PDA

View Full Version : Kultur Japanske blodtyper og personlighet

Chiyo
20th May 2008, 10:40
Fant en artikkel om dette, og har interessert meg for det en stund.

http://www.issendai.com/rpgs/takemywings/bloodtypes.htm

Ketsuekigata wa nanigata desuka? ;)

Jeg er AB :hello:

CatgirlMe
20th May 2008, 11:07
Vet ikke hva den egentlige blodtypen min er, men ut i fra personligheten min, så er jeg en A. :dangopocky: Shy and artistic!
(Ville vært kult å vite hva blodtype jeg egentlig hadde, bare for å se hva personlighet jeg "egentlig" skulle hatt :cip: )

airbaginky
20th May 2008, 11:42
tror eg e blaning av B å O

hmm...

manjeh
20th May 2008, 13:13
virker som jeg er en blanding av en god del AB og litt O...:cip:

pretense
20th May 2008, 13:57
/facepalm

Jeg har blodtype O. Stemte ikke spesielt.

Gledesdreper. :shoop:

TownyTuff
20th May 2008, 14:48
Aner ikke hva jeg egentlig har, men om denne siden har rett er jeg nok A. :cip: Høres veldig ut som meg.

Cyazu
20th May 2008, 14:54
Hmm tror jeg må være AB eller A da, men kan varriere en del så klart.

Nå fikk jeg faktisk lyst til å ta den testen som bekrefter blodtype, men con er jo at det koster litt. =/

marlee
20th May 2008, 15:40
Vet heller ikke hva slags blodtype jeg har, men kjente meg mest igjen i AB, hvertfall når det gjaldt negative sider. Hadde vært gøy å finne ut om det er rett :)

Synes hele den blodtypegreia er ganske spennende. Fins det tilsvarende i andre kulturer?

Thamus
20th May 2008, 15:55
Heh, dette pratet jeg faktisk mye med folk om når jeg reiste gjennom japan sist.
Av en eller annen grunn kan det være noe med det. Vi gikk ikke så dypt innpå det da; men en fellesnevner for diskusjonen er at 0 kan gi blod til A, B og AB, mens A kan gi til B og AB, mens B kan kun gi til AB og AB kan kun motta.
(om jeg husker korrekt, og det er klabert ekstremt grovt sett)

Ellers er jeg forøvrig 0 selv ^^
(kan med andre ord gi til alle og kun motta fra andre med 0)
Vet ikke om alt som stod der passet, men det var vel ikke helt på jordet :p

Vinter
20th May 2008, 15:58
Linken funker ikke? :/

kakashi´s girlfriend
20th May 2008, 20:09
Scary. Jeg har blodtype A, og å lese dette var nesten som om noen har stått og observert meg. Trolig noe sånt jeg ville sagt hvis jeg skulle beskrive meg selv. Stemte mye bedre enn stjernetegn i hvert fall.

ShaDeFaDe
21st May 2008, 08:55
Det her er jo akkurat slik som det er med horoskop. Skrevet sånn at alle skal kunne kjenne seg igjen i det aller meste. Men så lenge dere syns det er morsomt skal jeg la dere drive på. :P

Men tro for all del ikke at det er noe magisk med blodtyper fordi det er det altså ikke. Dette er altså som nevnt et "fagfelt" på høyde med astrologi.

Overrasket over hvor mange som ikke vet blodtypen sin her, tester man ikke det på ungdomsskolen lenger ? Det er faktisk ikke dyrt heller, du trenger kun en nål(eller en sånn auto-stikk-nål) og en sånn liten papirbit som du drypper blodet på. Tipper du får tak i det for under 100 kr på et hvilket som helst apotek.

Oteckeh
21st May 2008, 15:40
Etter det jeg leste der bør jeg være A eller AB, men jeg vet ikke hva blodtypen min egentlig er.
Jeg lurer~

Kelloggs
21st May 2008, 20:03
OBJECTION!!
Link funker ikke her.

Jorg
21st May 2008, 21:18
tror jeg er A eller AB :cip:

Valentine
28th June 2008, 20:16
Jeg er enten A eller O, det vet jeg, men jeg passer egentlig best til A.

Simen
6th July 2008, 14:14
Heh, syntes type A stemte mest for meg, og desverre er jeg A også...

Har dere lyst til å vite blodtypen deres anbefaller jeg giblod (http://www.giblod.no) hvor man ikke bare får vite blodtypen man har, men også gratis mat og drikke, stæsj og en sjekk for rare sykdommer. Very handy.

Danieru-kun
13th July 2008, 18:46
tror eg e blaning av B å O

hmm...

What a coincidence :cip:

Me2 :3

Nekogangu
14th July 2008, 23:19
Jeg er O men det stemte ikke i det hele tatt!
Jeg haaater å skryte av meg selv, det værste jeg vet!

A er skikkelig likt meg O.o'

Amaye
26th October 2008, 21:45
Jeg er AB...O.o

okami
27th October 2008, 13:52
I be type B!

And it fits... Jepp jepp, det passer!

Drone
27th October 2008, 15:13
Phail! Hvis det skulle hvert riktig er jeg en blanding av alle! Men det går jo ikke. >_<

BT-kun
27th October 2008, 15:37
jeg er O! (men føler meg litt O/AB jeg xD)

Rachi
3rd November 2008, 21:13
Min egentlige blodtype er O, men det passer jo ikke i det hele tatt XD Tror jeg er litt mer lik A

Shwopi
3rd November 2008, 21:24
Jeg tror jeg er O ...ell...<_<
Uansett det som sto der stemte sånn halvt XD

Jeg har merket at blodtypen er ganske viktig for japaneserne. Hvis du sier en blodtype til de så vet de automatisk hvilken personelighet du har...ja XD

SoulCandy
4th November 2008, 08:28
Ifølge moren min er eg blodtype A.

Type A

People with blood type A have a deep-rooted strength that helps them stay calm in a crisis when everyone else is panicking. However, they tend to avoid confrontation, and feel very uncomfortable around people. A types are shy and sometimes withdrawn. They seek harmony and are very polite, but all the same feel that they never really fit in with others. A types are very responsible. If there is a job to be done, they prefer to take care of it themselves. These people crave success and are perfectionists. They are also very creative, and the most artistic of all the blood types, most likely because of their sensitivity.

People with blood type A are also likely to be considered classic "type A's": stressed and conscientious. In anime, people like Hotohori are type A's.

The Third Hokage, Haruno Sakura, Hotohori, Heero Yui, Keiko (Kayko) Yukimura

Feil: Sakura er O.
Rett: Selv om eg virker ganske hyper, barnslig og innpåsliten på Japani er dette faktisk VELDIG meg IRL.

EiLD
19th November 2008, 00:38
Jeg er AB fra start til slutt av den beskrivelsen.
Da blir det bare å dra til apoteket for å finne ut...
Er visst bare negativt her. Joda, jeg føler for andre når det passer meg. :lur:
Gi meg litt for mye å gjøre, og jeg ender opp med å gjøre ingenting i det hele tatt.

Men jeg er så enig med beskrivelsen da. Hvis det er noe som interesserer meg det minste men absolutt ikke trengs å gjøres, så gjør jeg det. Overfør dette til studie/jobb og jeg gir F.
Som f eks nå. Driver å pugger masse kanji på fritiden, men jeg er skråsikker på at jeg hadde blitt totalt uinteressert hvis jeg hadde det som et kurs.

lykwhoah
25th November 2008, 09:04
Jeg er AB, og det.. stemte ganske bra!

TheRuthless
25th November 2008, 11:43
Aner ikke hva jeg egentlig er, men utifra det som står der så vil jeg si at jeg er AB

xemnas
25th November 2008, 12:17
jeg er enten AB eller A tror jeg...

Jikap
15th December 2008, 16:30
føler meg som en A med en liten bit av AB...
har ikke tatt en ordentlig blodtest, men på et naturfagforsøk på skolen om blodtyper fikk jeg blodtype A, så det passer ganske bra (var egentlig litt skummelt når jeg leste beskrivelsen av type A...) ^^;

... men nå har jeg det litt vanskelig for å tro at ca. 50% av Norges befolkning oppfører seg som type A, mens bare 4% oppfører seg som AB og 8% som B <_<

blsw
17th December 2008, 17:22
jeg er O passet fint på meg det.

Makkuro
17th December 2008, 19:43
Er vel A her, med en liten dært B

Kinomi-chan
17th December 2008, 21:59
AB and proud of it !! ^^

er ikke helt sikker på hva jeg har da.. har lyst til å sjekke det ut nå..xD !!
syns hele greia med sånn blod-type-personlighets-ting er ganske spennende ! (:
...
men har sprøyteskrekk, så det kan bli et problem.. o.o

Elfhybrid
6th March 2009, 20:54
Jeg har A; rhesus negativ,jeg.

A passa ganske bra på meg igrunn..

ragonzul
6th March 2009, 21:02
Type O

People with blood type O people are outgoing, energetic and social. They are the most flexible of the blood types. They easily start up projects but often have trouble following through because they give up easily. They are flighty and not too dependable. O types always say what's on their mind. They value the opinion of others and like to be the center of attention. Also, people with O blood are extremely self-confident.

Type O, the most "average" blood type, is considered the best type in Japan.

Quatre, Sailor Moon, Saito Hajime, Kamiya Kaoru, Tamahome

Haha, så sant så sant! xD. Vil si jeg er litt mer "dependable" enn det som sies om blodtypen min ^^

Shashi-Chan
7th March 2009, 04:52
Jeg er en blanding av O og AB, men tror jeg er mest O, den passer meg så aller best

BT-kun
7th March 2009, 10:51
Jeg er en blanding av O og AB, men tror jeg er mest O, den passer meg så aller best

Jeg også :cip:

Manji
7th March 2009, 16:57
Jeg har blodtype AB og det var skummelt hvor passende beskirvelsen var:o

Roze
7th March 2009, 19:14
Jeg vet ikke hva min blodtype er, men ifølge disse så sitter jeg fast mellom O og AB =/

BT-kun
7th March 2009, 19:34
Jeg vet ikke hva min blodtype er, men ifølge disse så sitter jeg fast mellom O og AB =/

Jeg og xD

BabydollAxolotl
8th March 2009, 15:14
Jeg har blodtype A og beskrivelsen passer personligheten min ganske bra =)

Erasouni!
11th March 2009, 23:56
Jeg er nok i følge dette en ganske klar A, hvis vi ser bort i fra perfeksjonist, gjøre jobben selv, sjenert delen. Ingen av de passer så godt, men resten er hånd i hanske :P Vet ikke egentlig hvilken blodtype jeg har, men tror kansje jeg faktisk er A på ordentlig også ^^

Mimiko
13th March 2009, 11:29
Jeg er O.... men etter jeg har lest i det... høres det ikke ut som meg O.o! *føler at jeg er helt feil av å være O type*

ragonzul
13th March 2009, 13:22
Hvilken av blodtypene mener du, du er da?

Danny
13th March 2009, 13:48
Ikke ifølge siden, men ifølge blodprøven jeg tok så er jeg A+

Mimiko
13th March 2009, 18:42
Hvilken av blodtypene mener du, du er da?

Som jeg leste de andre... virker jeg som jeg er mellom A og AB ~.~

Mjondras
7th April 2009, 14:28
Jeg er A- og det stemte jo veldig bra for meg. Så er det derfor man alltid får oppgitt blodtypen til bl.a. animekarakterer og musikkstjerner. Det virker jo som om det er veldig viktig å få det med.

SoulCandy
7th May 2009, 14:31
I dag tok eg ein blodtypetest til naturfagstimen. Resultatet ble O positiv.

People with blood type O people are outgoing, energetic and social. They are the most flexible of the blood types. They easily start up projects but often have trouble following through because they give up easily. They are flighty and not too dependable. O types always say what's on their mind. They value the opinion of others and like to be the center of attention. Also, people with O blood are extremely self-confident.

Har alltid trudd at eg var A. Moren min har alltid sagt at det "sikkert er A". Har aldri sett nokon papirer som har bekreftet det, men testen kan alltids vere feil. Får sjekke med legen ein annen gong.

BT-kun
7th May 2009, 20:20
tok den på nytt, nå var jeg visst A, O og AB et sted xD