PDA

View Full Version : Tensa Zangetsu, exact replica

Colaholic
11th June 2008, 15:55
Tenkte jeg skulle dele dette med dere, noe av det råeste jeg har sett innenfor cosplay effekter, fullt metall og alt, råeste Zangetsu replicaen ever:D

http://www.trueswords.com/ichigo-bankai-sword-inspired-anime-tensa-zangetsu-p-2556.html

Risboel17
11th June 2008, 15:58
Dyrt :(

Colaholic
11th June 2008, 16:00
Dyrt :(

Ja, er det, men etter min mening er det vært pengene

Risboel17
11th June 2008, 16:02
jau men så må man betale toll også hvis den noen gang kommer inn i norge da :shoop:

Sjekk Denna da Byakua Kuchiki Senbonzakura :D
http://www.trueswords.com/byakuya-kuchiki-senbonzakura-anime-sword-p-3138.html

Colaholic
11th June 2008, 16:06
jau men så må man betale toll også hvis den noen gang kommer inn i norge da :shoop:

ye, blir en del penger å svi bort, men jeg tror jeg skal kjøpe den, bare så rått å ha den på veggen, eller i cosplay hvis jeg noen gang gidder å kjøpe drakta:P

ilifin
11th June 2008, 16:08
Den koster da ikke mer enn 400kr + frakt? Det er helt normal pris for sånne type ting :nya: Hadde jeg hadde veggplass skulle jeg faktisk vurdert dette, for det sverdet er tøft.

Colaholic
11th June 2008, 16:10
får jo lønn snart, så blir nok Tensa Zangetsu på meg:P

Sakuya
11th June 2008, 16:11
Skikkelig stilige greier. Jeg har vurdert å kjøpe et Sode no Shirayuki til å ha på veggen, men jeg er så usikker på det med toll. Er det lov å importere sverd over posten? Ved at det er lov å ta det med inn i landet uten spesiell tillatelse, men er immari usikker på posten... x3 Noen som vet?

Risboel17
11th June 2008, 16:13
Skikkelig stilige greier. Jeg har vurdert å kjøpe et Sode no Shirayuki til å ha på veggen, men jeg er så usikker på det med toll. Er det lov å importere sverd over posten? Ved at det er lov å ta det med inn i landet uten spesiell tillatelse, men er immari usikker på posten... x3 Noen som vet?

Lurer på det samme her Ellers ville jeg ha kjøpt alle Bleach Zanpaktou ene ^^ <-- Uber fan Trenger bare Penger:gonk:

ilifin
11th June 2008, 16:14
Skikkelig stilige greier. Jeg har vurdert å kjøpe et Sode no Shirayuki til å ha på veggen, men jeg er så usikker på det med toll. Er det lov å importere sverd over posten? Ved at det er lov å ta det med inn i landet uten spesiell tillatelse, men er immari usikker på posten... x3 Noen som vet?Bør være lov å gjøre dette, ettersom f.eks. Outland og andre steder som selger laiv-utstyr har importert det fra et eller annet sted. Jeg prøvde noen lette google-søk, men finner ikke ut av det :/ Kanskje lettere å ta kontakt med politiet eller høre med Outland?

Colaholic
11th June 2008, 16:19

Jeg har ikke tid til å sjekke noe akkurat nå, men hvis du gidder så kan du jo ringe tollvesenet å spørre:P 22 86 03 00 nummet til tollvesenet:P

Sakuya
11th June 2008, 16:36
Bør være lov å gjøre dette, ettersom f.eks. Outland og andre steder som selger laiv-utstyr har importert det fra et eller annet sted. Jeg prøvde noen lette google-søk, men finner ikke ut av det :/ Kanskje lettere å ta kontakt med politiet eller høre med Outland?

Godt poeng. Burde jo være lovlig da egentlig.

Jeg har sendt en mail til politiet nå, så nå er det bare å vente på svar. Skal poste det når det kommer. :3

Cactuar
11th June 2008, 16:58
Tenkte jeg skulle dele dette med dere, noe av det råeste jeg har sett innenfor cosplay effekter, fullt metall og alt, råeste Zangetsu replicaen ever:D

http://www.trueswords.com/ichigo-bankai-sword-inspired-anime-tensa-zangetsu-p-2556.html

indeed cool. Men husker eg feil hvis eg meine det va den sia som bare "remodellerte" sverd ettersom ka som va mest populært?
Trur det kanskje va på den sida at en kunde klaga på at Zangetsu'n va basert på samme mal som Sephiroth sverdet.

aahh, kem bryr seg egentlig, it looks the part:cip:

Sakuya
12th June 2008, 14:22
Har nettopp fått svar fra tollvesenet over mail. Det lyder som følger.

Det er ingen restriksjoner for import av sverd da sverd ikke anses som våpen i henhold til våpenlov med forskrift, så for vår del er det ingenting i veien for import av sverd i postsendinger. Du må imidlertid høre med Posten om de har restriksjoner på å sende sverd i postpakker.

Det er heller ikke toll på sverd ved import, men du må betale 25 % moms av innkjøpsprisen tillagt fraktkostnadene (CIF-verdien).

