PDA

View Full Version : Hvor mange har tenkt å spille Age of Conan?

Cyazu
12th May 2008, 03:09
Jeg vet vi allerede har en tråd om AoC, men jeg lurer mer på hvor mange som skal spille. ^-^

Yuri
12th May 2008, 04:18
Jeg kommer definitivt til å prøve det ut, og mest sansynlig spille det. Har ventet på dette spillet i et år, og jeg har nokså store forventninger til det (forventningene mine sank litt etter å ha spilt betaen, men det var jo bare beta). :3

Sitter å laster ned Early access cilent-en nå med 150 kb/s T.T

Dadaph
12th May 2008, 04:39
Forhåndsbestilt.
Var egentlig møkklei MMOer etter WoW, men skal gi sjangeren en ny sjanse. Og jeg liker Conan-universet, så det passer igrunn bra.
Regner med å spille på en PvP-RP-server, om det blir tilgjengelig...lyst til å aktivt PvPe for en gangs skyld.

mogcaiz
12th May 2008, 12:58
Jeg skal definitivt begynne å spille aoc når det kommer ^^
Jeg savner å starte på et nytt mmo spill. Det var utrolig gøy å starte på wow fra dag en av, helt til det ble om til en evig rutine farming av mats og honor.

Jeg har stor skepsis til aoc, men jeg skal uansett spille det og ha det morro :) Hva klasser har dere tenkt ut dere skal være da?

Dadaph
12th May 2008, 18:10
Barbar her tror jeg. Lyst til å være noe umagisk og sterkt og brautende for en gangs skyld.
Har ikke satt meg helt inn i klassene, men tar det som det kommer.

Sober
12th May 2008, 23:50
Hvis de neste månedene går som det går, så kommer jeg til å prøve dette her. Føler at den er litt overhypet, men fortsatt bedre enn WOW og liknende :). Det jeg synes er interessant er "collision detection", at man faktisk kan blokkere motstandere! Blir gøy!

pretense
13th May 2008, 01:30
Etter å ha testet beta litt har jeg bestemt meg til å vente og se an hvordan det utvikler seg videre. Har absolutt bra potensial men har ikke tid med mine prioriteringer rett og slett. :(

sOli
13th May 2008, 15:07
kommer til å spille det. Men ikke noe hardcore gaming fra min side, ikke tid ^^ Spiller innimellom når jeg får gidd og tid.

Dadaph
13th May 2008, 16:11
Fikk preorder-keyen i dag. Bare synd jeg enda må vente noen dager med å begynne...

EDIT: oi oi oi...Early Access Download har startet...da får jeg jo startet å spille til helgen :)

Cyazu
13th May 2008, 17:43
Fikk preorder-keyen i dag. Bare synd jeg enda må vente noen dager med å begynne...

EDIT: oi oi oi...Early Access Download har startet...da får jeg jo startet å spille til helgen :)

Early Accsess starter på 17 mai hvis du ikke viste det, men det gjorde du sikkert så nevermind... Har lastet ned 54% nå, men etter det er det en patch og en ny patch i morgen :gonk:

Zoinx
13th May 2008, 18:06
Jeg skal spille Age of Conan jeg også, fikk plass i "open" beta også, men når jeg hadde lastet ned så fikk jeg ikke noe bilde, bare lyd. Jeg antar derfor at det er noe galt med skjermkortet mitt, eller drivere etc. Prøver å fikse det nå, mister verdifull gaming tid.

Dadaph
13th May 2008, 19:02
Vet det er 17, selv om det står "3 day early" på kortet :)

Ca 11% nå...tar sin tid, men det kommer fint ned innen lørdag.

...og da har jeg guild alt. Gammel gjeng fra WoW som slår seg sammen på Asgard eller Vanaheim, en av de to serverne som passer oss.

