du jo gå som L, hvit skjorte og jeans, enklere blir det vell ikke

phyconinja
29th July 2008, 22:27
Noen som har en ide til et FORT cosplay jeg kan slenge sammen.. min orginale plan gikk dunken på grunn av pengemangel :cip:

AruChaos
30th July 2008, 01:03
Hmm.... tror kansje jeg skal cosplaye Misa Amane fra death note :)

yes do yes do (:
jeg så jo dette først nå, men.. det hadde vært kult med flere death note cosplayere, for min gruppe kunne ikke. ._.
så jeg håper det kommer fler death note cosplayere så ikke jeg blir den eneste (:

Mirashi
30th July 2008, 01:09
yes do yes do (:
jeg så jo dette først nå, men.. det hadde vært kult med flere death note cosplayere, for min gruppe kunne ikke. ._.
så jeg håper det kommer fler death note cosplayere så ikke jeg blir den eneste (:

Tro meg, du blir ikke den eneste. På Desucon 2 så telte jeg 8 L, 4 Misa og 2 eller 3 Light. xD

AruChaos
30th July 2008, 01:13
Tro meg, du blir ikke den eneste. På Desucon 2 så telte jeg 8 L, 4 Misa og 2 eller 3 Light. xD

Hahahaha, da er iallefall jeg ganske sikker på at jeg ikke blir den eneste. (:
*glede seg*

kittypetro
30th July 2008, 02:28
Noen som har en ide til et FORT cosplay jeg kan slenge sammen.. min orginale plan gikk dunken på grunn av pengemangel :cip:

Som sagt, en hvit t skjorte og jeans, så kan du komme som L

stort enklere cosplay finnes vell ikke?

phyconinja
30th July 2008, 02:30
Som sagt, en hvit t skjorte og jeans, så kan du komme som L

stort enklere cosplay finnes vell ikke?

Vet, cosplaya han på desucon. Så ville egentlig prøve noe annet. Man får se, kanskje. Om ingen har noen andre forslag?

Bloodywolf
30th July 2008, 14:24
Skulle ønske jeg kunne Cosplaye-_- har ikke hatt nok tid til å laget et kostyme....og det ville bydd meg imot å gå som Misa....

Inu_Girl94
30th July 2008, 16:06
åååh, jeg skal være Inuyasha fra Inuyasha...xD men, trenger en Kagome!!*w* ville vært utrolig glad om noen ville cosplaye Kagome<3

Amardin
30th July 2008, 16:23
jeg hadde egntlig tenkt til å cosplaye kikyo, men så har hjeg blondt hår.
kommer som en miko i stede ^_^

Zaijin
30th July 2008, 18:17
Ichigo Kurosaki, substitute shinigami reports for duty :D I bankai kostyme xD

kittypetro
30th July 2008, 19:55
Dritkult, flere Bleach folk, jeg kommer som Isane fra squad 4, poke meg hvis du ser meg

Zaijin
30th July 2008, 20:15
OMG :O Isane er bare kjempesøt ;D altofr lite screentime tho :O hun er uen av de undervurderte xD

kittypetro
30th July 2008, 21:50
Takker

Ja hun er altfor unervurdert, hun er søt da, hvis det regner på lørdag henger jeg med de som har lyst til å cosplaye på Oslo S og rundt om kring

MaLink
30th July 2008, 22:28
vis det regner på lørdag kommer det til å være bowling istedet ;)

kittypetro
31st July 2008, 00:40
Hmm lurer på åsen det er å spille bowling i en shihakusho?

Burde bli morsomt å finne ut av

MaLink
31st July 2008, 00:56
Hmm lurer på åsen det er å spille bowling i en shihakusho?

Burde bli morsomt å finne ut av

hva er en shihakusho?

kittypetro
31st July 2008, 02:31
Den svarte drakten til shinigamine i Bleach

magroth
31st July 2008, 04:26
Jeg er endlig ferdig med shaman king "Asakura Yoh" kostimet mitt ^^ :D =D *smile*

Valentine
31st July 2008, 10:14
Jeg kommer til å cosplaye som Rena Ryuugu fra Higurashi no Naku Koro ni.

http://i136.photobucket.com/albums/q186/erastale/Higurashi/Insane_Rena.jpg

Cosworx messet med bestillingen min angående parykken, så det kommer til å bli en Rena med litt for kort, mørkerødt hår. Sukk, og ikke har jeg fått tak i brune støvletter heller. Failcosplay is fail ^_^

Hu var bare kjempekul. Må tegne en gang...

Fikk ikke cosplaya noe alikevel, kompisen jeg skulle gjøre det med var vanskelig å få tak i, og å prøve å få i gang noe nå er litt vrient...:monotoda:

Aeki
31st July 2008, 12:53
Ichigo Kurosaki, substitute shinigami reports for duty :D I bankai kostyme xD
YAY! Prepared to be stalked by arrancar Neliel Tu! x3

9na
31st July 2008, 13:56
Jeg skal cosplaye San fra Mononoke Hime. Er endelig ferdig med maska hennes nå, så det blir spennende å se om den ikke ramler av x)

kittypetro
31st July 2008, 15:20
YAY! Prepared to be stalked by arrancar Neliel Tu! x3

WOHO Flere Bleach folk yay

KrisKetchum
31st July 2008, 22:16
Jeg skal cosplaye Tohru Honda fra Fruits Basket : D I skoleuniform!..men ikke den riktige for for jeg fant ut om soracon sånn knapt to dager siden, så jeg improviserte!= D

Noen andre fra Fruits Basket?^-^

Aeki
31st July 2008, 22:58
WOHO Flere Bleach folk yay

Bleach-group FTW! |3

Jeg skal cosplaye San fra Mononoke Hime. Er endelig ferdig med maska hennes nå, så det blir spennende å se om den ikke ramler av x)

Hoho, ja, jeg og har maske som forhåpentligvis ikke ramler av x3

Woo, San-cosplay blir stilig^^ Gleder meg til å se :P

Issa-san
1st August 2008, 00:41
Det er noe jeg vet, og dere må finne ut! >8D
XDDD

Jeg lurer allerede på hva jeg skal cosplaye til neste gang, though... u__u'' *tenke tenke*

Inepte
1st August 2008, 08:53
Jeg SKULLE cosplaye Lucy fra Elfen Lied, men det oppstod noen komplikasjoner under lagingen av kostymet. Rekker ikke å bli ferdig med det nå. -_-
Jaja. Heldigvis fikk jeg napp i Harajuku når jeg var på tur til Japan for noen uker siden, så skal gå i gothloli-kjole istedet. ^.^

Kanskje jeg blir ferdig til neste år...

Shirói-Néko
1st August 2008, 09:43
yes do yes do (:

Jeg og en venninne kommer som Matt og Near^^ Jeg skal cosplaye som Matt begge dagene, men hun nekter å cosplaye på dag en. Men jeg skal prøve å overtale henne til det x)
HAr en kompis som kanskje skal cosplaye som L

Tharanee
1st August 2008, 11:00
skal være miroku håper det hjelper
:)

Mette
1st August 2008, 12:38
skal være miroku håper det hjelper
:)

Dersom du groper kvinnfolka for mye, så vil det nok være smart at jeg har med førstehjelpsskrin, ja... XD;;

Niji
1st August 2008, 20:23
Jeg skal være Roxas fra Kingdom Hearts 2 på begge dagene, men jeg vet ikke helt om jeg skal closet cosplaye på dag 1 eller ikke o-o
Har ikke lyst til å ødelegge kostymet mitt XD

Vesnet
1st August 2008, 20:31
go for it. Jo fler jo bedre.

Miina
1st August 2008, 20:55
Jeg skal cosplaye Miina Tsukishiro fra Densha Otoko (eller Getsumento heiki miina, for de som kjenner henne derifra)

Kien
2nd August 2008, 10:43
Haha, jeg kjører lett og enkelt. (Hmm.. ekke det det samme?)

- Let etter en liten vietnamnesisk L. :D

Flere Death Note ftw?:beskjed:

Aeki
2nd August 2008, 21:19
Jeg skal cosplaye Miina Tsukishiro fra Densha Otoko (eller Getsumento heiki miina, for de som kjenner henne derifra)

Aaah, so cool~~ o.o Så deg, du var kjempestilig! ^^

phyconinja
2nd August 2008, 21:36
Haha, jeg kjører lett og enkelt. (Hmm.. ekke det det samme?)

- Let etter en liten vietnamnesisk L. :D

Flere Death Note ftw?:beskjed:

Tror jeg så deg. Svart/mørke blå bukse?

(var vel bare 2 L der? Skuffende få :cip: )

Kien
2nd August 2008, 23:18
Jau, jeg var han lille L xD

- Men noen som skal coplaye Light i år? For da skal jeg finne ham og ha ham i håndjern..:phone:

phyconinja
2nd August 2008, 23:23
I wanna see L X Light yaoi action :hello:

Kien
3rd August 2008, 00:16
Then gief me Light! xD

- Hvem var du forresten? xD:phone:

Aeki
3rd August 2008, 03:36
Hm, er det slik at man kan ha med seg ekte sverd (veeldig sløvt, kan knapt skjære smør xP) om man kun bruker det i konkurransen, og legger det igjen ved inngangen/skranke-sak ellers?

~~Hmm, Oslo er så strenge, har gått rundt i trondheim med sverd mange ganger uten noen reaksjoner ^^;;;;

Mette
3rd August 2008, 07:47
Aeki:
Det er ikke lov å ta med ting som kan brukes til å skade andre. Ekte sverd skal ikke taes med inn på Soracon, dessverre.

Niji
3rd August 2008, 09:20
Kan man ta med tresverd, eller i mitt tilfelle, en svær tre-nøkkel ?
Min venninne kommer med et balltre som er gult og blått, det er vel litt tvilsomt?

kittypetro
3rd August 2008, 10:30
balltre er ulovlig, det har jeg fått med meg

hvet ikke åsen det er med keybladen av tre, du får ta den med og håpe på det beste

Niji
3rd August 2008, 19:12
balltre er ulovlig, det har jeg fått med meg

hvet ikke åsen det er med keybladen av tre, du får ta den med og håpe på det beste

Vi fikk lov til å få med balltre, men ikke gå rundt med det, fikk ha det på scenen og når vi skulle slåss XD
Også fikk jeg nøkkelen min etter jeg var på scenen, det var snilt av de!

Keybladen min brakk to ganger <-< først brakk den der den brakk på bowlinga, så datt mikke mus av, også tråkket en jente på der hvor den brakk D:
Men men, superlim er nais!

Jeg er så overrasket og glad over at jeg kom blandt de ni beste! :D

n@ruto-kun
3rd August 2008, 19:35
kult at vi var 4 L's da. skulle vært fler raito-er.. :(

kittypetro
3rd August 2008, 21:18
Vi fikk lov til å få med balltre, men ikke gå rundt med det, fikk ha det på scenen og når vi skulle slåss XD

Keybladen min brakk to ganger <-< først brakk den der den brakk på bowlinga, så datt mikke mus av, også tråkket en jente på der hvor den brakk D:

Jeg tror Leon ble mer overaska at hun vant

LOL

Kien
3rd August 2008, 21:28
Flere Raito hadde vært gøy..

jokko3
4th August 2008, 01:40

Jeg tror jeg har sagt det ca. hundre ganger , men jeg beklager igjen for det med keybladen. Cancer skulle egentlig være i bånd, men så kom hun seg løs og begynte å grope visse steder ^^'' Jeg beklager veldig mye ._.''