Risboel17
12th June 2008, 16:49
Knall da er det bare og høre me posten da :)

Simix
12th June 2008, 21:38
Det var ganske mye, kult på den sia :P

Colaholic
12th June 2008, 22:57
Det var ganske mye, kult på den sia :P

Vet, de har Hyorinmaru der også, nei folkens, ikke i bankai...:P

Sensei
13th June 2008, 13:00
http://www.trueswords.com/blood-anime-sword-replica-p-3007.html
*dø litt på seg*
Jeg må nok handle derfra i nær fremtid. :P

Simix
14th June 2008, 08:31
Hm..... trur ikke det går å bestille derfra får når jeg skal lage Account der for å få bestillt.
går det ikke ann å velge Land bare USA :S

Sakuya
15th June 2008, 15:00
Vel, da har jeg sendt mail både til posten og til TrueSwords angående sending av sverd. Har så langt bare fått svar fra posten, og for dem var det greit så lenge det var greit for tollen. Og det var det jo, så fritt fram for bestilling med andre ord. x3

Når det gjelder TrueSwords, har jeg ikke fått svar enda. Jeg spurte om de sender sverd internasjonalt, eller om de bare sender innenlands. Skal gi dere svar så fort jeg får et.

Cactuar
15th June 2008, 18:32
dæng, kom på no at for litt over ett år sia sendte eg mail til trueswords med samme spørsmål som Sakuya stilte, og fikk svar at på det tidspunktet sendte de bare innenlands, fikk det her til svar:

Thank you for visiting our web site and contacting us. I am very sorry, we are only shipping to the USA at this time. We are opening a warehouse in The Netherlands in about 5-6 months and will be serving all of Europe at that time. Thank you, Evan Johnsonwww.trueswords.com

SSJ5Vegeta
16th June 2008, 18:52
Alt for langt katana, og er i tillegg for billig til å være av noen særlig kvalitet... til og med som pynt.

Colaholic
16th June 2008, 20:18
ja, sendte en mail til trueswords angående dette dere kan jo lese den selv:P

Thank you for visiting our web site and contacting us. I am very sorry, we can only ship to the USA. For international sword shipping, please visit our friends at www.SwordCompany.com. Their company will be able to provide international shipping to many countries including Canada and Europe, with a complete list on their home page.

SwordCompany.com ships UPS or FedEX (both priced about the same and offer package tracking) and they mark all shipments as Gifts.

If you don't find an item on www.SwordCompany.com that is available on www.TrueSwords.com, please email the True Swords product url number to admin@swordcompany.com and they will add it to their site so you can order it.

Please note that customs may charge an import tax on orders, and may not allow all products into your country.

Thank you,

Evan Johnson
www.trueswords.com

Så jeg fant jo en annen replica av sverdet på siden de sa over tror det er samme, og de shipper internasjonalt, her er link http://store.swordcompany.com/scbleach68.html så blir nok sverd alikevel:D

cohan
26th June 2008, 21:16
PASS PÅ FOLKENS!!

Holdte på å gå på en smell med den internasjonale butikken:

3 Kunai Push Dagger Single with Sheath SBK1072 $18.00
1 Ichigo BANKAI Sword from BLEACH Anime- 68" SBK1359 $75.94

Subtotal: $93.94
Shipping: $362.85*
Tax: $0.00
Total: $456.79

DrakeK
26th June 2008, 21:21
hvordan i svarte kan dem ta 1800+ for frakt :O

Det er jo bare helt sykt for et par kniver og et sverd!

Colaholic
27th June 2008, 15:56
nå må man jo tenke på at det skal sendes nesten rundt kloden, pluss at ups tar penger de og

cohan
27th June 2008, 20:49
Jeg fant en norsk nettbutikk som selger sverdet, men dette er 40" utgaven og de har den ikke inne på lager nå:

http://www.walhalla.no/product_info.php?cPath=21_22_25&products_id=2773&osCsid=104826f30846dd91181a0c7a0f2498b3

prefix
8th July 2008, 13:31
Hadde vært noe og hatt på cosplay det ^^

Colaholic
8th July 2008, 16:31
det jeg har planer om:P

Kimuri
12th July 2008, 05:35
vel verdt pengene,det er en ganske rimelig pris for et sånt sverd.
er sverdsamler selv,har 14 sverd hengende i stua og har gitt alt fra 100 lappen til 3000 lappen for de skikkelig kvalitets lagde sverdene.
har bla. aragorns sverd replica (ranger sverdet) til 3500 krmed slire og veggpryd.
Buster sverdet til cloud (miniatyr) ca 130 langt
Links mester sverd replica (original lengde) med slire
samt. en del katana sverd.

Colaholic
12th July 2008, 11:42
Links mester sverd replica (original lengde) med slire

Heldige jævel:P vettu hva du skal kjøpe, hylian shield og henge det på veggen, tenker på det og, hadde vært så innmari fett:D

Kei-Kun
29th July 2008, 17:41
den har jeg :3

Colaholic
29th July 2008, 18:48
den har jeg :3

nice

Kyuubi
7th August 2008, 13:08
hmm, det ser nokså bra ut, guarden ser veldig platiskk aktig ut, og ved prise å dømme vil jeg si den er lagd fra rustfritt ståll, altså fabrikkert. Det gave særdeles lite informasjon om sverdet, det ser OK ut, men det funker greit som på veggen. Fordelen med denne ser ut til å være handtaket, siden det er lengere en de fleste andre sverd betyr det kanskje at du kan svinge rundt på det uten av at det løsner noe. Det virker litt lett med sine 171 cm.
om ikke litt lang, Sephiroth sitt sverd er ganske anderledes med tanke på selve bladet.
Men i allefall, om spissen av sverde berører bakken burde handtaket nå opp til mmmh tja litt usikker på hvor, men sverdet burde være en ca 164 cm lang i forhold til ichigo sin høgde ca 178?