Cyazu
13th May 2008, 23:45
Hva med å lage japani guild? :hello:

Melkerullpushern
13th May 2008, 23:48
Da må det i så fall gjøres så snart AOC "starter". Ble prøvd ganske lenge etter folk hadde begynt med WoW, få members å de som var med levlet max til lvl 15 å gikk tilbake til sine gamle chars, om jeg ikke husker feil.

Mr.Mag
13th May 2008, 23:51
Blir nok bare utprøving for min del.

Tviler sterkt på at jeg gidder flere spill som wow.

Cyazu
13th May 2008, 23:54
Da må det i så fall gjøres så snart AOC "starter". Ble prøvd ganske lenge etter folk hadde begynt med WoW, få members å de som var med levlet max til lvl 15 å gikk tilbake til sine gamle chars, om jeg ikke husker feil.

Enig i det, MMOer er best i starten når alle spiller på mainen sin og ikke en million alter. :gonk:

Dadaph
14th May 2008, 02:15
Vakker tanke, men selv har jeg alt lovet kroppen min til noen andre :P

Men hindrer meg ikke fra å joine med en alt senere.

Yuri
14th May 2008, 22:46
En Japani guild i Age of Conan høres morsomt ut. Bring it on :3 Så lenge alle her starter på samme server, er det vell ikke noe spesielt hastverk med å få satt opp en guild.
Jeg er med iallefall, så lenge jeg får vite hvilken server dere har planer om å hope dere opp på før 17.mai :]

Cyazu
14th May 2008, 22:47
En Japani guild i Age of Conan høres morsomt ut. Bring it on :3 Så lenge alle her starter på samme server, er det vell ikke noe spesielt hastverk med å få satt opp en guild.
Jeg er med iallefall, så lenge jeg får vite hvilken server dere har planer om å hope dere opp på før 17.mai :]

Bare si hvilken server du vil du, jeg aner ikke navnet på noen av dem :P

Ixiaz
14th May 2008, 23:26
Når er det egentlig AOC kommer ut ? Trodde det var 23, ikke 17. mai :S

marilla
14th May 2008, 23:28
Offisiell release i europa er den 23. mai, men de sm forhåndsbestiller collectors edition (TROR dette er greia) kan betale bittelitt penger for å få spille f.om. 17. mai. I USA er relase 20. mai for alle.

Eh, my bad, det er 23., jeg stolte for mye på hukommelsen. Nåå vet dere det.

Dadaph
14th May 2008, 23:56
Vi som forhåndsbestilte(ikke nødvendigvis CE) fikk en kode som kan brukes til å aktivere Early Access, som starter den 17.
Men nå er det allerede fullt på Early Access, så resten må vente en uke.

marilla
15th May 2008, 09:22
Ah, takk for oppklaringen! Selv har jeg tenkt til å prøve det, men har småtrang økonomi, så jeg må nok vente til juli/august en gang. :\

Sensei
15th May 2008, 09:34
Er veldig usikker på om jeg skal spille Conan eller ikke. På en måte frister det litt, men på en annen side er jeg veldig usikker på om jeg orker et nytt MMO. Har prøvd det bittelitt, men ikke nok til å få noe inntrykk av hvordan spillet er, rent bortsett fra at det var ganske buggete når jeg prøvde det. :P

Kanskje jeg kjøper det og spiller de første 30 gratis dagene, også får vi se hva som skjer.
Jeg føler dog at GTA IV frister litt mer akkurat nå. :todangonya:

Heika-sama
15th May 2008, 11:45
Jeg har i hvert fall tenkt til å teste det ut med Buddy Code. Men vet ikke om jeg kommer til å kjøpe det selv. Får se hvor gøy det er og sånn. (:

Shifu
15th May 2008, 12:01
jeg har forhåndsbestillt det.. så skal iallfall prøve det.. kan jo altids ende på samme måte som med den lotr mmo'en jeg kjøpte.. spilte i noen dager før jeg ikke gadd mer.

håper egentlig dette spillet er verdt pengene for jeg har lett etter ett nytt spill å fordype meg i en stund nå.

