PDA

View Full Version : Brettspill på Outland

Sciurusaurus
28th May 2008, 14:30
Hei.

Her på Outland Kristiansand kommer vi til å starte et opplegg for å introdusere en del brettspill for nye (og kanskje også gamle) spillere.

Hver onsdag og lørdag fra kl 12 vil vi holde demonstrasjon på et av følgende brettspill :

Puerto Rico, Notre Dame, Roborally, Race for the Galaxy, Munchkin (alle versjoner), Ticket to Ride, Bohnanza, Marvel Heroes, Citadels, Mission : Red Planet, Tannhäuser

Alt du trenger å ta med er deg selv og ønsket om å teste ut et kult spill :)

Hva som spilles avgjøres av hva de oppmøtte ønsker.

Det vil også være mulig å "bestille" demonstrasjon på et spill som ikke står på lista, men det avhenger av tilgjengelighet på spillbrett (at enten du har det, eller at vi som jobber har det i våre personlige samlinger (sjansen for at spillet er dekket inn via de alternativene er ganske stor, vi liker å kjøpe brettspill ;) )) og at vi kan reglene (det er mulig vi kan sette oss inn i regler på nye spill dersom vi får litt tid på oss). I alle tilfeller er dette noe du bør ta kontakt med oss i forkant om dersom du vil ha noe svar på om det er aktuelt på en spesifikk spilldag.

mvh,
Håkon
Outland Kristiansand

Howl
28th May 2008, 16:21
Ticket TO Ride vil jeg anbefale sterkt. Bedre brettspill må man lete lenge etter.

Dere som bor i Kristiansand og omegn burde dra.

Tyblazitar
28th May 2008, 16:51
Ah, her var det mye bra spill! Anbefaler folk sterkt Munchkin og alt som har med det å gjøre, Ticket to Ride og Citadels. Tännhauser er også skikkelig tøft, når du bare kommer inn i det. Flott initiativ, dette, anbefaler alle i området å ta seg en tur, kanskje jeg stikker nedom en gang selv. ;)

Sciurusaurus
28th May 2008, 17:30
Du er hjertelig velkommen innom :)

Vi har forøvrig to bord til disposisjon, så kommer det mange nok, så setter vi gjerne igang 2 spill samtidig.

Sciurusaurus
18th June 2008, 13:49
Tenkte jeg bare skulle nevne, for de som er innom dette forumet, at vi også skal være med og arrangere pre-Arcon turneringen i Ca$h'n Gun$ . Dette er et skikkelig kult spill, kjapt å lære (da jeg spilte det første gang selv, leste jeg 1 gang gjennom quick start reglene (tok 1 minutt) og så var vi i gang. Kan nok ta noen få minutter ekstra om man ikke er regelnerd som jeg er ;) ) og veldig morsomt opplegg.

Jeg håper det blir godt oppmøte både her og på de andre Outland butikkene til førstkommende lørdag kl 12 :)

Sciurusaurus
4th July 2008, 15:21
Vi har nå lagt til Ca$h n'Gun$ og Shear Panic på lista over spill vi har klar til demonstrasjon :)

Yamikai
5th July 2008, 03:33
nice opplegg skulle ha bodd nærmere kristiansand. kjipt å bo så langt unna

Darkfrog
5th July 2008, 21:13
Jeg spilte Citadels med vennegjengen igår. Det var veldig, veldig kult!

Det er bra opplegg! Håper vi ser noe sånt i Oslo snart ^^