PDA

View Full Version : Treff Cosplayere i folketoget i Stavanger neste år?

CatgirlMe
20th May 2008, 12:00
Da var 17-mai over for denne gang, men det er aldri for tidelig å begynne å planlegge neste år. :nya:

På "Free Comic Book Day, Stavanger" nevnte jeg såvidt ideen med å ha en egen liten(?) del i folketoget hvor vi har med oss alle cosplayerene Stavanger.
Etter en del mer tenkning virket dette som en ganske awesome idé, men jeg må vite hvor mange som eventuelt ville vært med.

Ville vært kjempebra om vi ivertfall fikk med oss de som cosplayet på free comic book day, og forhåpentligvis enda flere. :hello:

Selvfølgelig er også cosplayere fra hele landet velkommen til å delta i folketoget, skulle de ha lyst til det. :nya:

Desverre må du nok ha et kostyme dersom du skal gå, for hvis ikke blir det bare en haug med ikke-cosplayere med et "COSPLAY" skilt, og kanskje et par kostymer.
Hva som er et kostyme, og hva som ikke er det, kan også diskuteres. Trenger det å være et helt fiks-ferdig kostyme?

Cosplayere fra kjente serier og filmer er velkommne, fordi da forstår "outsiderene" (aka. ikke-anime fans) kanskje litt mer av hva som foregår.

Er åpen til alle slags tips for hvordan å forbedre. :)

Skal vi for eksempelt gjøre noe spesielt, og ikke bare gå?
Danse? Øve inn et par sanger? Tulle litt med de som står og ser på? Skuespill?
Hva skal gruppen vår hete?

Gi ivertfall lyd fra dere om dette er noe dere kunne vært interessert. (Listen over de som er 100% sikre på at de kommer, vil bli satt opp en del senere på året.)
Spread the word!

Dette trenger vi:
Informasjon
* Er man nødt til å være en forening for å være med i folketoget? (Det er litt splittede meninger her, så det hadde vært fint med noe 100% sikker info.)
* NAVN! Vi trenger et bra navn for gruppa vår!
*Eventuelt informasjon om hvordan å bli en forening
Og viktigst av alt:
Interresterte! Hvis ingen er interresterte, blir det jo ikke noe av :gonk:

Tips så langt til hva vi kan gjøre i toget:
Fighting
(åpen for flere forslag! Vi kan ha en avstemning når dagen nermer seg)

Interesserte:
CatgirlMe
dark kwen
Danieru-kun
Miju
phyconinja
Kaia_Baia
Deathwinter
Mimiko

Husk å legge til en "Jeg er interresert" eller "OMFG yes I'm coming!" i postene deres, for ellers vet jeg jo ikke hvem å skrive opp :cip:

dark kwen
20th May 2008, 12:18
intressert!!
hva med at alle kler seg ut ifra en serie som har med slåssing å gjøre
slik at vi kan ha sånn hitech fighting som vi gjør mens vi går? :cip:
det hadde jo vært morosmt ^^

CatgirlMe
20th May 2008, 12:26
Bra idé, dark kwen :D Vi får se hvordan ting går (desverre kan jeg nok ikke tvinge alle til å ha på seg kostymer fra en action-serie. Men slossing kan vi jo få til uansett! ;) )
Hva om alle hadde med seg en kjent ting (bamse, bok, godteri osv.) som de kunne bruke til våpen, da? På den måten kan man være fra alle slags serier, og vi kunne likevel holdt liksom-slosskamper. :P

*skrive opp på interessert-lista*

Miyu
20th May 2008, 13:49
Jeg er interessert!:link:
Hvis vi blir mange, går det kanskje an å deles inn i grupper som cosplayer fra samme serie. ^^

Cabose
20th May 2008, 14:24
OMG :O eg vil så værme på dette men kan ikke :gonk:

Danieru-kun
20th May 2008, 16:50
Jeg er så sykt med ;)

*planlegge hva jeg skal cosplaye*

phyconinja
20th May 2008, 17:01
Jeg er KANSJE med, hadde vært JÆ**LIG fett :link:

Men vi burde ha noen som cosplayer folk fra mere kjente serier, eller spill, sånn at de som har null peil på anime og hva cosplay er kansje forstår. ;)

airbaginky
20th May 2008, 17:15
problemet er at vi må være et itdrettslag/forening o.l. for å få lov til å bli med....

AzZa
20th May 2008, 21:42
syforening :nya:

T92
21st May 2008, 18:00
Man kan opprette en cosplayforening, ikke sant? :)

Kaia_Baia
21st May 2008, 18:04
I'm in!
kommer uansett utkledd. Don't know what!

CatgirlMe
21st May 2008, 19:34
Man kan opprette en cosplayforening, ikke sant? :)

Hvis vi er nødt til å være en forening for å bli med, så er det plan B, ja :D

syforening :nya:

Huff, Azza, nå ser jeg for meg en haug med eldrene, pukkelryggede tanter med nål og tråd :cip:

AzZa
22nd May 2008, 14:20
Hvis vi er nødt til å være en forening for å bli med, så er det plan B, ja :D

Huff, Azza, nå ser jeg for meg en haug med eldrene, pukkelryggede tanter med nål og tråd :cip:

Haha det var tanken min og X3 Har alltid hatt lyst til å være medlem av en syforening, siden jeg ofte har fått beskjed om å slutte med "syforeningen nedi hjørne" og følge med...

En cosplayforening bør da ikke være noe problem å lage? Hvis noen vil ofre sjela si da :cip: Kunne vel dratt det så langt som til å ha faste møter, og kanskje små arrangemanger?

CatgirlMe
22nd May 2008, 23:47
En cosplayforening bør da ikke være noe problem å lage? Hvis noen vil ofre sjela si da :cip: Kunne vel dratt det så langt som til å ha faste møter, og kanskje små arrangemanger?

Har aldri laget en forening før, men det burde ikke være så vanskelig med registrering. Hvis vi danner en cosplayforening, så forlanger jeg i hvertfall at vi skal ha representatner på Desucon, og muligens Soracon. :nya:

Skal spørre litt rundt om det med registrering til folketoget, og om man må være forening, og eventuelt hvordan man kan bli en forening.

Deathwinter
25th May 2008, 01:12
Dette hørtes kjempegøy ut! Jeg er veldig intressert, og kommer så sant jeg kan! (dersom det blir noe av det, that is.. xD)

Mimiko
29th May 2008, 20:39
Jeg ville gjerne cosplay på 17.mai, så ja jeg er intressert... men er det ikke litt rart? Jeg mener det er jo tross alt feiring for at Norge har fått sitt eget land igjen, og at 17.mai er det som fortelle om ting som er fra Norge =O

Miyu
30th May 2008, 17:53
Det burde vel gå an med cosplay, når det er mange andre foreninger som heller ikke er så veldig norske, f.eks mange forskjellige kampsportklubber:kip:

Anime-Demon
9th January 2009, 09:03
Dette høyres kult ut! Eg er med! og skal nok klare å dra med meg vennina mi også :nya: