PDA

View Full Version : Annonsering Soracon - Sommerevent fra 2-3. August

Japani
19th May 2008, 01:45
http://www.dwimg.com/files/aq05r8sbz24ib6m7l4p8.jpg
“Sora” er japansk for himmel, vi ønsker med dette navnet å få frem at Soracon er noe vidt forskjellig fra Desucon og at det er et sommerlig event.

Soracon vil bli arrangert i Oslo den 2. til 3. August med fokus på norsk anime og manga. Arrangementet går over to dager med forskjellig tema: En utedag og en innedag.

Lørdag 2. August - Utedag - Stort Japanitreff!
Her ønsker vi å gi folken muligheten til å møtes, muligheten til å cosplaye ute i det fri og muligheten til å more seg. Slik som tråden om "Sommercon" ønsket, det blir uteaktiviterer og en utedag uten like.

Søndag 3. August - Innedag - Desucon 2,5
Dette er den litt mer seriøse dagen: cosplaykonkurranser, foredrag, boder og alt det morro man husker fra Desucon 1 og 2. Her vil både utgivere, websider og butikker være representert. Ta Desucon og legg til en stor dose sommer så har du dag #2. Det vil være mulighet til å kjøpe awesome figuerer, japanske godteri og manga. Vi har også mange overaskelser på lager for dag #2, ikke gå glipp av denne!

Mer informasjon følger.

Diskuter mer om Soracon her (http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=180).

Yumegirl
19th May 2008, 16:58
Synes det er veldig bra at det blir en dag både inne og ute! Håper jeg kan disse dagene, for det høres helt utrolig gøy ut! ^^ Liker at vi får litt forskjellige aktiviteter ute, så man kan sosialisere, cosplaye og tulle rundt. Soracon fortjener en stor applaus! Go japani! :dangopocky:

Kelloggs
19th May 2008, 17:04
Dette høres bra ut :)

Izuma
19th May 2008, 19:59
Høres utrolig tøft ut! 8D
Er det fastslått noe klokkeslett enda? Jobber nemlig begge dagene >.<

monomayu
19th May 2008, 20:48
THIS IS THE CONVENTION THAT WILL PIERCE THE HEAVENS! :nya:

Dette blir episk, no doubt about it^^
For min del tror jeg datoen passer veldig bra, rett før Øya så da har jeg masse å glede meg til i starten av august :)

kaede
19th May 2008, 23:08
*Applaus til crew!*

Utrolig godt jobbet at dere steller istand sånt som dette nå to ganger i året!

*Bøye seg i støvet*

p33r
19th May 2008, 23:33
*Applaus til crew!*

Utrolig godt jobbet at dere steller istand sånt som dette nå to ganger i året!

*Bøye seg i støvet*

Vel, Soracon blir defintivit anderledes en Desucon. Vi har annet fokus og helt andre tanker bak det. Det vil defintivit være en stor forskjell mellom eventene, både i størelse og i fokus.

Men joda, vi gjør hva vi kan :P

Mette
20th May 2008, 01:05
Jeg skal absolutt holde av de to dagene! I verste fall, bytte vakter.

Saixl
20th May 2008, 09:34
Jeg ber til de høyere makter -hvis de finnes- at jeg får fri fra jobb den helga! :cip: Jeg tror jeg kommer til å myrde noe om jeg ikke får dra. :3

Utedagen høres awesome ut.. :3

EDIT: Jeg kommer.

Rie-chan
21st May 2008, 19:12
Soracon er et utrolig vakker navn som faktisk føles veldi avslappende når du sier det også ^^ og siden temaet er chill, så sier jeg bare: Kjempeflott navn ^^

Ameshini
21st May 2008, 20:04
Nuuu, august? u__u jaja. Next time, I guess.

Darkfrog
21st May 2008, 21:07
Hærlig! Jeg kommer!

Gleder meg ^^

Bida-san
22nd May 2008, 00:30
Dette blir flott!^^
Mest sannsynligvis kommer jeg, skal mye til for å holde meg unna...
Syns det er veldig bra at det blir en dag ute og en dag inne.;)

Veldig bra gjort av crewet å sette igang dette, syns jeg! *klappe*

constance
22nd May 2008, 14:54
yay^^
gleder meg.
må finne noe å cosplaye.. :)

Ichigo
22nd May 2008, 14:58
Dere har enda ikke nevnt lokaler/park til Soracon, er det usikkert eller får vi eventuelt vite det senere?

p33r
22nd May 2008, 15:16
Dere har enda ikke nevnt lokaler/park til Soracon, er det usikkert eller får vi eventuelt vite det senere?

Det får dere ikke vite, dere må virrer rundt i Oslo helt til dere finner oss!
(vi har ikke anonsert det enda)

AzZa
22nd May 2008, 22:35
Den helga passer egentlig veldig dårlig for meg ;_; men kan hende jeg får komt meg bort på lørdagen, og kanskje begynnelsen av søndagen?
Jeg håper at det starte opp litt tidlig på søndagen slik at de som må tilbake til stavanger på søndagen rekker å få med seg litt da og :3

manjeh
22nd May 2008, 23:06
jaaaaaaaaaaaaaaaaaa jeg kan, jeg kan xD

Sky_king
23rd May 2008, 18:52
NEEEEEEEEEEEEEEEI! er på konf leir de dagene...:cry:

manjeh
24th May 2008, 13:26
NEEEEEEEEEEEEEEEI! er på konf leir de dagene...:cry:

synd at du ikke kommer sky, så fram til å helle en bøtte med vann over deg><:dangolink:

yuriko
24th May 2008, 16:24
blir det satt opp telt eller noe sånt om været ikke holder seg den første dagen??

Acima
24th May 2008, 20:21
Jeg kommer garantert. Og tar med meg et par folk.

Nekochan
24th May 2008, 23:29
Soracon er et awesome awesome navn!!:D
Hvis jeg ser bort i fra at jeg blir nødt til å fly fra Sverige, ikke har no sted å bo, og ikke kjenner Oslo i det hele tatt (og derfor vegrer meg litt for å vandre rundt der alene) så kommer jeg helt garantert! ^^
Ser gjerne at stedet blir annonsert så snart som mulig så jeg i det minste kan bosette meg et sted i nærheten :nya:

Rie-chan
25th May 2008, 12:34
Jeg lurer på om det er mulighet for et eller annet sted og sove på soracon, det er folk som har lyst til å være der begge dagene som ikke har noe sted de kan sove .__. ... og bor litt langt unna..

KuroKinezumi
28th May 2008, 08:15
Jeg skal prøve å komme^^ Men jobber nesten hele sommerferien, så er mulig at jeg kommer litt utpå ettermiddagen :ermm:

??
28th May 2008, 08:20
Første gang jeg er gla for at jeg ikke fikk sommerjobben :D jeg kommer nesten helt sikker

AruChaos
28th May 2008, 21:44
Yeey, jeg kommer, det blir min første gang. : D
im happy (=^w^=)

nakamura chiaki
29th May 2008, 08:26
Håper jeg kan komme da, har aldri vært med på noen av disse eventene. Så hadde vært utrolig kult å få opplevd det.

Ann Christin
29th May 2008, 16:48
Jeg kommer hvertfall en av dagene, men hvilken av dem vet jeg ikke..

Nemii
29th May 2008, 23:24
Vi får ta over et vandrehjem så alle har et sted å bo:nyalink:
Men det hadde kanskje vært kjekt å sjekke inn på et ikke så veldig snuskete motell i nærheten eller noe, kanskje flere kan dra til samme sted så blir det: Soracon-sleepover-party :)

sketch
30th May 2008, 15:06
wooh, et con jeg faktisk rekker :P

soracon complex anyone? X3

okami
30th May 2008, 18:15
Jeg kommer! Skal dra med meg min little visual-kei venninne også, så det blir nok gøy ^_^

Maximum-Power
30th May 2008, 18:52
Jeg kommer hvis noen blir med meg. Vil ikke bo alene som en anna emo :cip:

Mette
30th May 2008, 19:15
Jeg har fått sommerturnusen min i dag, og jeg har fri den helga! Undertegnede will da komme i cosplay, samt stille opp som medic crew. Ikke det at jeg håper at noen av dere vil skrubbe knærne deres, da. ;)

yuriko
10th June 2008, 11:21
kan dessverre ikke komme den helgen da jeg må jobbe :-(
kos dere!

Mette
10th June 2008, 13:23
Jeg vil også si at jeg har mulighet til at noen (2-3) kan overnatte hos meg fra lørdag til søndag dersom det trenges. Jeg bor 50 minutter unna Oslo med tog.

janguke
10th June 2008, 19:57
http://www.dwimg.com/files/aq05r8sbz24ib6m7l4p8.jpg
“Sora” er japansk for himmel, vi ønsker med dette navnet å få frem at Soracon er noe vidt forskjellig fra Desucon og at det er et sommerlig event.

Soracon vil bli arrangert i Oslo den 2. til 3. August med fokus på norsk anime og manga. Arrangementet går over to dager med forskjellig tema: En utedag og en innedag.

Lørdag 2. August - Utedag - Stort Japanitreff!
Her ønsker vi å gi folken muligheten til å møtes, muligheten til å cosplaye ute i det fri og muligheten til å more seg. Slik som tråden om "Sommercon" ønsket, det blir uteaktiviterer og en utedag uten like.

Søndag 3. August - Innedag - Desucon 2,5
Dette er den litt mer seriøse dagen: cosplaykonkurranser, foredrag, boder og alt det morro man husker fra Desucon 1 og 2. Her vil både utgivere, websider og butikker være representert. Ta Desucon og legg til en stor dose sommer så har du dag #2. Det vil være mulighet til å kjøpe awesome figuerer, japanske godteri og manga. Vi har også mange overaskelser på lager for dag #2, ikke gå glipp av denne!

Mer informasjon følger.

Diskuter mer om Soracon her (http://forum.japani.no/forumdisplay.php?f=180).

Har norge noe norsk manga/anime? :-S

Link91
10th June 2008, 20:37
Kommer garantert sammen med en haug med venner og bekjente :D
Passer også perfekt på tidspunkt.
Folkens, gjør dere klare til vannkrig xD

Skrubb
10th June 2008, 20:38

Hvis du mener noe produsert av Norske folk så nei, så vidt meg bekjent.
Dersom du mener Manga og Anime oversatt til Norsk så ja, Anime oversatt til norsk finnes det lite av, dog det finnes men antallet titler er forholdsvis lite.

Av Manga som oversettes finnes det noen flere
Deriblant Rave, one piece, osv men jeg vet ikke hva framtidsutsiktene blir på dette

Yumegirl
11th June 2008, 20:51
Hvis du mener noe produsert av Norske folk så nei, så vidt meg bekjent.
Dersom du mener Manga og Anime oversatt til Norsk så ja, Anime oversatt til norsk finnes det lite av, dog det finnes men antallet titler er forholdsvis lite.

Av Manga som oversettes finnes det noen flere
Deriblant Rave, one piece, osv men jeg vet ikke hva framtidsutsiktene blir på dette

Hun er riktignok svensk, men Åsa Ekström tegner manga. Hun hadde en utgivelse i Manga Mania for en god stund tilbake, "Tokyo by Night", og lager en del illustrasjoner i bøker o.l. :) Hjemmesiden hennes er her (http://www.asaekstrom.com/Webbplats/Asa_Ekstrom.html).

Aeki
14th June 2008, 19:33
Soracon er et awesome awesome navn!!:D
Hvis jeg ser bort i fra at jeg blir nødt til å fly fra Sverige, ikke har no sted å bo, og ikke kjenner Oslo i det hele tatt (og derfor vegrer meg litt for å vandre rundt der alene) så kommer jeg helt garantert! ^^
Ser gjerne at stedet blir annonsert så snart som mulig så jeg i det minste kan bosette meg et sted i nærheten :nya:

Neko-pyon, du vil ikke være alene- Jeg kommer nok garantert! <3 Holder på å huke med meg flere og, hohohohohoho. :3

Haku<3
16th June 2008, 17:48
Jeg har faktisk mer lyst på Soracon enn Desucon; nettopp fordi det er så chill:nya:

Zanpakuto_Shiro
18th June 2008, 00:01
Jeg har veldig lyst til å påp Soracon, men jeg kjenner ingen som skal ditt og aner ikke hvem jeg skal kle meg ut som. Noen ideer til hvem jeg skal komme som??