Zaijin
4th August 2008, 02:11
Hei, takk for alle komplimenter på Ichigo cosplayet mitt og Hollow maska mi ;D

og forresten, råd til alle: alle som tar med balltre, Bokken eller lignende, som blir ansett som slagvåpen... skjul det når dere går på offentlige steder som Oslo S

Jeg ble snakka til av security på Oslo S og ble bedt om å dekke det til med sort søplepose... jeg får ikke lyst til å slå folk med mindre de tror at jeg kommer til å slå noen :3 *har et autoritetsproblem*

Issa-san
4th August 2008, 10:25

JEG BEKLAGER HVIS DET VAR JEG SOM BRAKK KEYBLADEN DIN PÅ BOWLINGA! D:
Oooooog "keychain-en" (/ gunblade-chain i mitt tilfelle.. xD ) FLØY av imens jeg stod på scenen der - etter bare første sving med gunbladen! D8 Jeg så bare at den fløøøy ut i folkemengden og forsvant.. før jeg antar jeg så omtrent sånn ut : :O :gonk:
Jeg hadde ikke superlim, så min er fortsatt ikke festa.. xD Jeg fikk bare ha våpenet mitt på scenen, også måtte jeg gi tilbake til mannen som inndrog det.. TT___TT

Hvordan kan du være overrasket?! D8 Jeg var sikker på at du kom til å vinne! *lies down at knees and hails your cosplay*

Zaijin
4th August 2008, 11:49
buuuh... jeg ville være med på konkurranse ;^;

Issa-san
4th August 2008, 12:17

Du ville ROCKA om du hadde joina!!! Hvorfor var du ikke med?! D8
Man fikk jo beskjed om hvor man skulle melde seg på cosplay-konkurransen ved inngangen..?

Niji
4th August 2008, 15:53
Jeg tror jeg har sagt det ca. hundre ganger , men jeg beklager igjen for det med keybladen. Cancer skulle egentlig være i bånd, men så kom hun seg løs og begynte å grope visse steder ^^'' Jeg beklager veldig mye ._.''
Det går bra, den var knekt fra før av! XD

Issa:
Det var ikke deg! Jeg slengte den over ryggen og kom bort i et gjerde og den knakk :p
Men jeg hadde aldri vunnet, håret mitt var feil, sjakkfirkantene var for store, buksa var for stor, skoa var utrolig amatør, og min sminke var bæsj XD
Så det så!

Aeki
4th August 2008, 18:19
Me too ;^;

Zaijin
4th August 2008, 18:52
kom for sent :( jeg måtte skifte når jeg først kom dit også måtte jeg hente sverdet mitt, også fikk jeg ikke meldt meg på i tide =/

Izuma
5th August 2008, 00:26
Aeki og Zaijin: Veldig synd at dere ikke fikk blitt med! Dere hadde utrolig tøffe kostymer!

Jeg er nokså forbauset over at jeg kom blant top 9, også var det koselig å få komplimenter for cosplayet mitt selv om folk egentlig ikke visste hvem jeg cosplayet :cip: (meg var den lille gull-dotten med vinger)

fiiup
5th August 2008, 04:25

Og det skal jeg. Jeg tenker at jeg skal cosplaye Jiraiya, den eneste anime karakteren som om mulig har mer oppblåst ego en meg.
Så men det er sikkerhetsansvarlig Jiraiya, medic tsunade og min andre sekundant (etter mye overtallelse kan jeg tenke meg) orochimaru :D

Soryouken
13th November 2008, 22:22
vel, blir nok Sasuke shippuuden igjen på meg, men denne gange skal jeg få til HÅRET, og vær in-character. ^^

Norwegiankitty
3rd December 2008, 20:00
Kanskje....Kiba..fra Naruto :nya:
Vet ikke om jeg skal cosplaye fra første sesong eller Shippuuden...:nya:

miyako-brownie
3rd December 2008, 22:11
soracon som var cosplayet jeg Tamayou fra angelic layer.... :3 men jeg er ikke helt sikker på hva jeg skal cosplaye neste gang.... jeg har Medli fra wind waker på planen...men tror jeg skal ta det på desucon.... :3