Yuri
15th May 2008, 22:27
Servernavnene er listet opp:
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...p;table=CONTENT

Kommer nok til å spille på enten Fury eller Wildsoul :]

Cyazu
16th May 2008, 00:01
Servernavnene er listet opp:
http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...p;table=CONTENT

Kommer nok til å spille på enten Fury eller Wildsoul :]

Den linken er død, tror jeg går for Aquilonia, må være på RP PVP server. ^-^

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/frontend.cgi?func=publish.show&&func_id=2474&sort=PRIORITY&table=CONTENT

Ichigo
16th May 2008, 00:38
Herre jevlar.. Leste litt på hjemmesiden til spillet og damn. Dette -skal- kjøpes.

Så ja, jeg skal spille det!

Oblivion
16th May 2008, 12:11
Har ingen store planer om å spille det selv, men merker at det er stor interesse for det på jobben!
Mange som kommer og forhåndsbestiller spillet, og det er jo bare flott ^^

Shifu
16th May 2008, 12:15
hehe... til syvende og sist så tror jeg ikke den ekslusive war mammoth'en du får om du forhåndsbestiller blir så ekslusiv like vel.. er ikke så ekslusivt om flere tusen andre har den også;p hehe

hide
16th May 2008, 21:32
Har ihvertfall, for min del, veldig lyst til å prøve dette spillet. Må vel bytte ut Lineage 2 med det etterhvert. :gonk:

mogcaiz
16th May 2008, 21:49
Det kommer mest sannsynlig å komme flere servere ved lansering enn bare Fury og Wildsoul.
Foreløpig sikter jeg meg inn som enten en Demo eller Conq på Wildsoul, og andre valget på en RP server.

Ichigo: 18 års aldersgrense vettu :333

Yuri
17th May 2008, 22:02
Serverene åpner når som helst nå. *Gleder seg* :3

Kommer til å spille på Fury, bare så det er sagt.

Skurd
17th May 2008, 23:36
Har ihvertfall, for min del, veldig lyst til å prøve dette spillet. Må vel bytte ut Lineage 2 med det etterhvert. :gonk:

Oo spilleru Lineage 2? hvem server om jeg får spørre. Eller spiller du ikke retail?

Og får å ikke gå offtopic. Dette blir jo sikkert et kult MMO. Men trur kanskje xpinga og pvpinga kan bli for stressende og kjedelig i forhold til hva folk er vandt til fra andre spill. Men forsåvidt så burde alle begynne spille det ! støtte Funcom siden det er norsk !

Melkerullpushern
18th May 2008, 00:27
hehe... til syvende og sist så tror jeg ikke den ekslusive war mammoth'en du får om du forhåndsbestiller blir så ekslusiv like vel.. er ikke så ekslusivt om flere tusen andre har den også;p hehe

Om du kjøper Collectors edition får du enten en "war mammoth" pluss et "war mammoth" belte eller så får du en "killer rhino" og et "killer rhino" belte. Pluss at du får "Ring of Asheron" som gir deg litt ekstra xp bonus og litt ekstra stamina bones. Du får også "the Drinking Cape" som lar deg få gratis drikke på ver eneste pub i spillet.

hide
18th May 2008, 10:36
Oo spilleru Lineage 2? hvem server om jeg får spørre. Eller spiller du ikke retail?

Og får å ikke gå offtopic. Dette blir jo sikkert et kult MMO. Men trur kanskje xpinga og pvpinga kan bli for stressende og kjedelig i forhold til hva folk er vandt til fra andre spill. Men forsåvidt så burde alle begynne spille det ! støtte Funcom siden det er norsk !

Hehe, jeg spiller vanligvis på Gustin, men accounten min er for øyeblikket nede. :P Spiller på en private server som en kamerat av meg i Denver har satt opp imens.

Skurd
18th May 2008, 11:30
Hehe, jeg spiller vanligvis på Gustin, men accounten min er for øyeblikket nede. :P Spiller på en private server som en kamerat av meg i Denver har satt opp imens.

lolgustinlol en av de daueste serverne. og mer lol at priv server ! Denver = dårlig ping.

Er det noen som spiller som fy på AoC og er blandt de høyeste i level ingame eller?

Gusj
18th May 2008, 20:32
Bestilte spelet hos Elkjøp, og reknar med å få det til release.
Håper på å få spele på server med ein del herfra, samtidig som folk frå battlfield.no. Er usikker på om eg skal ta PvE, eller RP-PvP. Har lyst på ein RP-server, men er redd for at AoC skal bli det gankespelet. Ganking er noko av det værste eg veit i MMO's.

Er litt usikker på class enda. Har litt lyst til å ta ein healing-class, men samtidig kunne skade rumpa av fienden. Er litt vant med priest-classen frå WoW som kunne gjere nesten like god damage som ein rein damage-class. Har lyst til å gjenoppleve noko sånt. Classen eg tenkte på verka som ein variasjon av Paladin (kjem ikkje på navnet på classen). Samtidig har eg også lyst til å vere ein slags ranger, så det er andrevalget mitt.

Dadaph
18th May 2008, 21:39
Vært lite med ganking. Spilte i natt og hele dag, lvl 16 nå. Var noen PKere løse i PvP-områdene i starten, men folk flest holdt seg til sine quests. Totalt er jeg bare angrepet tre ganger til nå, der jeg faktisk klarte å forsvare meg overaskende bra. Folk som bare går rundt for seg selv og angriper alle de kommer over, kommer ikke særlig langt i spillet uansett. De vil til og med risikere å få et rykte på seg og deretter bli "Kill on Sight" fra flere guilds.
Man tjener heller ikke noe på å angripe spillere som er merkbart lavere lvl enn seg selv. Gjør man det flere ganger, blir man visstnok også straffet med en player-bounty.

Free for all-PvP er dermed ikke på langt nær så skummelt som det høres ut...faktisk er jeg langt mindre paranoid i AoC enn på PvP-servere i WoW.

Skurd
18th May 2008, 21:56
Bestilte spelet hos Elkjøp, og reknar med å få det til release.
Håper på å få spele på server med ein del herfra, samtidig som folk frå battlfield.no. Er usikker på om eg skal ta PvE, eller RP-PvP. Har lyst på ein RP-server, men er redd for at AoC skal bli det gankespelet. Ganking er noko av det værste eg veit i MMO's.

Er litt usikker på class enda. Har litt lyst til å ta ein healing-class, men samtidig kunne skade rumpa av fienden. Er litt vant med priest-classen frå WoW som kunne gjere nesten like god damage som ein rein damage-class. Har lyst til å gjenoppleve noko sånt. Classen eg tenkte på verka som ein variasjon av Paladin (kjem ikkje på navnet på classen). Samtidig har eg også lyst til å vere ein slags ranger, så det er andrevalget mitt.

ganking er jo det kuleste med MMO! med null ganking kan en heller spille gode RPG spill på SNES, PS and XBOX i stedet. Final Fantasy osv slår MMO på RPG siden uansett synes jeg. Banke dritten ut av folk. sånn det skal gjøres !!!

Melkerullpushern
18th May 2008, 23:54
Et spørsmål til dere som har spilt spillet: Er det slik som i WoW at de forskjellige rasene er svorne fiender, akkurat som horde og alliance. Eller er det slik at man på en måte "velger" hvem man vil være venn med, uavhengig av rase osv?
Jeg og noen kompiser diskuterte dette etter at vi fant ut at Stygian ikke har noen soldier class som vi tenkte var såkalte "tanks" i "raids", men igjen Stygian er de eneste med mage class. Eller er det slik i raids at man har et helt annet system en i WoW så man ikke trenger tanks osv?