Mette
18th June 2008, 00:47
Jeg har veldig lyst til å påp Soracon, men jeg kjenner ingen som skal ditt og aner ikke hvem jeg skal kle meg ut som. Noen ideer til hvem jeg skal komme som??

Det spørs helt hva du liker, det! Hva med å kle seg ut som en figur fra en anime eller manga du digger?

okami
23rd June 2008, 16:55

Om du ikke vil bruke alt for mye tid og penger til kostyme så finn noen fra en eller annen Shojou manga ;) Jeg og venninnen min gjorde det på Desucon i fjor, og det funker det ;)

Uraha-san
24th June 2008, 17:25
Meg har lyst til å dra ;_;

Bombersikker på at jeg ikke har nok penger til togbillet etter en tur til Danmark -..-''

Laraneia
25th June 2008, 10:29
Jeg kommer:) Og skal cosplaye sammen med Red:kul:

Valentine
26th June 2008, 01:32
Jeg vil gjenoppstå fra askene, og komme tilbake ved denne fristende eventen!

HimeIda
26th June 2008, 18:31
:todangonyampocky: Jeg og en haug av andre folk skal også! :D

... Men det er jo bare på søndagen! ^w^
jeg vet hva jeg skal kle meg ut som!! :3
men det er hemmelig x3

Skrubb
27th June 2008, 19:52
Bleh, det ser ut til at jeg er nødt til å velge:(
Soracon eller Class re-union (Den klassen man gikk i lag med på ungdomskolen/barneskolen).
Det skulle selfølgelig legges til 3 august<_<

Aridima
28th June 2008, 13:41
har lyst å komme men bor fremmdeles i malaysia men skal flytte neste måned.Tror jeg skal ikke cosplaye, jeg venter til desucon :)

WetGoat
29th June 2008, 11:51
Jeg håper virkelig jeg kan komme! ^^

Er usikker på om jeg klarer å aktivere et kostyme, men vi får se. :)

manjeh
29th June 2008, 15:03
jeg må nok vente med å cosplaye til desucon, planlegger fortsatt kostymet><

Shippuuden-08
29th June 2008, 15:26
Sasuke<3 + Soracon = ftw :nya: jeg kommer 3. august bare, siden jeg kommer hjem fra ferien akkurat 2... .__.

Hetakoso
30th June 2008, 13:18
Det er på en måte litt synd at det er over to dager, på grunn av at toget inn til Oslo er så dyrt at jeg bare har råd til én tur. Men samtidig er det fint for dem som kan komme på begge ^^ Bare lurer på hvilken av dagene jeg skal komme på XD Cosplay venter jeg med til Desucon, desverre. Er bare sånn halvveis ferdig.

Anathea
3rd July 2008, 17:43
Jeg gleder meg til Soracon, hvertfall fordi jeg går glipp av Desucon 3. D; (Jeg skal flytte til Cambridge og bo der i 8 mnd.) Det er bare 7-8 dager før bursdagen min også! :D

prefix
8th July 2008, 13:28
Har aldri vært med på Cosplay, tørr jeg dette tro? :P

Stelgim
9th July 2008, 17:56
Synd at æ bor helt oppe i Finnmark, kan bare ta fly dit men ha'kke noe penger igjen etter at æ har vært i Pajala og hamstret manga på et av "Stand'an".