marilla
19th May 2008, 00:07
Konseptet er at alle hater / er venn med alle. Rase har ingenting å si, glem alt du kan om horde/alliance. Du kan queste eller gå i instance med en annen spiller det ene øyeblikket, for så å drepe vedkommende. Det er ihvertfall slik jeg har skjønt det etter å ha lest endel om spillet. Det er alle mot alle, så dere kan velge hvilken rase dere vil. Man kan f.eks. ikke være caster uten å være stygian, så spillet ville blitt ufattelig kjipt om man var begrenset av raser. Ser på at viddy spiller nå, jeg er imponert!

pretense
19th May 2008, 00:54
Et spørsmål til dere som har spilt spillet: Er det slik som i WoW at de forskjellige rasene er svorne fiender, akkurat som horde og alliance. Eller er det slik at man på en måte "velger" hvem man vil være venn med, uavhengig av rase osv?
Jeg og noen kompiser diskuterte dette etter at vi fant ut at Stygian ikke har noen soldier class som vi tenkte var såkalte "tanks" i "raids", men igjen Stygian er de eneste med mage class. Eller er det slik i raids at man har et helt annet system en i WoW så man ikke trenger tanks osv?

Det er ingen faksjoner som i WoW (horde/alliance). Raids blir nok noe annerledes enn WoW, ja. :-)

Ved nærmere ettertanke skal jeg kjøpe dette spillet om et par uker. Alle som har spilt de første ukene etter et MMO-release vet hvorfor. :P

Kanskje det får meg til å fryse WoW-kontoen til og med, hvem vet. :cip:

Solnar
19th May 2008, 01:03
Skal nok spille jeg også, men skal invistere i en ny pc først. Så det går nok en 20lapper der også

Mr.Mag
23rd May 2008, 21:05
Installerer spillet nå^^

Gleder meg helt VILT til å prøve..!!

pretense
23rd May 2008, 21:47
Blir morsomt ja. Får ikke CE før om noen dager tho. :(

Gusj
23rd May 2008, 22:21
Skulle gjerne prøvd det, men elkjøp har ikkje greid å sende det ut til lanseringa. Hadde aldri bedtilt det hos dei hadde det ikkje vore for at alle andre var utslogt for samleutgåva.

Cyazu
24th May 2008, 00:33
Mitt kom til meg på postkontoret på torsdag og hentet på fredag (i dag ish) men fikk ikke installert eller no, er på hytta. =/

manjeh
24th May 2008, 01:02
nooo må oppgradere video kortet mitt, jeg er blakk:cry:

Archoni
26th May 2008, 01:06
Så hvilken server samle de fleste seg på?

EagleJin
26th May 2008, 01:34
Det var de forventningene. Konto kansellert. Combat-systemet er rett og slett søvndyssende tregt.

Farvel, Crom.

Shifu
26th May 2008, 10:40
Det er ingen faksjoner som i WoW (horde/alliance). Raids blir nok noe annerledes enn WoW, ja. :-)

Ved nærmere ettertanke skal jeg kjøpe dette spillet om et par uker. Alle som har spilt de første ukene etter et MMO-release vet hvorfor. :P

Kanskje det får meg til å fryse WoW-kontoen til og med, hvem vet. :cip:

man kan spille cultural pvp da.. der er de forskjellige rasene er fiender mot hverandre.

edit: jeg spiller forøvrig på soulstorm serveren.

Neliel
26th May 2008, 11:21
Neliel@Crom(PvE)
Har ikke fått spillt så mye enda da.

Gusj
28th May 2008, 00:04
Spelet kom endelig i posten i dag, så eg har så vidt fått begynt å spele.
Mekka meg ein karakter på Soulstorm. Kallar meg Gusj (ofc), og spelar Tempest of Set. Lightning Strike er pew pew.

Ann Christin
28th May 2008, 19:49
Har spilt litt, men det blir for oblivion aktig for meg. For mye prating og venting når man prater med folk. Og irriterende at om man trykker på feil så kan de hende man ikke får levert inn questen :p

Dadaph
29th May 2008, 23:32
Er da bare å levere igjen? Aldri opplevd at en quest har feilet fordi jeg har valgt feil i dialogen.
Eventuelt kan du bare trykke 1 hele veien om du er lat.