Kunne jo tatt forskudd, men har jobb den 2nd august. Pluss at jeg aner ikke kordan man tar fly :forvirra:

Bloodywolf
29th July 2008, 14:59
Hehe Gleder meg sinnsykt..
By the ways...Siden det skal være lansering av den Norske Death Note mangaen (sikkert blitt foreslått før menne..) Bør det være noen saftige røde epler tilstede:8D:

Kelloggs
29th July 2008, 20:41
Jeg kommer nok på dag 2 av soracon, har mye å gjøre på lørdag da.
og cosplaying fra meg ser tvilsomt ut, siden jeg ikke har noe kostyme klar ennå men skal hva jeg får til;)

Bloodywolf
30th July 2008, 14:19
Spørsmål:Hvis ..Teoretisk, det kommer til å regne på Lørdag. Blir Soracon den dagen flyttet innomhus, eller rett og slett avlyst den 2?:ermm:

Bida-san
30th July 2008, 15:18
Spørsmål:Hvis ..Teoretisk, det kommer til å regne på Lørdag. Blir Soracon den dagen flyttet innomhus, eller rett og slett avlyst den 2?:ermm:
Den blir nok avlyst da...er hva jeg har hørt i hvertfall.
Antageligvis fordi de bare har "booket" kongressenteret for søndagen.

DrakeK
30th July 2008, 15:20
Den blir nok avlyst ja, men folk finner alltids på noe annet, noen skal blant annet på Collosseum og se The Dark Knight

Ikkaku
30th July 2008, 18:58
jeg er litt sånn noob her i japani:blush:... er soracon sånn at man kan komme med eller uten kostyme med venner som ikke er fra japani og sånt. eller har jeg misforstått alt?

marilla
30th July 2008, 19:01
Du har ikke misforstått. Den første dagen er mest sosial, så det er en god anledning til å bli kjent med folk, mens den andre dagen er det litt mer å gjøre. Du kan komme med kostyme en av dagene, begge dagene, eller ingen av dagene, alt ettersom hva du vil. Det er åpent for alle begge dagene, selv om det sikkert er mest interessant for japani-medlemmer den første dagen. Den andre dagen må man huske på at det koster 50kr å komme inn.

Nattfall
30th July 2008, 20:09
Har nettopp funnet ut at jeg dukker opp og. Gah. Må se og bli mer aktiv her. Jeg føler meg nesten ikke verdig til å møte opp, så passiv som jeg er x)

Valentine
31st July 2008, 10:10
Jeg og... fire andre kommer i 15.00-15.30 tiden på den 2. og så tidlig som mulig på den 3.

Fysen ta arbeid.

KuroKinezumi
31st July 2008, 17:13
Jeg kommer dag to men mest sannsynlig ikke på dag en:)

Nahich
31st July 2008, 18:38
FOOOLKEEET jeg skal bare si at jeg KANSKJE kommer på Soracon. Det er IKKE fastslått om jeg skal, pga hotell, reise opp og pris på ting.

Dessuten har jeg to foreldre som er skeptiske på at jeg skal dra aleine -.-

SÅ... Bare for å nevne det X3

Mette
31st July 2008, 20:30
Jeg har nå nettet tilbake, og jeg med Medic crew stiller med førstehjelpsskrin. Jeg kommer i allefall til å være på Outland litt før. I cosplay. Så ser dere en Tsunade, så grip tak i meg og si hei, jeg biter ikke! Jeg oppfordrer også folk til å ta med tegnesaker og DSer.

kiyochou
31st July 2008, 21:52
Jeg bare lurte på om det blir salg av mat? (første soracon for meg :blush:)
Eller må jeg spise før/ta med mat? :p

(Gleder meg syyyyykt mye :wow:)

marilla
31st July 2008, 22:02
Det er første Soracon noen sinne, så det er alles første!

Det er ikke annonsert noe matsalg noen av dagene (med mindre man teller pocky, som er en kjeks-snack), så det lønner seg nok å spise godt før du drar, og eventuelt kjøpe noe underveis. På dag1 er det jo knall å grille om det blir noe av. På dag2 finnes det endel spisesteder i nærheten, da kongressenteret er relativt nærme karl johan, osv. :)

Mette
31st July 2008, 23:29
Mange av oss skal sikkert spise ute et sted, jeg for min del kunne tenke meg sushi siden jeg ikke har spist det så ofte :3

lonew666
1st August 2008, 23:32
ser ut som jeg kommer også O.o blir vist dratt med av noen venner^^

ChuChuNeko
2nd August 2008, 21:27
Blir nok ikke noen tur på meg. ^^